וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות ליגת האלופות: הפועל באר שבע תפגוש את הונבד בסיבוב השני

האלופה ההונגרית תהיה המשוכה הראשונה בדרך לשלב הבתים ותארח את משחק הגומלין ללא קהל. המשחק הראשון בטרנר ב-11-12 ביולי, הגומלין כעבור שבוע. שאלוי: "באר שבע פייבוריטית"

עריכת וידאו: יוסי ציפקיס

אחרי ששיפרה משמעותית את הניקוד שלה (מ-4.725 ל-10.875) בזכות המסע המוצלח עד לשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית, הפועל באר שבע תחל את המסע שלה אולי לקראת הופעה היסטורית בליגת האלופות מול בודפשט הונבד אלופת הונגריה. כך נקבע היום (שני) בהגרלה שנערכה במשרדי אופ"א שבניון, שוויץ. משחקי סיבוב המוקדמות השני ייערכו ב-11-12 ביולי כאשר הגומלין ייערך ב-18-19 ביולי. באר שבע תהיה זו שתארח את המשחק הראשון, אך מסתבר שהונבד תארח את משחק הגומלין באצטדיון בדלתיים סגורות ללא קהל. זאת אחרי שאוהדים השמיעו קריאות גזעניות במשחק נגד וויבודינה במוקדמות הליגה האירופית והקבוצה נענשה בשל כך בשני משחקים ללא קהל.

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר התייחס להגרלה ואמר: "כמו שראינו בעונה הקודמת, אין דבר כזה הגרלה קלה. אנחנו נלמד את ההונגרים, נתכונן בצורה הכי טובה האפשרית וכרגיל ניתן את המקסימום שלנו".

שחקן העבר של בית"ר ירושלים סטפן שאלוי, ששיחק בהונבד ב-1993/94, הוסיף: "באר שבע הפייבוריטים, קבוצה של 20 מיליון יורו מול קבוצה הונגרית עם תקציב של 2.5 מיליון יורו, אז ברור שההבדלים לטובת באר שבע. זו היתה הפתעה גדולה מאוד שהם לקחו אליפות, כמו שלסטר לקחה באנגליה. הונבד מאופיינת בהרבה שחקנים מהאקדמיה, אבל המאמן האיטלקי המצוין עזב אותם ובמקומו הגיע מאמן הולנדי שאף אחד לא באמת יודע כיצד הוא הולך לשחק ובאיזה סגנון. בשנה שעברה הם שיחקו מאוד טקטי, עם הרבה מתפרצות, עם שני חלוצים טובים מאוד ושחקנים צעירים מוכשרים".

עוד בנושא:

המהפכה הקומוניסטית: הכירו את בודפשט הונבד יריבת באר שבע
מכבי תל אביב הוגרלה מול טיראנה, בית"ר ירושלים מול ושאש
בית"ר ירושלים הודיעה: יוסי בניון סיכם את תנאיו לעונה אחת

מאור מליקסון שחקן הפועל באר שבע (שמאל) מול אלברטו דה לה בייה שחקן אולימפיאקוס. ברני ארדוב
מפגש מול ההונגרים. מאור מליקסון/ברני ארדוב

הכירו את היריבה

בעונה שעברה: הונבד זכתה באליפות ראשונה מאז 1993. ניצחון על וידאוטון במחזור האחרון העניק לה את התואר למרות שהיא סיימה עונה של 33 משחקים, עם 8 הפסדים.

הכוכב: דווידה לנזאפמה האיטלקי רק בן 30, אבל מאחוריו קורות חיים ארוכים. הוא שיחק ביובנטוס, פארמה, פאלרמו ואחרות, רשם 65 הופעות בסרייה A, נחשד בהטיית משחקים ובשנה שעברה הגיע לקדנציה שנייה בהונבד. 11 שערים ו-6 בישולים הראו להונבד את הדרך לכתר והוא הרוח החיה בחלק בקדמי.

שימו לב גם ל...: מרטון אפל שאת עונת 2015/16 עוד התחיל בליגה השנייה, הפך לסנסציה של הונבד. בעונה שעברה הוא הבקיע 16 שערים ולפני כמה שבועות הוזכר כמועמד ל... הפועל באר שבע. במשחק האחרון של נבחרת הונגריה הוא כבר פתח בהרכב.

המאמן: אריק ואן דר מר, הולנדי בן 49, החליף את מרקו רוסי שהצעיד את הקבוצה לאליפות, אבל הודיע על עזיבה. ואן דר מר אימן באוקראינה, קטאר, מאלזיה, הולנד ועוד, לפני שנחת בבירת הונגריה.

הבעלים: איש העסקים האמריקאי ג'ורג'ו המינגוויי, בעל שורשים הונגרים, רכש את השליטה במועדון ב-2006 בכסף שהרוויח ממכירת סניפי פיצה האט.

העונש: המשחק בהונגריה יתקיים מול יציעים ריקים בגלל עונש שהונבד ספגה בקיץ 2013. המועדון נענש בשני משחקים בדלתיים סגורות בגלל שאוהדים השמיעו קריאות גזעניות במשחק נגד וויבודינה במוקדמות הליגה האירופית.

עוד באותו נושא

הקומוניסטים אוהבים מהפכות: מצעד האלופות ההיסטוריות במזרח אירופה

לכתבה המלאה

צפו בביצועים של כוכב הונבד, החלוץ מרטון אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully