וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הפועל תל אביב: האם אורליצקי עבר ביודעין על תקנון הבקרה?

13.12.2016 / 14:34

על פי התקנון, בעלים חדש בליגת העל חייב להפקיד מיליון שקל פקדון לשלוש שנים בנוסף לערבויות הרגילות, ולדברי בכיר לשעבר בהפועל תל אביב יו"ר הבקרה לא קיבל זאת מהבעלים לשעבר כבירי. נושים ובעלי מניות שוקלים לתבוע את אורליצקי

ניב אהרונסון

למרות כמות הצרות, בהפועל תל אביב מתעסקים ביממה האחרונה בעיקר בניגוח בקרת התקציבים, שלא עמדה על המשמר בכל הנוגע לבעיות הכלכליות במועדון. אצל האדומים זועמים על התנהלות יושב ראש הבקרה, עופר אורליצקי וכינו אותו: "שותף לעבירה". מספר נושים, כולל בעלי מניות, מתכננים לתבוע באופן אישי את משרדו של אורליצקי על התנהלותו בכל הנוגע להפועל תל אביב.

בבדיקות שכבר נעשו, הגיעו חלק מאותם אנשים הכועסים על המצב למסקנה כי לאורליצקי יש אחריות שילוחית על המצב בהפועל תל אביב כיום, ולכן מתגבשת תביעה נגדו. בנוסף, גורמים לשעבר במועדון סיפרו לוואלה! ספורט עד כמה היה פשוט להניח ערבויות בבקרת התקציבים במקרה הספציפי של הקבוצה: "יום אחד, מני ויצמן התקשר אליי ואמר 'אני צריך שתעביר צ'ק של 1.4 מיליון לבקרת התקציבים'", העיד אחד מהם. באותה שיחה גילה ויצמן כי אורליצקי כלל לא דורש מהפועל התחייבויות חיות.

עוד בנושא

נאמני הפועל תל אביב שוקלים פנייה להוצאה לפועל
הפועל תל אביב נכנסת להקפאת הליכים, הורדת הנקודות מעוכבת
ההתאחדות והמנהלת יערערו על ההחלטה: "שערוריה"

יושב ראש בקרת התקציבים עופר אורליצקי. קובי אליהו
היחיד שמוסמך לאשר את כל החריגות של הקבוצה. עופר אורליצקי/קובי אליהו

חשוב לציין כי על הנייר, מדובר בעבירה תקנונית חמורה. על כל בעלים חדש המבקש לרכוש קבוצה מוטלת חובה להניח מראש בבקרה סכום בסך מיליון שקלים כערבות בנקאית או בכסף מזומן, למשך שלוש שנים, זאת בלי קשר לערבויות הקיימות. רק אחרי שלוש שנים הוא רשאי למשוך את הסכום.

על פי גורם בכיר לשעבר בהפועל תל אביב, אורליצקי לא לקח מהפועל תל אביב את מיליון השקלים המחויבים על פי התקנון ובכך, ככל הנראה, הפר אותו. יתרה מזו, על פי אותם גורמים, אישר אורליצקי לכבירי להניח צ'קים בלבד ועוד בטוחות שלא ניתנות לשימוש מיידי, כאשר אורליצקי היה היחיד שמוסמך לאשר את כל החריגות של הקבוצה.

נאמני הפועל תל אביב חוששים כי לאותם צ'קים אין כיסוי וכרגע אם לא יימצא סכום גדול לנהל את הקבוצה, המועדון יילך להליך של פירוק. בשל הדברים הללו, גם אורליצקי הסתכן בתביעות אישיות.

תגובת אורליצקי וההתאחדות לכדורגל תובא לכשתתקבל.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הבעלים של הפועל תל אביב אמיר כבירי. ניב אהרונסון
יש כיסוי לצ'קים? כבירי/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully