וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: מוסא בדרך הביתה. ג'אבר הושעה לשבוע בעקבות התקיפה

27.12.2016 / 20:00

עצבים בחדר ההלבשה: השחקנים נחשפו לצד אחר של המאמן, אחד דפק על הקיר ושחקן אחר תהה מה עוד צריך לעשות בשביל להכריז על "תהליך". כפי שפורסם בוואלה! ספורט, המגן השמאלי צפוי לקבל הודעה השבוע. גוזלן בדרך לרעננה. ג'אבר אף נקנס על תקיפת העיתונאי

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. רק לפני מספר מחזורים ספג רנה מולנסטיין בפעם הראשונה העונה ביקורת מהשחקנים שלו. רק לפני מספר מחזורים כינס מולנסטיין לראשונה את השחקנים לאסיפה ארוכה מהרגיל. אתמול, בפעם הראשונה העונה, אחרי ההפסד 2:1 לבני סכנין, ההולנדי שמנסה לשדר אופטימיות לשחקנים שלו כבר השתולל על הקווים, בעט בבקבוק אחרי שהקבוצה ספגה את השני וכינס אסיפה קצרה כדי לנזוף בהם. "לעזאזל, נראינו כאילו זאת הפעם הראשונה ששיחקנו יחד", אמר המאמן תוך שהוא מבקר את משחק ההגנה שלהם. והנה עוד דבר שקרה בפעם הראשונה העונה: אף שחקן לא תרגם את מולנסטיין. "השחקנים היו המומים, זאת הייתה הפעם הראשונה שהם ראו את רנה ככה", תיאר גורם במועדון. "הוא פשוט השתולל בחדר, והאמת שבצדק. מה שקרה אתמול בהגנה שלנו במחצית השניה היה פשוט הפקרות".

עוד בנושא

מהפך בדקה ה-90: בני סכנין הפתיעה עם 1:2 בחוץ על מכבי חיפה
מולנסטיין רתח: "לעזאזל, נראינו כאילו שיחקנו יחד בפעם הראשונה"
קארלסן: "מביך, מגיע לאוהדים יותר". עומרי גלזר נפצע בגבו ובספק לשבת

גם תור כריסטיאן קרלסן, שבדרך כלל מרבה להודות לקהל על התמיכה או להגיב בצורה מתונה יחסית, יצא הפעם מגדרו. המילה "מביך" בה השתמש מלמדת על התסכול הרב של המנהל המקצועי. "הוא לא ציפה שככה הקבוצה תראה, בטח בבית, בטח מול סכנין. ביישנו את הקהל ואת עצמנו. מדברים כאן על תהליך? בשביל תהליך צריך יציבות. עד עכשיו, אין לנו את זה", הסביר אותו גורם. בסיום, בזמן שמולנסטיין דיבר, העצבים השתלטו גם על השחקנים. עטר, ורמוט וקהת נראו מתוסכלים. אחד הזרים דפק על הקיר. ורק גארי קגלמאכר, שחקן המריבה מהקיץ, נשאר על הדשא לומר תודה.

לאוהדים של מכבי חיפה מגיע הרבה יותר, מסתבר. את זה קרלסן כתב, לא אנחנו.

שחקני מכבי חיפה גילי ורמוט רועי קהל גליינור פלט מאוכזבים. אדריאן הרבשטיין
"מה שקרה אתמול בהגנה שלנו במחצית השניה היה פשוט הפקרות"/אדריאן הרבשטיין

2. לפני כשבועיים פורסם בוואלה! ספורט כי בשיחות פנימיות בין קברניטי המועדון עלתה האפשרות לשחרר את מריו מוסא. עמדת הצוות המקצועי שבועות ספורים קודם לכן הייתה שונה לגמרי, אז טענו כי המגן יישאר עד תום העונה.

ואז מולנסטיין ביקש כמה ימים למחשבה. אתמול הוא העדיף את מוסא בהרכב על סאן מנחם ונראה שגם שילם ביוקר. במועדון ביקרו אתמול את המגן ואמרו ש"מוסא רך מדי. הוא שחקן טוב, אבל בשביל להתקדם צריך כאן שחקנים מצוינים". לחיפה יש אופציה לשחרר את מוסא ללא פיצוי. עושה רושם שאתמול, אחרי הטעות בשער של סכנין, מולנסטיין כבר אותת למגן השמאלי שלו בחילוף. במועדון מעדיפים את סאן מנחם, שוקלים את אופצית עמנואל אמבולה, ויש להם הזדמנות טובה להשתחרר מההסכם. על הדרך, מוסא חטף צעקות גם מאלירן עטר על הסגירה שלו על הקו ובסיום, אוהד לויטה ליווה אותו לחדר ההלבשה, חיזק וחיבק. זה, כנראה, יהיה גם חיבוק הפרידה של המגן ממכבי חיפה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רנה מולנסטיין מאמן מכבי חיפה בועט בבקבוק. אדריאן הרבשטיין
יצטרך לעשות שינויים. מולנסטיין/אדריאן הרבשטיין

3. רק לפני מספר שבועות, מולנסטיין סיפר לכל מי שרק רצה לשמוע שהוא בונה על שובל גוזלן. מכבי חיפה חיפשה חלוץ, רוקאביציה היה בחוץ, פלט איבד את הביטחון, אבל עושה רושם שגוזלן לא הופך בשום סיטואציה לבן המועדף של המאמן. החלוץ לא הפסיק להתחמם אתמול, אבל בסיום ירד לחדר ההלבשה מתוסכל. בימים האחרונים מתנהלים מגעים מאחורי הקלעים בניסיון להעבירו להפועל רעננה של חיים סילבס. המאמן מנסה להחזיר אותו למועדון אליו הושאל בעבר, ובקרוב מאוד ייתכן שגוזלן יבקש לעזוב.

הפגיעה בגוזלן היא כפולה בעיקר לנוכח העמדה בה משחק ניקיטה רוקאביציה. אחרי שביקרו את ההחלטה להציב את רועי קהת כשחקן קו, בחיפה מדברים לאחרונה יותר ויותר על החזרה של החלוץ מדלקת ריאות. שם סבורים שהתרומה שלו כשחקן קו, שיודע "לשחק על שטחים", יכולה לשדרג את הקבוצה. מולנסטיין מתעקש להציב על רוקאביציה בעמדת החלוץ, אבל לא בטוח שכולם מסכימים איתו. אתמול נכנס גם גליינור פלט להציל את המצב, אבל אף כדור לא נחת על הראש של ההולנדי. בחיפה יפנו השבוע שוב לרונן קצב כדי להשיג את דמארי, אולי אפילו יבדקו שוב את אופציית החלוץ השבדי סבסטיאן אנדרסון, שמעט יקר למועדון. במצב הנוכחי, שחר בוודאי יהיה מוכן לשלם יותר.

רועי קהת מכבי חיפה מאוכזב. אדריאן הרבשטיין
שינויי מיקום שלא מצליחים להוציא את המיטב מהקבוצה. קהת מאוכזב/אדריאן הרבשטיין

4. בחיפה חושבים כבר על העונה הבאה ובמועדון יש מי שחושב שאולי כדאי למולנסטיין להקדים את התוכניות. מעבר לשיטה של שלושה בלמים היא משהו שבצוות המקצועי מתכוונים לשקול, במיוחד על רקע נחיתת הולמאר אייולפסון האיסלנדי. מולנסטיין דיבר על מעבר השיטה מספר פעמים העונה עם השחקנים. הוא תרגל את זה שוב ושוב, אבל לא באמת ניסה את זה לאורך זמן בליגה. פתיחת החלון היא אולי הזמן הטוב ביותר מבחינתו לנסות. מצד אחד, המשחק הראשון של אייולפסון אמור להיות בטרנר, מול ההתקפה הטובה בליגה. מצד שני, המאמן לא בטוח שזה הזמן לשינויים.

ועד טרנר, למכבי חיפה יש קבוצה עם מנהל מקצועי חדש על הראש. עומרי גלזר נפצע בגבו אתמול והיום הוא ייבדק בתקווה שיהיה כשיר למשחק מול בני יהודה. בחיפה חוששים מפציעה של השוער וכבר מכינים את הקרקע למקרה שבו גיל אופק יצטרך לקחת על עצמו את תפקיד השוער הראשון. גם נטע לביא בספק. דקל קינן, שכבש בעיתוי מושלם לפני נחיתת אייולפסון, ימשיך בהרכב. מעניין מה הוא חושב על מערך של שלושה בלמים.

* עטאא ג'אבר, שתקף עיתונאי, נקנס ב-8,000 שקל והושעה מפעילות לשבוע. הכסף ייתרם לעמותה בחיפה – ילדים בסיכוי – המועצה לילד החוסה. הקשר יחזור לפעילות ב-1.1.

עימות בין שחקני מכבי חיפה בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
"ביישנו את הקהל ואת עצמנו. מדברים כאן על תהליך? בשביל תהליך צריך יציבות. עד עכשיו, אין לנו את זה"/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully