וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין תכנית עבודה לפוזה של תכנית עבודה: סיכום המחזור על האכזבה בחיפה

27.12.2016 / 11:11

את הפער בין מי שמכבי חיפה רוצה להיות למי שהיא בפועל, ניתן לגלות בשילוב שחקני הבית וניבולי הפה של הדובר. חמי אוזן סוגר מחזור, כולל השינוי של הרוש, הלקח של קרויף והחיקוי של יואב כץ: סתיו שחם

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

Like

הדבר האחרון שגיא לוזון היה צריך לגלות עם בואו להפועל תל אביב זה את אריאל הרוש בשער. הרוש הוא אחד השחקנים הכי טרגיים שיש בליגה, למרות שמדובר בדמות נחמדה ואדם הגון ומקצועי. בכל קבוצה בה היה, הדברים התפרקו. הוא התעמת עם הקהל של בית"ר ירושלים על סיפור הצ'צ'נים, וחטף מכה אנושה. הוא עבר למכבי נתניה רק כדי לגלות מציאות כלכלית ואנושית נוראית באותה מידה. הוא נחת בהפועל תל אביב ונקלע לאחת העונות ההזויות שידע מועדון מאז מעולם. הכל היה מוכן לפרק ההמשך והקשה יותר לסיוט באדום, אבל איכשהו הרוש של השבועות האחרונים החליט לעצור הכל.

עוד בנושא

"הצהובים מוכנים לשלם 2.2 מיליון יורו, ריסטיץ' יעבור למכבי תל אביב"
מכבי חיפה: מוסא בדרך הביתה, "מולנסטיין השתולל. לא ראינו אותו ככה"
בית"ר ירושלים: "בן שמעון נראה אתמול כאילו זה האימון האחרון שלו"
סתיו שחם: "מעולם לא אמרתי שאני מתכוון לרכוש את הפועל תל אביב"

אריאל הרוש שוער הפועל תל אביב. ברני ארדוב
קבוצה שוקעת זה לפעמים הזדמנות. הרוש/ברני ארדוב
במקרה של אלטמן וגם במקרה של הרוש, עדיף להם לנסות להיות גיבורים של הפועל תל אביב במעט כסף מאשר שחקנים עם חוזה יפה במועדון אחר עם הרבה יותר כסף. בקיץ זה ישתלם להם

לראשונה בקריירה שלו, הרוש לוקח הזדמנות ומתעל אותה לטובתו. הזדמנויות הן לאו דווקא קבוצות שהכל הולך להן. גם משבר ענקי הוא צ'אנס לגלות מי אתה, ובשבועות האחרונים הרוש מתחיל להראות משהו מאותו שוער שכולם חלמו שיהיה כשעלה לבוגרים בבית"ר ירושלים. לא רק השוער המוכשר, אלא גם דמות. מישהו שאפשר לסמוך עליו. וכל הדברים הקטנים האלה שהופכים עוד שוער לשוער בעל ערך.

נכון, הרוש גם עשה פאשלה שעלתה בשער השוויון מול באר שבע ולכן אסור ללכת רחוק מדי עם הקאמבק שלו. החסרונות שהרוש חשף בשנים האחרונות לא נעלמו ברגע, אבל בשנייה שהוא מתעלה הוא מסוגל להקטין אותם למימדים לא משמעותיים. אצל הרוש זה גם קשור מאוד למאמן. כאשר יש לו מאמן חזק שיודע להשפיע על שחקנים, הוא מצליח להפריד את עצמו מהבלגן. היו לו כמה רגעים כאלה עם רוני לוי במכבי נתניה, ויש לו הרבה יותר מזה עם גיא לוזון העונה – האיש שגורם לכך שהפועל תל אביב היא הקבוצה הכי מאומנת בליגה אחרי הפועל באר שבע.

אסור לשכוח – בהפועל תל אביב יש מספר שחקנים שמתאמצים היום יותר מהרגיל כי הם נאבקים על החוזה הבא, על הזכות להיחלץ ממש בקרוב מהבוץ התל אביבי אם וכאשר המועדון ילך לפירוק. זה תקף לא מעט גם לגבי עומרי אלטמן המצוין. אבל במקרה של אלטמן וגם במקרה של הרוש, עדיף להם לנסות להיות גיבורים של הפועל תל אביב במעט כסף מאשר שחקנים עם חוזה יפה במועדון אחר עם הרבה יותר כסף. בקיץ זה ישתלם להם.

נכון, זה תלוי מאוד בסיטואציה ומה שהפועל תל אביב תוכל לשלם אחרי שהליך ההקפאה יתבהר סופית – אבל השבועות האחרונים מגלים להרוש, אלטמן ושחקנים אחרים אופציה שכדאי לחשוב עליה בהפועל תל אביב. דווקא בעונת השפל הזו יש הזדמנות אמיתית לגדול עוד קצת כשחקנים ולהתבגר עוד קצת כדמויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יעקב שחר בעלים מכבי חיפה לנוער. אדריאן הרבשטיין
שמתחתיו נמצאים באובססיה תקשורתית. שחר/אדריאן הרבשטיין

Share

דובר מכבי חיפה נוטה לא אחת לנבל את הפה כלפי כתבים שמעזים לשרת את הגולשים שלהם ולא את האינטרס שלו (ואחרי זה מתפלאים על ההתפרצות המכוערת של עטאא ג'באר)

בתחילת העונה הציגה מכבי חיפה לכתביה את החזון שלה לשנים הבאות. החזון הזה נראה כמו רצון להיות מכבי תל אביב משופרת, בריאה יותר, דומה אבל אחרת. החזון הזה כלל הרבה מאוד שחקני בית שישתלבו בתהליך ההבראה בדרך להצלחה, עם שמות מאוד ברורים שצפויים להיות חלק מההרכב או הסגל.

לא עברו ארבעה חודשים וכולנו יודעים מה נשאר מהחזון הזה. חבשי בדרך החוצה, גוזלן מועמד לעזוב, ריאן הולך לאיבוד וגם דקל קינן עשוי למצוא את עצמו בקרוב על הספסל. מתכנית שאמורה היתה להתעלות על כל מה שאנחנו מכירים ולהראות לכולם שאפשר לבנות סגל נוצץ והישגי ולשלב בו שחקנים שגדלו במועדון ופיתוחם עלה הון, נדמה שמכבי חיפה זנחה הכל ועברה לסקנדינביה. הרבה מילים, מעט מעשים.

ולא שזו החלטה לא נכונה, ויש באמת איזו חובה מוסרית לשלב שחקני בית בכוח (אם אתה משקיע כל כך הרבה בנוער, זה די הגיוני). הבעיה היא הפוזה. מכבי חיפה כלואה בפער שבין תכנית עבודה לפוזה של תכנית עבודה, וכמה שההצלחה הראשונית והחלקית שלה הגיעה מהר, כך גם הופיעה הפוזה יותר ויותר והשתלטה על הנוף.

גם את החלק השני בחזון, להידמות למכבי תל אביב, מכבי חיפה מתרגמת בצורה לא נכונה. ראשי המועדון שמתחת לשחר נמצאים באובססיה תקשורתית יומיומית ומבקשים מהכתבים – לא תאמינו – להסתיר כמה שיותר את ההרכב שהם אמורים לחשוף לקראת המשחק הבא. כן, כן. יתרה מזו, טוענים שם שכתבי מכבי תל אביב מצייתים לצו הזה וכך גם הם צריכים לנהוג.

ולא שמכבי חיפה עושה זאת בדרך אלגנטית או בתדירות הגיונית. דובר מכבי חיפה נוטה לא אחת לנבל את הפה כלפי כתבים שמעזים לשרת את הגולשים שלהם ולא את האינטרס שלו (ואחרי זה מתפלאים על ההתפרצות המכוערת של עטאא ג'אבר). התנהגות זו הועברה גם לבאים בתור בהיררכיה של מכבי חיפה, אבל שם כנראה חושבים שזו הדרך להיות מכבי תל אביב של לפני שנתיים ושלוש, למרות שהסיפור הוא בדיוק להפך - קודם מכבי תל אביב יצרה את ההצלחה שלה, ורק אחרי זה חינכה את כל הגורמים במערכת ששווה לציית לחוקים החדשים.

וכשאתה עסוק בפוזה וחורג באופן בוטה מהקו הממלכתי, אתה לא שם לב שיש לך בעיה בעמדת המאמן, ורועי קהת מרשה לעצמו לפטפט יותר מדי במקום לספק קבלות במגרש. ההפסד של מכבי חיפה לסכנין אמור להזכיר למועדון את מה שהם שכחו: הדרך למעלה עוד ארוכה, ומוטב לחזור לנקודת המוצא הצנועה של תחילת הדרך. מעמד חדש מרוויחים לאורך זמן, ובכל משחק שמכבי חיפה תחשוב שהיא חזרה להיות קבוצה חזקה באמת, היא תמצא קבוצה שתסביר לה כמה היא ממהרת ולעתים, כמו אתמול, כמה היא מבולבלת.

תחליטו מי אתם רוצים להיות ולא למי אתם רוצים להידמות. אל תנסו להיות גרסה אחרת של מכבי תל אביב או באר שבע הבאה – תחליטו מיהי מכבי חיפה החדשה ומה הכיוון הספציפי והמיוחד שלה.

ג'ורדי קרויף המנהל הספורטיבי של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ג'ורדי, זכור: שני השחקנים הקודמים שנקנו במחיר הזוי על גבול החשוד, סבלו מאוד מרף ציפיות בלתי אפשרי/ברני ארדוב

Comment

המשוואה היא שונה, ג'ורדי: שלד ישראלי מצוין גורר אחריו זרים איכותיים לרמת כדורגל משופרת. לא להפך. כדאי לזכור את זה לקראת ינואר

בסרביה מדווחים מדי יום שמכבי תל אביב תרכוש כנראה את מיכאליו ריסטיץ' מהכוכב האדום בלגרד בלמעלה משני מיליון יורו. האם העסקה תצא לפועל – מוקדם לדעת. והאם המגן שווה את הכסף – עוד יותר מוקדם לדעת.

ועדיין, מוטב לג'ורדי קרויף לזכור משהו שהוא נוטה לשכוח יותר מדי כשחלון העברות נפתח:

1. בליגה הישראלית זה מופרך לשלב סכום כזה ובטח לא על מגן.
2. שני השחקנים הקודמים שנקנו במחיר הזוי על גבול החשוד, סבלו מאוד מרף ציפיות בלתי אפשרי שתמיד הקטין את מה שהם בכל זאת הביאו למגרש.
3. שבסופו של דבר, השיקום של מכבי תל אביב יבוא קודם כל מישראלים טובים יותר שקרויף יבחר. בכלל וגם בהשוואה לבאר שבע. הנה, אפילו ברק יצחקי החלוד הוא זה שמציל אותם בסופו של דבר.
4. המשוואה היא שונה, ג'ורדי: שלד ישראלי מצוין גורר אחריו זרים איכותיים לרמת כדורגל משופרת. לא להפך. כדאי לזכור את זה לקראת ינואר.

סתיו שחם בעלים הפועל כפר סבא. מגד גוזני
בוס שמקשקש בפייסבוק על כל שטות, ועכשיו מאיים על אוהדי כפר סבא בדרך לא דרך. שחם/מגד גוזני

המחזור הבא: הפועל כפר סבא - הפועל חיפה

יכול להיות שיש אוהדים של כפר סבא שזה מגיע להם, אבל יש גם הרבה מאוד שלא. וחוסר הכבוד ששחם מגלה כלפיהם הוא חרפה, לא משנה מה עשו לו קודם

סתיו שחם שידר לנו משהו אחר. סתיו שחם רמז לא מעט בתחילת הדרך שהוא יכול להיות הדוגמה המושלמת לקבוצות הקטנות והשכונתיות – איך מוציאים מקסימום ממינימום, תוך הקפדה על תרבות כדורגל אחרת.

כאשר שחם פיטר את פליקס נעים למרות כל מה שהבטיח לגביו, היינו צריכים להבין שהבלוף עומד להיחשף. השנה אנחנו מקבלים את המציאות בפנים. בוס שמקשקש בפייסבוק על כל שטות, ועכשיו מאיים על אוהדי כפר סבא בדרך לא דרך שהוא יעזוב להפועל תל אביב.

יכול להיות שיש אוהדים של כפר סבא שזה מגיע להם, אבל יש גם הרבה מאוד שלא. וחוסר הכבוד ששחם מגלה כלפיהם הוא חרפה, לא משנה מה עשו לו קודם. כשמשקללים את כל זה מגלים ששחם הוא לא שונה מיואב כץ אותו הוא יפגוש במחזור הקרוב, ומי שנראה לפני כמה שנים כמו הפתרון של הפועל כפר סבא, הופך להיות יותר ויותר כמו אחת הבעיות של המועדון.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully