וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהיג: כיצד החזרה של שרן ייני ייצבה לגמרי את מכבי תל אביב

17.3.2017 / 16:00

הוא מבקש לשחק חלוץ, הוא מטפח שחקנים בבעיה, הוא פסיכולוג בחדר ההלבשה, הוא דוחף לאירועים חברתיים. והוא גם הסמל של מכבי תל אביב הנוכחית. כיצד החזרה של שרן ייני ייצבה לגמרי את המועדון

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לקראת בני סכנין

ברק יצחקי כבר התכונן להשיב לשאלה, אבל שרן ייני התפרץ לדבריו. "אנחנו לא מתייחסים לטענות שאנחנו לא יודעים מי אמר אותן. תגידו לנו מי אמר את הדברים מהקבוצה ואז נתייחס", הפטיר הקפטן לעבר העיתונאים.

ייני, כמו מכונה מתואמת היטב עם המערכת, לא חשב שיש מקום ששחקן של מכבי תל אביב ישיב לטענות שפורסמו בעילום שם במקום מסוים בתקשורת ולפיהן יש לשחקנים בעיות עם ליטו וידיגאל. "זו בדיוק הסיבה שג'ורדי כל כך רצה להחזיר אותו", אמר השבוע גורם במכבי תל אביב. "כי גם כששרן אמר את הדברים לכם אחרי המשחק מול הפועל חיפה, אף אחד לא כעס עליו כי הוא עשה את זה עם הרבה חן. עם נחישות, אבל עם חיוך".

כשהתקשורת בכל זאת התעקשה לבאר את הנקודה, ייני חיסל את הסיפור כשאמר: "המאמן שלנו עובד איתנו בדיוק על מה שאנחנו צריכים ואנחנו מרוצים ממנו כמאמן. לכל מאמן יש את דרך העבודה שלו ואנחנו כשחקנים צריכים ללמוד להתמודד עם זה. אם יש לאיזשהו שחקן ביקורת על המאמן, הוא עדיין צריך לעשות מה שהמאמן רוצה ולהתמודד עם הקושי הזה".

עוד בנושא:

ליטו וידיגאל: "מה שקרה עם בני סכנין שייך להיסטוריה"
מכבי תל אביב נגד הפועל באר שבע: הקרב על כספי ההתאחדות לכדורגל

שחקני מכבי תל אביב דור מיכה, שרן ייני, ברק יצחקי, וידאר קיארטנסון. יוסי ציפקיס
דיבר בשמו של ברק יצחקי - בנחישות, אבל עם חיוך. שרן ייני עם יצחקי באימון/יוסי ציפקיס
אלברמן שלף את סרט הקפטן אותו החביא מתחת לחולצה ואמר בנוכחות כולם: "הותרת חלל גדול כשעזבת להולנד ואני שמח שאתה פה. אתה צריך להיות הקפטן"

לא במקרה יש לייני רגישות מאוד גדולה להדלפות ובעיקר ללכלוכים מאחורי הגב של שחקנים. בתחילת הדרך במכבי תל אביב הוא לא ליקק דבש. גם מאוחר יותר כשכבר ביסס את עצמו כשחקן בית לגיטימי, הוא היה עדיין מגיע לקרית שלום לאימונים ושומע מחברים שבתקשורת נכתב משהו לא מחמיא אודותיו.

השינוי מבחינתו קרה עם הגעת ג'ורדי קרויף. הקריירה שקרטעה עד אז, קיבלה תנופה אדירה אצל ההולנדי שמצא אצל ייני את דמות המנהיג שהוא חיפש. עד כדי כך היה ברור שייני יחזור להיות הקפטן של מכבי תל אביב עם שובו מהולנד, שלקח לגל אלברמן בדיוק 24 שעות כדי להעביר את סרט הקפטן בחזרה לייני. "שרן הוא הקפטן הראוי ביותר למכבי תל אביב", אמר לא מזמן אלברמן. "היה לי קל מאוד להחליט שאני נותן לו חזרה את הסרט ואני גאה שיש לי קפטן כזה במכבי תל אביב".

טקס העברת הסרט היה מאוד מרשים. השחקנים עמדו על כר הדשא וג'ורדי קרויף הציג את ייני בפני השחקנים החדשים שלא הכירו אותו. ואז אלברמן שלף את סרט הקפטן אותו החביא מתחת לחולצה ואמר בנוכחות כולם: "הותרת חלל גדול כשעזבת להולנד ואני שמח שאתה פה. אתה צריך להיות הקפטן". כל השחקנים מחאו כפיים.

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם גל אלברמן. ברני ארדוב
ערכו טקס להעברת הסרט. שרן ייני עם גל אלברמן/ברני ארדוב
"הליגה ההולנדית עשתה לי טוב ברמה הפיזית, ברמה הטכנית. עבדתי שם הרבה על טכניקה ששיפרה אותי. אם זו המסירה, אם זו עצירת הכדור. אלה דברים שאני עושה היום יותר טוב מאשר לפני היציאה להולנד"

לא במקרה שותף ייני לקאמבק הגדול שעשתה מכבי תל אביב בעונה הזו. הוא כבר שותף בתשעה משחקים מאז חזר מארנהם לישראל. בשמונה מהם ניצחה מכבי תל אביב. התיקו היחיד היה מול מכבי חיפה בחוץ כאשר הוא פתח על הספסל, אבל כבר בדקה ה-14 נכנס אחרי פציעה של אבי ריקן. כשהחלו הדיבורים על חזרתו למכבי תל אביב, לא היה ברור לאיזו עמדה הוא מיועד. עמדת המגן הימני ממנה יצא להולנד תפוסה חזק על ידי אלי דסה. בקישור האחורי, המקום בו שיחק בהולנד, ממשיך לשלוט גל אלברמן. עמדת הבלמים מאוד רוויה עם ארבעה שחקנים וגם בצד השמאלי אבי ריקן בדיוק עשה סימנים שהוא לוקח את העניינים לרגליים ומדיח משם את עומרי בן הרוש.

אבל אז כאמור נפצע ריקן מול חיפה וייני נכנס לשחק בעמדה אותה בקושי מילא בקריירה שלו. עד ההפסקה שיחק באותו משחק בחיפה כמגן שמאלי, אבל אז יגור פיליפנקה נפצע וג'ורדי קרויף העביר אותו לשחק כבלם. לקראת סיום, כשמכבי תל אביב נקלעה לפיגור, רץ ייני לעבר הספסל וביקש אישור לשחק חלוץ ליד וידאר קיארטנסון, שבסופו של דבר עשה את השוויון ולמעשה קבע שמאז שייני חזר למכבי תל אביב, היא לא רשמה הפסד.

"לא שיחקתי מגן בהולנד", סיפר ייני השבוע על העמדה החדשה שלו. "ובטח לא מגן שמאלי שזו עמדה בה לא שיחקתי לפני שיצאתי ממכבי תל אביב. לכן אני לא יכול להגיד שעבדתי על העמדה הזו וחזרתי יותר טוב בגלל ששיחקתי שם את העמדה הזו. אבל התמודדתי עם ליגה טובה מאוד שעשתה לי טוב מאוד ברמה האישית. הליגה ההולנדית עשתה לי טוב ברמה הפיזית, ברמה הטכנית. עבדתי שם הרבה על טכניקה ששיפרה אותי. אם זו המסירה, אם זו עצירת הכדור. אלה דברים שאני עושה היום יותר טוב מאשר לפני היציאה להולנד".

שחקן ויטסה ארנהם, שרן ייני, לפני שחקן ווסט ברומיץ', טיילר רוברטס. רויטרס
בהולנד דווקא לא הוצב כמגן. שרן ייני במדי ויטסה/רויטרס
"הוא הצינור שלנו להנהלה. הוא יכול להרים טלפון לג'ורדי גם בשלוש בבוקר וג'ורדי יענה לו וינסה לעזור בכל בעיה. שרן גם עוזר לשחקנים באופן אישי וכולם יודעים שאם צריך משהו, פונים אליו"

דמות המנהיג במכבי תל אביב היא לא עניין של מליצה. שחקנים ותיקים כמו יוסי בניון, טל בן חיים הבלם וברק יצחקי יכולים היו להיעלב כשקרויף אמר בשיא המשבר העונה שחסרים לו שחקנים שייקחו את הקבוצה עליהם, אבל כשזה מגיע לייני אף אחד לא לועג לתרומה שלו. "באמת שמרגישים את שרן מאז שהוא הגיע", סיפר השבוע אחד משחקני מכבי תל אביב. "הוא הצינור שלנו להנהלה. הוא יכול להרים טלפון לג'ורדי גם בשלוש בבוקר וג'ורדי יענה לו וינסה לעזור בכל בעיה. שרן גם עוזר לשחקנים באופן אישי וכולם יודעים שאם צריך משהו, פונים אליו".

במכבי תל אביב מספרים שהנסיקה ביכולת של איתן טיבי בחודש וחצי האחרונים היא לא רק בגלל הכימיה הטובה עם בן חיים אלא גם בגלל החזרה של ייני. טיבי לא מתבייש להגיד שהנוכחות של ייני עושה לו טוב ושהוא מרגיש מאוד בטוח כשייני במכבי תל אביב.

ייני גם דוחף לאירועים חברתיים. שחקנים בקבוצה מספרים שהוא כל הזמן בקשר עם אבי ריקן, שנחשב לפרוייקטור של הקבוצה. "השבוע חגגנו את חג הפורים ומי שדחפו לזה הם שרן וריקן", סיפר אחד השחקנים. "הם רתמו את יוסי בניון שהסכים לארח את כל הקבוצה אצלו בבית למסיבת פורים שהיתה מאוד מושקעת. כל השחקנים ובנות הזוג הגיעו בתחפושות מלאות". ייני התחפש לרובין הוד ולא זכה במקום הראשון. מי שקיבלו את מירב הקולות היו דור מיכה וטל בן חיים הבלם ביחד עם בנות הזוג שלהם. הפרס אגב היה עיסוי זוגי.

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב עם שרן ייני. ברני ארדוב
קיבל את המנהיג שרצה. ג'ורדי קרויף עם שרן ייני/ברני ארדוב
יוסי מזרחי: "כששחקן מקצוען ויש לו יכולת למידה טובה אז הוא יכול בפחות כשרון להיות שחקן מפתח ולתת ערך מוסף לקבוצה. שרן ייני הוא שחקן כלבויניק שיכול לשחק בכל תפקידי ההגנה והקישור האחורי וזה נכס למועדון"

בכל הקשור לוורסטיליות של ייני, יוסי מזרחי שאימן אותו לפני שש שנים, חושב שזה משהו שהתקשורת מתייחסת אליו כדבר מובן מאליו ולא בצדק. "בכדורגל מוכח פעם אחר פעם שלא הכישרון מנצח, אלא האופי", אמר השבוע מזרחי שלא נתן לייני מספיק קרדיט באותה עונה. "כששחקן מקצוען ויש לו יכולת למידה טובה אז הוא יכול בפחות כשרון להיות שחקן מפתח ולתת ערך מוסף לקבוצה. שרן ייני הוא שחקן כלבויניק שיכול לשחק בכל תפקידי ההגנה והקישור האחורי וזה נכס למועדון. הוא גם בחור מאוד אינטליגנטי וזו תוספת נהדרת. שחקנים עם אופי, לב ונשמה שווים הרבה מאוד בקבוצת כדורגל. זה לא פשוט לדעת לשחק מגן ימני, מגן שמאלי, בלם, קשר אחורי. זו הרבה חוכמה ויכולת להתאים את עצמך למגוון של תפקידים. אתם חושבים שזה קל, אבל תן לי עוד כמה שחקנים שעושים תפקיד הגנה אחד שיכולים לשחק בארבעה תפקידים?".

אבל לייני יש גם חסרון בולט והוא ביכולת להצטרף לחלק הקדמי ולתמוך בהתקפה. הדבר בא לידי ביטוי בצורה מאוד ברורה במשחק האחרון מול הפועל חיפה. מכבי תל אביב חסרה את טל בן חיים באגף השמאלי וייני כמעט ולא עבר את קו האמצע. גורם במכבי תל אביב אמר על כך: "אלי דסה מקבל הוראות לתקוף ולעבור הרבה את האמצע. בנוסף לזה יש במשחקים האחרונים רק קשר אחורי אחד, גל אלברמן, ולכן צריך את ייני בחלק ההגנתי יותר מאשר בחלק ההתקפי. יש הרבה קבוצות בעולם שלא תוקפות עם שני מגנים במיוחד כשיש למכבי תל אביב הרבה כלים התקפיים. נגד הפועל חיפה במחצית השנייה סגרו אותנו באמת באמצע ואז היה צריך מישהו שיתקוף מצד שמאל ולא היה למכבי את זה, אבל בגדול בשיטת המשחק הנוכחית זה בסדר גמור שייני הוא יותר מגן הגנתי מאשר מגן התקפי".

עו"ד עידן כסיף, שייצג את ייני בהולנד ביחד עם האחים קצב, מרגיש שייני שלם לגמרי עם החזרה לישראל, אפילו שבוויטסה ארנהם לא רצו שיעזוב. "המקרה של ייני זה אולי אחד המקרים הבודדים שאני זוכר בו שחקן ישראלי חוזר לכאן למרות שהקבוצה שלו בחו"ל ממש לא רצתה שיעזוב. ואני מדבר על ויטסה ארנהם שעושה חייל העונה בליגה ועלתה לגמר הגביע ואני אומר לך שעד הרגע האחרון הם לא רצו ששרן יעזוב. אתה גם מבין ששרן הוא לא השחקן המבריק שהקהל רודף אחרי כל שער שלו. שרן הוא יותר שחקן של מאמנים, אבל בהולנד היתה הערכה רבה גם מצד האוהדים של ויטסה שראו שחקן נשמה שמוכן להקריב את עצמו למען המועדון".

ערב הפלייאוף שנפתח, הלחץ במכבי תל אביב מאוד גדול. דווקא אחרי שחזרה לתמונה, זה יהיה הרבה יותר כואב לסיים את העונה בלי אליפות ואולי גם בלי תואר כי המפגש מול בית"ר ירושלים בחצי הגמר מאוד קשה. "אם יש מישהו שיכול להרגיע, אבל באמת להוריד לחץ, זה שרן ייני", הודה השבוע שחקן בקבוצה. "זו לא אמירה ריקה מתוכן. שרן ממש סוג של פסיכולוג בחדר ההלבשה. הוא מדבר, משרה אווירה אחרת, מכניס את הכל לפרופורציה. זה כיף שיש לך אחד כזה לצאת איתו למלחמה והוא אפילו חזר שחקן טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully