וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי הפועל חולון שלמה אייזיק: "כרגע המטרה היא גמר גביע המדינה"

8.11.2016 / 7:00

אחרי הניצחון הגדול על הפועל ירושלים, הבעלים שחזר לחולון מציב יעדים, מאוכזב מכמות הצופים ("מדיר שינה מעיניי"), מספר ממי לומד ("המודל זה מה שקרה בבאר שבע ומכבי חיפה") ומדבר על החזון

one

כל מי שהיה אמש (ראשון) בהיכל החדש בחולון, וכל מי שקשור להפועל חולון מסכים שהניצחון הגדול של הסגולים על הפועל ירושלים 76:99, היה חלק מערב מיוחד. הקבוצה של דן שמיר חגגה מול סגנית האלופה העשירה, שלטה לאורך כל ההתמודדות ויכולה הייתה לנצח בהפרש גדול יותר אם לא הייתה מורידה את הרגל מהדוושה בסיום. כמה דקות לאחר מכן, בחדר הישיבות שנמצא בסמוך לכניסה לפרקט, ניתן היה למצוא את חברי ההנהלה של הקבוצה, ביחד עם המקורבים והצוות המקצועי. החיוכים, הצחוקים ומצב הרוח המצוין לא יכלו להסתיר את מה שעבר על אותם אנשים ועל הקהל בחודשים שלפני כן. הרי עוד בחודש יולי לא היה ברור אם חולון תוכל לפתוח את העונה ואחרי חמישה מחזורים הם במקום השני כשרק מכבי תל אביב מנצלת הרכב חלקי מאוד של חולון כדי לנצח אותה.

ואם המלחמות, שבסופן נותר שלמה אייזיק הבעלים היחיד של הקבוצה ומיקי דורסמן עזב, לא הספיקו, אז גם ההכנה הייתה רחוקה מלהיות מושלמת. שבועיים לפני פתיחת העונה היו כאלה בסביבת הקבוצה שטענו שאוטוטו דריון אטקינס, שחקן חודש אוקטובר בליגת העל, עולה על מטוס, אחרי עוד הפסד במשחק הכנה. גם על ג'יימס בל, שקלע 28 נקודות על הראש של ירושלים, אמרו שהוא לא מתאים וצריך ללכת. חולון באמת לא נראתה טוב, הפסידה במשחק אימון להוד השרון מהלאומית והלחץ עלה, אלא שברגע שהעונה הגיעה הכל התחבר, וכרגע מדובר בלהיט של הליגה.

עוד בנושא

צפו בתקציר: הפועל חולון הביסה 76:99 את הפועל ירושלים
דן שמיר הודה בסיום: "לא ציפינו לנצח בתוצאה שכזו"
בחולון מנסים להישאר מאופקים, יזרעאלי: "אנחנו בדרך הנכונה"

קאליף וואייט הפועל חולון עם גוני יזרעאלי. ברני ארדוב
הלהיט של הליגה. יזרעאלי וקאליף וויאט/ברני ארדוב
"הקבוצה היום מנוהלת ברמה אחרת לגמרי, עם כל הצניעות. יש אתגרים לא פשוטים, בצד ההצלחות יש לי לא מעט אכזבות, אבל תפקידם של מנהלים זה לטפל במה שאין"

שלמה אייזיק, האיש שחזר לקדמת הבמה במקומו של מיקי דורסמן, מאושר. אמנם את המשחק נגד ירושלים הוא רק כשהוא מגובס אחרי שריסק את כף ידו כשהחליק בביתו, אבל כשראה את קבוצתו חוגגת ומשחקת כך, הכאבים בטוח נשארו כזכרון רחוק. בשיחה עם וואלה! ספורט, הוא לא מכחיש שהוא מופתע לטובה, אך מדבר על התהליך והניהול, "כמו בכל דבר הכל עניין של ניהול, ככה אני מנהל את ענייני ועסקיי. כמו שאתה מכין את המיטה ככה את ישן, לא יעזור שום דבר. לא ניתן לי או לנו הרבה זמן להתארגן, בקבלת החלטות נכונה ובשיקול דעת, הגענו לתוצאה שרצינו להגיע".

ובכל זאת, זה לא היה עוד משחק, הייתה אווירה מיוחדת.

"אנחנו במקום מיוחד עם אנרגיה מיוחדת, בלי להפחית מכבודו של אף אחד, הקבוצה היום מנוהלת ברמה אחרת לגמרי, עם כל הצניעות. בצד הדברים שמדברים עליהם, הקמנו לראשונה אחרי המון שנים סדרה של מותגים, אנחנו זורעים עכשיו את הזרעים של להפוך את הקבוצה לקבוצה מכובדת שתתרום ותתערב בצורה בלתי רגילה עם קהל אוהדים נאמן וממותג חולוניה. הדבר הראשון שהלכתי לראות אתמול כשבאתי לאולם, זה את חנות המרצ'נדייס. יש אתגרים לא פשוטים, בצד ההצלחות יש לי לא מעט אכזבות, אבל תפקידם של מנהלים זה לטפל במה שאין. מתייחס לזה לעסק לכל דבר עניין".

כשאייזיק מדבר על אכזבות, הוא בעיקר מתייחס לכמות האוהדים. 3,900 צופים היו בניצחון של חולון על ירושלים, מתוכם כ-500 מירושלים. בחולון ציפו למלא כמעט לחלוטין את ההיכל החדש, ונותרו כ-1,500 מקומות פנויים, כשגם מכמות מכירת המנויים לא מרוצה הבעלים החדש. "לא מבין את העניין הזה עדיין, זה מדיר שינה מעיניי, משהו לא הגיוני. אין לי הסבר לוגי באמת, עשיתי עבודת מחקר שלא נעשתה אף פעם ושכרתי את חברת טלאול ועשינו מאות טלפונים לאנשים בעיר חולון על מנת לעניין אותם ברכישת מנויים וכרטיסים והתוצאה מאכזבת. לא יודע מאיפה זה מגיע, יש לנו מודלים מצוינים מול העיניים ולשם אנחנו שואפים, מתכוון למה שקרה בבאר שבע ולאצטדיון בחיפה עם מכבי חיפה. אם יש לי חזון, זה להודיע שהכרטיסים נמכרו והקופות סגורות. ממה שאני מבין, זה שצריך בשביל זה לספק מוצר טוב, וזה הרצינות של הקבוצה. אין טעם לשחק באירופה אם יבואו 500 אנשים".

אולי בעקבות ההצלחות זה ישתפר בהמשך העונה?

"לדבר הזה יש קצב משלו, אם המשחק היה מתקיים בפחים אז הקופות היו נסגרות והיה יותר קהל בחוץ מאשר בפנים. הכפלנו את כמות המנויים ביחס למה שהיה באולם הפחים, כמעט והכפלנו את כמות הצופים, עדיין לא שם, אבל אנחנו בכיוון, כנראה שזה צריך להיות תהליך, משהו שיחלחל, משהו שיהפוך סוג של חוויה שרוצים לקחת בה חלק. רוצה שאנשים יגידו שלא יכול להיות שלא ראינו חודש של משחק של הפועל חולון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יו"ר הפועל חולון שלמה אייזיק (שמאל) עם המאמן דן שמיר. דרור פיקלני
מהפך? אייזיק ודן שמיר/דרור פיקלני
"יש לנו עוד משימה, אני לא מוותר על גביע המדינה. זאת משימה שאנחנו נוגעים בה, היא ברת השגה, עם הגרלת נכונה נשתגע על הגביע"

אשתקד שרדה חולון רק שני מחזורים לסיום, אחרי קאמבק נהדר וניצחונות חשובים על נס ציונה ומכבי אשדוד בסיום העונה. אחרי כל הבלאגן בקיץ, היה אפשר לצפות לעוד עונה שבמקרה הטוב תסתיים בהשרדות, אך אייזיק לא פחד להרים את רף הציפיות וסימן את המקום השישי כמינימום, כדי שמשם תגיע הקבוצה לפיינל פור ולאירופה. הצוות המקצועי, וגם השחקנים, לא מדבר על מיקומים וציפיות, אבל הבעלים פשוט לא מפחד להגדיר מטרות, ומודה שבעיניו הניצחון על ירושלים הוא הצהרה. "יש לנו עוד משימה, אני לא מוותר על גביע המדינה, זאת משימה שאנחנו נגועים בה, היא ברת השגה, עם הגרלת נכונה נשתגע על הגביע. אמרתי את זה לשחקנים, המשימה כרגע מבחינתי זה גמר גביע המדינה.

אתה למעשה חזרת לקבוצה, מה אתה חושב שאתה עושה אחרת הפעם?

"מערכת קבלת ההחלטות שונה לגמרי, לדעתי הדברים נעשים בצורה הרבה יותר עניינית, הרבה יותר שקולה. אני מנהל את המערכת כמו שאני מנהל את UNET. אני לא עושה טעויות שאחרים עושים בקבוצות אחרות, בא ממקום של כיף, נטול אגו לחלוטין, זה לא מעניין אותי לחלוטין, אנחנו מאוד צנועים, מאוד לא מאיימים על אף אחד, מקפיד לומר לכל שחקן בכל סיום משחק תודה רבה, אכפת לי מאוד מהקבוצה ואכפת לי מה שקורה. גם ברמה האישית גם ברמה הבריאותית, הגיבוש מאוד חשוב לי. אני מאמין שסך כל השלם גדול מהפרטים שלו".

בשני הקרוב תארח חולון משחק בית שלישי ברציפות נגד מכבי חיפה, כזה שיכול להוביל אותה לאחת מפתיחת העונה הטובות בתולדותיה. אייזיק מאמין בקבוצה שלו ושולח מסר אחרון: "נגד חיפה חשוב שנראה כולם צנחו על הקרקע ואנחנו עם אותה חדות".

בעלי הפועל חולון שלמה אייזיק עם קאליף וויאט. ברני ארדוב
יש מטרות. אייזיק עם וויאט/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully