וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ של ג'ורג': המנצחים והמפסידים מהטרייד הגדול על פול ג'ורג'

1.7.2017 / 12:00

קליבלנד נשארה בלי חיזוק ללברון, בוסטון נשארה בלי כלום. הלייקרס דווקא די מרוצים וסם פרסטי יצא מנצח, גם אם יאבד את ג'ורג' בעוד שנה. אסף רביץ עושה סדר בטירוף של היממה האחרונה

עריכה: מתן חדד

ה-1 ביולי הוא תאריך חשוב בעונת ה-NBA. זהו, בעצם, התאריך בו מתחילה עונה חדשה וניתן לסכם עם שחקנים על חוזים חדשים. היום (שבת) הליגה נכנסת לתקופת המורטוריום, בה ניתן לסכם אך לא לחתום, תקופה שקוצרה לשישה ימים. אחרי סדרה של מהלכים מעניינים בשבועיים שלפני יולי, ששיאם במעבר של כריס פול ליוסטון, היה ברור שהמנה העיקרית של הקיץ תהיה עסיסית במיוחד ואכן, כבר בשעות הראשונות התרחשו כמה מהלכים מאוד חשובים שמשנים את התמונה, שכבר השתנתה עם הטרייד של פול. השיא כמובן, הוא עוד מהלך בו שחקן בכיר עובר מהמזרח למערב ועוד חבירה של שניים מהכוכבים הגדולים בליגה.

עוד בנושא

פול ג'ורג' עובר בטרייד לת'אנדר, סטפן קרי יקבל חוזה היסטורי
ג'ורג' נפרד מאינדיאנה, OKC עוקצת את דוראנט, לברון מברך את קרי
אורן לוי מנתח: הקשיים והאתגר של כריס פול במעבר ליוסטון
כך בונים סופר-טים: פרויקט הקיץ המיוחד של עידן ויניצקי
דיווחים: "מילוש תאודוסיץ' קרוב מאוד לחתימה בשיקגו"
המחליף של פיל ג'קסון? הניקס במשא ומתן עם דייויד גריפין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המהלך שהשאיר את ה-NBA עם פה פעור. פול ג'ורג' עובר לת'אנדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פול ג'ורג' באוקלהומה סיטי

היה ברור שהטרייד של פול ג'ורג' יגיע בסופו של דבר מתישהו במהלך הקיץ, אבל אף אחד לא חשב שזה יקרה דווקא עכשיו, דווקא ל-OKC ודווקא במחיר של ויקטור אולדיפו ודומנטס סאבוניס וזהו. לא רק שמדובר בשחקנים שהת'אנדר קיבלו בתמורה לסרג' איבקה לפני שנה (גם הוא עם חוזה לשנה אחת בלבד), אלא שהחבילה הזאת נראית עכשיו פחות מרשימה מכפי שנראתה לפני שנה. אולדיפו חתם בקיץ שעבר על חוזה של 84 מליון דולר לארבע שנים שמתחיל היום ושאחריו הייתה לו עונה מאוד לא מרשימה, כזו שהופכת את החוזה שלו לסוג של נטל. לבן של סאבוניס הייתה עונת רוקי חביבה לפרקים, אבל לא כזו שמבטיחה שהוא יותר טוב בדיוק באותו תפקיד מהבן של בראד ליף, שאינדיאנה בדיוק בחרה.

בוואקום, אפשר להבין את ההימור של קווין פריצ'ארד, מקבל ההחלטות העיקרי באינדיאנה, על צמד שחקנים צעירים ומבטיחים. בהחלט ייתכן שאולדיפו עדיין לא מצא את הסיטואציה הנכונה עבורו והשילוב בין סאבוניס למיילס טרנר יכול לעבוד נהדר. אבל לא היה כאן ואקום, אלא שחקן שחצי ליגה רדפה אחריו. לפי הדיווחים, היו על השולחן הצעות יותר אטרקטיביות, שכללו שילוב של שחקני חמישייה ובחירות דראפט, ופריצ'ארד יכול היה לחכות, לתת לקבוצות שונות לריב ולהגדיל את החבילה. לאחר הטרייד של ג'ימי באטלר, ג'ורג' נשאר התקווה האחרונה של קבוצות רבות להתחזק בטרייד. קליבלנד הייתה די נואשת לצרף אותו ללברון ג'יימס, הלייקרס העדיפו לא לחכות לקיץ, כי עד אז ג'ורג' עשוי למצוא לעצמו סיטואציה שהוא לא ירצה לעזוב, בוסטון מאוד רצתה את השילוב של ג'ורג' וגורדון הייוורד ויכולה הייתה לתת לאינדיאנה חבילה לא נגמרת של צעירים ובחירות. אני מאמין שאם פריצ'ארד היה מחכה מספיק, הוא גם היה מקבל בחבילה הזאת את הבחירה של הלייקרס/סקרמנטו, זו שבוסטון קיבלה בטרייד הבחירות מהדראפט.

קליבלנד ובוסטון הן המפסידות הגדולות של הטרייד הזה. התוכנית של דני איינג' כנראה הייתה קודם להחתים שחקן חופשי ואז לבצע טרייד, אבל לפעמים כשמנסים לתפוס מרובה לא תופסים כלום. כמה דקות לתוך יולי הוא כבר נשאר ללא האופציות של ג'ימי באטלר ופול ג'ורג' ובעצם בלי אף שחקן בכיר שמחכה לטרייד. בהחלט ייתכן שהעובדה שג'ורג' לא מגיע תשפיע גם על ההחלטה של הייוורד. בינתיים, גם אופציית בלייק גריפין ירדה מהפרק ויכול להיות שגם פול מילסאפ לא יחכה עד שהייוורד, לו יש פגישות עד יום שני, יקבל החלטה. סגנית האלופה, מצדה, תתקשה מאוד למצוא עכשיו דרך לבנות סביב לברון ג'יימס קבוצה טובה משמעותית מהעונה החולפת. שתיהן עשויות להתעניין בכרמלו אנתוני כברירת מחדל.

עוד באותו נושא

לפעמים חלומות מתגשמים: איך בונים סופר טים, פרק 1 בסדרה

לכתבה המלאה
הג'נרל מנג'ר של בוסטון סלטיקס דני איינג'. AP
המפסיד הגדול של הימים האחרונים. איינג'/AP

בצד של הלייקרס דווקא לא בהכרח מאוכזבים מההתפתחות הזו. לעומת המצב בו ג'ורג' היה חובר ללברון וקיירי בקליבלנד או לקבוצת ההווה+עתיד בבוסטון, קל יותר לראות אותו עוזב את OKC בסוף השנה כדי להגיע למקום בו רצה להיות לכל אורך הדרך. המטרה של הלייקרס להמשך העונה תהיה להיפטר מהחוזה של לואל דנג ולהגיע לקיץ 2018 עם מספיק מקום כדי להחתים גם את לברון וגם את ג'ורג' לצד הצעירים שלהם.

מה שמוביל אותנו ל-OKC. סם פרסטי לא עשה רעש כמו שאר הקבוצות שהתעניינו בג'ורג', אך הוא היה לא פחות נואש מהן. גם לו יש MVP שיכול לעזוב בעוד שנה וכבר הביע רצון לראות סביבו שחקנים טובים יותר. הניצחון הגדול של פרסטי יהיה אם ההגעה של ג'ורג' תספיק כדי לשכנע את ראסל ווסטברוק לחתום כבר הקיץ על הארכת חוזה לחמש שנים. זה בהחלט ייתכן.

ג'ורג' הוא שחקן המשנה האידיאלי לצד ראסל. הוא שומר נהדר על שחקני כנף, קולע נהדר מבחוץ, יודע לתפקד כמוביל כדור משני ולא תהיה שאלה של היררכיה ביניהם. בהנחה שפרסטי ישאיר את אנדרה רוברסון וטאג' גיבסון, יהיה סביבם צוות מסייע סביר, בעיקר בצד ההגנתי. כמה רחוק זה יכול לקחת אותם במערב העמוס? כנראה לא מספיק כדי להבטיח שגם הסמול פורוורד הזה לא ינטוש לקליפורניה כשתהיה לו הזדמנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המהלך שישכנע את ווסטברוק להאריך חוזה כבר עכשיו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלייק גריפין נשאר בקליפרס

קרו עוד כמה דברים בשעות הראשונות של יולי (וגם לפני). לאחר העזיבה של כריס פול, הקליפרס היו יכולים ללכת לבנייה מחדש מהיסודות או לנסות לבנות את עצמם סביב גריפין. למרות שבלייק הפך לאחד השחקנים המועדים ביותר לפציעות בליגה, זו אינה הפתעה שסטיב באלמר מוכן לשלם לו הרבה מאוד כסף (כ-173 מליון דולר לחמש שנים) כדי לא לפרק לגמרי את החבילה. יכול להיות שההחלטה הזו תרדוף אותו ותחסל את הסיכוי של הקליפרס לבנות משהו עד סוף העשור, אבל יש הימורים שכמעט אין ברירה אלא לקחת.

בשבוע האחרון ג'ונתן צ'ארקס מ-the ringer כתב בהרחבה על הרעיון של להשתמש בגריפין כפוינט פורוורד, להשתמש בראיית המשחק הנהדרת שלו כדי להפוך אותו לסוג של יאניס אנטטוקומפו של הקבוצה שלו. הגרסא הנוכחית של הקליפרס יכולה לאפשר את הניסוי המעניין הזה, כולל פיק נ' רול עם פוטנציאל קטלני בין הפאוור פורוורד לסנטר דיאנדרה ג'ורדן. הטרייד על CP3 השאיר את דוק ריברס עם כמה שחקנים מעניינים וסגל יחסית עמוק בחלק מהעמדות ולאור החדשות לפיהן ג'יי ג'יי רדיק עוזב, המטרה של דוק להמשך הקיץ היא להשיג שחקן כנף שקולע מבחוץ. יש לו את ה-MLE המלא וטרייד אקספשן מהטרייד על פול, השאלה היא אם הוא מכיר גם שמות של שחקנים שלא שיחקו בבוסטון בעשור הקודם.

ג'ו אינגלס, יוטה ג'אז, שומר על בלייק גריפין, לוס אנג'לס קליפרס. AP
יעבור לעמדת הפוינט פורוורד? בלייק גריפין/AP

מינסוטה מוותרת על ריקי רוביו ומחתימה את ג'ף טיג

רבים פספסו את העובדה שלאחר שמינסוטה השיגה את ג'ימי באטלר, עדיין נשארו לה כ-20 מיליון דולר מתחת לתקרה. רגע לפני יולי, טום ת'יבודו העביר את רוביו ליוטה (וקיבל בחירת סיבוב ראשון של OKC, שכמה שעות לאחר מכן הפכה לפחות אטרקטיבית), מה שיצר מספיק מקום לחוזה מקסימום. התחושה הייתה שהוא הולך על כל הקופה, על שחקן כמו קייל לאורי, אך במהרה התברר שהוא חם על ג'ף טיג ונתן לו חוזה של 57 מיליון דולר לשלוש שנים.

לא ברור למה ת'יבודו מיהר כל כך להחתים שחקן שהוא ההגדרה המילונית של הרכז הממוצע בליגה. שוק הפוינט גארדים רווי בשמות מעניינים ובעקבות השבועיים האחרונים נותר כמעט נטול קונים, לא היה שווה לפחות לבדוק את אופציית לאורי? מה שכן, טיג מתאים יותר לסיטואציה מרוביו, הוא לא קלע שלשות גדול אבל מספיק טוב בקאץ' אנד שוט (כ-38 אחוזים) כדי שלא ניתן יהיה להתעלם ממנו. ההחתמה שלו משאירה גם מספיק מקום מתחת לתקרה כדי שמינסוטה תהפוך ליעד מועדף לשחקני כנף שיכולים לתפקד כסטרץ' 4 בהרכבים נמוכים. יש לא מעט כאלה בשוק כרגע, אם ת'יבודו ייצא מהקיץ הזה גם עם מישהו כמו דנילו גלינארי, הוא יוכל לסמן וי על פגרה מצוינת.

מאמן מינסוטה טימברוולבס טום תיבודו. AP
ישלים קיץ מצוין? ת'יבודו/AP

סן אנטוניו מחתימה את פטי מילס

הספרס נחשבו לפייבוריטים במרוץ להשגת כריס פול, עד שדריל מורי ארגן טרייד וניצח את המרוץ לפני שהוא התחיל. ההחתמה של מילס על חוזה של 50 מיליון דולר לארבע שנים מבהירה שלא הייתה לסן אנטוניו כוונה לפרק את החבילה בשביל אף אחד אחר. הם בעצם הוציאו את עצמם מהמשחק מוקדם, ועכשיו הם אמורים להצליח להשאיר גם את ג'ונתן סימונס. עדיין יש להם אפשרות לנסות להביא שחקן בכיר בטרייד תמורת למרקוס אולדרידג' ודני גרין, אבל כרגע לא ברור את מי. יש בסגל של גרג פופוביץ' כמה צעירים שיכולים להתקדם, השאלה היא אם זה יספיק מול מירוץ החימוש של שאר המערב.

seperator

סטף קרי מקבל חוזה סופר-מקס של 201 מליון דולר לחמש שנים

כמה זמן המו"מ הזה לקח?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully