וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: חנה קנייזבה-מיננקו תפתיע בגדול בגמר הקפיצה המשולשת?

סגנית אלופת העולם הישראלית תנסה לשאוב השראה מהאצטדיון בו סיימה רביעית באולימפיאדת לונדון 2012, אך היריבות הלוהטות והכושר הרע בעקבות ההתאוששות מהפציעה מורידים את מפלס הציפיות. למה ניתן לצפות?

מגד גוזני

הרגע הגדול של המשלחת הישראלית באליפות העולם האתלטיקה יגיע הערב (שני), כשחנה קנייזבה-מיננקו תשתתף בגמר הקפיצה המשולשת בלונדון (החל מ-22:25, שידור ישיר בכאן11). למרות שבישראל תולים תקוות רבות בכוכבת הגדולה של מלכת הספורט המקומית, יש לזכור שהיא מגיעה למעמד היוקרתי אחרי פציעה לא קלה, אז למה בכל זאת אפשר לצפות ממנה?

ההיסטוריה: לפני חמש שנים רשמה קנייזבה-מיננקו את הישג השיא בקריירה שלה כשסיימה במקום הרביעי בגמר האולימפי בלונדון 2012, באותו אצטדיון בו תקפוץ בגמר הערב. עדיין תחת דגל אוקראינה, כחודש לפני שעברה לייצג את ישראל, היא קפצה למרחק של 14.56 מ', שהביא אותה למרחק נגיעה ממדליה.

עוד בנושא

חנה קנייזבה-מיננקו עלתה לגמר בקפיצה המשולשת: "היה קשה מנטלית"
טורי בואי הפתיעה עם זהב דרמטי בגמר ה-100 מטר לנשים
גאטלין השתיק את הקהל בלונדון: "זו הייתה חוויה סוריאליסטית"
יוסאין בולט: "זה לא משנה דבר, לא יהיה עוד ספורטאי כמוני"

השיאים: לפני שנתיים נכנסה קנייזבה-מיננקו לפנתיאון האתלטיקה הישראלית כשזכתה במדליית הכסף באליפות העולם בבייג'ינג עם שיא אישי של 14.78 מ', שהעניק לישראל מדליה שלישית בתולדותיה באליפויות העולם, וראשונה מאז 2001. בקיץ שעבר היא הוכתרה גם לסגנית אלופת אירופה עם 14.51 מ' באמסטרדם, וסיימה חמישית בגמר האולימפי בריו עם 14.68 מ'.

הפציעה: בפברואר עברה קנייזבה-מיננקו ניתוח בכף רגלה, ועקב ההתאוששות היא מיעטה להתחרות העונה. תוצאת השנה שלה עמדה על 14.17 מ' בלבד, אותה קבעה בהדר יוסף באליפות אירופה לנבחרות לפני כחודש וחצי, ואותה שיחזרה בשלב המוקדמות באליפות העולם שלשום - תוצאה שהספיקה לה בקושי להשתחל לגמר, אליו היא מגיעה עם התוצאה החלשה ביותר השנה מבין כל 12 המשתתפות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הפייבוריטיות: עד לפני שנה קתרין איברגואן הייתה הפייבוריטית הגדולה בכל תחרות קפיצה משולשת וכך גם הגיעה אל המשחקים האולימפיים וזכתה במדליית הזהב. באליפות העולם הקודמת היא זכתה בזהב וכעת היא רוצה להיות האישה הראשונה אי פעם שזוכה שלוש פעמים ברציפות באליפות העולם בקפיצה משולשת. עם זאת, האתגר שלה הפעם יהיה הגדול ביותר בו עמדה הקולומביאנית בת ה-33 אי פעם ונראה שהיא תהיה חייבת לחצות את 15 המטרים על מנת לזכות בזהב. יולימאר רוחאס בת ה-21 מתנשאת לגובה של 1.92 מטר ועברה השנה כבר 14.96, בעוד איברגואן נעצרה על 14.86 מטר. במוקדמות קבעה רוחאס 14.52 מטר, לעומת 14.21 של איברגואן.

יולימאר רוחאס קופצת משולשת מוונצואלה. GettyImages
תצליח לעצור את איברגואן? רוחאס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully