וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסאין בולט: "זה לא משנה דבר, לא יהיה עוד ספורטאי כמוני"

עולם הספורט נפרד מאגדה: בולט שמר על איפוק אחרי שנאלץ להסתפק בארד ("רצתי אך ורק למען המעריצים"), גאטלין בירך והשתחווה, ספורטאים ברחבי העולם היללו. כל התגובות והמחוות מהריצה האחרונה

רויטרס

איזה קרב גדול קיבלנו הערב (שבת) על מדליית הזהב בריצה ל-100 מטר באליפות העולם בלונדון. ג'סטין גאטלין האמריקאי בן ה-35, שהושעה ב-2001 למשך שנתיים בשל שימוש בחומסרים אסורים (השעיה שקוצרה בסופו של דבר) והושעה שוב ב-2006 לשמונה שנים (השעיה שקוצרה לארבע שנים), הצליח לסיים במקום הראשון עם 9.92 שניות. הוא הקדים את בן ארצו כריסטיאן קולמן, שקבע 9.94. יוסאין בולט הג'מייקני, שיאן העולם מברלין 2009 ואלוף העולם שלוש פעמים במקצה הזה, הסתפק במדליית הארד עם 9.95 בלבד. זו הייתה הריצה האינדיבידואלית האחרונה בקריירה של בולט, שעוד צפוי להתחרות בשליחים 4X100 בסיום האליפות. זו לא הדרך בה רצה לרוץ את הריצה האחרונה שלו.

עוד בנושא:
ג'סטין גאטלין זכה במדליית זהב ב-100 מטר
הקרב על הזהב בקפיצה במוט מתחיל בראשון

גאטלין עצמו השתחווה בפני בולט עם סיום המירוץ, חגג בטירוף כצפוי, נשכב על המשטח וגם סימן תנועת השתקה מלאת תשוקה לעבר הקהל שקרא בוז לעברו בשל עברו הבעייתי. בולט עצמו ניסה לשמור על קור רוח ונראה שמח למרות שוודאי היה מאוכזב מאוד. הוא התחבק ממושכות עם גאטלין, שסיפר כי בולט אמר לו: "מזל טוב, כל מה שהקהל עשה פה לא מגיע לך. אני יודע כמה קשה עבדת".

ג'סטין גאטלין משתחווה, יוסאין בולט, גמר ריצת 100 מטר אליפות העולם אתלטיקה 2017. רויטרס
גאטלין משתחווה בפני בולט/רויטרס

כך או כך, יוסאין בולט שמר על איפוק לאחר שסיים את הריצה ואת הקריירה: "אני מרגיש מאוכזב, רציתי לבצע הרבה יותר טוב. אבל ידעתי שאהיה בצרות אם לא אתחיל טוב וזה היה ממש חלש. ידעתי שזה מה שיקרה וזה מה שקרה. כמו שאמרתי, אני לא צריך להיות הכי מהיר שיש, אבל אני צריך לבצע ולצאת טוב מהמקום. ברגע שיצאתי לא טוב הרגשתי אכזבה. ניסיתי למזער את זה, אבל לא הצלחתי. ג'סטין תמיד מופיע בגדול לתחרויות הגדולות והחשובות וזה מה שהוא עשה גם היום. אני לא ממשיך, אני צריך להקשיב לגוף שלי. זה היה נהדר. ידעתי שהם כולם יגיעו ויתמכו בי. אני עצוב שלא יכולתי לנצח. התמיכה הייתה יוצאת מן הכלל. הם עמדו מאחוריי ודחפו אותי ואני מעריך את זה מאוד". בולט התייחס לגאטלין ואמר: "הוא יריב נהדר. אתה תמיד צריך להיות בשיא שלך נגדו. אני מעריך מאוד את התחרות נגדו וחושב שהוא אדם טוב".

בולט הוסיף ש"אני לא בוכה על ההפסד הזה, כי כבר הוכחתי לעולם שאני אחד הספורטאים הטובים אי פעם, ואני לא מאמין שמה שקרה היום ישנה את זה. לא יהיה עוד ספורטאי כמוני. עשיתי את החלק שלי כדי לקחת את הענף הזה כמה צעדים קדימה, ואני לא יכול להיות מאוכזב. קשה להיות עצוב כשאתה מקבל כאלה אנרגיות מהקהל. הם נשארו אחרי המירוץ והריעו לי, ואני לא יכול שלא להתרגש. אין בי שום חרטות, המסע שלי היה מסתיים בין כה וכה, לא משנה מה היה קורה היום. זה לא משנה שום דבר לגבי הקריירה שלי".

בולט החליט לפני זמן מה שלא להתחרות בריצת ה-200 מטרים, ואחרי שנראה רחוק משיאו במקצים השונים ב-100 מטרים, כולל בגמר, נראה שיש לו סיבה טובה. "אם הייתי מתחרה ב-200, כנראה שזה היה נגמר גרוע יותר. אני לא בכושר בשביל זה עכשיו, והאמת היא שהתחריתי היום אך ורק למען האוהדים שלי ברחבי העולם. הם אלה שאמשיך עונה נוספת, אז עשיתי מה שיכולתי".

ג'סיקה אניס היל, האלופה האולימפית בקרב שבע מלונדון 2012, אמרה: "אין תחושה של אכזבה. כולנו רצינו שבולט ינצח, אבל הוא תמיד מבדר אותנו. הוא יהיה שמח. הייתה לו קריירה מדהימה. לחזות בזה היה מדהים. זה לא זהב, אבל זה נשאר מדהים".

קולין ג'קסון, אלוף העולם פעמיים ב-110 מטר משוכות, אמר: "בולט יהיה מאוכזב מאוד. הוא לא הופיע כמו שהוא יודע. הוא יסתכל על השעון ויבין שהוא היה מסוגל לעשות כאן זמן מנצח. אבל לא נשפוט את הקריירה שלו לפי הריצה הזו". דניס לואיס, אלופת קרב שבע לשעבר, אמרה: "ג'סטין גאטלין עבר כל כך הרבה ולא משנה באיזה צד של הגדר אתה יושב, זה הספורט. הוא בכה וזה ריגש אותי. הוא עבד קשה מאוד. הוא עדיין צריך לעבוד קשה כמו כולם והצליח להופיע היום בגדול".

טקס חלוקת המדליות, אגב, יהיה בראשון אחרי שג'סיקה אניס היל המקומית תקבל את מדליית הזהב המשודרגת שלה מאליפות העולם ב-2011, אז הפסידה לטטיאנה צ'רנובה, שנפסלה על שימוש בחומרים אסורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ג'סטין גאטלין אצן אמריקאי. GettyImages
משתיק את הקהל הבריטי. גאטלין/GettyImages
ג'סטין גאטלין אצן אמריקאי. רויטרס
חוגג עם הדגל. גאטלין/רויטרס
הפוטו פיניש בגמר ה-100 מטר באליפות העולם בלונדון 2017. רויטרס
כך נראה הפוטו פיניש/רויטרס

כתב "טלגרף" הבריטי: "השנה הנוספת של בולט אחרי ריו הייתה מהלך שיווקי"

היום בערב באליפות העולם

גמר 100 נשים (23:50)

אליין תומפסון הג'מייקנית השלימה את הדאבל בריצות הקצרות במשחקים האולימפיים בריו בקיץ שעבר, אבל הפעם, בדיוק כמו בולט, היא בחרה לרוץ רק ב-100, בתקווה שגורלה יהיה שונה מאשר של חברה לנבחרת. התחרות הגדולה שלה צפויה להגיע מכיוונה של דפני סחיפרס ההולנדית. עם זאת הגרמנייה המפתיעה גינה לוקנקמפר הייתה היחידה שירדה מתחת ל-11 שניות במוקדמות (10.95), בעוד בריטניה תביט בעניין בשלוש נציגותיה שהעפילו לחצי הגמר, בתקווה להפתעה נעימה.

גמר הדיפת כדור ברזל גברים (22:35)

האמריקאים מסתערים על הזהב והכסף, השאר ייאבקו על הארד: ריאן גראוזר וג'ו קובאקס, שסיימו ראשון ושני גם בריו, אחראים השנה על תשע התוצאות הטובות של השנה, ויילחמו ראש בראש על התואר. ארבעה אמריקאים הגיעו לגמר, כשתומאס וולש מניו זילנד (ארד בריו) ינסה להשתחל ביניהם.

גמר קפיצה במוט נשים (21:00)

יריסליי סילבה הקובנית מנסה להגן על תוארה מהאליפות הקודמת, אבל תהיה לה מאבק לא פשוט, על אף שג'ן סור (האלופה מלונדון 2012) הודחה במפתיע. קטרינה סטפנידה מיוון וסנדי מוריס מארה"ב לקחו את הזהב ואת הכסף בריו.

חצי גמר 400 גברים (21:40)

אחרי ההפסד של בולט, וויין ואן ניקרק הדרום אפריקאי ימשיך במסעו לא רק למדליית זהב, אלא גם להפוך לספורטאי הגדול של האתלטיקה העולמית ולפנים של הענף, אחרי השיא העולמי המדהים שרשם בקיץ שעבר בריו.

חצי גמר 110 משוכות (22:10)

כך או כך הסיפור יהיה שוב האמריקאי אריאס מריט, שבאליפות הקודמת לקח את הארד אחרי השתלת הכליה שעבר, והיום שנתיים אחרי חולם על לזכות שוב בזהב, כפי שעשה במשחקים בלונדון, שם שבר את השיא העולמי (12.80). "אני שוב קרוב לשיאי", אמר.

חצי גמר 800 גברים (23:15)

הפעם לרצים יש אתגר במיוחד לנוכח היעדרותו של דייויד רודישה, ואף אחד לא ירצה לפספס את ההזדמנות לקראת הגמר של יום שלישי בערב.

אצנית ג'מייקנית אליין ת'ומפסון. רויטרס
תופתע מול הגרמנייה? תומפסון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully