וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם כבר לבד, אז שיהיה בתנועה: החיים החדשים של דונטה סמית'

20.11.2016 / 14:30

מנסה להתאושש מהטראומה בבירה, אבל עדיין חולם על ישראל. שוקל פרישה, אבל במקביל רוקם קאמבק מסעיר. גם כשהוא יושב בארה"ב ללא קבוצה, דונטה סמית' ממשיך להיות חידה גדולה. ועדיין יש מי שבטוח שהוא היה יכול לפתור לירושלים ומכבי תל אביב לא מעט בעיות

מערכת וואלה

בווידאו: משדר לקראת מכבי תל אביב - הפועל ירושלים

בשבוע שעבר צצו להן שתי שמועות לגבי כוכב הפועל ירושלים בשנתיים האחרונות דונטה סמית'. הראשונה: סמית' נמצא בימים אלו בישראל ומחפש קבוצה. השנייה: הפועל אילת מנהל מו"מ מתקדם עמו. לגבי השמועה הראשונה, כל האנשים שמקורבים לסמית' צחקו ודחו אותה על הסף. והשנייה? באילת אישרו כי בחנו את האפשרות, אך גם הדרישות הכספיות הראשונות וגם חוסר רצון מצידו הובילו לכך שהעסקה לא הושלמה.

קצת מוזר לומר את זה, אבל בגיל 33, אחרי ארבע שנים בהן שלט בליגת העל כפי שאף שחקן מחוץ למכבי תל אביב לא שלט בעבר, דונטה סמית' יושב בבית ולא ממהר לחזור לשחק. סמית' בוודאי היה יכול לעזור להפועל ירושלים הערב: במשך כל שנותיו בישראל, הוא אהב יותר מכל את המפגשים מול מכבי תל אביב.

לא שההישארות שלו בבית היא בחוסר ברירה. סמית' הוא עדיין כדורסלן ברמות הגבוהות, והאהבה שלו למשחק ממש לא פסקה, אך הצטברות של כמה גורמים משאירים אותו בבית. מצד אחד זה יכול להסתיים גם בפרישה מכדורסל, מצד שני, אל תתפלאו אם כבר בימים הקרובים תשמעו על התחנה הבאה שלו, כי בסופו של דבר מדובר בדונטה סמית', ולא ברור תמיד מה הצעד הבא שהוא הולך לעשות.

עוד בנושא:

21:05, ספורט 5: מכבי תל אביב - הפועל ירושלים
18:55: הרצליה - קרית גת, 19:35: אילת - נהריה
"איבד את חדר ההלבשה": ירושלים נגד פיאניג'אני

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן הפועל ירושלים דונטה סמית'. יוסי ציפקיס
לא ברור מה הצעד הבא. דונטה סמית'/יוסי ציפקיס
קוז'יקרו: "שחקנים כמו דונטה, שמשחקים מחוץ ל-NBA מותחים עונות מאוגוסט עד יוני, ואז הולכים לפורטו ריקו ופיליפינים, שלהם הגוף נשחק, הנפש נשחקת, זה מאוד אינטנסיבי. אין ספורטאי בעולם, חוץ מה-NBA, שחווה דבר כזה"

במהלך חודש יולי האחרון, חודש אחרי שהפועל ירושלים בחרה לוותר על האופציה שהייתה לה על סמית', צצו דיווחים בתקשורת הישראלית כי מכבי תל אביב מנהלת עמו מו"מ. לאחר זמן קצר דווח כי הצהובים ירדו מהאפשרות להחתימו. "דונטה לא היה הולך למכבי תל אביב. לא לפני שנתיים, ולא עכשיו", אומר אחד מחבריו של סמית' להפועל ירושלים, "דונטה לא אוהב את המקומות האלה, והוא גם דיבר על הלחץ הגדול שיש שם מספר פעמים בתקופה ששיחקתי איתו. הוא דיבר עם השחקנים של מכבי, חלקם היו חברים טובים שלו. מהרושם שקיבל מהם, זה ממש לא המקום בשבילו".

סמית' קיבל החלטה עקרונית לשבת בבית, לא לשחק לפחות עד תחילת 2017, וסביר להניח שיעמוד בה. מלבד ההתעניינות של מכבי תל אביב הייתה זאת חימקי מוסקבה שפנתה אליו אחרי שצירפה את אי.ג'יי רולנד, שתי קבוצות נוספות מטורקיה שמשחקות במפעלים האירופיים וגם קאנטו האיטלקית. "ההצעות היו בסדר גודל כספי שמתאימים לשחקן ברמתו של דונטה, הקבוצות ידעו להעריך אותו. זה לא הכסף שמנע ממנו להגיע", אומר אחד ממקורביו בארץ, "הוא לא שחקן שמגיע לכל מקום, וכדי שיילך לעונה שלמה למקום מסוים, זה היה צריך להיות המקום המושלם, ואירופה זה ממש לא בשבילו ככל הנראה".

עידו קוז'יקרו העביר שנתיים לצידו של סמית', והוא ממש לא מופתע מההחלטה שלו לקחת פסק זמן. "אני לא מכיר הרבה אנשים שאוהבים כדורסל כמוהו. אנשים לא מבינים כמה זה קשה להיות בפוזיציות האלה, כמה לחץ נפשי, כמה לחץ פיזי, אני משחק היום בליגה הארצית ומשחק באוניברסיטת חיפה, אני בן 39, אבל איזה כאבים יש לי בגוף", מספר מי שקרוי עדיין קיר בטון. "אחד כמו דונטה סמית' שהוא שחקן מאוד דומיננטי וסוחב קבוצה על עצמו, חוטף פצצות על בסיס דו שבועי במינימום, וגם הרוויח כסף יפה מזה. ב-NBA יש 82 משחקים אבל זה פרק זמן קצר ויש פגרה מיוני עד אוקטובר. שחקנים כמו דונטה, שמשחקים מחוץ ל-NBA מותחים עונות מאוגוסט עד יוני, ואז הולכים לפורטו ריקו ופיליפינים, שלהם הגוף נשחק, הנפש נשחקת, זה מאוד אינטנסיבי. אין ספורטאי בעולם, חוץ מה-NBA, שחווה דבר כזה".

שחקני מכבי חיפה בכדורסל עידו קוז'יקרו (שמאל) דונטה סמית' (ימין). מגד גוזני
מותשים. קוז'יקרו וסמית'/מגד גוזני
"הוא יצא מהתקופה בירושלים עם געגועים גדולים מאוד הביתה. הבן של דונטה היה איתו פה בחודשים האחרונים של העונה, אבל הוא רצה להיות איתו ועם המשפחה שלו קצת יותר. בגיל שלו לא יקרה כלום אם הוא ייכנס בשלב יותר מאוחר לעונה"

כדי לנסות להבין קצת יותר לעומק את ההחלטה של סמית', החלטה שכאמור יכולה להשתנות בכל רגע, צריך להסתכל על מה שעבר עליו בעונה האחרונה בהפועל ירושלים. אחרי הזכייה באליפות המטרה של הקבוצה מהבירה הייתה לשחזר את התואר ולהוסיף גם הצלחה באירופה, אחרי שבעונת 2014/15 נחלה כישלון חרוץ במפעל הזה. "דונטה היה חד ולקח על עצמו את הקבוצה בכל הנוגע לפתיחת העונה שעברה", משחזר אחד מחבריו בירושלים. "היו משחקים שהוא נראה בשיאו, אבל מאז שירושלים הודחה מאירופה, וגם מהגביע בשלב מוקדם (במשחק סולידי של סמית', א.ש), הוא הופיע בשיאו רק למשחקים שהיו חשובים לו - מכבי חיפה ומכבי תל אביב. בשאר הוא די טייל".

בירושלים ידעו שקשה לאתגר את סמית', וידעו שהוא גם יהיה שם ברגעי ההכרעה של העונה. ואכן בסדרת הפלייאוף נגד הפועל תל אביב וכן במשחקי חצי גמר הפיינל פור והגמר סמית' כבר היה הכוכב הגדול של ירושלים עם 18.1 נקודות , 7.1 ריבאונדים ו-4.6 אסיסטים למשחק. "לדונטה קשה מאוד להופיע לכל משחק באותה רמת מוטיבציה ובצוות המקצועי ידעו את זה. סמכו עליו שכשהכסף יהיה על השולחן, זה כבר יהיה דונטה סמית' הגדול", מספר אחד ממקורביו.

"אלו היו תשעה וחצי חודשים ארוכים מאוד מהרגע שהקבוצה החלה בהכנות לעונה, ועד הרגע שהפסדנו בגמר האליפות", מספר אחד מחבריו בירושלים. "הוא יצא מהתקופה הזאת עם געגועים גדולים מאוד הביתה. הבן של דונטה היה איתו פה בחודשים האחרונים של העונה, אבל הוא רצה להיות איתו ועם המשפחה שלו קצת יותר. בגיל שלו לא יקרה כלום אם הוא ייכנס בשלב יותר מאוחר לעונה ויעזור לקבוצה במאני טיים של העונה".

שתי סיבות השאירו את סמית' בישראל במשך ארבע שנים: כסף טוב (גם במכבי חיפה וגם בירושלים) והאהבה לאורח החיים הישראלי. "הוא גם אהב לשחק, אבל בעיקר אהב לצאת", מספר עידו קוזי'קרו על חברו לקבוצה וחושב שמכבי תל אביב עשתה טעות שלא התעקשה להשאירו בארץ. "לפני שנתיים גיא גודס שאל אותי על דונטה סמית'. אמרתי לו: 'אין באירופה שחקן יותר טוב ממנו, תחטוף אותו'. יומיים לאחר מכן הוא חתם בהפועל ירושלים".

קוז'יקרו מוסיף: "באופי הוא לא דווין סמית' או בריאן רנדל. דונטה הוא שחקן מדהים ומאוד דומיננטי, אבל מחפשים גם זרים שהם בני אדם וראינו שקבוצות נופלות גם בזה. דונטה הוא לא שחקן פחות טוב מסוני ווימס, שילוב שלו עם גאודלוק היה יכול להיות הרבה יותר טוב, הוא יכול היה להיות הלברון שלהם".

שחקני מכבי תל אביב סוני ווימס, אנדרו גאודלוק. יוסי ציפקיס
סמית' היה יכול להיות ציוות טוב יותר לגאודלוק? ווימס עם השוטינג גארד/יוסי ציפקיס

אם בסופו של דבר סמית' יחזור לשחק בקרוב, היעד המועדף עליו יהיה ככל הנראה דרום אמריקה. סמית' פרח בעבר כששיחק בוונצואלה והוא גם מחזיק באזרחות מקומית. גם הצעה מהליגה הסינית עשויה לפתות אותו. "דונטה לא מתאים לכל מקום, בגלל זה את רוב ההצעות הוא דוחה", מספר אחד ממקורביו בארצות הברית. "דרום אמריקה מאוד מתאימה לו באורח החיים וזה גם קרוב לבית והוא יכול ללכת לשחק שם במשך מספר חודשים קצר יחסית ועדיין להרוויח כסף טוב. סין תמיד תהיה אופציה טובה בשבילו. ישראל? אם תגיע הצעה בכסף טוב, גם זו אופציה".

הערב (ראשון) תעלה הפועל ירושלים לפרקט ביד אליהו ללא דונטה סמית', כשהיא בעיצומו של משבר עם שלושה הפסדים רצופים. אחת הבעיות המרכזיות הנראות לעין בקבוצה היא היעדר מנהיגות, תחום בו סמית' מצטיין. "ירושלים הלכה בכיוון אחר, וזה די טבעי כי קשה מאוד להחזיק מעמד עם דונטה לאורך עונה שלמה", מספר אחד ממקורביו בארץ, "בסופו של יום זאת הייתה גם החלטה כלכלית, כי החוזה שלו בעונה הקרובה היה גדול מאוד. אבל לא בטוח שהמחיר המקצועי לא גדול יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully