וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אדלשטיין: "ניסינו להוריד את הלחץ מהשחקנים באופן מוחלט"

30.8.2017 / 21:30

רגע האמת הגיע: נבחרת ישראל תפתח את דרכה ביורובאסקט מול איטליה (ה', 21:30, ספורט5). אליהו התאמן וצפוי לשחק. כספי: "לא מרגיש שהכל נופל עלי". פניני: "מלי הברומטר". בלינלי: "ישראל טובה מאוד"

צילום ועריכה: קובי אליהו

נבחרת ישראל תפתח את דרכה ביורובאסקט 2017 כשתארח מחר (חמישי, 21:30, ספורט5) את איטליה ביד אליהו. הכחולים-לבנים שמארחים את בית ב' מקווים להעפיל לשמינית הגמר, וניצחון על האזורי יקרב אותם מאוד להשגת המטרה. כ-200 כרטיסים נותרו למשחק, בעוד להתמודדות עם ליטא בשבת בערב נותרו כ-1,200 כרטיסים.

המפגש האחרון בין הנבחרות זכור מאוד לישראל, שהושפלה 82:52 בשמינית גמר יורובאסקט 2015 לאחר שלב בתים מצוין. הניצחון האחרון של הכחולים-לבנים על האזורי במסגרת אליפות אירופה היה ב-2011, בזכות קליעת עונשין של יניב גרין. גיא פניני בלט עם 22 נקודות, ליאור אליהו הוסיף 16.

בר טימור שסבל מנקע בקרסול התאמן הערב. ליאור אליהו החולה ערך את רוב האימון וגם הוא צפוי לשחק מחר.

יניב גרין, שיאן הופעות נבחרת ישראל עם 193 הופעות, הגיע לאימון הנבחרת הערב לברך ולאחל בהצלחה ביורובאסקט. לפני המשחק מול ליטא בשבת יערוך איגוד הכדורסל טקס הוקרה לסנטר על תרומתו לנבחרת ישראל לאורך שני העשורים האחרונים.

עוד בנושא:

כל מילה מיותרת: סופה של השנה הקשה בחייו של ארז אדלשטיין
כוכבי הכדורסל האירופי נגד כדור היורובאסקט: "הוא חלק וספוגי"
חמישי: יורובאסקט 2017 יוצא לדרך עם שישה משחקים

"עבדנו בשביל זה הרבה זמן", אמר ארז אדלשטיין. "נבחרת לא דומה לקבוצה, נבחרת זה שישה שבועות של הכנה לחמישה משחקי נוקאאוט, לכאורה. פה אין זמן לתקן. אין שפנים - יש דרך, יש שיטה, יש צורה בה התאמנו ורצנו בארבע השנים איתי. אפשר לעשות התאמות ושינויים בשוליים. ניסינו להוריד את הלחץ מהשחקנים באופן מוחלט, אין שחקן אחד שיכול להגיד שיש גרם אחד של לחץ מעבר לדברים הטבעיים. אני לא חושב שהיה פה רגע אחד שלמישהו לא היה נעים להיות פה".

על מצבו של ליאור אליהו אמר המאמן הלאומי: "אף אחד לא יפסיד טורניר שכזה גם עם 40 מעלות חום. הוא בא היום וכל הכבוד לו. אני מרגיש ממנו שהוא בכלל לא מוכן לעלות על דעתו להפסיד את הטורניר. היתרון של קבוצה ביתית הוא שליאור יכול לישון היום בבית".

עומרי כספי הוסיף: "הוכחנו בהכנה שכל ערב מישהו אחר יכול להוביל אותנו בנקודות, בריבאונדים ובהכל. מרקו בלינלי הוא הברומטר של האיטלקים, נצטרך לשים עליו הרבה פוקוס ולהתכונן אליו. אני לא מרגיש יותר מדי לחץ, אני לא חושב שדברים נופלים על הכתפיים שלי. יש מספיק אנשים שלוקחים אחריות, כך שאני מרגיש בנוח. המשחק נגד בריטניה לא היה אינדיקציה לקמפיין ההכנה. מצד שני, נדלקו שם כמה נורות".

גיא פניני אמר: "אין ספק שיש עלינו לחץ וציפיות, אנחנו חיים עם זה בשלום, אנחנו שמחים שאנחנו מארחים אירוע בסדר גודל כזה. לכל דבר יש פלוסים ומינוסים, אפשר לקחת את הלחץ לחיסרון, אבל אנחנו מספיק מנוסים כדי לדעת להתמודד עם זה. אנחנו צריכים לעשות את הסוויץ' שלנו מההכנה המצוינת, למשחק ראשון שהכל נמחק, והמאזן מההכנה נמחק. מקווה שנתמודד עם איטליה על מיקום בבית, ואין ספק שזה משחק מכריע. מד ההתרגשות מאוד גבוה. מאז שחזרנו מפולין אנשים מאוד מתרגשים, מרגישים את גודל האירוע הזה באוויר ונקווה שניקח את זה למקום החיובי, כי אם לא אנחנו יכולים להתפזר. אין ספק שמלי הוא הברומטר, נכון שיש שם עוד שחקנים מובילים כמו הסופרסטאר בלינלי, אבל מלי הוא הברומטר, הוא הדבק שם, והשחקן עם האייקיו הכי גבוה, ונצטרך להגביל אותו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ישראל ארז אדלשטיין עם עוזרו דן שמיר והמנהל המקצועי פיני גרשון. קובי אליהו
רגע האמת הגיע. אדלשטיין, שמיר וגרשון/קובי אליהו
שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. קובי אליהו
כספי/קובי אליהו
שחקן נבחרת ישראל שון דאוסון. קובי אליהו
דאוסון/קובי אליהו
שחקני נבחרת ישראל עומרי כספי, גל מקל. קובי אליהו
כספי ומקל/קובי אליהו

איטליה זכתה ביורובאסקט פעמיים והגיעה לפודיום שמונה פעמים נוספות, אך בטורניר הנוכחי קשה לראות אותם משחזרים את ההצלחות הללו. הכוכב הגדול דנילו גלינארי שבר את ידו במשחק הכנה מול הולנד ולא הגיע ארצה, כשהמסגל נעדרים גם אנדראה ברניאני ואלסנדרו ג'נטילה, שסיים עונה רעה מאוד ולא זומן על ידי אטורה מסינה. בהיעדרם, הכוכבים הגדולים יהיו לואיג'י דאטומה, ניקולו מלי, מרקו בלינלי ודניאל האקט.

"בתחרות כזו המשחק הראשון תמיד קשה, כולם קצת לחוצים, אבל עבורנו הדבר הכי חשוב הוא לשחק את המשחק שלנו", אמר בלינלי. "נפגוש נבחרת טובה מאוד, שאוהבת לרוץ ולקלוע סלים קלים. צריך להיזהר ולהיות מוכנים. הסוד הוא לחשוב על עצמנו ולשחק את המשחק שלנו, בהתקפה ובהגנה. יש לי ביטחון בנבחרת שלנו, אני חושב שנהיה טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully