וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעת השנה הבאה: ישראלי ראשון ב-NFL

השנה היוצאת היתה אחת המפתיעות שידע הספורט. לסטר, באר שבע, קליבלנד, ראשון לציון. לקראת השנה הנכנסת, כותבי וואלה! ספורט בוחרים את הדרמה המתבקשת הבאה. והפעם: ישראל מצטרפת לרשימת המדינות שיש להן נציג בליגה הבכירה של ענף הספורט הטוב בעולם

דאג בולדווין סיאטל סיהוקס מול קסביין הווארד מיאמי דולפינס. AP
כיום יש ב-NFL נציגים מ-18 מדינות/AP

פוטבול הוא ענף הספורט הטוב ביותר בעולם, ופטריוטיות היא אחלה דבר. הפופולריות של הספורט מטפסת מעלה מחוץ לארצות הברית - לאט אבל בטוח - וגם בישראל כבר משדרים את המשחקים ביותר מערוץ אחד. ועדיין, אנשים כאן מתלוננים (זכותם) שהמשחקים ארוכים מדי, שיש יותר מדי עצירות וכמובן שהשעה לא נוחה אלא אם אתה רפתן.

אבל כמו שישראלים חסרי מושג ביוקו מתאהבים בג'ודו אחת לארבע שנים רק כי ירדן ג'רבי כובשת את בית הניחומים, נציג בליגה המפוארת ביותר בעולם יזניק עוד יותר את החיבה לענף. כרגע, והרשימה משתנה תכופות, יש ל-NFL נציגים מלפחות 18 מדינות (קנדה תמיד חזקה עקב הקרבה, גרמניה תמיד היתה בסיס גדול באירופה).

נציג ישראלי אף פעם לא היה.

ואם לסטר רשמה סנסציה, היא, לפחות, היתה בליגה הבכירה באנגליה. הצ'אנס, גם אם זעום, היה קיים. בשלב הזה, לפנטז על ישראל ב-NFL זה כמו לחלום על זכייה בלוטו בלי לקנות כרטיס. האחרון ש"התקרב" היה גל מסיקה, לשעבר שוער כדורגל והיום קיקר בפוטבול. הוא ערך מבחנים אישיים בשנה החולפת והיום "מחכה לטלפון", כמו שאומרים. ב-1989 סקאוטים מהליגה הגיעו כדי לבחון את שחקן המכללות בכדורגל, גיא עזורי. ניו יורק ג'טס חיפשה בועט, ובמבחנים לסגל הסופי עזורי קרע את המפשעה את החלום.

כל כתבות הפרויקט:

הפתעת השנה הבאה: אדלשטיין ומקל אלופי אירופה
הפתעת השנה הבאה: דל פוטרו לוקח גרנד סלאם
הפתעת השנה הבאה: בוסטון סלטיקס אלופה
הפתעת השנה הבאה: הפועל תל אביב יורדת ליגה

הג'ודוקא הישראלי אורי ששון. אסף קליגר, שימוש חד פעמי
מה עם הסבה? אורי ששון/שימוש חד פעמי, אסף קליגר

ואלה עוד בועטים, תפקיד שמתיישב טוב עם הגנים. שאר המשרות על מגרש הפוטבול דורשות הרבה יותר כוח, הרבה יותר זריזות, הרבה יותר אתלטיות והרבה יותר סנטימטרים וקילוגרמים. בקיצור, יותר מדי דברים שבדרך כלל אין לנו (מר אורי ששון, מתי אתה עושה הסבה?). בשנים האחרונות ידוע על שלושה ישראלים שניסו את מזלם בקולג' - אחד בדוויז'ן 3, אחד היה בשיאו היה קוורטרקבק רביעי במישיגן ועוד אחד שנשר לאחר שנה אחת.

אם כן, בשלב זה נראה שה-5000 ל-1 של לסטר היווה סיכוי טוב יותר מאשר הפנטזיה שלשמה נתכנסנו: שחקן ישראלי ראשון ב-NFL. "הפנטזיות שלי הרבה יותר רגועות ומקומיות", אומר בצלאל פרידמן, הקומישנר של ליגת הפוטבול הישראלית (8 קבוצות בוגרים, 9 קבוצות נוער). "שהליגה תגדל, שיהיו עוד קבוצות, שיהיו יותר שחקנים ישראלים שמגיעים לקולג'ים. רק אז נוכל לדבר על NFL".

עד אז, הנציגים הישראלים היחידים ב-NFL ימשיכו להיות שחקני הפנטזי פוטבול. שם הרי צריך רק מוח, ויותר מדי זמן פנוי.

  • עוד באותו נושא:
  • NFL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully