וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך שגלגל מסתובב לו: על החזרה של מדוניאנין וארבלדזה הביתה לאלקמאר

19.10.2016 / 13:00

קשר ומאמן מכבי תל אביב מתרגשים מהביקור מול האקסית, יניב טוכמן חוזר לימיהם המשותפים בהולנד - העצלנות של הבוסני הצעיר, הקסם של סטויצ'קוב הגיאורגי, וסגירת המעגל מחר במדי הצהובים

AP

צפו בלקט מביצועיו הקסומים של ארבלדזה במדי אלקמאר

"אתם לא יודעים איזה חלוץ היה ארבלדזה", זוכרים שחקנים במכבי תל אביב את המשפט הראשון ששמעו מהאריס מדוניאנין אחרי שהתברר להם שהגיאורגי נחת בארץ לקראת מינויו למאמן הקבוצה. זה היה לפני ארבעה חודשים ומכבי תל אביב כבר החלה את ההכנות שלה לעונה ללא מאמן. את השחקנים סיקרנה זהות המאמן הטרי. חלקם הכירו את ארבלדזה מימיו הגדולים באייאקס ובגלזגו ריינג'רס. מדוניאנין לקח אותם דווקא לסיבוב בתחנה האחרונה המשמעותית של ארבלדזה, באלקמאר.

לא במקרה זכר הקשר הבוסני את הכל. כשהוא ניסה לפלס לעצמו דרך באלקמאר, ארבלדזה היה שם כוכב. 12 שנים מפרידות ביניהם, ארבלדזה בן 43 ומדוניאין בן 31, אבל הגורל זימן אותם לאותו מועדון באותן שנים. מדוניאנין היה בן 19 כשהובא לאלקמאר. זה היה בשנת 2004. עם תיוג של הקשר הצעיר הטוב בהולנד ועם ההשוואה שעשה לואי ואן חאל בינו לבין רוד חוליט, ניסה מדוניאנין להשתלב במועדון המקצועני הראשון שלו. אבל זה היה קשה לו. קשה מדי. הוא בקושי שיחק בעיקר כי היה לדברי התקשורת שסיקרה את המועדון הוא היה עצלן.

הסיפור של ארבלדזה היה שונה לחלוטין. הוא כבר היה משופשף לגמרי, בן 32, כשהצטרף לקבוצה, ומבול של 36 שערים בשתי עונות זיכה אותו בכינוי "סטויצ'קוב של אלקמאר". מדוניאנין זכר כמעט כל שער, אפילו שבעונה השנייה של הגיאורגי באלקמאר הוא כבר הושאל לספרטה רוטרדם. בניגוד לימים הקשים באלקמאר, ברוטרדם הלך למדוניאנין הרבה יותר טוב והוא סיים את העונה עם שבעה שערים.

עוד בנושא

קרויף: "מדוניאנין וארבלדזה יגיעו לאלקמאר עם מוטיבציה מיוחדת"
אספניול תעקוב אחרי טל בן חיים במשחק בין אלקמאר למכבי ת"א
בהולנד טענו: פטר בוס ייעץ לאלקמאר איך לעצור את טל בן חיים

האריס מדוניאנין במדי אלקמאר ב-2008 מול פרננדו ריקסן. AP
הציפיות ממנו היו מוגזמות. מדוניאנין באלקמאר/AP

כשארבלדזה הגיע למכבי תל אביב, מדוניאנין המליץ לחבריו לצפות בשערים של המאמן שלהם ביוטיוב כדי ללמוד שהגיאורגי גם עשה לא מעט בכדורגל. "ישבנו איזו פעם ביחד כמה שחקנים וצפינו בשערים של שוטה ביוטיוב במדי אלקמאר", נזכר השבוע אחד השחקנים. "ראינו שקיבלנו מאמן שגם היה חתיכת שחקן. זה אף פעם לא מזיק לכדורגלן שהוא יודע שהמאמן שלו גם היה תותח במגרש ולא רק יודע לדבר".

אחרי עונה אחת בספרטה רוטרדם חזר מדוניאנין לאלקמאר. הוא כבר היה בן 22 ואחרי עונת ההשאלה המוצלחת, הוא היה בטוח שהסרט יהיה שונה, אלא שזו היתה עונה אפילו גרועה מהראשונה שלו באלקמאר. בסיומה, כשהושאל לריאל ויאדוליד, לא היה מאושר ממנו. גם ארבלדזה עבר מהולנד לספרד, אבל זה היה ממש לפינאלה. אחרי השנתיים המוצלחות באלקמאר, הוא חתם בלבנטה שם כבר לא היה רלוונטי. ב-22 במאי 2008 הודיע על פרישה כשהוא בן 35 ובאופן די צפוי חתם כעוזר מאמן באלקמאר, הקבוצה האחרונה בה כאמור הצליח מאוד.

שוטה ארבלדזה במדי אלקמאר ב-2006. AP
"אף פעם לא מזיק לכדורגלן שהוא יודע שהמאמן שלו גם היה תותח במגרש ולא רק יודע לדבר". שוטה ארבלדזה במדי אלקמאר/AP

כשהגרלת שלב הבתים בליגה האירופית הסתיימה והתברר שמכבי תל אביב תשחק באותו בית עם אלקמאר, מדוניאנין וארבלדזה לא נשארו אדישים. כל אחד חוזר מחר לאיצטדיון 'האפאס' עם רגשות אחרים. מדוניאנין אולי לא ישכח לעולם שאלקמאר היתה הראשונה שפתחה עבורו את הדלת לעולם המקצועני, אבל הוא גם לא שוכח שאלו היו מהשנים הקשות בקריירה שלו. ארבלדזה חווה שם רגעי התעלות עם שערים רבים והיותו חלק מצוות האימון של אלקמאר שזכתה באליפות הולנד ב-2009. "ראו על האריס שהוא נרגש השבוע באופן מיוחד", העיד אחד משחקני מכבי תל אביב. "זה טבעי. כשאתה חוזר למדינה שקלטה אותך כשהיית ילד ובאת בגיל 7 מבוסניה עקב המלחמה שם, אז ברור שיש אצלך התרגשות מיוחדת מה עוד שהוא הולך לשחק מול הקבוצה הראשונה שלו אחרי גיל הנוער".

המשחק האחרון של מדוניאנין במדי מכבי תל אביב היה העתק כמעט מושלם לתקופה החשוכה שלו באלקמאר. מכבי תל אביב הפסידה לדאנדוק האירית 1:0 ומדוניאנין היה רחוק מאוד מתכונות המנהיג במרכז המגרש שפיתח לעצמו תחת ארבלדזה העונה. יותר משמונה שנים חלפו מאז עזב את אלקמאר והמשיך לקריירה שרצופה עליות וירידות וספק אם יש משהו שהוא רוצה יותר, מאשר לצאת מחר מנצח מעיר תעלות המים הציורית בה העביר כמעט ארבע שנים מחייו. ביציע יישבו בני המשפחה והחברים הרבים שיש לו בהולנד וכמו שמעידים שחקנים במכבי תל אביב, הוא כבר שבוע חולם רק על הערב הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully