וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא של ילנה אוסטפנקו: "כבר בגיל 10 היא ידעה שתזכה פה". האלפ: "הרגשתי כמו צופה"

ילנה אוסטפנקו זכתה ברולאן גארוס אחרי גמר דרמטי ("ידעתי שאין לי מה להפסיד"), והרוויחה בשבועיים פי שניים ממה שהרוויחה כל הקריירה: "מקום ראשון שווה יותר ממיליונים, רוצה לזכות בכל הגרנד סלאמים". וגם: המספרים המפתיעים, והווידוי של האלפ

ילנה אוסטפנקו עם התואר, רולאן גארוס 2017. רויטרס
חלום שהתגשם. אוסטפנקו/רויטרס

ילנה אוסטפנקו הדהימה היום (שבת) את חובבי הטניס כשזכתה בטורניר הרולאן גארוס בתום משחק דרמטי. הלטבית בת ה-20, שעלתה בעקבות הניצחון מהמקום ה-47 ל-12 בעולם, גברה 6:4, 4:6, 3:6 על סימונה האלפ אחרי קאצבק מרשים: אוסטפנקו הפסידה במערכה הראשונה ופיגרה 3:0 בשנייה, ולא רק שהצליחה לחזור וזכתה בגרנד סלאם הראשון בקריירה, אלא בכלל בתואר הראשון בקריירה, במשחק שארך שעה ו-59 דקות.

עד עתה התוצאות הכי טובות שלה בגרנד סלאם היה סיבוב שלישי באוסטרליה (2017), סיבוב שני בווימבלדון (2015) וסיבוב שני בארה"ב (2015), אך היום היא הפכה ללא מדורגת הראשונה שמניפה את גביע סוזאן לנגלאן מאז 1933. היא שחזרה את ההישג של גוסטבו קוארטן, שהיה הראשון שהפך את רולאן גארוס לתואר הראשון בקריירה שלו.

היא השלימה טורניר שבו הכתה מספר מרשים מאוד של 299 ווינרים, כולל 54 ווינרים בגמר. עד היום בקריירה היא זכתה בפרסים כספיים בסך 1.23 מיליון דולר. היום היא הוסיפה 2.24 מיליון דולר. היא ניצלה את היותה אנדרדוגית מובהקת מול האלפ הרומנייה, שכל הלחץ היה עליה בניסיון לזכות בגרנד סלאם ראשון, ופספסה הזדמנות להעפיל למקום הראשון בעולם.

עוד בנושא

ילנה אוסטפנקו הדהימה את סימונה האלפ וזכתה ברולאן גארוס
כוכבת נולדה: סיפורה של הסינדרלה ילנה אוסטפנקו
ראשון ברולאן גארוס: רפאל נדאל וסטן ואוורינקה בקרב על התואר

סימונה האלפ טניסאית רומנייה לאחר הפסדה בגמר רולאן גארוס 2017. רויטרס
פספוס שלא תשכח. האלפ/רויטרס

"תודה רבה לכל האוהדים שתמכו בי, מאוד נהניתי לשחק פה, אני אוהבת אתכם", אמרה בעת קבלת הפרס אוסטפנקו, שהמאזן שלה על חימר עד 2016 היה 4:2, וב-2017 עומד על 4:16, "זה היה קרב קשה מאוד עבורי, אני מאחלת לך סימונה הצלחה גדולה. תודה לאמא שלי, שתמיד עוזרת לי, לאנאבל המאמנת שלי, לאבא שלי שלא נמצא פה, לכל מי שהיה פה כדי לתמוך בי".

לאחר מכן הוסיפה ש"כשהייתי ילדה תמיד צפיתי בטורניר הזה וחלמתי לשחק פה, ועכשיו אני האלופה, ואני כל כך שמחה להגשים את החלום הזה, אני פשוט לא מאמינה שאני אלופה בגיל 20". על הקאמבק מול האלפ אמרה ש"אני ידעתי שהיא שחקנית גדולה ושזה מעמד גדול, כך שניסיתי פשוט ליהנות מכל נקודה ולהילחם על כל נקודה, ופשוט ליהנות מהמשחק, כי ידעתי שאני עדיין צעירה ושתהיה לי עוד הזדמנות לחזור ולנסות שוב, כך שאין לי מה להפסיד". הלטבית הוסיפה ש"עבדתי כל כך הרבה שעות, כל כך קשה, כך שאני פשוט מאושרת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ילנה אוסטפנקו טניסאית לטבית. רויטרס
"ידעתי שאני עדיין צעירה ושתהיה לי עוד הזדמנות לחזור ולנסות שוב". אוסטפנקו/רויטרס

אוסטפנקו ואמא חוגגות עם הגביע

מנגד, סימונה האלפ לא תשכח את היום הזה. היא אומנם עלתה למקום השני בעולם מהרביעי, אבל אחרי שפספסה הזדמנות בגמר לפני שלוש שנים, ההפסד הזה כואב במיוחד, אחרי שהוליכה בבטחה גם 0:3 במערכה השנייה וגם 1:3 במערכה השלישית.

"היו רגעים שהרגשתי על המגרש כמו צופה", אמרה האלפ, שהיתה רחוקה נקודה מלהוליך 0:4 במערכה השנייה, ואף הוליכה 1:3 במערכה השלישית, "יש לה רק סגנון אחד של משחק: או שאני לא מסוגלת להגיע לזה, או שזה מטר מאחורי הקו. הייתי קרובה לתואר, אבל הפסדתי. היא הייתה ראויה לניצחון, היא שיחקה היטב". הרומנייה בת ה-25 לא מוותרת על החלום. "אני רק יכולה להביט קדימה", אמרה, "אם אצטרך, אשחק גם 20 שנה בשביל להגיע לרגע הזה".

שחקנית העבר והפרשנית מרטינה נברטילובה אמרה על האלפ ש"היא שיחקה בזהירות לאורך כל המשחק וקיוותה שאוסטפנקו תעשה שגיאות. את חייבת לשחק בשביל לנצח, לא בשביל לא להפסיד".

נברטילובה החמיאה לאוסטפנקו ואמרה: "ילנה הוכיחה היום שיש לה מנטליות של אלופה. כולם יכולים להכות חזק, אבל האם אתה יכול לשלוט בכדור? אתה צריך שיהיה לך את הכישרון. היא גם השתפרה מאוד בהגשה, וכשיש לה את זה, צריך להיזהר. אני חושבת שעכשיו היא תגיע חזקה מאוד לעונת הדשא והיא אחת הפייבוריטיות לזכייה בווימבלדון".

ההתלהבות בריגה

אמא של אוסטפנקו, ילנה יקובלבה, נשאלה מתי ידעה שיש לילדה שלה כל כך הרבה כוח, וענתה: "מהיום שהיא נולדה. היו לה את אותן אנרגיות כבר כשהיא הייתה ילדה, זה היה מאוד קשה. היא רקדה, שחתה, שיחקה טניס, גם שיחקה כדורגל בגלל שהיה לה כל כך הרבה מרץ. היא חסרת פחד, היא נלחמת על כל נקודה". אמה של האלופה סיפרה שכבר בגיל 10 היא דיברה על זכייה ברולאן גארוס. "היא הייתה בסיור פה עם אבא שלה, ואמרה לו שיום אחד אולי היא תהיה פה אלופה".

הלטבית סיפרה על ההתרגשות בריגה, בירת לטביה. "מצעד לכבודי?", נשאלה אוסטפנקו, "האמת שכן, אני חושב שזה עניין די גדול בלטביה, המשחק שלי שודר במסך גדול במרכז העיר, זה די מרשים". התואר הראשון שלה היה בווימבלדון 2014, כשזכתה בטורניר הנערות. כעת היא תגיע לאול אינגלנד קלאב ללא פחד. "ברור שאני רוצה לזכות בכל הגרנד סלאמים", אמרה בביטחון אופייני, "זאת המטרה שלי, אני חושבת. פרס זכייה של מיליונים? הרבה יותר חשוב להיות מספר 1 בעולם. אני אמשיך לעבוד קשה בניסיון להגיע הכי גבוה שאפשר. פעם הייתי עושה יותר מדי שגיאות לא מחויבות. אם אצליח להפחית את זה, אני חושבת שזה יעזור מאוד".

תכירי, גביע זה דבר כבד

המספרים

* בעקבות הניצחון, אוסטפנקו קפצה מהמקום ה-47 בעולם למקום ה-12. האלפ עלתה מהרביעי לשני, אנג'ליק קרבר שהודחה בסיבוב הראשון נותרה בפסגת הדירוג העולמי.

* אוסטפנקו, בת 20 ויומיים, הפכה לטניסאית השנייה הכי צעירה שזוכה ברולאן גארוס, אחרי איבה מאיולי שעשתה זאת בגיל 19 ו-300 ימים ב-1997.

* היא גם הצעירה ביותר שזוכה בגרנד סלאם כלשהו מאז מריה שראפובה (19 ו-143 ימים) באליפות ארה"ב הפתוחה ב-2006.

* אגב, אוסטפנקו נולדה באותו יום בו גוסטבו קוורטן הברזילאי זכה ברולאן גארוס הראשון שלו - 8 ביוני 1997. וגם הוא לא היה מדורג בדרך אל התואר.

* אוסטפנקו היא הטניסאית הרביעית שזוכה בגרנד סלאם למרות היותה בלתי מדורגת. קדמו לה: כריס אוניל (אליפות אוסטרליה, 1978), סרינה וויליאמס (אליפות אוסטרליה, 2007) וקים קלייסטרס (אליפות ארה"ב, 2009).

* זהו כמובן גם תואר גרנד סלאם ראשון בתולדות הטניס הלטבי.

קולגות ושחקני עבר מחמיאים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully