וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינה בבית, אסיפה בלי חלק מהשחקנים, התעלמות מההגנה: תיבת הפנדורה בנבחרת ישראל נפתחת

7.9.2017 / 15:50

יום אחרי ההדחה המבישה מאליפות אירופה, הבעיות בנבחרת ישראל נחשפות: המאמן לא נשאר ללון עם השחקנים במלון, כינס אסיפת חירום מבלי להזמין אליה חלק מחניכיו, וספג ביקורת מבפנים על היעדר תרגולים הגנתיים לקראת המשחק הגורלי מול גאורגיה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

שחקני נבחרת ישראל התפזרו הבוקר (חמישי) איש איש לדרכו, אחרי ההדחה המוקדמת מאליפות אירופה. במזוודות שלהם, שחסרו את החפצים שנגנבו במהלך השבוע האחרון, הם ארזו תחושות קשות של החמצה ותסכול. כעת, פחות מיממה אחרי התבוסה לאוקראינה במשחק הנעילה, נפתחת תיבת הפנדורה ומתחילים לצוץ הסיפורים והבעיות שחושפים התנהלות לקויה ולא מקצועית שליוותה את הנבחרת.

ביום שלישי שעבר, 48 שעות לפני משחק הפתיחה בטורניר מול איטליה, נכנסה הנבחרת למלון 'הילטון' בתל אביב, בו לנו שש המשתתפות בטורניר. ההיערכות לקראת קיום היורובאסקט בארץ שונה, מטבע הדברים, אבל לא הוגדרו נהלים ברורים באשר ל"עוצר היציאות" שיוטל על השחקנים. בצוות המקצועי היה מי שניסה להביא לדחיית ההגעה למלון ב-24 שעות, אבל זה לא קרה. בפועל, היעדר הנחיות מפורשות הביא להתנהלות בעייתית.

ליאור אליהו, שחלה באותו הבוקר והחל לקבל טיפול אנטיביוטי, שוחרר לביתו בתל אביב וישן בו בלילה הראשון. גם לבר טימור, שנפגע בקרסולו באימון, איפשרו לצאת לביתו בירושלים וללון בו. לא כולם אהבו זאת: למחרת, יום לפני משחק הפתיחה, אסף הקפטן עומרי כספי את השחקנים וקרא להם לחדול מכך. הוא דרש מהם להישאר לישון בבית המלון ולשהות בו, למעט הזמן החופשי שיקבלו באופן מסודר מראשי הנבחרת. כך, למשל, שוחרר יותם הלפרין ללוות את בנו ליום הראשון בבית הספר ביום שישי, והיו גם אחרים שניצלו את היום החופשי שלאחר התבוסה לאיטלקים כדי לישון באישור בבתיהם, אך חזרו למלון בבוקר.

עוד בנושא

נבחרת ישראל נפרדה מהיורובאסקט עם תבוסה מבישה מול אוקראינה, 88:64
ארז אדלשטיין הדהים: "הטורניר הזה עשה טוב לכדורסל הישראלי"
הקפטן שהפך לשעיר לעזאזל: אור שקדי על קמפיין שהפך להתפרקות כללית
זה הזמן לברוח: אודי הירש על הפתרון שיכול להציל את הכדורסל הישראלי
הפנים אומרות הכל: אלבום לסיכום התבוסה של ישראל לאוקראינה

מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין. ברני ארדוב
אבל מה שחל על השחקנים, לא תמיד נדרש מהמאמנים. ארז אדלשטיין/ברני ארדוב

אבל מה שחל על השחקנים, לא תמיד נדרש מהמאמנים. במשך חלק מהלילות בשבוע האחרון, לן ארז אדלשטיין בביתו ולא בבית המלון. בנבחרת מספרים כי בסביבות השעה חצות הוא הגיע עם השחקנים באוטובוס לחדר האוכל במלון, סעד איתם ועם הצוות שסביבו בארוחת הערב, וכשכולם עלו לחדריהם הוא נסע לביתו, ישן שם וחזר למלון לקראת ארוחת הבוקר. הסיבה, כך מספרים, היא שאדלשטיין חש לא בנוח לישון במלון והעדיף את ביתו. באחד הלילות, כשנשאר בתל אביב, הוא ביקש להחליף חדרים בשעת לילה מאוחרת. על פי גורמים בנבחרת, גם עוזר המאמן דן שמיר יצא לביתו ללילה אחד לפחות.

שמיר, כפי שפרסמנו הבוקר, ניצל את הזמן הפנוי שהיה לנבחרת כדי לצאת לאימונים של קבוצתו, הפועל חולון, שהתקיימו בראשון לציון. זה קרה בשעת מנוחת הצהריים, וחלק מאנשי האיגוד לא אהבו את האקט הזה, אף שעוזר המאמן לא החמיץ את אימוני הנבחרת. היה גם מי שמתח ביקורת על כך ששמיר נפגש באופן פרטי ופירסם ברשתות החברתיות תמונה משותפת שלו עם מאמן איטליה, אטורה מסינה, שהפך לאחד מחבריו הקרובים מאז שימש עוזרו של האיטלקי בצסק"א מוסקבה ב-2014.

מתברר כי לא רק ענייני הלינה העסיקו את אדלשטיין במהלך הטורניר. כפי שהיה באליפות אירופה בצרפת לפני שנתיים, גם הפעם המאמן היה טרוד לא מעט בסוגיית לבושו והופעתו. הוא ניהל שיחות רבות עם אנשי הצוות על התלבושת האחידה שילבשו למשחקים, דבר שנראה מוזר לעיתים שבכלל עולה על סדר היום. לפני שנתיים אדלשטיין החזיק מספר רב של חולצות פולו, על פי סיפורים שונים מעל 20, אותן החליף במהלך הימים. הפעם, לא חזר הדבר על עצמו, אך העיסוק בצורת הלבוש גם כן העסיק אותו.

עוד באותו נושא

שני מפוטרים יצאו לדרך: על הצלחת איינארס בגאצקיס ביורובאסקט

לכתבה המלאה
בר טימור שחקן נבחרת ישראל עם עומרי כספי. ברני ארדוב
למה רק חלק מהסגל זומן לאסיפה?/ברני ארדוב

ומה בפן המקצועי? גם שם העניינים לא עברו בצורה חלקה. לוואלה! ספורט נודע כי לאחר המשחק נגד ליטא, בו רשמה ישראל את ההפסד השני שלה, נערכו שתי אסיפות בניהולם של המאמנים. בראשונה השתתפו כל שחקני הסגל, ולשנייה הוזמנו רק השחקנים הוותיקים - הקפטן כספי, גל מקל, יוגב אוחיון, ליאור אליהו, גיא פניני ויותם הלפרין. באסיפה הזאת שהה גם המנהל המקצועי פיני גרשון. יש לציין כי לעיתים מאמנים עורכים אסיפות עם חלק משחקני הסגל, אך להשאיר בדיוק מחצית מהסגל בחוץ נראה קצת תמוה בשלב כזה של האליפות.

בתחילת העונה החולפת ספג אדלשטיין לא מעט ביקורת סביב התנהלותו עם משחק ההגנה במכבי תל אביב, וגם הפעם היה הנושא על הפרק. 48 שעות היו לנבחרת כדי להתאושש מהניצחון על גרמניה ולהיערך למשחק הגורלי מול גאורגיה. אלא שבאימונים תורגלו כמעט אך ורק תרגילי התקפה, בניסיון להחזיר את השטף שבאמת הגיע ובא לידי ביטוי ב-89 נקודות בזמן החוקי. חלק מהשחקנים לא אהבו את העובדה שלא עברו איתם על ענייני ההגנה, והביעו על כך תרעומת, ובסופו של דבר ספגה הנבחרת 89 נקודות ב-40 דקות ועוד 15 בהארכה בדרך להפסד המתסכל, מה שהוביל להדחה.

seperator

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "תגובה התנהלות צוות הנבחרת היתה למופת לאורך האליפות על המגרש ומחוצה לו. זכותו של המאמן להיפגש עם שחקן זה או אחר או מספר שחקנים להבנתו. הנבחרת התאמנה בצורה המיטבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully