וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: מכבי תל אביב מול טירנה, בית"ר ירושלים מול ושאש

הצהובים הוגרלו מול מחזיקת הגביע האלבנית שירדה ליגה בעונה שעברה. אם יעברו, יקבלו את סייניוקי או רייקאוויק. הירושלמים קיבלו את הקבוצה ההונגרית. אם יעברו, יוגרלו מול פרטיזני או בוטב פלובדיב. בני יהודה מול המנצחת בין טרנצ'ין הסלובקית וטורפדו קואטיסי הגאורגית

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: תקציר ההפסד של בית"ר ירושלים 2:1 לוושאש

ארבע קבוצות ישראליות מוגרלות היום (שני) למשחקי המוקדמות במפעלים האירופאיים. בזמן שהפועל באר שבע כבר קיבלה את הונבד במוקדמות ליגת האלופות, מכבי תל אביב הוגרלה לסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית מול KF טירנה האלבנית, בעוד בית"ר ירושלים הוגרלה מול ושאש ההונגרית. בני יהודה, שהוגרלה לסיבוב המוקדמות השני, תפגוש את המנצחת בין טרנצ'ין הסלובקית לטורפדו קוטאיסי הגאורגית.

עוד בנושא:

מוקדמות ליגת האלופות: הפועל באר שבע תפגוש את הונבד בסיבוב השני
בית"ר ירושלים הודיעה: יוסי בניון סיכם את תנאיו לעונה אחת
מכבי תל אביב: הבלם טל בן חיים האריך את החוזה בעונה נוספת
בית"ר ירושלים: שביעות רצון למרות ההפסד לוושאש, אוחנה ייפגש עם קרויף

שחקן מכבי תל אביב דור מיכה. ברני ארדוב
כל מסע מתחיל בצעד קטן. מיכה/ברני ארדוב

סגנית האלופה מכבי תל אביב, שדורגה ראשונה מבין כל 100 משתתפות הסיבוב הראשון, הוגרלה מול KF טירנה, שזכתה בגביע האלבני וירדה ליגה בעונה החולפת. טירנה נחשבת לקבוצה המעוטרת ביותר בתולדות הכדורגל האלבני, עם לא פחות מ-50 תארים שונים, כולל 24 אליפויות. היא נוסדה ב-1920, מארחת באצטדיון בן 9,600 מושבים ומאמנה החל מאתמול הוא שחקן העבר הברזילאי זה מריה, ששיחק בין היתר בפארמה ובאינטר ורשם 25 הופעות בנבחרת ברזיל. הצהובים יארחו את המשחק הראשון, ב-29 ביוני, כשהגומלין ייערך באלבניה שבוע לאחר מכן, ב-6 ביולי. במידה ותעפיל לסיבוב הבא תפגוש הקבוצה של ג'ורדי קרויף את המנצחת בין סייניוקי (פינלנד) לרייקאוויק (איסלנד), ותארח את המשחק הראשון.

בית"ר ירושלים הוגרלה מול ושאש ההונגרית, לה הפסידה אמש 2:1 במשחק האימון הראשון של הקבוצה מהבירה. ושאש, שנוסדה ב-1911 ומשחקת באצטדיון של 9,000 מקומות, זכתה בליגה ההונגרית שש פעמים וב-1957/58 הגיעה לחצי גמר גביע אירופה. כעת היא שבה למפעלים האירופיים לראשונה מאז 2005, זאת לאחר שסיימה את העונה החולפת במקום השלישי בליגה ההונגרית. מאמנה הוא מייקל אונינג, ששימש כמאמן ראשי בין היתר בנירנברג (אוגוסט 2008 עד דצמבר 2009) ובהמבורג (מרץ 2011 עד ספטמבר 2011). בית"ר תארח את המשחק הראשון, ב-29 ביוני, כשהגומלין ייערך בהונגריה שבוע לאחר מכן, ב-6 ביולי. היריבה הבאה של בית"ר תהיה פרטיזני מאלבניה או בוטב פלובדיב מבולגריה, ואם תעבור, המשחק הראשון שלה יהיה בחוץ.

מחזיקת הגביע בני יהודה, שבניגוד למכבי תל אביב ובית"ר ירושלים הוגרלה לסיבוב המוקדמות השני של המפעל, תפגוש את המנצחת בין טרנצ'ין הסלובקית וטורפדו קוטאיסי הגאורגית. המשחק הראשון יהיה בחוץ. "אין דבר כזה הגרלה נוחה באירופה", אמר המאמן יוסי אבוקסיס. "נחכה לראות מי תהיה היריבה שלנו ונלמד אותה כמו שצריך. בכל מקרה מצפה לנו משחק קשה מול יריבה טובה, לא משנה מי זאת תהיה".

טרנצ'ין סיימה את העונה החולפת במקום הרביעי בליגה הסלובקית, ובעונה שעברה הגיעה עד לשלב הפלייאוף של מוקדמות הליגה האירופית והודחה על ידי ראפיד וינה. טורפדו קוטאיסי, מחזיקת הגביע הגיאורגי, השתתפה לאחרונה בליגה האירופית בעונת 2013/14 וגם אז פגשה קבוצה סלובקית, ז'ילינה, והפסידו לה 6:3 בסיכום שני המשחקים.

עידן ורד שחקן בית"ר ירושלים. יוסי אלי
חוזרים לאירופה. ורד/יוסי אלי

הכירו את טירנה

בעונה שעברה: KF טירנה, הקבוצה המעוטרת ביותר בתולדות הכדורגל האלבני עם לא פחות מ-50 תארים שונים, כולל 24 אליפויות, מצאה את עצמה נושרת לליגה השנייה לאחר שסיימה במקום ה-9 והלפני אחרון בטבלה, אך הגיעה למוקדמות הליגה האירופית בזכות העובדה שזכתה בגביע האלבני ה-16 בתולדותיה, שהשיב אותה למפעלים האירופים לראשונה זה חמש עונות.

הכוכב: ארנדו קראבצ'י. הקשר בן ה-28 של טירנה גדל אצל היריבה העירונית פרטיזני טירנה, אבל זו כבר עונתו השמינית במדי KF טירנה, בה הוא משמש כקפטן. בימיו בנבחרת הצעירה של אלבניה הוא היה חתום על השער שהעלה את נבחרתו ליורו הצעירות ב-2009, ובנבחרת הבוגרת עדיין אין לו הופעות, למרות שזומן על ידי ג'אני דה ביאזי לסגל הרחב.

שימו לב גם ל...: איפאני אדה. החלוץ בן ה-26 הגיע לטירנה כאלמוני בקיץ שעבר הישר ממולדתו ניגריה, ואחרי שכבש כבר בהופעת הבכורה שלו בקבוצתו החדשה סיים את העונה עם שישה שערים.

המאמן: זה מריה, שחקן העבר הברזילאי בן ה-43, שמחזיק ברזומה מרשים של 25 הופעות במדי הסלסאו, ושיחק בין היתר בפארמה ובאינטר, מונה אמש לתפקיד לאחר שהתפטר משורות גור מאהיה מהליגה הקנייתית.

הבעלים: מאז 2013 הנשיא, הבעלים והספונסר העיקרי הוא רפיק חלילי, איש עסקים מצליח שהצטרף למועדון ב-2008. בנו, גרנט חלילי בן ה-19, כבר רשם 29 הופעות בקבוצה הבוגרת.

שחקן נבחרת אינטר לשעבר זה מריה. AP
זוכרים אותו? זה מריה במדי אינטר/AP

הכירו את ושאש

בעונה שעברה: ושאש סיימה במקום השלישי בהונגריה, מרחק 13 נקודות מהפסגה, והשיגה כרטיס לאירופה לראשונה מאז הביקור באינטרטוטו ב-2005.

הכוכב: מאטה וידה בסך הכל בן 21, אך הקשר האחורי שעבר בכל הנבחרות הצעירות של הונגריה כבר הספיק לרשום שלוש הופעת בקבוצה הבוגרת והוא נחשב לשחקן המבטיח ביותר במועדון. שחקן מבטיח נוסף שכבר קיבל זימון לנבחרת הבוגרת הוא הקשר ז'ומבור ברץ', גם כן בן 21, שצמח במחלקת הנוער של המועדון.

שימו לב גם ל...: החלוץ הוותיק אישטבן פרנצ'י, שיחגוג בספטמבר הקרוב את יום הולדתו ה-40 אך עדיין משמש כשחקן סגל. אם נמנה את כל הקבוצות בהן עבר ככל הנראה ייגמר המקום, אך בוושאש הוא משחק מאז 2014, ובעברו רשם עונה לא רעה בכלל בבארנסלי האנגלית. אשתקד כבש שני שערי ליגה.

המאמן: מייקל אונינג הגרמני בן ה-51, עם רזומה לא רע בכלל. באוגוסט 2008 השתדרג מתפקיד עוזר המאמן לתפקיד המאמן הראשי של נירנברג, בו החזיק עד דצמבר 2009. לאחר מכן הספיק לעבוד ב-2011 גם כמאמנה הראשי של המבורג למשך מספר חודשים. לקבוצה ההונגרית הצטרף בינואר 2016.

הבעלים: בתחילת השנה האזרחית רכש איש העסקים ההונגרי יאנוש יאמבור 99 אחוז ממניות הקבוצה.

שחקן נבחרת הונגריה הצעירה מאטה וידה מול שחקן נבחרת ברזיל הצעירה גבריאל ז'סוס. AP
עתיד מזהיר. מאטה וידה מול גבריאל ז'סוס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully