וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאטלין השתיק את הקהל בלונדון: "זו הייתה חוויה סוריאליסטית"

הזוכה המפתיע בגמר ה-100 מטרים סגר חשבון עם הקהל ששרק בוז לעברו: "לא התייחסתי, האוהדים בבית הריעו לי". בעולם הספורט מבקרים ונזכרים בשערוריות הסמים בהן היה מעורב: "ככה הענף ייראה בלי בולט?"

רויטרס

גמר ריצת 100 המטרים באליפות העולם 2017 תיכתב בספרי ההיסטוריה כריצה האחרונה של יוסאין בולט, אבל גם - ואולי לא פחות מכך - היא תיזכר בזכות הזוכה המפתיע במדליית הזהב, ג'סטין גאטלין האמריקאי. גאטלין הוא האיש שכולם אוהבים לשנוא כבר שנים: מי שנחשב ליריבו המיתולוגי של בולט נחשד פעמים רבות במהלך הקריירה בשימוש בסמים ממריצים וב-2004 אכן נתפס, וריצה עונש השעייה של ארבע שנים. הפעם, כשהוא בן 35, הוא גבר על בולט, אבל סימני השאלה רבים ומדאיגים.

גאטלין עצמו השתחווה בפני בולט עם סיום המירוץ, חגג בטירוף כצפוי, נשכב על המשטח וגם סימן תנועת השתקה מלאת תשוקה לעבר הקהל שקרא בוז לעברו בשל עברו הבעייתי.

"ניסיתי להתאמן לאורך התקופה ולהישאר חד ככל האפשר. זה סוריאליסטי, ברגע שהבנתי שניצחתי וכל האוהדים השתגעו", סיפר. "אני רוצה להודות ליוסאין על מי שהוא ומה שהוא גרם לי להיות. אחרי שזכיתי הוא אמר לי "מזל טוב, זה מגיע לך. לא התייחסתי לקריאות הבוז ככל שהריצה התקדמה ושמרתי על ריכוז. עשיתי את מה שהייתי צריך לעשות. האנשים שאוהבים אותי היו כאן ועודדו אותי והריעו לי גם בבית. חשבתי מה אעשה אם אזכה, אבל לא עשיתי כלום מכל זה".

התוצאות המלאות:

1. ג'סטין גאטלין (ארה"ב) - 9.92 שניות, תוצאת השנה שלו
2. כריסטיאן קולמן (ארה"ב) - 9.94
3. יוסאין בולט (ג'מייקה) - 9.95
4. יוהאן בלייק (ג'מייקה) - 9.99
5. אקאני סימבינה (דרא"פ) - 10.01
6. ז'ימי ויקו (צרפת) - 10.08
7. ריס פרסקוד (בריטניה) - 10.17
8. סו בינגטיאן (סין) - 10.27

עוד בנושא:

בולט נפרד בהתרגשות: "ההפסד הזה לא משנה דבר"
יוסאין בולט הסתפק בארד ב-100 מטר, גאטלין זכה בזהב

ג'סטין גאטלין אצן אמריקאי. GettyImages
סתם פיות למבקרים. גאטלין/GettyImages
ג'סטין גאטלין גמר ריצת 100 מטר אליפות העולם אתלטיקה 2017. רויטרס
ובוכה/רויטרס

גאטלין הוסיף: "ניסיתי להתאמן לאורך התקופה ולהישאר חד ככל האפשר. זה סוריאליסטי, ברגע שהבנתי שניצחתי וכל האוהדים השתגעו. אני רוצה להודות ליוסאין על מי שהוא ומה שהוא גרם לי להיות. אחרי שזכיתי הוא אמר לי "מזל טוב, זה מגיע לך. לא התייחסתי לקריאות הבוז ככל שהריצה התקדמה ושמרתי על ריכוז. עשיתי את מה שהייתי צריך לעשות. האנשים שאוהבים אותי היו כאן ועודדו אותי והריעו לי גם בבית. חשבתי מה אעשה אם אזכה, אבל לא עשיתי כלום מכל זה".

למרות ההתרגשות של גאטלין, בעולם הספורט מעלים סימני שאלה רבים. מייקל ג'ונסון, עוד אתלט עבר אגדי, אמר ש"יש לי בעיה קשה עם ספורטאים שהשתמשו בסמים. כולם בארצות הברית יודעים שגאטלין הושעה בעבר, ומחלו לו על זה. כולם בכל העולם רצו שבולט ינצח. בנוגע לגאטלין, רוב האנשים רק רוצים שזה ייגמר. מה הבשורה לספורט? שהעידן שאחרי בולט יהיה מלא בספורטאים עם עבר מפוקפק?".

ג'ונסון הוסיף: "חשבתי שבולט יאותגר על ידי קולמן ולא על ידי גאטלין. בולט היה תחת לחץ. הוא לא היה חייב להיות כאן וצריך לתת לו קרדיט על זה שהוא שם את עצמו תחת הלחץ הזה כדי לתת לאנשים הזדמנות לנצח אותו. שניים כן ניצחו אותו ואני בטוח שאנשים כועסים. אני יכול להבטיח לכם שבולט לא יכעס. הוא תחרותי מאוד, אבל הוא מבין שהחיים ממשיכים. לקולמן יש עתיד מזהיר. הייתה לו עונה ארוכה וזה כנראה היה מירוץ אחד יותר מדי. הוא הפך למקצוען ואני בטוח שיש לו עתיד ורוד. הוא גם רץ 200 מטר טוב מאוד. ג'סטין גאטלין הוא בן 35, הוא עשוי להחליט שזה מספיק בשבילו כמו בולט".

דיי גרין הבריטי, שזכה במדליית זהב ב-400 מטר משוכות בדאגו 2011, צייץ: "דמיינו לעצמכם להפוך לאלוף עולם רק כדי לשמוע את הקהל עושה לכם בוז וקורא בשם של הבחור שסיים במקום השלישי. הקהל הלונדוני הוא פראי". לאחר מכן הוא צייץ שהוא מחכה כבר לטקס חלוקת המדליות והוסיף: "אוי שיט! בדיוק קלטתי שאני באצטדיון גם מחר *מתאמן על קריאות בוז מול המראה*".

ב"דיילי מייל" כתבו בדאגה ש"הסיוט הכי גדול של עולם האתלטיקה התרחש לעיני העולם כולו. כשהריצה הסתיימה, דממה השתררה באצטדיון. אף אחד לא רצה לראות את בולט מפסיד, בטח שלא לרמאי הסמים ג'סטין גאטלין. זו כנראה מדליית הזהב הכי שערורייתית אי פעם, הכי מאכזבת אי פעם".

הפרשן הבכיר של העיתון אוילבר הולט הוסיף ש"איך נשיא ה-IAAF מרגיש עכשיו? רק לפני כמה ימים הוא טען שהסימום בספורט הוא לא באמת בעיה כה גדולה. האמנם? האם זכייה בזהב של בן 35 שהורשע פעמיים בעבר בעבירות סמים לא גורמת לו לחשוב על זה מחדש?"

יוסאין בולט חוצה את קו הסיום לצד ג'סטין גאטלין. AP
ניצחון הירואי או בשורה רעה לענף? הפוטו פיניש/AP

לראשונה בשלושה גמרים באליפות העולם: גאטלין זינק מהר יותר מבולט

הפעם השעון ניצח את בולט: ב"ספורטסנטר" מגיבים ונזכרים

קרל לואיס שמח: ארה"ב בפסגה, בואו נשמור על זה

השדר האמריקאי מייקל ווילבון מתרגש

ראש עיריית לונדון מהלל

היום בערב באליפות העולם

גמר 100 נשים (23:50)

אליין תומפסון הג'מייקנית השלימה את הדאבל בריצות הקצרות במשחקים האולימפיים בריו בקיץ שעבר, אבל הפעם, בדיוק כמו בולט, היא בחרה לרוץ רק ב-100, בתקווה שגורלה יהיה שונה מאשר של חברה לנבחרת. התחרות הגדולה שלה צפויה להגיע מכיוונה של דפני סחיפרס ההולנדית. עם זאת הגרמנייה המפתיעה ג'ינה לוקנקמפר הייתה היחידה שירדה מתחת ל-11 שניות במוקדמות (10.95), בעוד בריטניה תביט בעניין בשלוש נציגותיה שהעפילו לחצי הגמר, בתקווה להפתעה נעימה.

גמר הדיפת כדור ברזל גברים (22:35)

האמריקאים מסתערים על הזהב והכסף, השאר ייאבקו על הארד: ריאן גראוזר וג'ו קובאקס, שסיימו ראשון ושני גם בריו, אחראים השנה על תשע התוצאות הטובות של השנה, ויילחמו ראש בראש על התואר. ארבעה אמריקאים הגיעו לגמר, כשתומאס וולש מניו זילנד (ארד בריו) ינסה להשתחל ביניהם.

גמר קפיצה במוט נשים (21:00)

יריסליי סילבה הקובנית מנסה להגן על תוארה מהאליפות הקודמת, אבל תהיה לה מאבק לא פשוט, על אף שג'ן סור (האלופה מלונדון 2012) הודחה במפתיע. קטרינה סטפנידה מיוון וסנדי מוריס מארה"ב לקחו את הזהב ואת הכסף בריו.

חצי גמר 400 גברים (21:40)

אחרי ההפסד של בולט, וויין ואן ניקרק הדרום אפריקאי ימשיך במסעו לא רק למדליית זהב, אלא גם להפוך לספורטאי הגדול של האתלטיקה העולמית ולפנים של הענף, אחרי השיא העולמי המדהים שרשם בקיץ שעבר בריו.

חצי גמר 110 משוכות (22:10)

כך או כך הסיפור יהיה שוב האמריקאי אריאס מריט, שבאליפות הקודמת לקח את הארד אחרי השתלת הכליה שעבר, והיום שנתיים אחרי חולם על לזכות שוב בזהב, כפי שעשה במשחקים בלונדון, שם שבר את השיא העולמי (12.80). "אני שוב קרוב לשיאי", אמר.

חצי גמר 800 גברים (23:15)

הפעם לרצים יש אתגר במיוחד לנוכח היעדרותו של דייויד רודישה, ואף אחד לא ירצה לפספס את ההזדמנות לקראת הגמר של יום שלישי בערב.

ג'ינה לוקנקמפר אצנית גרמנייה. GettyImages
תפתיע? לקנקמפר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully