וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון הסתלבט על הראפר דרייק ותהה: "למה אני זורק ביד ימין?"

כוכב הקאבס מציג מספרים היסטוריים וקרוב סוויפ. אחרי שקלע פעמיים בשמאל מול טורונטו, הוא מצא זמן להשתעשע. דרוזן: "מי שיעצור אותו יקבל ממני 100 דולר". וגם: אולדריג' חוזר לחיים

לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס. רויטרס
אין תשובות אליו. לברון/רויטרס

בגמר המזרח של העונה שעברה טורונטו הפסידה את שני המשחקים הראשונים בחוץ מול קליבלנד. היא חזרה הביתה וניצחה שניים ברציפות (לפני שהודחה בשישה משחקים). הראפטורס אולי קיוו לגורל דומה גם הפעם, אבל ללברון ג'יימס והאלופה היו תכניות שונות. 35 נקודות, 7 אסיסטים ו-8 ריבאונדים היו לקינג ג'יימס הלילה (בין שישי לשבת), כאשר רבע אחרון נהדר של הקאבס (17:36) סידר להם 94:115 בקנדה ויתרון 0:3 בסדרה, בדרך לעוד הופעה בגמר החטיבה.

את שבע הסדרות האחרונות בהן לברון הוביל 0:3 הוא סיים עם סוויפ ונראה שגורלה של טורונטו, שחסרה הלילה את קייל לאורי הפצוע בקרסול וקיבלה שיא פלייאוף של 37 נקודות מדמאר דרוזן, עלול להיות דומה. לברון רשם הלילה ניצחון חוץ בסדרת פלייאוף מספר 28 ברציפות והפך לשחקן הראשון אי פעם עם לפחות 240 נקודות ו-50 ריבאונדים ואסיסטים בשבעת משחקי הפלייאוף הראשונים. מאז קובי בריאנט ב-2008 לא היה שחקן עם כל כך הרבה נקודות בשבעת משחקי פלייאוף הראשונים של העונה. בקיצור, לטורונטו אין שום תשובות אליו והלילה זה בלט במיוחד, כאשר מספר 23 קלע שני סלים קלילים ביד שמאל, החלשה שלו והזכיר לרבים את המשחק בו לארי בירד השתעשע על חשבון פורטלנד ביום האהבה של 1986.

למעשה, לברון עושה חלק מהפעולות ביד שמאל, למשל כתיבה ובסיום המשחק, כאשר נשאל על כך, הודה: "אין לי מושג איך הפכתי לכדורסלן שמשחק ביד ימין. אולי בגלל מייקל ג'ורדן, פני הרדוואי ואחרים שניסיתי לחקות כשגדלתי. חשבתי שזה נראה מגניב עד שהתבגרתי ואז הצטערתי שאני לא זורק בשמאל, כי זה נראה טוב יותר".

עוד בנושא:

קליבלנד הביסה את טורונטו בחוץ, סן אנטוניו ניצחה ביוסטון
מהמקום הכי נמוך: אייזאה תומאס הופך לאגדה ממרום 175 סנטימטריו
טרייד ענק מתבשל? מספר קבוצות שוחחו עם הניקס לגבי פורזינגיס

בכלל, לברון היה במצב רוח מבודח מאוד אחרי המשחק. בדרכו לחדר ההלבשה הוא נתקל באוהד המפורסם ביותר של טורונטו, הראפר דרייק וזרק לעברו: "לאן אנחנו יוצאים הלילה? המרגריטות על חשבוני". בטורונטו הודו שאין להם ממש תשובות: "אם תמצאו מישהו שיכול לעצור את לברון, אני אתן לכם 100 דולר", אמר דרוזן המתוסכל.

"ידענו שאנחנו מגיעים לאווירה עוינת", הוסיף לברון, "ידענו שהם יזרקו עלינו את כל מה שיש להם, לא משנה מי שיחק אצלם ומי לא. פשוט היינו צריכים להתמודד עם הסערה. אין מה לחשוב על סוויפ או על מנוחה. אנחנו צריכים לחשוב על מה שצריך לבצע בהגנה ובהתקפה במשחק 4 ביום רביעי". מאמן הראפטורס, דווין קייסי, כבר די הרים ידיים ורק אמר בסיום: "המשחק ביום ראשון הוא על הגאווה שלנו. אתה לא רוצה לחטוף סוויפ, בטח שלא באולם שלך".

המשחק השני של הלילה סיפק לא מעט אקשן אבל כמו כל אחד מעשרת משחקי סדרות חצי הגמר בפלייאוף הנוכחי שהיו לפניו, הסתיים בפער דו ספרתי: סן אנטוניו הרשימה עם 92:103 ביוסטון והפכה את הסדרה, כאשר כעת היא מובילה 1:2. פופוביץ' במאזן 5:17 בסדרות בהן הוא מוביל 1:2 לאורך הקריירה.

הספרס נאלצו להסתדר בלי טוני פארקר, שנפצע במשחק הקודם וגמר את העונה, אבל נראו נהדר, בעיקר הגנתית. לכל אורך העונה לא חוותה יוסטון שני משחקים רצופים עם פחות מ-100 נקודות, עד לשני המפגשים האחרונים נגד סן אנטוניו, שהייתה איומה במשחק 1 ולפתע קמה לחיים. אם במשחק 1 קלעו הרוקטס 28 נקודות במתפרצת, הרי שבמשחק 2 הם נעצרו על 13 והלילה, על 7 בלבד.

מי שבעיקר הביא את השינוי הוא למרקוס אולדריג'. הפאוור פורוורד היה חלש מאוד בסדרה נגד ממפיס ועוד יותר מכך במשחק 1 נגד יוסטון, בו קלע 4 נקודות בלבד. במשחק השני הוא כבר השתדרג ל-15 נקודות והלילה צלף 26, לצד 7 ריבאונדים. באחד האימונים שלפני המשחק צולם אולדריג' מקבל תדרוך מטים דאנקן, מה שאולי עזר לו לשנות את המנטליות ולחזור להראות את היכולת שגרמה לספרס ולחצי ליגה לרדוף אחריו לפני כשנתיים.

למרקוס אולדריג' סן אנטוניו ספרס מול קלינט קפלה יוסטון רוקטס. רויטרס
התעורר. אולדריג'/רויטרס

"אי אפשר להחליף את טוני פארקר. הוא יהיה בהיכל התהילה יום אחד. אבל אני חושב שהחבר'ה הבינו את המצב ובאו לשחק קשוח", סיכם אולדריג', "אני עושה מה שהקבוצה צריכה שאעשה. הלילה היו צריכים ממני נקודות וזה מה שסיפקתי". בימיו בפורטלנד פגש אולדריג' את יוסטון בפלייאוף 2014 וקלע מולה, בחוץ, 43 ו-46 נקודות: "אני לא יודע למה, אבל אני אוהב לשחק כאן. פשוט ניסיתי לקחת את הזריקות הנכונות ולהיות מלא ביטחון גם אם הן לא נכנסות".

מאמן יוסטון, מייק ד'אנטוני, אמר: "במוקדם או במאוחר, היה ברור שאולדריג' יתעורר, כי הוא אולסטאר. הוא שחקן נהדר. הם לא עשו משהו שהפתיע אותנו. פשוט לא שיחקנו טוב".

קוואי לאונרד היה כהרגלו בכל מקום וסיפק 26 נקודות משלו, לצד שבעה אסיסטים ועשרה ריבאונדים. בסיום הוא אמר: "התחלנו די לאט, אבל אני חושב שעשינו עבודה טובה. ניצחנו, אבל ברור שיש לנו עוד הרבה התאמות לעשות בסדרה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully