וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירה עמיקתא: היחסים הסבוכים בין פיאניג'אני לשחקני הפועל ירושלים

20.11.2016 / 14:00

האדומים פתחו את היורוקאפ בסערה, אבל שרשרת ההפסדים האחרונה הציפה את הבעיות על המגרש ומחוצה לו. שחקנים בקבוצה יוצאים נגד המאמן: "הוא מבקר, מתרץ, מתבכיין, גורם לנו להרגיש שהוא לא מאמין בנו. הוא איבד את חדר ההלבשה"

מערכת וואלה!

צפו במשדר באולפן וואלה! NEWS לקראת המשחק

"האימונים מאוד מאוד אינטנסיביים. סימונה אוהב לשלוט, להריץ אותנו. אם שחקן לא עומד בדרישות שלו, הוא עובר לא מעט אימונים אישיים. להגיד שאוהבים את האינטנסיביות הזאת? קשה"

"סימונה פיאניג'אני הוא לא מאמן פשוט, הוא קורע אותנו באימונים, כל הזמן צורח עלינו", אמר אחד משחקני הפועל ירושלים בשיחה עם מקורביו לפני כחודש. "לא הרבה אוהבים אותו, אבל זה עובד ואנחנו מנצחים, אז קשה להתווכח. השאלה היא מה יקרה אם נפסיד".

עכשיו, מוקדם מהרצוי ואולי גם מוקדם מהצפוי, עומדת אותה תהייה למבחן. ירושלים הגיעה ליורוקאפ בסערה: היא הפתיעה בוולנסיה, קרקעה בארנה את לוקומוטיב קובאן ורשמה את פתיחת העונה הטובה ביותר שלה באירופה ב-18 השנים האחרונות. כל עוד היא ניצחה, עד לפני עשרה ימים, מינויו של המאמן האיטלקי נראה כמו בינגו מוחלט והבעבוע הפנימי נשמר בדיסקרטיות. אפילו הקרטוע היחסי בליגה התקבל בהבנה. אלא שאז הגיעו שלושת ההפסדים הרצופים, בתוך שמונה ימים, בהפרש מצטבר של 62 נקודות (להפועל חולון, לאולם ולמכבי אשדוד) והביקורת כבר מתחילה לזלוג החוצה.

"פיאניג'אני איבד את חדר ההלבשה", טוען שחקן בקבוצה. "אורי אלון שם העונה דגש על הצלחה ביורוקאפ, ויכול להיות שסימונה טעה ולא הסתכל קדימה בהתנהלות שלו עם הישראלים, אבל זו לא כל הבעיה. גם הזרים בקבוצה לא מחוברים אליו. יש מאמנים שגורמים לך לשחק בשבילם, להילחם, להיות איתם. פיאניג'אני מבקר, מתרץ, מתבכיין, גורם לנו להרגיש שהוא לא מאמין בנו. זאת לא התנהלות תקינה. זו גם הסיבה שהקבוצה נראית לפעמים חסרת אנרגיה. השחקנים צריכים לדעת שיש בשביל מי לצאת למלחמה".

עוד בנושא

21:05, ספורט 5: מכבי תל אביב - הפועל ירושלים
18:55: הרצליה - קרית גת, 19:35: אילת - נהריה
יהיה חסר: שקדי על החיים החדשים של דונטה סמית'

סימונה פיאניג'אני מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"הוא מתלונן על שחקנים לא אחת בפני ההנהלה ובפני חבריו לצוות המקצועי". סימונה פיאניג'אני/ברני ארדוב

שחקן אחר מוסיף: "האימונים מאוד מאוד אינטנסיביים. סימונה אוהב לשלוט, להריץ אותנו. אם שחקן לא עומד בדרישות שלו, הוא עובר לא מעט אימונים אישיים. להגיד שאוהבים את האינטנסיביות הזאת? קשה. אבל זו באמת לא הבעיה".

גורם המעורה בנעשה בתוך הקבוצה מספר כי "פיאניג'אני מתלונן על שחקנים לא אחת בפני ההנהלה ובפני חבריו לצוות המקצועי". מי שסובל מכך במיוחד הוא הפורוורד האמריקאי טראוויס פיטרסון. בהפסד לאשדוד צעק עליו המאמן לעיני כל, והשחקן כבר נראה אדיש. לא מעט שחקנים אף נראו מחויכים בסיום והאדישות שלהם הרגיזה חלק מהאוהדים.

בימים האחרונים ניצלו השחקנים את הפגרה שניחתה עליהם בעקבות השבוע החופשי ביורוקאפ, ונפגשו לשיחה בניסיון לצאת לדרך חדשה. הם דירבנו זה את זה להילחם על המגרש. "מועדון כמו הפועל ירושלים לא יכול להרשות לעצמו להיראות ככה", אמרו להם ראשי הקבוצה. "שחקנים כבר לא מתרגשים מהצרחות של המאמן", מעיד שחקן בירושלים. "כמה אפשר לצרוח על כל דבר שקורה? אולי זה כבר לא אפקטיבי, ואף גורם לשחקנים להתרחק ממנו. הוא צועק בכל פעם מחדש אחרי משחקים שלא היינו אינטנסיביים, שחשוב שנשחק עם אנרגיה".

גם הרכש הנוצץ אמארה סטודמאייר לא מרוצה, ואמר לסובביו בתסכול כי הוא מרגיש שאפשר להוציא ממנו הרבה יותר וכי אין מספיק תרגילים שמיועדים להביא אותו למצבי קליעה לסל. גורמים בקבוצה מעידים כי בחדר ההלבשה נראה שסטודמאייר לא מחבב, בלשון המעטה, את ההתייחסות של פיאניג'אני, אבל מדגישים כי הוא דואג שלא להביע את זה כלפי חוץ.

למרות כל זאת, מעמדו של פיאניג'אני יציב. בכל זאת, מדובר במאמן הזר המעוטר ביותר שנחת אי פעם בליגה הישראלית (כולל השבעה שעברו במכבי תל אביב) ואשר באמתחתו שש אליפויות וארבעה גביעים באיטליה ושתי העפלות לפיינל פור של היורוליג. בדיוק בשביל רגעי משבר כאלה, הובא מאמן כל כך מנוסה. הנהלת ירושלים הפגינה סבלנות ואורך רוח גם בעונה שעברה ובזו שקדמה לה, כשדני פרנקו נקלע למשברים (בעיקר ביורוקאפ), ונתנה לו את הגיבוי.

מעבר לכך, שום נזק ממשי עוד לא נגרם: מאזן 1:3 בסיום הסיבוב הראשון ביורוקאפ, כששלושה מארבעת משחקי הסיבוב השני ייערכו בארנה, הוא בשורה מצוינת לאדומים. גם המצב בליגה, על אף המאזן החלש (3:3) אינו מכניס לחץ כבד מדי לתוך המערכת, שכבר ידעה עליונות מוחלטת בעונה שעברה ובכל זאת הפסידה בבית בגמר האליפות למכבי ראשון לציון.

שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמאייר. ברני ארדוב
גם הוא לא מרוצה. אמארה סטודמאייר/ברני ארדוב
"יותם הלפרין וליאור אליהו הם החבר'ה הכי נוחים לאימון - ואם לסימונה יש איתם בעיה, אז כנראה משהו לא תקין. זה לא צירוף מקרים. יש תחושה שהמאמן איבד את אמון השחקנים, לא רק הישראלים אלא גם הזרים"

פיאניג'אני כבר ידע בעבר להתגבר על משברים חמורים. לדוגמה, כשהובס עם סיינה ב-48 הפרש בידי אולימפיאקוס בפתיחת רבע גמר היורוליג, וכעבור יומיים החזיר בניצחון עצום ב-17 נקודות בפיראוס, בדרך ל-1:3 בסדרה והעפלה לפיינל פור.

מה שכן מדאיג את הנהלת ירושלים זהו סף השבירה הנמוך שהפגינה הקבוצה בשלושת ההפסדים האחרונים, והתחושה המוקדמת מדי של מבוי סתום שאליו היא נקלעה - בעיקר בכל הנוגע לירידה בתרומה של השחקנים הישראלים. "אלון הצהיר לא פעם שהישראלים הטובים ביותר ישחקו אצלנו, יבואו לידי ביטוי ויצעידו אותנו לזכייה בתארים", מסבירים בקבוצה, "וזה לא מה שקורה כרגע".

"הוא פשוט לא סופר את הישראלים", אומר גורם במועדון. "כולם הרגישו בכך כבר במשחקי ההכנה, ובהנהלה הביעו דאגה מכך בשיחות פנימיות. הישראלים חשובים להפועל ירושלים".

גורם אחר מזהיר כי "פיאניג'אני צריך את הישראלים כדי להתקדם. הישראלים הם אלה שהעניקו לירושלים את היתרון בעונות האחרונות, והוא פשוט מבטל אותם. יותם הלפרין וליאור אליהו הם החבר'ה הכי נוחים לאימון - ואם לסימונה יש איתם בעיה, אז כנראה משהו לא תקין. זה לא צירוף מקרים. יש תחושה שהמאמן איבד את אמון השחקנים, לא רק הישראלים אלא גם הזרים".

פיאניג'אני התייאש מראש מהמתאזרח אייזק רוזפלט, שעמד בשנתיים האחרונות על ממוצעים של 11 נקודות ו-8 ריבאונדים למשחק בהפועל חולון, ופשוט לא מקבל הזדמנות בירושלים. במשחקי הליגה הוא מקבל פחות משמונה דקות בערב ותורם 1.3 נקודות ו-1.2 ריבאונדים, וביורוקאפ שותף במשחק אחד בלבד, בלובליאנה, וגם זה רק בגלל העובדה ששון ג'ונס היה פצוע ולא נכלל בסגל.

המאמן האיטלקי כבר הבהיר לראשי המועדון שהוא לא מעוניין ברוזפלט, וביקש לשחררו ולהביא במקומו שחקן ישראלי אחר. הוא מתעקש כי הסנטר לא מספיק טוב לקבוצה ולא מתאים לשיטה שלו. בינתיים, הניסיונות להציע טרייד לקבוצות אחרות בליגה לא עלו יפה.

שחקני הפועל ירושלים אמארה סטודמאייר, יותם הלפרין, ליאור אליהו. ברני ארדוב
"הישראלים הם אלה שהעניקו לירושלים את היתרון בעונות האחרונות, והוא פשוט מבטל אותם"/ברני ארדוב
"אין לו יחסי אנוש טובים מדי. זה גורם ללא מעט בעיות. יש לו פתיל קצר, הוא אוהב לדבר הרבה, וגם לאנשי תקשורת באיטליה היה מאוד קשה להתחבר אליו"

כדי ללמוד על העתיד, כדאי אולי לבדוק את העבר. לפני ארבע שנים אימן פיאניג'אני את פנרבחצ'ה, אולם עזב באמצע העונה אחרי שאף אושפז להשגחה בבית חולים באיסטנבול. בתקשורת הטורקית דיווחו אז שהוא לא עמד בלחץ, ושמועות רבות ריחפו לגבי הנסיבות שהובילו לעזיבתו.

גורם בכדורסל האיטלקי, שמכיר היטב את פיאניג'אני מהימים שבהם הוביל את סיינה להצלחות ואימן את הנבחרת הלאומית, מודה כי "אין לו יחסי אנוש טובים מדי. זה גורם ללא מעט בעיות. יש לו פתיל קצר, הוא אוהב לדבר הרבה, וגם לאנשי תקשורת באיטליה היה מאוד קשה להתחבר אליו".

רזומה באירופה לא חסר לפיאניג'אני, אבל העובדה היא שמחוץ לאיטליה הוא עדיין לא הצליח. הייתה לו הזדמנות אחת, והוא לא עמד בה. גם העובדה שהוא לא אימן קבוצה מאז עזב את פנרבחצ'ה ב-2013 גורמות ללא מעט עיניים סקרניות לעקוב אחר ביצועיו בירושלים.

מבחינתו, מבחינת המועדון, ומבחינת לא מעט עיניים של אנשי היבשת שעוקבים אחר מה שקורה בבירה, מדובר בניסוי כלים. בתחילה נדמה היה שמדובר בבינגו, בהצלחה מסחררת. שבוע אחד עגום גרם לתחושות להתהפך. כעת, אחרי שהמצלמות כבו למשך שבעה ימים והקבוצה התרחקה מאור הזרקורים, היא מתייצבת לשבוע גורלי מבחינתה להמשך העונה: על איזה חץ יורה המומנטום בתום השבוע הקרוב, אחרי המשחקים מול מכבי תל אביב בליגה ומול ולנסיה ביורוקאפ?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully