וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והם בכלל אוהבי ישראל: שליחנו על המצב העדין לפני המשחק באלבניה

למה סרביה הייתה צריכה אבטחה כפולה מזו של ישראל, מה הלחיץ את ביברס נאתכו ואיך שחקני באר שבע נראים ביחס לשחקני מכבי תל אביב. שליחנו מדווח מ"הבסיס הצבאי" המאולתר של הנבחרת בטירנה

צלמים זמניים מורשים

1. האלבנים עדיין מסרבים להאמין לסיפור שנפל עליהם. "אם היית אומר לי שההתראות הן על פגיעה בנבחרת סרביה, הייתי מאמין", אומר ארדיאן ראשמוב. "אבל נבחרת ישראל? מדינת ישראל? כל מי שאני מכיר אוהב את ישראל, מעריץ את המדינה שלכם". ראשמוב, מוסלמי בן 32, מנהל את אחת המסעדות הסמוכות למלון בו מתאכסנת כאן הנבחרת. זו מסעדת פאר. בחודש שעבר התארחה אצלו פמליה מלכותית הכוללת את מלכת ספרד לכבוד חתונה מקומית, כך שהוא כבר מכיר חצי עולם. "העניין הוא שאת הידיעות על החולייה הביא המוסד שלכם", הוא ממשיך לתאר עם הרבה בקיאות. "זה לא מידע שהגיע משירותי הביטחון שלנו. אנחנו כמובן לא מזלזלים בדברים ומעריכים שיש משהו מאחורי כל הבלגאן שנהיה כאן, אבל באמת שאלבניה זו מדינה שאוהדת את ישראל. הנה, אני מוסלמי ואני ממש לא חושב שישראל היא הישות הרעה במזרח התיכון וכך מרגישים כל המכרים שלי. אנחנו גם עזרנו לכם במלחמת העולם השנייה, למי שמכיר קצת את ההיסטוריה. אני ממש לא מבין איך העניינים הגיעו למצב כה עדין".

ראשמוב מרוויח 500 יורו בחודש וזו אחלה משכורת, פי שניים מהשכר הממוצע. זה עדיין לא מקדם אותו לקראת רכישת דירה ממוצעת שעולה כאן בעיר הבירה 50 אלף יורו. ואם כבר בענייני אבטחה חסרת תקדים, אז כאן הוא מפתיע: "אם סרביה תגיע לכאן למשחק תהיה אבטחה כפולה", הוא מתחייב. "אחרי מה שהיה אצלם לפני שנתיים עם האלימות כלפי השחקנים שלנו, משחק בין הנבחרות עלול גם להביא למלחמה שתפרוץ בין המדינות".

עוד בנושא:

הנבחרת נחתה באלבניה: "מאובטחים ברמה של ביקור ראש ממשלה"
גורם בנבחרת ישראל: "זה לא סוף הסיפור בין ניר ביטון לאלישע לוי"
ניר ביטון לא תורגל ומחה, אלישע לוי שחרר אותו מהסגל לאלבניה

מאבטחים בסמוך למלון נבחרת ישראל בטירנה, אלבניה. יניב טוכמן, מערכת וואלה! NEWS
מול סרביה זה היה הרבה יותר נפיץ. מאבטחים בסמוך למלון הנבחרת צילום: יניב טוכמן)/מערכת וואלה! NEWS, יניב טוכמן

2. אבל גם בלי ביקור של סרביה, המלון בו מתאכסנת הנבחרת נראה כמו בסיס צבאי. שבע הקומות העליונות בו, נסגרו לטובת הנבחרת ואנשי הביטחון מישראל. מי שנכנס למעליות לא יוכל לטפס לקומות העליונות, אלא רק עם כרטיס מיוחד. בלובי מסתובבים מאבטחים, ליד המעליות שלושה שומרי ראש מקומיים בוחנים כל תזוזה וברחובות מסביב למלון ניידות ושוטרים פרושים עם רובים שלופים לכל מקרה. "ברור שזה נותן תחושת ביטחון", אומר ביברס נאתכו שהיה קצת לחוץ בצהריים בנתב"ג כשראה שעל האוטובוס מבית הנתיבות למטוס, עמד כלב של יחידת עוקץ. "זה עוד לא היה לי", הוא אמר. גם כשנשאל אם בביקוריו בגרוזני לא חשש יותר, אמר נאתכו כי תמיד הגיע לבירה הצ'צ'נית הרבה יותר רגוע.

3. אלישע לוי הוא טיפוס של בקרים. לרוב יילך לישון בחצות וכבר בשבע בבוקר יהיה מוכן לאיזו פעילות ספורטיבית לשימור הגוף ולחיזוק הנפש. בלובי אמש עיניו כבר היו טרוטות. רפי כהן מצד אחד כבר היה שפוך על הכורסא והעוזר השני עמיר תורג'מן עוד ניסה להראות משהו בלפטופ על היריבה. "הם חזקים מאוד", אמר לוי. "יש להם שחקנים ברמה עולמית בכמה עמדות". אייל לחמן, פרשן הערוץ הראשון, עמד לידו וחיזק אותו. לחמן נזכר איך הגיע לטירנה עם בני סכנין לפני המפגש ההוא מול ניוקאסל והבוקר הוא מתכנן לעשות ביקור חוזר באימון של הקבוצה המקומית אותה עבר אז לפני יותר מעשור. לוי לא רצה להתעסק בענייני משמעת, אבל דומה שהוא מאוד שלם עם ההחלטה להשאיר את ניר ביטון בבית. זה נתן לו כנראה גם עוד קצת ריספקט מהשחקנים כי היו כבר כאלה שחששו בסביבת הנבחרת שהמאמן הלאומי רך מדי עד שיהיו כאלה שירצו לטפס עליו. שאלתי את לוי מה גורם לו להאמין שמחר הנבחרת תיראה טוב יותר. הרי לפני חודש במשחקים מול מקדוניה וליכטנשטיין אמנם עשינו שש נקודות, אבל לוי ושחקניו חטפו ביקורות בגלל היכולת. "אין משחק דומה לקודמו ולזה שיבוא אחריו", הסביר לוי. "עברתי כל כך הרבה משחקים בקריירה שלי שראיתי שאין שום קשר בין משחק למשחק". לוי בונה על השינויים שיעשה ומשוכנע שמי שיבחר הפעם יהיה יותר מתאים מאשר במשחקים לפני חודש. ובכל זאת סימני השאלה רבים. הרי טל בן חיים היה אז לפני חודש בשיא וכבר שבועיים שהוא לא בפוקוס. ערן זהבי עשה את משחקו האחרון בסין לפני שבועיים ובחלק מהזמן מאז התאמן כמעט לבד אצל מכבי תל אביב שתמיד פותחת את שעריה בפניו כשהוא מבקש לעלות על הדשא.

אבל יש עוד אלמנט עליו נשען המאמן הלאומי. בניגוד למקדוניה וליכטנשטיין שם היה לישראל רק מה להפסיד, מול אלבניה יש בעיקר מה להרוויח. הנבחרת ששיחקה ביורו האחרון טובה מישראל וגם תהיה זו שתכתיב את הקצב מחר באצטדיון באלבסן. מולה יספיק להתגונן טוב ולצאת למתפרצות איכותיות. אף אחד לא מצפה לכדורגל משובח, אלא רק לנקודות וזה בדרך כלל מתאים הרבה יותר למה שהנבחרת יודעת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאבטחים בסמוך למלון נבחרת ישראל בטירנה, אלבניה. יניב טוכמן, מערכת וואלה! NEWS
גם ביברס חשש/מערכת וואלה! NEWS, יניב טוכמן

4. דני עמוס היה בביתו במרינה שבהרצליה כשהטלפון צלצל עם הבקשה להצטרף לנבחרת כשוער נוסף במקום אופיר מרציאנו. "האמת היא שהייתי צריך להיות בצפון ולמזלי לא נסעתי", שמח על הסיטואציה. "אם הייתי בקרית שמונה לא הייתי מספיק לבוא והייתי מתבאס. האמת היא שלא היו לי תכניות מיוחדת לסוף השבוע, אבל גם אם היו, הייתי מבטל הכול ובא". עמוס בילה רוב הזמן עם שיר צדק והם העבירו הרבה שיחות על הילדים. ליד תפסו הבאר שבעים מאור בוזגלו, בן שהר ומיכאל אוחנה ביניהם שלישיית מושבים. מצב רוח טוב יש לשחקנים שבאים מהאלופה והם גם היו הרבה יותר עירניים מעמיתיהם ממכבי תל אביב שרוב הזמן ישנו במטוס. עמרי גלזר ונטע לביא הסתובבו כל הזמן יחד ואלירן עטר העביר הרבה זמן עם טאלב טואטחה. "אתה רואה כמה הכל רגוע ואין לחץ", אמר גורם בנבחרת. "למרות המצב הביטחוני ואפילו שמדובר במשחק חוץ קשה מאוד, האווירה מצויינת ויש הרגשה של חיבור טוב בין השחקנים. אולי זה בכל זאת יעשה משהו ונוכל לחזור עם תוצאה טובה".

5. 12,800 צופים יוכלו להיכנס לאצטדיון באלבסן. 7,000 כרטיסים כבר נמכרו. "הקהל האלבני נדלק מאוד מהר", העיד אמש מנכ"ל ההתאחדות רותם קמר, המשמש לא פעם כמשקיף מטעם אופ"א במשחקי נבחרות ומועדונים באירופה. סביב שולחן אחד הוא ונציג נוסף כאן מטעם ההתאחדות משה עגייב, העלו לא מעט סיפורים שחוו מההווי האלבני. סיפורי מכות, אצטדיונים רעועים ומה לא. מי שישב מהצד יכול היה רק להעריך שטוב שאף אחד משחקני הנבחרת לא היה בדיוק באזור כדי לשמוע מה מחכה להם.

מאבטחים בסמוך למלון נבחרת ישראל בטירנה, אלבניה. יניב טוכמן, מערכת וואלה! NEWS
אבטחה כבדה בכניסה לבית המלון של הנבחרת/מערכת וואלה! NEWS, יניב טוכמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully