וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: איתן טיבי סובל מקרע בשריר המפשעה, יחמיץ את משחק העונה

26.3.2017 / 18:39

הבלם שנפצע במדי הנבחרת ייעדר בוודאות מהמשחק מול הפועל באר שבע בשבת (21:10), כמו גם מחצי גמר הגביע מול בית"ר ארבעה ימים לאחר מכן. רועי ריינשרייבר נבחר לשפוט במשחק העונה

צילום ועריכה: קובי אליהו

בשורות מאכזבות למכבי תל אביב: איתן טיבי, הבלם שנפצע במשחק הנבחרת בספרד ביום שישי האחרון, סובל מקרע בשריר המפשעה. המשמעות: טיבי ייעדר לתקופה של לפחות כחודש והוא יחמיץ את שני המשחקים הגורליים שמצפים לקבוצה - ביום שבת מול הפועל באר שבע במשחק העונה בליגה וארבעה ימים לאחר מכן את המפגש בחצי גמר גביע המדינה מול בית"ר ירושלים.

בהיעדרו של טיבי, מי שצפוי לפתוח במקומו במשחקים הקרובים במרכז ההגנה הוא יגור פליפנקה, הבלם שהשלים רק אתמול 90 דקות במדי נבחרת בלארוס שהובסה 4:0 בחוץ מול שבדיה. בחודש אפריל מצפים לצהובים משחקים קשים במסגרת הפלייאוף העליון מול מכבי חיפה, מכבי פתח תקוה ובית"ר ירושלים. טיבי רשם 23 הופעות בהרכב הצהובים וב-22 מתוכן השלים 90 דקות.

אגב, מי שישפוט את המשחק בשבת יהיה רועי ריינשרייבר, ששימש כשופט רחבה במשחק הראשון בין הקבוצות העונה בטרנר וניהל כזכור את הדרבי התל אביבי שפוצץ לפני שנתיים. דני קרסיקוב וניסן דוידי יהיו עוזריו, איתן שמואלביץ' ואלי חכמון ישמשו כשופטי רחבה.

עוד בנושא:

רובן מיקאל: "הליגה הישראלית ב-10 רמות מעל הליגה הסינית"
מכבי תל אביב מעוניינת ברובן מיקאל לקראת העונה הבאה

איתן טיבי שחקן נבחרת ישראל מורד על ידי אלונקה. AP
הפציעה חמורה משחשבו. איתן טיבי/AP

ההפתעה הנעימה ביותר במסע ההתחמשות של מכבי תל אביב בינואר האחרון הייתה שאילתו של רובן מיקאל עד לסיום העונה. הפורטוגלי ששיחק בעבר בפורטו, בראגה, ריאל סוסיאדד ונכלל בסגל של אתלטיקו מדריד עזב את שיג'יאז'ואנג הסינית כדי לתפוס את מקומו של האריס מדוניאנין. מאז הספיק מיקאל להפוך לבורג משמעותי בדהירה של הצהובים אחרי הפועל באר שבע כאשר סגנית האלופה מעוניינת להשאירו לקראת העונה הבאה. לעומת זאת, היום (ראשון) מדווחים בתקשורת הסקוטית כי לג'ורדי קרויף מצפה תחרות על מיקאל מצדה של ריינג'רס.

על פי התקשורת הסקוטית, פדרו קאשיניה שתפס את מקומו של מארק וורברטון, סימן אותו בראש רשימת המועמדים לחיזוק ריינג'רס בעונה הבאה. הסקוטים מאמינים כי צירופו של מיקאל יסייע להם לקראת המאבק על התואר מול סלטיק בעונה הבאה, זאת אחרי שהפורטוגלי שרשם 16 הופעות במדי הנבחרת, כבר זכה לפנייה מצד המאמן הקודם, מארק וורברטון. סוכנו של מיקאל הוא פדרו מנדס, שנחשב לאחד המקורבים להנהלת ריינג'רס ואף זה שדחף למינויו של המאמן. בסקוטלנד מאמינים כי התקופה במכבי תל אביב סייעה לקשר להשכיח את התקופה הקשה בסין והם צפויים לפתוח במשא ומתן לגביו מול שיג'יאז'ואנג. מיקאל כבש שער בודד, כמות זהה של בישולים מאז שהצטרף לקבוצה של ליטו וידיגאל.

כזכור, לאורך הקריירה שולמו עליו 13.6 מיליון יורו, בין היתר 5 מיליון ששילמה עליו אתלטיקו מדריד לפורטו. למרות זאת, הוא לא מצא את מקומו בקבוצה מבירת ספרד ולמעשה לא שיחק בה. מיקאל הצטיין בנסיונאל ועבר ממנה לפורטו תמורת 3 מיליון יורו בינואר 2010. הוא זכה עם איתה בשתי אליפויות, שני גביעים ובליגה האירופית, לפני שהצטרף לאתלטיקו מדריד ומיד הושאל לריאל סראגוסה.

השנים הטובות ביותר שלו בקריירה היו בספורטינג בראגה ב-2012-2015. באותה תקופה הוזמן בצורה קבועה לנבחרת פורטוגל ואף נכלל בסגל למונדיאל 2012. בסך הכול הוא צבר 16 הופעות בסלסאו. ביולי 2015 עבר לשיג'יאז'ואנג תמורת 2.6 מיליון יורו ובעונה החולפת ירד איתה ליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מנהל מקצועי מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף. שלומי גבאי
דחה את ברצלונה? ג'ורדי קרויף/שלומי גבאי

בנושא אחר, היום פרסם פרננסק אגילר מה'מונדו דפורטיבו' טור בו הוא טוען כי ג'ורדי קרויף דחה הצעה מברצלונה ב-2012, עת שסיים את דרכו כמנהל המקצועי של א.א.ק לרנקה.

ז'ואן לאפורטה, ששימש כנשיא המועדון דאז ונחשב לאחד האנשים הקרובים בתקופה תקופה ליוהאן קרויף המנוח, קיווה לצרף את ג'ורדי. "ההצעה של לאפורטה הייתה רצינית", טען אגילר והוסיף: "הוא ידע שהייתה התעניינות בג'ורדי ממספר קבוצות בגרמניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully