וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א - הפועל ירושלים: דיז'ון תומפסון חתם לחודש, אנדרו גאודלוק ישחק

הפורוורד, שעל מועמדותו פורסם לראשונה בוואלה! ספורט, חתם ולא יירשם לליגה. פיאניג'אני: "הוא יעזור לנו להתאמן". קינזי ייעדר מול מכבי תל אביב (ראשון, 21:05, ספורט 5) שתחסר את צירבס, גאודלוק חוזר. הדר: "סיפור ראד מאחורינו"

מערכת וואלה!
שחקן מכבי תל אביב ויקטור ראד. יוסי ציפקיס
התנצל. ראד/יוסי ציפקיס

משחקי המחזור השביעי בליגת העל יימשכו מחר (ראשון) עם המשחק הגדול של הכדורסל הישראלי בו תארח מכבי תל אביב את הפועל ירושלים (21:05, ספורט 5). שתי הקבוצות נפגשו 112 פעמים בהיסטוריה של הליגה הסדירה והמאזן עומד על 20:92 לטובת הצהובים. במשחקי הבית של מכבי תל אביב היא ניצחה ב-51 מתוך 57 המפגשים, אך הירושלמים ניצחו בארבעה מששת המשחקים האחרונים שנערכו ביד אליהו. האדומים מחזיקים ברצף של חמישה ניצחונות על מכבי תל אביב מאז גמר גביע המדינה ב-2015 שנערך בבירה.

עוד לפני המשחק, הפועל ירושלים הודיעה על החתמתו לחודש של דיז'ון תומפסון. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ספורט, ירושלים שקלה את מועמדותו של תומפסון לאחר שיצר קשר עם ראשיה באמצעות סוכניו ואף הצטרף למספר אימוני מבחן. בקבוצה היססו לגביו ותהו אם הוא בכושר מספק, בין היתר בגלל גילו המתקדם ובגלל הקדנציה החלשה שהייתה לו לפני שנה וחצי בהפועל תל אביב, אליה הגיע בשלהי עונת 2014/15 ותרם 9.5 נקודות ו-7.8 ריבאונדים למשחק.

עוד בנושא

דיז'ון תומפסון סיכם בהפועל ירושלים, יירשם רק ליורוקאפ
ויקטור ראד התנצל: "עשיתי מעשה טיפשי, הפגנתי חוסר כבוד לחבריי ולמכבי תל אביב"

סוני ווימס שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"הם ניצחו אותנו בקדם העונה אבל זה היה משחק קדם-עונה. אנחנו הרבה יותר טובים היום". ווימס/יוסי ציפקיס

מכבי תל אביב: צירבס ויבזורי לא יתלבשו, גאודלוק חוזר

מכבי תל אביב מגיעה להתמודדות לאחר שהצליחה לעצור את המומנטום השלילי בעזרת ניצחונות ביורוליג על פנרבחצ'ה/אולקר בבית וקאזאן בחוץ. במועדון יודעים שכדי להפוך את הניצחונות באופן רשמי למומנטום חיובי יהיה עליהם לקטוע את הרצף השלילי שיש להם נגד הפועל ירושלים, ולנצח בבית. במהלך אימון יום שישי התנצל הפורוורד ויקטור ראד בפני חבריו לקבוצה והצוות המקצועי על התנהגותו במשחק נגד קאזאן, ונראה כי נושא זה נפתר מבחינת הקבוצה.

האימון המסכם נערך בסגל מלא לחלוטין, למעט איתי שגב וקווינסי מילר. אנדרו גאודלוק התאמן עם חבריו אחרי שלא שיחק מול קאזאן ביום חמישי בגלל כאבים בקרסול והוא יהיה בסגל. ניצחון של הצהובים ייתן להם יתרון משמעותי על פני ירושלים בטבלה, יתרון שמשמעותו בסיום העונה אירוח הפיינל פור ביד אליהו. מאיק צירבס ודגן יבזורי לא יתלבשו למשחק, כמו גם דווין סמית' שעדיין לא נרשם למשחקי הליגה.

רמי הדר אמר לקראת המשחק: "התכוננו, זה משחק משמעותי בשבילנו אנחנו צריכים לנצח אותו. במבנה של הליגה, למשחק יש חשיבות כדי לפתוח פער אבל תמיד יש אפשרות לתקן. יש משמעות גם למיקום וגם ליוקרה אין ספק. ויקטור שמע ממני, הבין והתנצל. הסיפור מאחורינו. פה לא יהיו בעיות משמעת, באופן כללי אין וכשיש חריגות אנחנו מטפלים".

סוני ווימס הוסיף בנושא: "אנחנו נמצאים אחד עם השני עשרה חודשים בשנה ורואים אחד את השני יותר ממה שאנחנו רואים את המשפחות שלנו. ברור שבמהלך התקופה הזו יהיו מחלוקות וויכוחים אבל זה חלק מחיים של קבוצה. ויקטור התנצל. הוא הבין שהוא עשה משהו שהוא לא היה צריך לעשות והמשכנו הלאה. זה בסך הכול ויכוח שהוציאו פרופורציה. ניצחנו שני משחקים ברציפות ורק על זה דיברו".

הפורוורד התייחס למפגש מול ירושלים: "הם ניצחו אותנו בקדם העונה אבל זה היה משחק קדם-עונה. אנחנו הרבה יותר טובים היום ממה שהיינו אז. לקח לנו זמן אבל אנחנו מתחברים אחד לשני. כל אחד מבין את תפקידו על הפרקט, כל אחד מבין מה עליו לעשות וזה מתחבר לאט לאט. בפעם שעברה נתנו לירושלים לשחק על הנקודות החזקות שלהם כי היינו עוד בשלב מוקדם מאוד של העונה. הפעם אין סיכוי שזה יקרה".

סימונה פיאניג'אני מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
רוצה ניצחון לפני ולנסיה. פיאניג'אני/ברני ארדוב

הפועל ירושלים: לעצור את הנפילה

אם מכבי תל אביב מגיעה למשחק בסוג של מומנטום חיובי, למה שקורה להפועל ירושלים בתקופה האחרונה אפשר לקרוא משבר. האדומים הפסידו פעם אחת בלבד, לגלבוע/גליל בליגה, אבל אז החלה הנפילה בתבוסה להפועל חולון במשחק החוץ, המשיכה בתבוסה לאולם הגרמנית ביורוקאפ והמשיכה בהפסד חוץ משפיל למכבי אשדוד/באר טוביה הצנועה. הרצף השלילי גרם לאדומים לבצע חיזוק לסגל כשצירפו את דיז'ון תומפסון, ששיחק בעבר במועדון וכן בהפועל תל אביב, לחודש בלבד אך הוא יירשם רק למשחקי היורוקאפ. בירושלים רוצים לעצור את המומנטום הרע כבר ביד אליהו, לפני המשחק החשוב ביורוקאפ נגד ולנסיה בבית. מי שלא יירשם למשחק, ונמצא בספק למשחק גם נגד הספרדים, הוא טרנס קינזי, שסובל מפציעה בכף ידו.

סימונה פיאניג'אני אמר לקראת המשחק: "זה משחק בשביל המוטיבציה, כי אנחנו משחקים נגד אחת הקבוצות הטובות באירופה. הבעיה כרגע היא שהם בתקופה חיובית אחרי ניצחונות ביורוליג ובבית שלהם וזו סיטואציה בעייתית בשבילנו. אנחנו במצב לא טוב כמו שכולם יודעים, אבל סוף סוף יש לנו שבוע של אימונים בלי משחקי חוץ וטיסות. אנחנו מנסים להתמודד עם האנרגיה שלכולם יש, יש מוטיבציה גדולה לכולם".

שחקן הפועל ירושלים דיז'ון תומפסון. Regina Hoffmann, GettyImages
שוב באדום. תומפסון/GettyImages, Regina Hoffmann

על דיז'ון תומפסון: "היה מצב חירום, לא הצלחנו להתאמן כמו שצריך, אז דיז'ון עם הניסיון שלו יכול לעזור לנו בשיטה שלנו ובאימונים. הוא נותן לנו הזדמנות להתאמן כמו שצריך, הוא גם בן אדם טוב. אם עדיין תהיה לנו בעיה בסגל, אז נחליט אם לרשום אותו ביורוקאפ. הוא יוכל לעזור לנו עם הניסיון שלו".

על טרנס קינסי: "טרנס נפצע באצבע שלו, הוא מתאמן אבל הוא לא יכול לשחק נגד מכבי כי זה מוקדם מדי. יום אחרי מכבי נבדוק אותו שוב, ולפני המשחק נגד ולנסיה נחליט מה לעשות. השחקנים האחרים צריכים לעשות הכי טוב שלהם. בגלל זה אמרתי שאולי נרשום את דיז'ון גם ליורוקאפ".

ליאור אליהו: "השבוע הפנוי הוא אחד הדברים הטובים שקרו לקבוצה. היינו צריכים רגיעה קטנה, בשביל להראות ולהכניס דברים שרצינו מתחילת העונה שלא הצלחנו עד עכשיו. עבדנו מאוד קשה באימונים השבוע, והכנסנו דברים חשובים. אני מקווה שזה ייצא לפועל במשחקים הבאים. אנחנו באים אחרי תקופה לא טובה שהייתה לנו, יודעים שזה מעבר למשחק ליגה רגיל. נבוא להוציא תוצאה טובה, עשינו שבוע אימונים קשה ונקווה שזה יביא תוצאות טובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully