וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: קרויף רוצה חוזה חדש, גולדהאר מעוניין שימשיך לאמן

5.2.2017 / 7:30

הנכונות של גולדהאר להשקיע בחלון ההעברות חיזקה את רצונו של המנהל המקצועי להישאר לעונה נוספת. בינתיים, הבעלים לא ממהר לבצע שינוי על הקווים. וגם: אלברמן רוצה כבוד, ומה ישאיר את טב"ח החלוץ?

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. קרויף מקווה לקבל חוזה חדש

ג'ורדי קרויף מעוניין להאריך את חוזהו במכבי תל אביב ולהמשיך לעונה שישית במועדון. חוזהו של קרויף מסתיים בחודש מאי ובשלב הזה עדיין לא החלו שיחות בינו לבין מיטש גולדהאר על חוזה חדש, אבל אם בחודש יולי, אחרי שערן זהבי עזב לסין, קרויף הרגיש שהוא רוצה לסיים את דרכו במכבי תל אביב, כעת הוא נמצא במקום אחר לגמרי והוא מעוניין בהמשך ההתקשרות עם מכבי תל אביב. אחת הסיבות לכך שקרויף רוצה להמשיך נעוצה בהתנהלות האחרונה של מיטש גולדהאר בחלון ההעברות. העובדה שגולדהאר חיזק את הקבוצה בשחקנים, שילם ממיטב כספו והביא למכבי תל אביב יותר כלי נשק ממה שקרויף אפילו העריך, חיזקה אצל ההולנדי את התחושה שהוא רוצה להישאר. בנוסף לכך טמונה גם ההחלטה של גולדהאר לא לשחרר את טל בן חיים לקלאב ברוז' למרות הפיתוי הכספי, והיא המחישה עוד יותר לקרויף שגולדהאר לא מרים ידיים ועוד רחוק היום שבו הוא יחליט להוריד רגל מהגז.

אגב, רמז לכך שסיכוייו של קרויף להמשיך גבוהים טמון בעובדה שעוזרו האישי דומינגו מארין כבר מחזיק בחוזה לעונה נוספת. אמנם לא מדובר בחוזה שנחתם באחרונה, אבל עצם זה שהספרדי שמשמש כעוזרו הצמוד של קרויף, יושב כבר על חוזה גם לעונה הבאה אולי כבר מרמזת שקרויף עצמו יישאר.

עוד בנושא

מכבי תל אביב גברה 0:1 על באר שבע, הפער של הצהובים מהפסגה צומק ל-5 נק'
בן חיים שבר שתיקה ועקץ את בוזגלו: "לא פרסמתי פוסט באינסטגרם בניגוד לאחרים"
ברק בכר הודה: "מכבי תל אביב ניצחה בצדק", הערכה: מאור בוזגלו פרק את הכתף
דסה חוזר לעניינים, טב"ח הבלם קנה מקום בהרכב? גיליון הציונים של משחק העונה

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גולדהאר שכנע אותו. קרויף/ברני ארדוב

2. גולדהאר לא מוותר בקלות על קרויף כמאמן

"בואו נודה על האמת", אמר אמש (שבת) קרויף בסיום מסיבת העיתונאים שלו. "זה היה סיכון מבחינתי להיכנס לעמדת המאמן. היה לי הרבה יותר מה להפסיד מאשר מה להרוויח. אבל אני מאמין שזה חלק מהפרויקט שלי כאן. אני מאמין בסגל, מאמין בשחקנים. אני לא טיפוס של אימונים יומיים. אני יודע יותר מה שחקנים יכולים לתת לי ברגע נתון ואני מרגיש שאני יודע לבחור היטב את האחד-עשר לפני משחקים".

קרויף הבהיר באותה מסיבת עיתונאים בסיום המשחק, כי למרות אחוזי ההצלחה הגבוהים מאז לקח את הקבוצה אין לו כוונה להישאר מאמן מכבי תל אביב עד סיום העונה. קרויף חזר שוב על כך שהוא רוצה לסיים עם עבודת המאמן, אבל הוסיף כי הוא מחפש את העיתוי הנכון ומבחינתו, העיתוי הנכון הוא לא למנות מאמן חדש לפני משחקים כמו שהיו באחרונה, אמש מול הפועל באר שבע ובמחזור שעבר מול מכבי חיפה ולא לפני כאלה שמצפים למכבי תל אביב בשבוע הקרוב, בגביע המדינה מול מכבי פתח תקווה החזקה וכעבור מספר ימים מול אותה יריבה בליגה. גורם במכבי תל אביב אמר אמש: "אם ג'ורדי ימשיך להצליח, מיטש יעשה הכל כדי שהוא ימשיך לאמן את הקבוצה עד סוף העונה. מיטש הוא איש עסקים שיודע לזהות הזדמנויות וכאן הוא זיהה הזדמנות. הוא רואה שהקבוצה מתפקדת טוב תחת ג'ורדי, אז למה לעשות שינוי?".

אם גולדהאר ימשיך לדחות את מינוי המאמן, עשויה לצאת לפועל התוכנית עליה פורסם כאן שלשום ולפיה כדי להוריד ממנו את עניין האימונים היומיים, תצרף מכבי תל אביב את עמיר תורג'מן עד סוף העונה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מיטש גולדהאר, ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
"למה לעשות שינוי?". גולדהאר וקרויף/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

3. מכבי מתכננת חוזה משודרג. בן חיים יצטרך להכריע

טל בן חיים החלוץ צפוי להתמודד בקרוב עם סוגיה חדשה. בן חיים רק סיים להתמודד עם שאלת קלאב ברוז' והוא יצטרך להכריע כעת בין חוזה חדש ומשודרג במכבי תל אביב לבין שמירה על חוזהו הקיים ובתוכו סעיף השחרור בגובה של 2.9 מיליון יורו, שהיה מסדר לו עזיבה לבלגיה כבר עתה אם הוא היה רלוונטי לחלון ההעברות החורפי. "מכבי תל אביב לא הציעה לי חוזה חדש, אז למה אני צריך כרגע לעסוק בזה?", תהה אמש החלוץ. "אם מכבי תפנה אלי עם חוזה חדש, כמובן שאקשיב מה שיש לה להציע". לבן חיים יש חוזה לשנתיים נוספות מעבר לעונה הזו בשכר של 460 אלף יורו נטו. במכבי תל אביב מעריכים כי יוצע לו חוזה חדש לשלוש שנים משודרג בכ-100 אלף יורו נטו לעונה.

לא בטוח שהסכום הזה יפתה את בן חיים לוותר על סעיף השחרור שלו. שחקנים במכבי תל אביב אמרו אמש: "לפי מה שטל אומר, הוא רוצה לנסות את אירופה ולכן הוא לא ירצה חוזה חדש שיבטל את סעיף השחרור". על אף שבן חיים רוצה "לטעום" את אירופה מקצועית וגם כלכלית, העריכו אמש בסביבתו שחוזה של 700 אלף יורו נטו לארבע שנים יעשה את העבודה ויגרום לו לוותר על סעיף השחרור ולחתום על חוזה חדש.

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים החלוץ מאוכזב. ברני ארדוב
יתעקש לנסות את אירופה בכל מחיר? בן חיים/ברני ארדוב

4. אלברמן שואף להמשיך: "לשחקנים הוותיקים מגיע כבוד"

גל אלברמן יסיים חוזה בתום העונה והוא לא מחזיק בסעיף המחדש את חוזהו אוטומטית במידה שהוא משחק כמות מסויימת של משחקים. מכבי תל אביב אמנם הביאה את שרן ייני ומרסלו הברזילאי שמאיימים על מעמדו של אלברמן, אבל ג'ורדי קרויף ממשיך לתת אשראי לקשר האחורי הוותיק שרוצה להמשיך לעונה נוספת במכבי תל אביב. "אני לא אוהב לעסוק בזה בתקשורת", אמר אמש אלברמן. "אבל אני בטח מרגיש כאן שחקן בית". אלברמן (33) לא נעשה צעיר, אבל ביחס ליוסי בניון (36) שגמר אתמול 90 דקות הוא ילדון.

בסיום המשחק אמש, אמר אלברמן את מה שהוא מרגיש כלפי העובדה שהתקשורת לעתים סוגרת את הדלת לשחקנים הוותיקים. "לוותיקים מגיע יותר כבוד. לא צריך לסגור לנו את הסיפור מהר מדי. אנחנו מביאים הרבה גאווה לכדורגל הישראלי. אני לא הולך ונעשה צעיר יותר. אני משוכנע שהשחקנים החדשים כמו שרן ומרסלו הובאו גם מתוך מחשבה עתידית וגם כדי להתחלק בדקות כי הרבה שחקנים נפצעים לאורך העונה. אני לא חושב שיש לנו שחקנים שהם באנקר בהרכב. אני פחות מתעסק במעמד שלי ובאם אני בטוח בהרכב. אני לא בטוח שיש כבר מעמדות בכדורגל המודרני. בתקופה האחרונה של ג'ורדי אנחנו משחקים יותר התקפי. המצב שלנו בטבלה הביא אותנו למקום שאין לנו מה להפסיד ואנחנו צריכים להמר יותר קדימה. נכון שאני יותר חשוף במערך כזה, אבל אייל גולסה משחק לצידי ואנחנו צמד טוב".

מאמן מכבי תל אביב ג'ורדי קרויף עם גל אלברמן. ברני ארדוב
אל תספידו אותו. אלברמן עם ג'ורדי/ברני ארדוב

5. יותר מדי פציעות שריר: התנהלות שגויה או מזל רע?

יוסי בניון סיים אתמול את המשחק כשהוא אוחז את הירך שלו. בניון סובל ממתיחה קלה בשריר הירך האחורי וייתכן כי יושבת מהמשחקים הקרובים. "היה צריך לחשוב להחליף את יוסי מוקדם יותר. הוא נתן כל כך הרבה עבודה במשחק הזה ושיחק 90 דקות גם מול מכבי חיפה באמצע השבוע שעבר", אמר אמש גורם בקבוצה. "צריך לקוות שלא נעשה ליוסי נזק". מכבי סיימה את המשחק גם עם מתיחה קלה בשריר רגלו של טל בן חיים החלוץ ואליהם מצטרפים אוסקר סקאריונה ואבי ריקן עם אותה בעיה. "יש לנו יותר מדי פציעות שרירים בתקופה הזו", אמר אחד השחקנים אמש. "צריכים לחשוב איך נלחמים בזה כי זה מתחיל לעבור משחקן לשחקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully