וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרבי של יוהאן קרויף": היורש החוקי מול הגאון של ברצלונה

בהולנד מתרגשים לקראת המפגש בין מנצ'סטר סיטי לאברטון (שבת, 17:00, ספורט 2), במה שסומן כקרב ישיר על מורשת ה'טוטאל פוטבול'. ההבדלים, נקודת ההשקה ורשימת הקורבנות של פפ וקומאן

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה. GettyImages
לא מסוגל להרפות. גווארדיולה/GettyImages

אחד המפגשים המרתקים ביותר בשלב הבתים של ליגת האלופות יתקיים כבר בשבוע הבא כאשר מנצ'סטר סיטי ופפ גווארדיולה יגיעו לקאמפ נואו לקרב רותח מול ברצלונה. אולם עוד לפני המפגש של המאמן עם האקסית, הוא יקווה להשאיר מאחור את ההפסד הראשון העונה כאשר אברטון תגיע להתארח באתאיחד (שבת, 17:00, ספורט 2), במסגרת המחזור השמיני בליגה האנגלית.

עוד בנושא:

לסטר אצל צ'לסי, מנצ'סטר סיטי תתאושש מול אברטון?
נאפולי ורומא ב"קרב אנטי-יובה", מרקיזיו חוזר
מסי חוזר בברצלונה, גרנאדה ואצילי מתארחים אצל אתלטיקו
פיקה: "ואן חאל ניסה להרוס אותי, עזיבה של מסי שווה למות אב"

מאמן אברטון רונאלד קומאן. GettyImages
"הגאון של ברצלונה". קומאן/GettyImages

בתקשורת ההולנדית התרגשו לקראת המשחק ותיארו את המפגש בין פפ לרונאלד קומאן כ"דרבי הפרטי של יוהאן קרויף". בזמן שגווארדיולה נחשב בשנים האחרונות לממשיך דרכו של המאמן ההולנדי האגדי, מאמן הטופיז סומן כתלמיד אדוק של יסודות ה'טוטאל פוטבול'. קומאן ופפ היו חלק מקבוצת החלומות של קרויף ב-1992 כאשר הבלם היה זה שכבש את שער הניצחון מול סמפדוריה, שהעניק לברצלונה את תואר האלופות הראשון שלה.

לקראת המפגש, בהולנד בחרו לנתח לעומק את ההבדלים בין שני המאמנים - המחזיקים באותה פילוסופיה, מצד אחד ניצב מאמן סיטי, ממשיך דרכו של קרויף, מול 'הגאון של ברצלונה', כפי שכונה ההולנדי בן ה-53. "אין ספק שקומאן משוחרר יותר מגווארדיולה. הוא מבין את החשיבות של הניתוח הטקטי, אבל מסוגל לחשוב בעוד צורות. הוא גמיש יותר".

"רונאלד מסוגל לתקשר בצורה טובה יותר עם השחקנים שלו. גווארדיולה לא מסוגל להרפות מהדברים הקטנים, הוא רואה בהם משהו שאי אפשר לוותר עליו. ייתכן וזה מה שפגע בקומאן לאורך הקריירה, חרף ההזדמנויות בוולנסיה ונבחרת הולנד". לראייה, ציינו את השיפור המשמעותי שניכר ביכולת של גארת' בארי ושיימוס קולמן לעומת הקדנציה של רוברטו מרטינס, בה היה נדמה כי השניים סומנו 'כאבודים'. בזמן שבסיטי אלו קווין דה בראונה, ראחים סטרלינג ופרננדיניו שנחשבים לאלו שהרוויחו מאז ההגעה של פפ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רונאלדיניו שחקן מילאן. רויטרס
קורבן של השיטה. רונאלדיניו/רויטרס

לעומתו, מאמן סיטי נחשב לאחד שלקח את העקרונות של קרויף צעד אחד קדימה. "טוטאל פוטבול אמיתי משמעותו שכל השחקנים מסוגלים לבצע כל משימה. פפ נלחם עם שחקני באיירן, הלך נגד העמדות הטבעיות שלהם ולא חשב לרגע והעביר את פיליפ לאם לקישור. זה כמעט ועלה לו במריבות עם הנהלת באיירן, אבל הוא לא התעסק בזה, רק ניסה לדחוף את הסגל שלו לעבר שלמות".

ומה לגבי הדבר המשותף ביותר לשניהם? תתפלאו אבל מדובר דווקא בנושא המשמעתי. בהולנד בחרו לסמן את השחקנים שסבלו הרבה יותר מהשניים: "עומר ניסאי הגיע לאברטון תמורת סכום שמוערך ב-18 מיליון יורו, אבל את קומאן זה ממש לא עניין עד כה. ברגע ששחקן לא מתאים את עצמו לסגנון שלו, הוא דאג להבהיר לו את זה בלי רמזים. ניסאי הודח ומתאמן עם המילואים. פפ לא שונה ממנו, רשימת הקורבנות שלו כוללת את רונאלדיניו, דקו, סמואל אטו, בסטיאן שוויינשטייגר, טוני קרוס. בסיטי הוא כבר הספיק לוותר על ג'ו הארט, קפטן וסמל של המועדון נזרק בלי לחשוב פעמיים רק בגלל החשיבות של פפ לדברים הקטנים. לזה בדיוק התייחס יוהאן - אידיאלים באים לפני הכול, שבת הקרובה היא מפגש ישיר בין אידיאל לאידיאל. יוהאן בוודאי היה נהנה מכל רגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully