וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב נגד הפועל באר שבע: הקרב על כספי ההתאחדות לכדורגל

13.3.2017 / 14:06

בצל המאבק העיקש על האליפות, שני המועדונים מנהלים מלחמה בעקבות דו"ח סול ודו"ח אלקלעי. באר שבע מובילה את המחנה שטוען שעל הקבוצות להחזיר כספים להתאחדות, מכבי תל אביב בראש המתנגדות

יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב והפועל באר שבע נאבקות על האליפות אבל גם מאחורי הקלעים. שני המועדונים מנהלים מאבק באשר לכספים שעשויים לחזור מהקבוצות לטובת ההתאחדות לכדורגל על פי מסקנות דו"ח עורך הדין אהוד סול.

כזכור, סול ועוד לפני כן רואה חשבון אלקלעי בדקו את פרשת הכספים החסרים בקופת ההתאחדות לכדורגל ושניהם פרסמו דוחות מפורטים הקובעים כי קיים סכום של 14 מיליון שקלים שחסר בקופת ההתאחדות לכדורגל. מתוך הסכום הזה המליץ עורך הדין סול שקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית יעבירו סכום של 7.8 מיליון שקל בחזרה לקופת ההתאחדות.

כעת קיימת מחלוקת מאוד משמעותית בין הקבוצות שחלקן מתנגדות להשבת הסכום להתאחדות ואחרות חושבות שצריך להשיב אותו בצורה של מתווה למספר שנים. בהנחה שרק קבוצות ליגת העל ישיבו את הכסף, הרי שכל מועדון יצטרך להחזיר להתאחדות סכום של חצי מיליון שקל בפריסה לכמה שנים. אם קבוצות הליגה הלאומית יירתמו למאמץ, הרי שהסכום יקטן ל-250 אלף שקל לכל קבוצה.

איזי שרצקי עם אבי לוזון. יוסי ציפקיס
באותו צד. לוזון ושרצקי/יוסי ציפקיס

לוואלה! ספורט נודע כי בראש הקבוצות המתנגדות להשבת הכסף מצויה מכבי תל אביב ואילו בראש הקבוצות שחושבות שצריך להשיב את הכסף להתאחדות נמצאת הפועל באר שבע. כל אחת מהקבוצות מנסה לגייס למחנה שלה כמה שיותר קבוצות כאשר בכל מקרה עדיין לא ברור אם ההחלטה אם להשיב את הכסף תיקבע בהצבעה ותוכרע על פי רוב.

עוד נודע כי במחנה של הפועל באר שבע מצויות גם עירוני קרית שמונה, הפועל רעננה וכמובן גם מכבי פתח תקוה אותה מנהל אבי לוזון שנמצא בעין הסערה באופן אישי ושנגדו כבר ביקש עורך הדין מורן מאירי להגיש תביעה כספית. במחנה של מכבי תל אביב מצויה מ.ס אשדוד. לא ברור מה תהיה עמדתו של נשיא מכבי חיפה יעקב שחר הנחשב לאורך שנים כאיש שיודע למשוך לכיוון שלו לא מעט קבוצות. העמדות של הפועל חיפה ובני יהודה עדיין לא ברורות.

אלו שמתנגדות להשבת הכסף טוענות כי לא הייתה בקרה על הכספים שהועברו בעבר ואי אפשר לדעת כמה כל קבוצה קיבלה באמת. אלו שרוצות להשיב את הכסף להתאחדות טוענות כי לטובת הכדורגל הישראלי ותדמיתו צריך לחסל את הפרשה המטילה עננה כבדה על כל התנהלות הכדורגל הישראלי בשנים האחרונות.

כך או אחרת, מחר בשעה 11:00 ייפגשו כל ראשי הקבוצות לישיבה בהתאחדות לכדורגל אליה זומן עורך הדין סול כדי שיסביר את ממצאי הדו"ח שלו. לדבריו של סול תהיה משמעות מכריעה באשר לעמדה של הקבוצות המתנדנדות. כאמור, יש להדגיש שגם אם מרבית הקבוצות יכריעו לטובת השבת הכסף להתאחדות, מכבי תל אביב מתכוונת להתנגד למהלך, לא לשלם ולפעול כנגדו בכל הדרכים שיעמדו לרשותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully