וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת ההישרדות הובילה לפיצוץ: מה גרם לפרידה של עודד קטש והפועל אילת?

18.7.2017 / 15:40

מאבקים בין האוחזים בשליטה במועדון עוד בעונה שעברה, ניסיון השתלטות שכשל, דרישה לשכר גבוה, שחרור אפשרי של אפיק ניסים והודעה רשמית בתזמון בעייתי לכל הדעות. אור שקדי עושה סדר, כולל השחקנים החדשים שעל הכוונת

צילום מסך

בשבועות האחרונים טענו מספר רב של גורמים ששוחחו עם אנשי הפועל אילת, כי הסיפור בין עודד קטש להנהלת הקבוצה בראשות מוטי אמסלם מורכב וייתכן שלא ייגמר בטוב. למרות זאת, כשאתמול (שני) הוחלט על פירוק החבילה בין הצדדים, ההלם בקבוצה היה רב. "אף אחד לא באמת חשב שעודד לא יהיה שם, מניחים שגם מוטי אמסלם ועודד חשבו שזה ייגמר בטוב", אמר אחד מאנשי המועדון אמש. ובכל זאת, אחרי שגם ביום ראשון בלילה לא הצליחו הצדדים לסגור את נושא המשך דרכו של המאמן בקבוצה הדרומית, החליטו לסיים את המגעים ולהמשיך הלאה.

אם הסיפור המאוד לא פשוט שהוביל בסופו של דבר לפרידה לא הספיק, אז גם מועד ההודעה עמד במוקד. אילת הוציאה את ההודעה במחצית המשחק של נבחרת העתודה, אותה מאמן קטש, נגד אוקראינה. בתחילה עוד התגוננו במועדון, אך לאחר מכן הודו כי המועד היה שגוי. שני הצדדים מאשרים כי קטש לחץ על הוצאת ההודעה כבר בשעות הצהריים המוקדמות. לטענת אנשיו, המאמן רצה ששחקנים שחיכו לו כדי להצטרף לאילת יוכלו לדעת מה קורה בהקדם ויבחרו בקבוצות אחרות. מסיבות טכניות מועד ההודעה נדחה, ובסופו של דבר היא יצאה לקראת השעה 17:30.

עוד בנושא:

הפועל אילת הודיעה על פרידה מקטש: "החלטה משותפת ברוח טובה"
עודד קטש לקראת איטליה: "זכינו בהזדמנות לעשות משהו יוצא מהכלל"
יצחק פרי: "לא חושב שקבוצה שגידלה את שון דאוסון צריכה לקרוא על זה באינטרנט"
מכבי ראשון לציון: סיגרס צפוי לחתום אם לא ייבחר בדראפט הקוריאני

עודד קטש מאמן הפועל אילת עם מוטי אמסלם. ברני ארדוב
זה לא נגמר יפה. קטש ואמסלם/ברני ארדוב
אמסלם ניהל מלחמה של ממש על מקומו ועתידו במועדון. "מוטי אמר כמה פעמים שזה המלחמה על ההישארות שלו בקבוצה", מספר גורם בכיר בכדורסל הישראלי, "הוא אמר שלא העביר את החיים שלו מהמרכז לאילת כדי שיקנו את המקום שלו אחרי שנה"

בקיץ שעבר עזב דורון הרציקוביץ' את הפועל אילת, ומוטי אמסלם, ביחד עם אנשי העירייה, עבד סביב השעון כדי להרים קבוצה. כחלק מתהליך ההקמה קיבל עידן אבשלום 25 אחוז מהבעלות על המועדון, והמאמן עודד קטש קיצץ בשכרו. השניים קיבלו את האפשרות להיות אוטוריטה בתחום ההחתמות והובילו את הקבוצה למקום השני בטבלה. אלא שמערכת היחסים בין הצדדים לא הייתה הטובה ביותר, ועל פי אנשים באילת במהלך העונה היו מספר פיצוצים, כשאבשלום אף איים להתפטר מתפקידו.

הקיץ, על פי גורמים רבים בהנהלת אילת, אבשלום ניסה לקחת את השליטה על הקבוצה ולדחוק את רגליו של אמסלם כך שלא יהיה בעל השליטה העיקרי. אמסלם, באמצעות חברי ההנהלה האחרים, הצליחו לבלום את המהלך. אלה ניסו, וככל הנראה גם הצליחו, לדחוק את אבשלום בחזרה ואף לקנות את חלקו במועדון.

במהלך כל התהליך הזה, ניהל אמסלם מלחמה של ממש על מקומו ועתידו במועדון. "מוטי אמר כמה פעמים שזה המלחמה על ההישארות שלו בקבוצה", מספר גורם בכיר בכדורסל הישראלי, "הוא אמר שלא העביר את החיים שלו מהמרכז לאילת כדי שיקנו את המקום שלו אחרי שנה, ולא ייתן למהלך שידחוק את רגליו מהקבוצה לצאת לפועל".

קטש ביקש מאמסלם זמן עד לתחילת יולי כדי לבחון את השוק. ההערכות היו שייתכן כי יקבל פנייה מהפועל ירושלים לאימון הקבוצה, אך בפועל לא הונחה הצעה על השולחן. בתחילת יולי החלו הצדדים להתדיין, והתגלו פערים משמעותיים בנושא הכספי. "עודד לא היה בסכומי הכסף שהפועל אילת יכולה לשלם", אישר אמסלם. נושא נוסף שעמד על הפרק היה עתידו המקצועי של אפיק ניסים. קטש צמצם את דקות המשחק של הרכז באופן משמעותי במהלך העונה שעברה, ובאילת סיפרו כי המגמה הייתה אמורה לכל הפחות להימשך, כשהמאמן אפילו העלה את הבקשה לשחררו מהמועדון. אמסלם התנגד לכך. "מוטי הבטיח גם לאפיק וגם לראשי המועדון, שאפיק לא הולך לשום מקום".

עוד באותו נושא

הפועל אילת הודיעה על פרידה מקטש: "החלטה משותפת ברוח טובה"

לכתבה המלאה
מוטי אמסלם יו"ר הפועל אילת. יוסי ציפקיס
בלם את ניסיון ההשתלטות. אמסלם/יוסי ציפקיס
גורם המקורב למגעים עם תמיר בלאט: "מוטי לא היה מוכן להפוך את הקבוצה הזאת לקבוצה שכונתית, הוא לא ייקח שחקן שמקורב להנהלה, וראה במהלך הזה דבר פסול מיסודו"

כשהחלו הפערים להתגלות, והשמועות על הבעיות יצאו מתחת לפני השטח, פנו גורמים באילת לשרון דרוקר וביקשו לדעת את מצבו. באילת ביקשו מדרוקר לחכות עם החתימה הצפויה באקדמיק סופיה, וכשהגיעה שעת ההחלטה לא יכלו לתת לו הבטחה כי קטש אכן עוזב והוא ימונה במקומו. דרוקר חתם בבולגריה, ושוק המאמנים הלך ונסגר.

במקביל למגעים, קטש ואבשלום ניסו לבנות את הפועל אילת. הם לחצו על החתמתו של תמיר בלאט, אך אמסלם התנגד למהלך, בין היתר בגלל הקשר שבין הרכז הצעיר ואבשלום, שנחשבים מקורבים מימיהם המשותפים בהפועל תל אביב. גורם המקורב למגעים סיפר: "ידוע לכל על הקשר של תמיר לעידן אבשלום. מוטי לא היה מוכן להפוך את הקבוצה הזאת לקבוצה שכונתית, הוא לא ייקח שחקן שמקורב להנהלה, וראה במהלך הזה דבר פסול מיסודו". הלחץ שהופעל על צירוף בלאט היה די כבד, עד שלבסוף ירד מהשולחן וחתם בהפועל חולון.

בשלב הזה החלו מצידו של קטש להבין כי הסיפור מסתבך. למרות זאת, וכשמידת האופטימיות הולכת ומצטמצמת, המאמן המשיך לשמור על קשר עם שחקנים. "עודד דיבר בסוף השבוע האחרון גם עם יפתח זיו וגם עם רפי מנקו, ביקש מהם לחכות עוד קצת, שהעניינים יסתדרו", מספר בכיר בשוק העברות בארץ, "הוא האמין שהדברים ייגמרו לחיוב, ורצה לבנות עוד קבוצה איכותית".

אלא שבראשון בלילה הכל התפוצץ. קטש ואמסלם שוב לא הצליחו לצמצם את הפערים, והמאמן החליט לדברי אנשיו "לסיים את הקרקס, הוא לא רצה למשוך את זה עוד כי הרגיש שזה לא הולך לשום מקום".

תמיר בלאט, נבחרת העתודה. ברני ארדוב
הלחץ הכבד לא נשא פרי. בלאט/ברני ארדוב

כבר ביום ראשון בלילה, כשהמגעים בין קטש לאמסלם התפוצצו, יצר יושב הראש קשר עם נציגיו של מאיר טפירו וביקש לבדוק את האפשרות לצרפו. המגעים בין הצדדים החלו אמש, ויש הבנות על הגעתו של טפירו לעיר הדרומית, כולל הסדרי הלינה, כשטפירו לא צפוי לעבור עם משפחתו דרומה. מאמנה של מכבי אשדוד בעונה שעברה נמצא בימים אלה בחופשה בהולנד, ויגיע ארצה ביום חמישי לפגישה עם ראשי אילת בה הוא צפוי לחתום על החוזה.

באילת מקווים כי יפתח זיו, ששיחק תחת טפירו בעונה שעברה במכבי אשדוד, ימתין לקבוצה ולא יחתום בעירוני נהריה שמפעילה עליו לחצים. כמו כן, שם נוסף שעלה ב-24 שעות האחרונות הוא סטו דגלאס, ששיחק אשתקד בנהריה. עד כה חתומים בקבוצה הדרומית הסנטרים דימיטריוס טרידוול ואייזיק רוזפלט ביחד עם אפיק ניסים שימשיך עונה נוספת. מייקל בריסקר שחתם לשלוש שנים הושאל למכבי רעננה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully