וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר לעזאזל: סיפורו של שחקן נבחרת הנוער לשעבר, ירין פרץ

16.6.2017 / 16:30

איך לוקחים שחקן נבחרת וגורמים לו לחשוב על פרישה בגיל 18? הבלוג של אופיר סער מביא את סיפורו של ירין פרץ, אשר המערכת, החוקים והתנאים דיכאו אותו וגרמו לו אפילו לישון ברכב. ואחרי זה מתפלאים למה לא צומחים כאן שחקנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה אמור להיות עם הפנים לעבר קבוצה בליגת העל. ירין פרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירין פרץ יהיה ביולי הקרוב בן 19. השחקן, עם הופעות בנבחרות הנערים והנוער של ישראל, אמור היה להיות היום עם הפנים אל עבר קבוצה בליגת העל והתחלה של קריירה מקצוענית. אך משהו השתבש. כשקוראים ומבינים את מערכת היחסים בין השחקן ונציגיו לבין בית"ר טוברוק ואריק איזיקוביץ' בשנה האחרונה, מבינים בדיוק למה זה לא קורה. שורה של מחלוקות ואירועים בקיץ הנוכחי יצרו שחקן כבוי, מיואש, כזה שכבר לא אכפת לו לפרוש מכדורגל. העיקר לא לחזור למתחם של טוברוק.

וזה כבר לא משנה מי צודק ומי אשם. מה שחשוב בסיפור הזה הוא לראות איך שורה של חוקים ומערכות יוצרים מצב שבו שחקן מוכשר מאבד את כל המוטיבציה שלו. איך שחקן שאמור להיבנות כיום לקראת הגעתו לליגה שמשוועת לשחקנים ישראלים טובים, פשוט לא מגיע לאימונים יותר, ואם לא יימצא בקרוב פתרון אולי אפילו באמת ישקול לפרוש הביתה. איזה בזבוז.

עוד בנושא

ספק במכבי תל אביב בנוגע לכשירות של ריקן, בן חיים ומיכה לאירופה
אופטימיות במכבי חיפה לגבי בן הרוש. עזמי מתכוון להגיע לאימונים
פתח תקוה הגישה הצעה לאנטה קולושיץ'. ז'והאן מרסיאל מתקרב

אריק איזיקוביץ' בעלי מועדון הכדורגל בית"ר טוברוק. אילן ספרא,
פרץ גיע לטוברוק בגיל 14. אריק איזיקוביץ'/אילן ספרא
"אני לא יודע מאיפה ההצעות האלה. מקרית שמונה הייתה הצעה להשאלה ואנחנו רצינו מכירה, שלא יחזור לטוברוק. על ההצעה מהפועל תל אביב לא שמעתי מעולם, רק במכתב תגובה שהם הגישו לוועדה למעמד השחקן"

ירין פרץ ומשפחתו מגיעים ממושב ניר משה בנגב הצפוני. בגילאים הצעירים הוא שיחק בנתיבות ובהפועל באר שבע, כאשר בגיל 14 צד את עיניהם של אנשי טוברוק שגרמו לו לעשות את השינוי ולעבור לנתניה. הוא החל ללמוד באורט לייבוביץ' נתניה ולשחק בבית"ר טוברוק. הוא גם עזב את ביתו ועבר לפנימייה על מנת לנסות ולקדם את הקריירה שלו מהשרון. ייאמר לזכות טוברוק שדרכם הוא הגיע לנבחרת הנערים והנוער של ישראל לאורך השנים.

למעשה, כל הסיפור הבעייתי התחיל לפני כשנה, כאשר השחקן רצה לעזוב את טוברוק ולעבור למכבי פתח תקוה שמאוד רצתה אותו. פרץ פנה לוועדה למעמד השחקן בבקשה שתקבע את הדמי השבחה הראויים עבורו בכדי לעבור קבוצה, כאשר עד סכום מסויים מכבי פתח תקוה הייתה מוכנה לעמוד מאחוריו ולשלם עבורו.

כאן החל הסיוט של פרץ. הוועדה למעמד השחקן אכן קבעה סכום של 270 אלף שקל, אך ציינה כי "אין בתשלום בכדי לזכות את השחקן לעבור לקבוצה מקצוענית בישראל ללא הסכמת הקבוצה המעבירה". לא ברור אם היה מי שישלם את הסכום הזה, אך למעשה, לא באמת נקבעו דמי השבחה כי הכדור חזר לידיים של טוברוק ואריק איזיקוביץ'. משמעות ההחלטה היא שבלעדיהם השחקן לא יכול לעשות שום פעולה, גם אם היה מי שישים את ה- 270 אלף שקל על השולחן.

יש לציין, כי החלטת הוועדה נקבעה על סמך העובדה כי "השחקן שהינו בשנתון נוער לא יכול לעבור לקבוצה מקצוענית ללא אישור הקבוצה המעבירה, אלא אם הפקיד טופס הסגר קטין". למעשה, הוועדה למעמד השחקן בחרה שלא להחליט. היא קבעה סכום, אבל עיקרה את השחקן מיכולת אמיתית לעבור והחזירה אותו לידיים של טוברוק, שמלכתחילה לא רצתה לשחררו אלא בתנאים שלה.

מעבר לכך, טוברוק הציגה בטיעוניה הצעה בסך של 800 אלף שקל שקיבלה מהפועל תל אביב ועוד הצעה גבוהה מקרית שמונה - רעיונות אשר השחקן ואביו סירבו לשמוע עליהם והתעקשו לעבור אך ורק למכבי פתח תקוה. בדרישתה של טוברוק נכתב כי "בעת הגיעה ההצעה מהפועל תל אביב יצע המרצע מן השק וכשביקשה כי האב יאות לנהל מו"מ עם הפועל תל אביב, הוא הודיע כי כבר סגר את תנאיו במכבי פתח תקוה".

אביו של השחקן, מיכה, גיחך על כך השבוע: "אני לא יודע מאיפה ההצעות האלה. מקרית שמונה הייתה הצעה להשאלה ואנחנו רצינו מכירה, שלא יחזור לטוברוק. על ההצעה מהפועל תל אביב לא שמעתי מעולם, רק במכתב תגובה שהם הגישו לוועדה למעמד השחקן. סביר להניח שאם היו הצעות כאלה טובות גם היינו ממשים אחת מהן, אלה הצעות ששמענו עליהן פעם ראשונה בוועדה למעמד השחקן".

לטענת האב, מי שהביא את ההצעה מהפועל תל אביב היה עו"ד ניר ענבר, אשר ייצג בעבר את בית"ר טוברוק במספר מקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסתובב חודשים בין דירות של חברים. ירין פרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
"החלטתי לעבור כי אי אפשר היה להתקדם יותר בטוברוק. המועדון רק הלך והתדרדר עם השנים. בשנה האחרונה התחילו קצת להשקיע והביאו שחקן זר לנוער רק כאשר הסתבכנו בתחתית וניסו להציל את המולדת"

בעקבות ההחלטה פרץ הצעיר החליט שהוא לא חוזר לטוברוק והכניס טופס הסגר קטין. השחקן שישב בבית ולא שיחק התחיל להישבר, בטוברוק רצו אותו שישחק איתם במאבקי ההישרדות בליגת העל לנוער ומכאן החלו שיחות. אביו מיכה מספר: "איזיקוביץ' שלח אליי מספר אנשים כדי שנגשר. עד שהוא שלח אליי איזה דמות מהדרום שנתן לי מילה שנחזור ובסוף העונה נשתחרר תמורת סכום סימלי".

חשוב לדעת: אחת הסיבות שהשחקן רצה לעזוב את טוברוק היא התדרדרות המועדון בשנים האחרונות. מבחינתו, מחלקת הנוער של איזיקוביץ' אינה כבעבר, ישנה ביקורת רבה על המתקנים, רמת המאמנים וההשקעה, בניגוד למועדונים אחרים בישראל שם יוכל להתפתח. ירין פרץ סיפר השבוע: "החלטתי לעבור כי אי אפשר היה להתקדם יותר בטוברוק. המועדון רק הלך והתדרדר עם השנים. בשנה האחרונה התחילו קצת להשקיע והביאו שחקן זר לנוער רק כאשר הסתבכנו בתחתית וניסו להציל את המולדת".

פרץ, שהוא היום חייל בצה"ל, מפרט: "אחרי שחזרתי מהסגר כבר לא הייתי בפנימייה ולא היה לי איפה להתגורר. אבא שלי התחנן אליהם שייתנו לי דירה לשהות בה, אך זה לא קרה, חודשים הסתובבתי בין חברים ובחלק מהימים גם ישנתי ברכב. רק אחרי שצירפו שחקן זר והיו חייבים לתת לו דירה, אז אמרו לי שנגור יחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיצוץ אחר פיצוץ במשא ומתן/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אם היינו אמידים מזמן הייתי משלם כל סכום ומוציא את הילד משם. אבא שרואה את הילד סובל ומתענה נותן הכל עבורו. קשה לי לראות את הילד במצב הזה ואני נתתי את כל מה שיש לי עבורו ואמשיך לתת"

ואז, לאחר חזרתו של הילד, שלחה טוברוק לאב מסמך בו הוא מבהירים שהשחקן יוכל להשתחרר בתום העונה תמורת 300 אלף שקל. רק שבניגוד ללפני שנה, אין קבוצה שתשלם את הסכום. מעבר לכך, בטוברוק מאוד רוצים להשאיר את השחקן איתם בניסיונות לחזור לליגה הבכירה לנוער, כאשר המאמן בני לם בונה עליו כשחקן מרכזי. גם בכתב ההגנה לוועדה למעמד השחקן חזרה ואמרה טוברוק כי מדובר באחד השחקנים המוכשרים לגילו, שהפך לבורג מרכזי בנבחרות.

בעקבות ההחלטה של טוברוק לדרוש 300 אלף שקל לאחר שהובטח לאב שישוחרר תמורת סכום סמלי במידה והשחקן יבטל את הסגר הקטין, נוצר פיצוץ נוסף בין הצדדים. לשחקן אין למעשה הסכם עם טוברוק וכל השיחות בין הצדדים פוצצו על חוסר אמון ואי הסכמות. האב אף רשם בתצהיר שהגיש כי "בשלב מסויים היה מו"מ על חוזה בין הצדדים באמצעות עורכי דין, ועל אף שהגעתי מרחק של שלוש שעות מהדרום לצורך חתימה על הסכם שנקבע לאחר החלפת 8 טיוטות, חזר בו אריק איזיקוביץ' וכתב על מפית נייר מספר פרמטרים חדשים ששוב פוצצו את העיסקה".

אגב, כדי להעיד על היחסים בין הצדדים, ניתן לראות כי בפנייתה של טוברוק כנגד הבקשה נכתב בגנות השחקן כי: "בבחינת הנייר סופג הכל, ניסה השחקן, בן למשפחה אמידה עד מאוד, חמוש בסוללת עורכי דין, להטעות את המוסד הטעיה חמורה וזאת כדי להוסיף על עושרו על גבה הרעוע של טוברוק, אשר כל כספיה מושקעים בילדים ובני נוער מוחלשים".

האב אמר על הדברים: "אנחנו עם חמישה ילדים, אשתי לא עובדת ואני מרוויח 8,000 שקל בחודש. אפשר גם לראות בבקשה שלנו. יש לנו עורכת דין אחת, זה הכל. אם היינו אמידים מזמן הייתי משלם כל סכום ומוציא את הילד משם. אבא שרואה את הילד סובל ומתענה נותן הכל עבורו. קשה לי לראות את הילד במצב הזה ואני נתתי את כל מה שיש לי עבורו ואמשיך לתת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מאסתי בהכל". ירין פרץ במדי נבחרת הנוער/מערכת וואלה!, צילום מסך
"במשחק האחרון של העונה, במלחמת ההישרדות, אפילו שיחקתי עם קרע חלקי ברצועה רק כדי לעזור למועדון לשרוד, נתתי הכל. אם הם רוצים להמשיך להכריח אותי לשחק שם זה לא יקרה, גם אם זה אומר שאני אפרוש מכדורגל"

כעת מתכוון האב לפנות שוב לוועדה למעמד השחקן, בתקוה שתקבע מחיר שיאפשר לילד להמשיך הלאה בקריירה. לטוברוק מגיע תקבול על קידום השחקן, אך צריך למצוא את הפתרון הראוי והיצירתי בכדי שירין פרץ יוכל להמשיך להתפתח. אחרי הכל, מה שחשוב צריך להיות השחקן, ולא התקנון ואכיפתו.

השחקן עצמו מאס בטוברוק וגם חזר לשורותיה בהמהלך העונה בעל כורחו. מעבר לכך שזאת שנתו האחרונה כחריג והליגה השניה לנוער לא תעשה לו טוב לקראת קריירת הבוגרים, פרץ הצעיר לא מסוגל נפשית בכלל לחזור למתחם של טוברוק, ואומר: "מאסתי בהכל. הגעתי למצב שאני מעדיף לפרוש ולא לחזור לשם".

"אם לא יהיה פיתרון, כנראה שזה מה שיהיה", הוא מאיים. "במשחק האחרון של העונה, במלחמת ההישרדות, אפילו שיחקתי עם קרע חלקי ברצועה רק כדי לעזור למועדון לשרוד, נתתי הכל. אם הם רוצים להמשיך להכריח אותי לשחק שם זה לא יקרה, גם אם זה אומר שאני אפרוש מכדורגל".

תגובת טוברוק: "הכתבה רוויה הטעיות, אי דיוקים וסילוף דברים וניתן לזהות בקלות כי היא נוטה להציג את הצד של השחקן ומשפחתו בלבד ואמורה להשפיע על מחירו של השחקן בוועדה למעמד השחקן.

ירין פרץ הגיע לטוברוק בגיל צעיר ובזכות ההשקעה, העבודה והדרך בטוברוק פרץ והגיע עד לנבחרות ישראל השונות. בתחילת העונה שעברה ביקש לעזוב למועדון אחר, אך לא הביא כל קבוצה שהגישה הצעה לרכוש את השחקן. השחקן פנה לוועדה אשר קבעה את שקבעה.

"פסיקת המוסד למעמד השחקן אינה שונה מפסיקות אחרות שלו ומבוססת על תקנוני ההתאחדות. לפי תקנון פיפ"א קבוצה אשר משביחה שחקן באופן כזה ראויה לקבל תמורה הולמת בגין השקעתה. התקנון בישראל אינו שונה.

"רק בעונה האחרונה השקיעה טוברוק עשרות אלפי שקלים בירין פרץ במגורים, כלכלה, טיפולים פיזותרפיים, ציוד וכו' שוודאי יצטרפו לסכום שאותו פסקה הוועדה בקיץ הקודם. למרות שירין, שלו עדיין גיל נוער, רשם ירידת ליגה ביחד עם קבוצת הנוער בעונה שעברה, פנה אליו המנהל המקצועי ומאמן הנוער בני לם והודיע לו כי הוא והמועדון רואים בו שחקן חשוב שאמור לסייע להוביל את קבוצת הנוער חזרה לליגה הראשונה. לצערנו אביו של השחקן הודיע כי השחקן מבקש לעזוב את המועדון ובכוונתו לפנות שוב לוועדה למעמד השחקן. אגב, עד לרגע זה לא הוגשה הצעה מקבוצה אחרת לרכישת השחקן.

"ולמרות התנהלות השחקן ומשפחתו אנו יותר מנשמח לראות את ירין מנהיג את הקבוצה בחזרה לליגה הראשונה. גם על העובדה כי השחקן לא הגיע למפגש הראשון של הקבוצה נמחל, ואין לנו ספק כי אם יבחר בצעד שכזה שני הצדדים ייצאו נשכרים וירין יפרוץ קדימה.

"בעניין התנאים, בתקופה האחרונה החתימה טוברוק למנכ"ל המועדון את איציק גניש שניהל בהצלחה עשר שנים את מחלקת הנוער של מכבי נתניה ואת שותפו שם במרבית השנים - בני לם שמונה למנהל המקצועי של טוברוק. מאז הגעתם עובדים במועדון על שיפור התנאים המקצועיים והכלליים כשברקע הבעלים אריק איזיקוביץ שדוחף להחזיר שוב את טוברוק למקומה הטבעי - חממה לאיתור קידום ופיתוח שחקני כדורגל צעירים".

  • עוד באותו נושא:
  • ירין פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully