וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי כאן הקורבן: תחקיר על ההתנהלות של אמיר כבירי בהפועל תל אביב

15.12.2016 / 16:30

העברת תרומות לחשבון פרטי, ניכוי צ'קים בצ'יינג'ים וכספים שנכנסים מחשבונות שאיש לא מכיר. היו השבוע אנשים שטענו שאמיר כבירי הוא קורבן למצב בהפועל ת"א. תחקיר על תקופתו מטיל ספק בכך, ובודק איך אדם שטוען שהזרים 43 מיליון שקל צריך שמני ויצמן יעזור לו לאשר משכנתא

ניב אהרונסון

את הצעקות באותו בוקר במתחם חודורוב אף אחד לא שוכח. אפריל 2016. יום אחרי שעובדי הפועל תל אביב ארגנו הפנינג ענק עם שחקני עבר של המועדון במטרה לגייס תרומות למחלקת הנוער, החל ויכוח קולני. הסיבה: מנהל הכספים, תומר נשר, ביקש מעובדת המועדון, נטלי שוסטר, שאת הסכום שנתרם (כ-40 אלף שקל) ממכירת אלבומי תמונות של שחקני העבר, היא תלך ותפקיד בחשבונו הפרטי של לא אחר מאשר אמיר כבירי.

"אין סיכוי בעולם שאני עושה כזה דבר", צעקה שוסטר, אולם נשר לא הרפה. מסע השכנועים נמשך, אך שוסטר הייתה נחושה בדעתה וסירבה, למרות הלחצים. הכסף אומנם לא הגיע בסופו של דבר לחשבונו של כבירי ועבר לתשלום לספקים של הקבוצה הבוגרת, אך מאותו רגע "כולם כבר הבינו שמשהו פה יותר ממסריח", כפי שהעיד גורם במועדון.

כפי שמיד תגלו, הסיפור הזה לא גדול כל כך לעומת כל מה שהתרחש בהפועל תל אביב בתקופת כבירי, אבל מציב את סימן השאלה במקום הנכון – מיהו באמת האיש שהפך לבעלי הפועל תל אביב. האם הוא באמת קורבן שנפל בפח ובזבז מיליונים בתמימות, כפי שניסו לצייר אותו, או שיש כאן משהו שאנחנו לא יודעים. מצד אחד הוא טוען כי הוא איש עשיר מאוד שתרם מיליונים להפועל תל אביב, אולם מצד שני אין איש במועדון שיכול להגיד בוודאות כי הכספים שנכנסו הם אכן שלו. מהחזר הלוואות וניכוי צ'קים בצ'יינג'ים, מתכנית הבראה ועד צ'קים ללא כיסוי, הנה לכם הסיפור האמיתי על הפועל תל אביב תחת כבירי, כפי שלא סופר לעולם.

עוד בנושא

הפועל תל אביב הוציאה את שוינפלד לחל"ת, נציגו: הוא שוחרר
הפועל תל אביב הודיעה על שחרור מרקו סימיץ' ונמניה ניקוליץ'
דודו ביטון לקח הלוואה על חשבון שכרו בהפועל תל אביב והסתבך
סערת הפועל תל אביב: האם אורליצקי עבר ביודעין על התקנון?

אמיר כבירי, הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
קורבן או רמאי, מסכן או פנטזיונר? אמיר כבירי/ניב אהרונסון
עם כבירי ויצמן עבר מבנק לבנק כדי שלזה יאשרו משכנתא על דירתו. לימים, הסכום שקיבל על משכון ביתו עבר להפועל תל אביב. כיצד אדם שמזרים עשרות מיליונים למועדון, לטענתו, זקוק לעזרה באישור משכנתא? – זו שאלה מרתקת

מספר ימים לפני שהגיש כבירי את הבקשה להקפאת הליכים, הוא הגיע למתחם האימונים כדי להזים את השמועות על כך שהמועדון הולך לפירוק. "אני אשב בכלא אם אתם לא תקבלו את השכר ב-10 בחודש", אמר בשיחה עם השחקנים והבטיח להם שכל השמועות מסביב לא נכונות. איזה אדם מתבטא כך מספר ימים לפני הקפאת הליכים – זו בהחלט נקודה ראשונה למחשבה.

לא בטוח שכבירי התכוון באמת למה שאמר, אך יש כאלה כבר היום שקוראים לפתוח בחקירה משטרתית בנוגע להתנהלות בהפועל תל אביב בשנים האחרונות. אולם כדי להבין איך אדם שהגיע על תקן המושיע משער חמש הפך להיות אולי הדמות הכי שנויה במחלוקת בהיסטוריה של המועדון, צריך להתחיל את הסיפור מהתחלה.

נחזור כמעט שנתיים אחורה. פברואר 2015. הפועל תל אביב שוב במשבר כלכלי. מקצועי וניהולי. ואם זה לא מספיק, חיים רמון החליט למכור את הקפטן גילי ורמוט ליריבה השנואה כדי לשלם שכר לשחקנים. הפור נפל וימיו של רמון במועדון היו ספורים. משם הסיפור מתגלגל. את שרביט הניהול מקבל בארי בן זאב שתוך תקופה קצרה מכיר לאיש העסקים מני ויצמן את אמיר כבירי ועדי קריספין. השניים, על פניו, הם אנשי עסקים צעירים שמחפשים שדרוג בחייהם. בן זאב טוען שההיפך הוא הנכון, ושוויצמן הוא זה שהכיר לו את קריספין וכבירי.

האידיליה, כך מספרים בהפועל, פרחה מהרגע הראשון. אלא שהתכנית המקורית הייתה למנות את כבירי למנכ"ל ואת קריספין למנהל המקצועי. "מהיום שהכרתם את מני ויצמן החיים שלכם השתנו", כך העיד על עצמו איש העסקים בפני השניים. "אני אדאג שאתם תהיו מסודרים בחיים". כך גם השניים הוצגו בפני אנשי הפועל תל אביב.

אלא שאז משהו השתנה. ויצמן רצה שהשניים יקנו מניות ששכבו אצל הנאמן מתקופת טביב. הוא ביקש מכל אחד מהם שירכשו כעשרה אחוז מהמניות והם יהפכו לאנשים החזקים בהפועל תל אביב. לקריספין, למשל, הוצע להיות שותף בפרויקט נדל"ן בקרואטיה ואילו עם כבירי ויצמן עבר מבנק לבנק כדי שלזה יאשרו משכנתא על דירתו. לימים, הסכום שקיבל על משכון ביתו עבר להפועל תל אביב. כיצד אדם שמזרים עשרות מיליונים למועדון, לטענתו, זקוק לעזרה באישור משכנתא? – זו שאלה מרתקת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

ככל שחולפים להם הימים כבירי נשאב עמוק יותר לסיפור, וקריספין, שנתקל בבעיות בפרויקט הנדל"ן הצנוע שלו, מחליט שהדבר גדול עליו. קריספין מוסיף כי אם ויצמן לא יהיה מוכן לחתום על מסמכים כי הוא יהיה שותפו במיזם בקרואטיה, הוא לא יוכל להעביר כספים להפועל תל אביב. חשוב לציין, כי עד אז השניים, יחד עם היו"ר בארי בן זאב, הכינו תכנית מקצועית וכלכלית למועדון וכבר הגיעו למעשה להסכם עם המאמן הספרדי סזאר מנדיונדו וצוותו, שחתמו לשלוש שנים.

ב-17 לאפריל 2015 בן זאב, שעדיין נחשב לאיש החזק בהפועל תל אביב באותם ימים, שולח לשניים מייל בו הוא מפרט את חובות הפועל. כבירי אמנם טוען היום שהוא לא היה מודע לעומק הבור הכלכלי במועדון, אבל בסיכום המייל שנשלח אליו מתגלה תמונה אחרת: "מדו"ח זה אנו למדים שהחברה בהון שלילי של 59.3 מיליון ¤. אם לוקחים בחשבון שכולם חתמו על שטרי ההון, הגרעון בהון יעמוד 26.6 מיליון ¤. לפי החישוב שלי, סך כל החובות הן כ-23 מיליון ¤. בימים הקרובים נצטרך לקבל החלטות קשות ומספרים אלו צריכים להיות נר לרגלינו". אגב, בדו"ח הכספי באותה עונה, הפועל סיימה עם גרעון שוטף של 27 מיליון שקל".

מספר ימים אחרי אותו מייל, ואחרי שקריספין כבר נדחק אחורה והפך לאיש כמעט לא רלוונטי, נתנו לכבירי להבין כי הוא האיש שיציל המועדון. הוא האדם הנכון שיצעיד את הפועל לעידן חדש. זה פוסט רמון. כבירי התאהב ברעיון.

מני ויצמן יחד עם אמיר כבירי. רפי דלויה
"מהיום שהכרתם את מני ויצמן החיים שלכם השתנו"/רפי דלויה
כבירי או ויצמן, או בעצם שניהם, החליטו כי הקבוצה לא מספיק חזקה ואם היא רוצה לקרוא תיגר על מכבי תל אביב היא חייבת להשתדרג משמעותית. פנקס הצ'קים החל לעבוד שעות נוספות. בתוך כמה שבועות נפרץ התקציב במיליוני שקלים

מפה הסיפור מקבל תפנית חדה ויש כאלה שיגדירו אותה אפילו הזויה. בערך בסוף אפריל 2015 כבירי כבר הופך להיות האיש החזק במועדון. בעוד שמקורבים לאיש נשבעו כי לא היתה לו את היכולת הכלכלית בזמנו להעביר סכום כסף רב לקבוצה, לבקרת התקציבים הוצג הון אישי של 88 מיליון דולר. הדיסק בהפועל השתנה ופתאום כבירי הפך להיות "איש אמיד מאוד. אבל לא יודעים כמה יש לו. הוא לא מיטש גולדהאר, אבל הוא יכול לשים כמה מיליונים בשנה על המועדון".

אז איך כבירי אושר בבקרה? הנה עוד סיפור לפנתיאון. רגע לפני שהוא הפך למחזיק הזכויות הרשמי, כבירי הגיע להציג את הונו בפני יו"ר הבקרה, עופר אורליצקי, כדי שזה ייתן המלצה לוועדה להעברת זכויות. על פי גורמים בכירים בהפועל, בשלב זה כבירי סיפק הוכחה אחת לבקרה על הונו. הוא העביר ליו"ר הבקרה דו"ח שמאי מארה"ב שקובע שיש לו יצירות אומנות המוערכות ב-88 מיליון דולר. אורליצקי, לטענת אנשים, לא ממש דרש להציץ לכבירי בחשבון הבנק או לראות חסכונות או פיקדונות של האיש.

בכל מקרה, לאף אחד לא היתה הוכחה ממשית אם לכבירי יש מספיק כסף כדי להיות בעלי הפועל תל אביב, או לא. ויצמן בזמנו סיפר בראיון לוואלה! ספורט כי הכיר את כבירי בתערוכת אומנות. הוא הוצג על ידי בן זאב לטענתו ומשם הדברים התגלגלו הלאה. והוא עצמו יודע שלכבירי יש יכולת כלכליות ובמקום לחפש אנשים כמו כבירי, צריך לפרגן להם.

בכל מקרה, מרגע ההיכרות עם כבירי ועד למאי 2015, כולם עבדו במטרה להביא תכנית הבראה אמיתית למועדון. כזו שתחסוך מיליונים ותיצור תקציב שפוי, שיכלול החזרי חובות עבר. אלא שאחרי שכבירי קיבל את תואר מחזיק זכויות הניהול, הדברים השתנו לחלוטין. כבירי או ויצמן, או בעצם שניהם, החליטו כי הקבוצה לא מספיק חזקה ואם היא רוצה לקרוא תיגר על מכבי תל אביב היא חייבת להשתדרג משמעותית. פנקס הצ'קים החל לעבוד שעות נוספות. בתוך כמה שבועות נפרץ התקציב במיליוני שקלים.

עוד לפני כן, כבירי, יחד עם בן זאב, עוד החליטו למנות את ניר ענבר למנכ"ל המועדון, אך לאחר מכן מחזיק זכויות הניהול החל כמעט לעבוד לבדו. היחיד שהיה שותף להחלטותיו היה הסקאוט ניר אפרתי, שקפץ כיתה והפך להיות המנהל הטכני של המועדון.

seperator
בן זאב טען בזמנו בפני מקורביו: "אסור לתת לאיש הזה להחליט. הוא ימוטט את הפועל". עם כל החתמת שחקן נוספת המתח עלה בצמרת

כשכבירי התמנה לתפקיד הוא בנה יחד עם בן זאב וקריספין תכנית כלכלית שמדברת על תקציב מינימום של 14 מיליון שקל בלבד לשכר שחקנים. את התכנית הזאת הציג לכל מי שרצה לראות. השלושה דיברו על שחקנים צעירים ומבטיחים וסגל שייבנה לשנים הבאות בעלויות נמוכות, תוך כדי קיצוץ הגרעון. אולם תכניות לחוד ומציאות לחוד.

בפועל כבירי התאהב בתפקיד והחל להוציא כספים משמעותיים על שחקני רכש. הראשון שפרץ את הסכר היה איסו לינגאנה מהפועל רמת גן. אחריו כבר הגיעו קלאודיו בומבה הרומני וחבריו למולדת. עד היום טוענים בהפועל תל אביב כי העברת הכספים על בומבה הייתה דרך חשבונות מחו"ל. כבירי עצמו סיפק תצלום חשבונית שמראה כי הכספים על השחקן עברו מחשבונו, אך זו טענה שעולה כל פעם מחדש.

בכל מקרה, יש כאלה שטוענים עד היום כי הובטחו לכבירי כספים על ידי מספר גורמים ולכן הוא החל להגדיל את התקציב במיליונים. יש גם את הגרסה הרשמית של הפועל שטוענת כי כבירי התחייב להביא עוד מיליונים מהבית. כך או אחרת, הפועל תל אביב התחילה להסתבך כלכלית. וגם היחסים בין כבירי לבן זאב כבר לא היו כתמול שלשום. בן זאב טען בזמנו בפני מקורביו: "אסור לתת לאיש הזה להחליט. הוא ימוטט את הפועל". עם כל החתמת שחקן נוספת המתח עלה בצמרת. וגם הימצאותו של ניר ענבר לא עזרה.

הפיצוץ ביחסים הלך והתקרב. אחרי פיטורי מנדיונדו, בן זאב הפעיל לחצים אדירים על כבירי למנות מאמן. בן זאב הרגיש שהוא נדחק הצידה בכל ההחלטות, אבל הפעם היה החלטי. חודשיים הסאגה הזאת הייתה באוויר ובכל פעם שנראה היה שכבירי החליט על המאמן שיעמוד על הקווים, הוא נסוג. בהפועל טענו אז: "האיש הזה משנה את דעתו כל חצי שעה. אחד כזה לא יכול לנהל מועדון כמו הפועל". אי מינויו של אלישע לוי לתפקיד חרץ את גורלו של בן זאב והצדדים החליטו להיפרד, לא לפני שבן זאב קבע: "כבירי הוא הבעלים הכי גרוע בהיסטוריה של הפועל".

עופר אורליצקי יושב ראש בקרת התקציבים בהתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
איך כבירי אושר? עופר אורליצקי/קובי אליהו
אחרי שכבר החלו רחשים על בעיות כלכליות, הגיע יום אחד מני ויצמן למתחם האימונים. שם הוא ביקש לבדוק את הספרים כדי להבין את מצב הקבוצה. "הוא ראה שחור"

דווקא אז, הצד הכלכלי היה שקט. מהדוחות הכספיים עולה שעד דצמבר 2015 כבירי הכניס כ-32 מיליון שקל למועדון, כשמהם נמשכו 7 מיליון. זאת על פי הדו"ח הכספי של הפועל שפורסם במאי 2016. כחלק מהלחצים כבירי החליט למנות את גיא לוי למאמן ובדצמבר השניים התחילו לעבוד על שחקני הרכש שיגיעו בינואר. המהפכה הושלמה עם מינוי אלי גוטמן לתפקיד המנג'ר ורכש מסיבי של שחקנים סידרו להפועל שיא ישראלי חדש של החתמת 34 שחקנים חדשים בעונה.

אגב, גם במקרה של הבאת נמניה ניקוליץ', טוענים גורמים בהפועל כי על השחקן שולמו כספים דרך חשבונות מחו"ל. למרות הוצאת הכספים הגדולה, המצוקה הכלכלית עדיין לא קיבלה פתחון פה.

בפברואר האחרון, אחרי שכבר החלו רחשים על בעיות כלכליות, הגיע יום אחד מני ויצמן למתחם האימונים. שם הוא ביקש לבדוק את הספרים כדי להבין את מצב הקבוצה. "הוא ראה שחור", הגדירו זאת במועדון. מסכת הבזבוזים הגדולה של הקבוצה התגלתה לעיניו וכבר אחרי מספר ימים פנה לרמי כהן בבקשה מיוחדת להגיע למועדון ולהכין תכנית הבראה. כבירי ללא ממש אהב את ההחלטה הזו של ויצמן, אך בסופו של דבר יישר קו עם שותפו מאחורי הקלעים. כספים שעוד היו במועדון עד אז, הספיקו עד סוף לאפריל וכשאלה נגמרו, העיכובים במשכורות מרץ החלו.

לאורך חודשים משהו בהפועל תל אביב הריח לא טוב, אך אנשים עדיין לא נתנו ביטוי ממשי לעניין. כשבן זאב סיים את חלקו במועדון, הוא טען בפני לא מעט אנשים שאינו יודע מאיפה מקור הכסף של כבירי, אך גם לא רצה לשאול אף פעם. אז הגיע הסיפור לעיל שבו התבקשה שוסטר להפקיד מזומן בחשבונו של כבירי ושוב הדיסק בהפועל השתנה.

יחד עם האיחור בתשלום המשכורות, העובדים הבינו שעתיד המועדון בסכנה. שמועות החלו להתגלגל במסדרונות על הלוואות שכבירי מחזיר לעצמו דרך הפועל, ועוד דברים שלא ממש ידעו איך לעכל אותם. אגב, אותן הלוואות והעברות כספים לשותפו מופיעות בצ'קים שהועברו כחלק מתצהיר שנשלח לבית המשפט. בנוסף, בהפועל טוענים כי ההלוואות שמשולמות לכבירי הן על המשכון שלקח על ביתו ועל בית אמו, כחלק מהכספים שהכניס להפועל.

יו"ר הפועל תל אביב בארי בן זאב. ברני ארדוב
"אסור לתת לאיש הזה להחליט". בארי בן זאב/ברני ארדוב
עובדים במועדון כבר החלו להתריע: "אף אחד לא יודע איך הכספים הגיעו. כל פעם הם מגיעים מחשבונות אחרים וכל פעם מעוכבים. לאף אחד באמת אין מושג מה הולך שם"

בכל מקרה, רמי כהן נכנס לעבודה ומהר מאוד הפך לאיש החזק. חשוב לציין, כי לכהן שולמו כ-30 אלף שקל בחודש עבור שירותיו. היו"ר החדש החל לעבוד ומצעד של תלונות על כספים כאלה ואחרים הגיעו לאוזניו. הוא הבטיח לעובדים שיעשה הכול כדי להוציא את הפועל מהבור הכלכלי והעובדים יישרו איתו קו. למעשה, הסיבה היחידה שלא הייתה כבר אז נטישה המונית היא בגלל כהן והביטחון שהחזיר לאנשים במערכת. היו"ר החדש החל לעבוד על תכנית כלכלית, כשברקע הוא קיבל הבטחות חוזרות ונשנות מכבירי עצמו על כספים שאמורים להיכנס למועדון.

התירוצים על עיכובים בירוקרטיים בבנקים הפכו לשגרה, והחלו לעלות סימני שאלה רבים בקשר לכספים שעברו למועדון. אם עד אותו הרגע היה קשה לדעת מה מתחולל בהפועל, עובדים במועדון כבר החלו להתריע: "אף אחד לא יודע איך הכספים הגיעו. כל פעם הם מגיעים מחשבונות אחרים וכל פעם מעוכבים. לאף אחד באמת אין מושג מה הולך שם". עם זאת, ענבר וכהן דאגו להרגיע את האנשים במערכת וטענו שהכול כשר והכספים יעברו.

במקביל, כהן הבין שכדי שהקבוצה תוכל לעבור בבקרת התקציבים ולשלם את חובותיה, הוא יצטרך לבנות תכנית גדולה ושחובות המועדון לשחקנים ולספקים יידחו לשנים הבאות. התכנון שוב היה תקציב שחקנים של 14 מיליון שקלים והחזרת חלק מחובות הקבוצה. הלוואות שנתנו להפועל מקופת לאן וממוסד פיננסי באיי סיישל ועוד כספים שהוכנסו, יחד עם דחיית חובות לספקים ופריסת חובות לשחקנים שעזבו, הביאו לכך ששכר שולם ואפילו לאופטימיות זהירה בהנהלה כי אפשר לצאת מהבוץ הכלכלי.

- יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן. יוסי ציפקיס
בשלב מסוים כבירי וויצמן החלו להחתים שחקנים ללא אישורו . רמי כהן/יוסי ציפקיס
אנשים במועדון האמינו כי אורליצקי ישים סוף לבזבוז ולא ייתן לקבוצה להעביר שחקנים נוספים בבקרה. אך אלה הופתעו לגלות כי הבקרה אישרה מעל 40 מיליון תקציב להפועל תל אביב כשהיא יודעת כשהגרעון והחובות רק גדלים

אלא שכבר לפני כן החלה מתיחות עזה בין כהן לבין כבירי וויצמן. בעוד היו"ר עשה הכל כדי לעבוד באופן שפוי, השניים החלו ללחוץ עליו שחייבים לחזק את סגל השחקנים. כמובן שדרישות אלה הגיעו מהמנג'ר אלי גוטמן. חשוב לציין, כי הפועל הגיעה עם מספר שחקנים לסיכום, אך היו"ר דרש כי עד אשר לא יגיע להסדר על החובות הקודמים וישלם את השכר שעוכב, הפועל לא תודיע רשמית על אף החתמה. כשזה קרה, הלחץ על היו"ר להחתים עוד שחקנים המשיך להתגבר. בשלב מסוים כבירי וויצמן החלו להחתים שחקנים ללא אישורו של כהן.

אנשים במועדון האמינו כי אורליצקי ישים סוף לבזבוז ולא ייתן לקבוצה להעביר שחקנים נוספים בבקרה. אך אלה הופתעו לגלות כי הבקרה אישרה מעל 40 מיליון תקציב להפועל תל אביב כשהיא יודעת כשהגרעון והחובות רק גדלים.

המציאות באותם ימים למעשה הייתה כך - בעוד שכהן החל לתת הוראות לבנק לבטל צ'קים על חובות שנפרסו, כבירי היה עסוק בהחתמת שחקנים. בכל פעם כבירי הגיע עם הצהרה אחרת. פעם אחת שהוא יכניס הכספים, פעם שוויצמן ידאג, פעם נוספת שהסינים הם אלה שיעבירו את הכספים ובשורה תחתונה שהכל יהיה בסדר.

חשוב לציין, הגרעון של הפועל תפח בעונה אחת ב-14 מיליון שקלים, כשעוד ועוד חובות החלו להצטבר על המדף. בפועל לחשבון המועדון נכנסו בעונת 15/16 מעל ל-60 מיליון שקלים, ועדיין הגרעון השוטף צמח ב-14 מיליון שקלים. סכומים לא הגיוניים למועדון שנלחם ברובו בתחתית בעונה שעברה. סכומים דמיוניים שולמו על טיסות, שכר דירה, אוכל, שיפוץ המתחם ועוד ועוד. ואם זה לא מספיק, בתצהיר שהגיש כבירי לבית המשפט, התגלה כי הפועל היא זו שלקחה את הלוואה כדי שכבירי יוכל לגשת באופן אישי למכרז על האצטדיון בבת ים. הזוי? חכו.

מאמן הפועל תל אביב אלי גוטמן. ברני ארדוב
לחץ לחזק את הסגל. אלי גוטמן/ברני ארדוב
בסופו של דבר כמעט כל הכסף שהועבר לחשבון של הפועל היה על ידי החשבון של כבירי. אבל כל הזמן הכספים הגיעו מחשבונות שונים. עד היום אף אחד לא באמת מבין מה קרה שם

הדבר שהכי הלחיץ את כהן הוא שכבירי למעשה החל לנכות צ'קים של הפועל בצ'יינג'ים להמרת מטבע זר. לאורך כל התקופה ובמיוחד בקיץ האחרון, כבירי הבטיח שיכניס כספים ועד אוקטובר תזרים המזומנים יסתדר. יחד עם חובות לפיפ"א, המועדון היה זקוק למיליונים כבר בספטמבר. במהלך החודשים הללו כבירי אומנם דאג להעביר כחמישה מיליון שקלים למועדון, אך מספר צ'קים של הפועל, כולל כאלה שדווחו בתצהיר לבית המשפט, נוכו בבית עסק להמרת כספים. בהפועל טוענים כי על כל צ'ק שכזה נלקחו אחוזי ריבית. הצרות בהפועל הלכו וגברו: "היו סותמים חור בתקרה ואז הקיר היה מתפוצץ", כך תיארו גורמים בכירים במועדון. "זה היה כמו לעבוד בלוליינות כספית".

בשלב מסוים בחודש שעבר, המסר ששבר את הכלים הגיע. מני ויצמן דאג שכבירי יבין שהוא מפסיק את תמיכתו בהפועל. חשוב לציין, כי עד היום בהפועל לא יודעים להגיד במדויק כמה מהכספים בהפועל הוכנסו על ידי ויצמן. ישנם הטוענים כי ויצמן עצמו העיד כי הוא הכניס יותר מעשרה מיליון לקבוצה ויש אפילו הטוענים יותר. כך או כך, הדבר ממש לא ברור: "בסופו של דבר כמעט כל הכסף שהועבר לחשבון של הפועל היה על ידי החשבון של כבירי", טען גורם בכיר במועדון. "אבל כל הזמן הכספים הגיעו מחשבונות שונים. עד היום אף אחד לא באמת מבין מה קרה שם". בתצהיר שהוגש לבית המשפט נכתב כי כבירי הכניס לקופת הפועל כ-43 מיליון שקלים.

בכל מקרה, כבירי נלחץ והחל למעשה לפזר סיסמאות על הליכה לפירוק. כחלק מהפסקת התמיכה של ויצמן, הגיעה הודעת התפטרות של כהן. בשלב זה כבר כולם הבינו שהדברים יסתיימו בבית משפט. "ברגע שידיעות התחילו להופיע על פירוק, ספקים החלו לחשוש ולבקש את הכסף במוזמן", העידו עוד מספר גורמים בקבוצה. "זו כבר הייתה שאלה של ימים".

הספונסרים הסינים עם הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. יותם רונן
"זה היה כמו לעבוד בלוליינות כספית". אמיר כבירי/יותם רונן
על כבירי עצמו עומדים לעבור חודשים לא פשוטים. הוא ערב לכספים רבים ותביעות אישיות כבר החלו לצוץ נגדו. קרוב משפחה שלו טען לאחרונה כי המצב הכלכלי שלו ושל משפחתו רחוק אלף שנות אור ממה שמצהירים

ברקע ספקים כבר החלו לרדוף אחרי כבירי. חברת מטאור שניכתה צ'קים למכבי נתניה על העברתו של שוינפלד כבר החלה לפנות לכבירי ישירות ודרשה כספים. לעוד ועוד אנשים וספקים החלו לחזור צ'קים. אולם כל זה כנראה לא גרם לכבירי להרים ידיים סופית. אומנם הוא החל להתייעץ עם עורך הדין רוני בר ניב על הליכה להקפאת הליכים, אך הגיע למועדון וטען, כאמור, בפני השחקנים: "אני אלך לכלא אם לא תקבלו את השכר שלכם". ציטוט הזוי? יש עוד.

גם לאחר הגשת הבקשה לבית המשפט כבירי הגיע למתחם האימונים לשיחת פרידה, אלא ששם המשיך להצהיר הצהרות: "אני לא הולך לשום מקום. אהיה יותר מעורב. אם לא ירכשו את הפועל, אני אקנה אותה ללא חובות".

עיתונאים שהוזמנו לראיין אותו באותו יום, סיפרו על אדם שמתנהג בצורה מאוד מוזרה ואף טענו: "הוא לא ממש היה מחובר למציאות. הוא הגיע עם דף מסרים, בלי קשר לשאלות".

בכלל, מי שמדבר עם האיש לאחרונה, מבין כי הוא נמצא במצב נפשי קשה ובסביבתו חרדים מאוד מכך. על כבירי עצמו עומדים לעבור חודשים לא פשוטים. הוא ערב לכספים רבים ותביעות אישיות כבר החלו לצוץ נגדו. קרוב משפחה שלו טען לאחרונה כי המצב הכלכלי שלו ושל משפחתו רחוק אלף שנות אור ממה שמצהירים.

יש כאלה שהגדירו אותו כפנטזיונר שבחר לא להקשיב לבעיות. קשה לקבוע גם עכשיו אם היה לו כסף או לא, דבר אחד בטוח ועל זה אין חולקים - הוא תמיד רצה בטובתה של הפועל תל אביב. אבל איך אומרים: "הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות".

seperator

תגובות

עו"ד אילון עישר ממשרד סימון עישר פורת ושות מסר בשם מר אמיר כבירי:

"בשנה וחצי בהן היה מר אמיר גרוס כבירי מחזיק זכויות הניהול בהפועל תל אביב הזרים מר כבירי מעל 45 מיליון שקל והקדיש לילות כימים להצלחת קבוצתו האהובה. אתר וואלה! וכתביו פרסמו כתבות משמיצות וחסרות קשר למציאות בפרק זמן זה וממשיך בכך גם עתה.

סיפור ה-40,000 שקל הוא עיוות של המציאות. היה ויכוח אם להפקיד את הכסף בחשבון הנוער או הבוגרים; מעולם לא דובר על הפקדה לחשבון מר כבירי.

מר גרוס כבירי הבהיר שהוא לא ייקח את הקבוצה להליך של פירוק אלא להקפאת הליכים וגם זה רק לאחר שגילה שחשיפת החברה לחובות אינה כפי שהוצגה לו מלכתחילה. נזכור כי מי ששילם את מחיר טעות זו הוא מר כבירי בעצמו ומדובר במחיר של עשרות מליוני שקלים. אם המצב לאשורו היה ידוע, היה נכון לחברה ללכת למהלך לפני שנה וחצי ושכספו של מר כבירי ילך למקומות טובים יותר מאשר כיסוי חובות עבר.

שאלת האחריות למצבה של הקבוצה תיבחן על ידי חוקר ניטרלי, שימונה על ידי בית המשפט, לבקשת מר כבירי, וישים קץ למסכת ההכפשות שמפרסם אתר וואלה! חדשות לבקרים.

חברת מטאור פתחה בהליך הוצלפ נגד הפועל תל אביב ומר כבירי, בלי התראה מוקדמת ובניגוד לצו של בית המשפט המחוזי שאסר על נקיטה בהליכים משפטיים. כל מטרת ההליך היה הדלפתו לתקשורת כפי שאכן אירע.

חשוב להבהיר מעל לכל ספק: אמיר כבירי מעולם לא לקח שקל לכיסו הפרטי ועשה את כל שהיה ביכולתו למען הצלחת המועדון. כאשר מציגים שלל ספקולציות והכפשות מבלי לתת את התמונה המלאה קל להפוך את המציאות ולהציג אותה בצורה הפוכה מהאמת".

תגובת מני ויצמן תובא לכשתתקבל.

תגובת בקרת התקציבים תובא לכשתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully