וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ, המפתחות, הקהל: אור שקדי בחמש נקודות לפתיחת יורובאסקט 2017

31.8.2017 / 11:50

הלחץ שקיים כשאומרים שאין לחץ, ההחלמה של ליאור אליהו, העבירות של ריצ'רד האוול, הכרטיסים שנגמרו, הזיעה של דאטומה, והפרידה מהמנהל המיתולוגי – אור שקדי מתכונן למשחק הפתיחה של ישראל ביורובאסקט 2017

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. 20 חודשים וחצי עברו מאז הרגע שאיגוד הכדורסל הצליח להביא את אנשי פיב"א אירופה לבחור בישראל כאחת ממארחות יורובאסקט 2017, והערב (חמישי) תעלה נבחרת ישראל למשחק הבכורה שלה באליפות נגד נבחרת איטליה (21:30, ספורט 5). בצהריים תערוך הנבחרת את אימון הקליעות שלה בדרייב אין, ולאחר מכן יתכנסו השחקנים מחדש בבית המלון הילטון בתל אביב, ויצאו בשעות הערב ליד אליהו. מי שהגיע אמש לאימון כדי לברך ואולי לתרום מהניסיון הרב שלו הוא סנטר העבר יניב גרין ששוחח עם חבריו לנבחרת והצוות המקצועי ולפי אנשי הנבחרת עזר קצת בלהפיג את המתח והלחץ.

כן, לחץ. על זה מדברים בסביבת הנבחרת, למרות שהדעות חלוקות. גיא פניני הודה כי "אין ספק שיש עלינו לחץ וציפיות, אנחנו חיים עם זה בשלום"; מנגד עומרי כספי אמר שהוא "לא מרגיש יותר מדי לחץ"; וארז אדלשטיין, אדם שנראה לחוץ באופן קבוע, אמר ביומיים האחרונים כי "ניסינו להוריד את כל הלחץ ולא לדבר על כך". אז איפה האמת? בסביבת הנבחרת הודו כי הלחץ קיים, בעיקר בשל הררי הציפיות שנבנו לקראת המשחק, והעובדה שאיטליה היא נבחרת שבהחלט ניתן לנצח. עם זאת, מקווים כי הוא לא ישפיע לאורך זמן: "המפתח יהיה לעבור את זה מהר. מתישהו זה ישפיע, עדיף כמה שיותר מהר וכמה שפחות זמן".

באיטליה אמרו בימים האחרונים מספר פעמים שהמטרה היא למנוע מישראל להתחמם ולהכניס את הקהל למשחק, אלא שלא באמת יודעים כיצד השחקנים המארחים יגיבו לאולם מלא (יותר מחמש שנים מאז שזכו לשחק מול יד אליהו מלא). בר טימור, שון דאוסון ועוז בלייזר מעולם לא עשו זאת, וכך גם ריצ'רד האוול. התקווה של הצוות המקצועי היא לתגובות טובות של השחקנים אל מול הקהל ושביחד יוכלו לייצר אווירה ביתית.

מלבד הלחץ, השאלה היחידה מבחינת הסגל הישראלי נכון לאתמול הייתה שאלת ליאור אליהו. הפורוורד של הפועל ירושלים, אחד השחקנים המשמעותיים של ישראל במהלך ההכנה, הבריא בשעות הלילה ויעמוד לרשותו של ארז אדלשטיין. אליהו אמר לראשי הנבחרת כבר שלשום כי לא יחמיץ את המשחק נגד איטליה.

שיפור משמעותי בהכנה, שבנבחרת מקווים שיבוא לידי ביטוי גם במשחק מול האיטלקים הוא נושא ריצ'רד האוול. הסנטר החל את ההכנה עם בעייתיות רבה בכל נושא צבירת העבירות. אלא שככל שעבר הזמן, האוול הצליח לשמור על עצמו לאורך זמן רב יותר במשחק, ובכך נמנע מהנבחרת לשחק בהרכבים פחות טובים לאורך זמן רב יותר. "המפתח - שהאוול יהיה במשחק בהתקפה, ואז אנחנו מאמינים שלא יסתבך בעבירות. אם נעבור את הרבע הראשון איתו בסדר, זה סימן חיובי", אמרו בסביבת הנבחרת.

עוד בנושא:

21:30: רגע האמת של ישראל מול איטליה, אדלשטיין: "ניסינו להוריד לחץ מהשחקנים"
כל מילה מיותרת: סופה של השנה הקשה בחייו של ארז אדלשטיין
כוכבי הכדורסל האירופי נגד כדור היורובאסקט: "הוא חלק וספוגי"

ליאור אליהו נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
יהיה כשיר. ליאור אליהו/יוסי ציפקיס
הסיפור המרגש ביותר הוא זה של אריאל פילוי. הרכז יליד קורדובה בעל שורשים איטלקיים הגיע לאיטליה בגיל צעיר, קיבל אזרחות והיה חלק מהנבחרות הצעירות. למרות ששיחק במשך 10 שנים בליגה האיטלקית הראשונה והיה נחשב לרכז טוב, מעולם לא היה בתוכניות הנבחרת

2. אם בנבחרת ישראל הלחץ הוא די טבעי, באיטליה מדברים על כך שאין להם ציפיות מהנבחרת הזאת, בעיקר לאחר הפציעה של דנילו גלינארי, והירידה של אנדראה ברניאני. ניקולו מלי, מרקו בלינלי ודניאל האקט נראו נינוחים מאוד מאז שהגיעו לישראל, אלא שמי ששידר הרבה לחץ, בעיקר במסיבת העיתונאים אתמול, הוא קפטן הנבחרת ג'יג'י דאטומה.

דאטומה מגיע לאליפות אחרי עונה מוצלחת מבחינה קבוצתית בפנרבחצ'ה/אולקר, ופחות מבחינה אישית. הוא אמור להיות המנהיג של הנבחרת האיטלקית, אלא שגם בהכנה הוא היה רחוק מלהרשים עם אחוזי קליעה נמוכים מאוד, וכשנשאל על כך על ידי התקשורת האיטלקית ענה בחוסר נוחות והחל להזיע. באיטליה מספרים כי הרבה מונח על הכתפיים של דאטומה, שיצטרך להפוך לראשונה בקריירה לכוכב של אמת בנבחרת.

שישה שחקנים לובשים לראשונה את מדי הנבחרת, ביניהם כריסטיאן ברנס המתאזרח ששיחק בעבר בברק נתניה. אלא שהסיפור המרגש ביותר הוא זה של אריאל פילוי. הרכז יליד קורדובה בעל שורשים איטלקיים הגיע לאיטליה בגיל צעיר, קיבל אזרחות והיה חלק מהנבחרות הצעירות. למרות ששיחק במשך 10 שנים בליגה האיטלקית הראשונה והיה נחשב לרכז טוב, מעולם לא היה בתוכניות הנבחרת. בעונה שעברה היה חלק משמעותי באליפות של ונציה, כשהוא משמש לא פעם על תקן השחקן שקולע את השלשות החשובות. בנבחרת הוא המחליף של דניאל האקט, שחוזר מפציעה ארוכה, וייתכן כי יצטרך להיות דקות ארוכות על הפרקט.

"אני מאוד מתרגש להתחיל את מה שהולך לקרות מחר, אני חושב שכולם מתרגשים", אמר פילוי הנרגש אמש באימון האיטלקי, " אני מושך את המומנטום מהליגה, אני כאן, אני לא יודע אם ציפיתי להגיע לכאן אחרי 10 שנים בליגה הראשונה". לגבי יחסי הכוחות הוסיף: "ישראל היא הקבוצה הביתית, הולכת להיות אווירה טובה. נקווה לעצור את הנקודות החזקות שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אריאל פילוי שחקן מילאנו. GettyImages
סיפור מעניין. פילוי/GettyImages
"בטורניר שאירחנו לפני שש שנים, היו משחקים עם לא מעט קהל שלא כללו את נבחרת ליטא", סיפר אחד העיתונאים הליטאים, "אנחנו מאוד מופתעים לשמוע שיש עוד כרטיסים למכירה גם למשחק שלנו נגד ישראל. 1,200 כרטיסים פנויים? וואו, כמות רצינית"

3. באיגוד הכדורסל שמחו לשמוע הבוקר כי כל הכרטיסים למשחק נגד איטליה נגמרו, לאחר שאתמול בלילה היו כ-200 כרטיסים יקרים שנשארו לקהל הרחב. התלונות על מחירי הכרטיסים, והתגובות של אנשי האיגוד, טורניר ההכנה שאליו הגיעו פחות צופים ממה שחשבו, ומכירת כרטיסים מוזלים, כולל למשחקי הנבחרת, שגרמה לבעלי מנויים לבוא בטענות. אין ספק שנעשו טעויות, אבל גם העובדה שהקהל הישראלי לא השתולל מאירוח המשחקים לא עזרה.

בנבחרת, ובאיגוד בכלל, בונים על התמיכה ועל כך שהשחקנים יוכלו להיות מוזנים באנרגיות מהקהל. גם העיתונאים הזרים שהגיעו לסקר את האליפות גיששו בשבוע האחרון לגבי מכירת הכרטיסים והאווירה שצפויה להיות. "בטורניר שאירחנו לפני שש שנים, היו משחקים עם לא מעט קהל שלא כללו את נבחרת ליטא", סיפר אחד העיתונאים הליטאים, "אנחנו מאוד מופתעים לשמוע שיש עוד כרטיסים למכירה גם למשחק שלנו נגד ישראל. 1,200 כרטיסים פנויים? וואו, כמות רצינית". הכמות עוד גדולה יותר במשחקים שינעלו את הטורניר נגד גיאורגיה ואוקראינה. התקווה של האיגוד היא ניצחון על איטליה, שיגרום לקהל לבוא ולהזדהות עם הנבחרת.

שחקן נבחרת ישראל שון דאוסון. קובי אליהו
מחר היציעים יהיו מלאים מאחוריו. שון דאוסון/קובי אליהו

4. לפני ארבע שנים, קצת אחרי ההפסד לבריטניה, זעם שחקן העבר של נבחרת ישראל תומר שטיינהואר על גבי הפייסבוק כי מנהל הנבחרת המיתולוגי מומו לוצקי נאלץ לנטוש את מקומו על ספסל הנבחרת לטובת איש צוות רפואי נוסף. קול הצעקה שהרים שטיינהואר מהארץ הגיע עד לובליאנה, ובמשחק השני לוצקי כבר ישב על הספסל. הערב הוא יעשה זאת כנראה בפעם האחרונה, כשהקמפיין הנוכחי הוא קמפיין הפרידה שלו מהנבחרת, בגיל 77. בסיום הרבע הראשון ייפרד ממנו איגוד הכדורסל בטקס מיוחד.

לוצקי הוא אדם יחיד במינו. אדם שונה, אופטימי וחייכן, שידע להסתדר עם כולם לאורך כל השנים. הוא ידע לגשר בין כל העולמות, מהמאמנים, דרך השחקנים, אנשי הצוות הניהולי והעיתונאים, והכל בדרכו הייחודית והשמחה. "מומו הוא אגדה, דמות ייחודית מאוד, הוא על גבול הדמות הססגונית שמספקת את הצד ההומוריסטי", מעיד עליו מחליפו מוטי דניאל. "זו הדרך שלו לסחוף אנשים, הוא לא איש של משמעת ושל חוקים קשים, הוא יותר איש של חום ואהבה, ידידות וחברות, זה הקסם שלו, שנים על גבי שנים מטפל בשחקנים וכולם מקבלים את זה באהבה, באמת אגדה".

לוצקי סיפר על האהבה לה הוא זוכה: "תמיד הרגשתי את האהבה, כי אין פה סיפורים, כשאתה אוהב מישהו, הוא מחזיר לך אהבה, לא סתם קראתי לכולם בניי, לא סתם הבת שלי אמרה שבזמן הנבחרת יש לה עוד 15 אחים, האהבה היא כמו אב לילדיו". הוא הוסיף על החלום שלו לסיים עם הנבחרת בעליית שלב: "אני מתפלל לאלוהים שנעבור את הסיבוב ונגיע לטורקיה, בשבילי זה יהיה הסיום הכי טוב בעולם לקריירה".

מומו לוצקי מנהל נבחרת ישראל. ברני ארדוב
הנשמה והלב של הנבחרת. מומו לוצקי/ברני ארדוב

5. מי שנקלע בטעות אתמול למלון הילטון בתל אביב יכול היה לחזות בתמונה שקשה להאמין שמתרחשת על אדמת ישראל. יונאס ולנצ'יונאס, שחקן מוביל בטורונטו, יורד עם כפכפים לכיוון חדר האוכל ונתקל בגיורגי שרמדיני בשעה שזה משוחח עם מרקו בלינלי. דניס שרודר עסוק בחשבון האינסטגרם שלו, התעלם מההתקהלות בלובי, והמשיך בשיחה במכשיר הסלולרי. יורובאסקט 2017 אמור לספק לקהל הישראלי הצצה לכוכבים הגדולים ביותר שהכדורסל האירופי יכול להציע. אז נכון, לא מעט שחקנים נפצעו או פשוט הבריזו, אבל אלה שכן הגיעו לא דורכים על הפרקט הישראלי בכל יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully