וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעת השנה הבאה: אדלשטיין ומקל אלופי אירופה

4.10.2016 / 14:15

השנה היוצאת היתה אחת המפתיעות שידע הספורט. לסטר, באר שבע, קליבלנד, ראשון לציון. לקראת השנה הנכנסת, כותבי וואלה! ספורט בוחרים את הדרמה המתבקשת הבאה. והפעם: שגרירי הכדורסל הישראלי מפתיעים את כולם והופכים לסוס שחור דוגמת אולימפיאקוס

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

ארז אדלשטיין וגל מקל הם התגלמות הפער המשמעותי בין האופן שבו אנשי כדורסל בישראל, לעתים בסיוע התקשורת, תופסים את עצמם ואת יכולותיהם לבין המציאות בשטח. אדלשטיין יודע המון כדורסל. איש לא יכול לפקפק בכך, לרבות אויביו. במהלך הקריירה הוא אימן קבוצות ששיחקו כדורסל מרהיב, בעיקר בגליל עליון, או לחילופין התעלו בהישגיהן על הציפיות המוקדמות, בעיקר מכבי רמת גן.

הוא הוביל את הפועל תל אביב והפועל ירושלים לגמרים, העפיל לחצי גמר יול"ב קאפ ועשה עונות יפות גם בקדנציה השנייה בהפועל תל אביב, אבל ברוב המועדונים סיים את דרכו בטונים חמוצים, מותיר אחריו שובל של תסכול ושחיקה, בשני הצדדים. מועדוני הצמרת באירופה, וגם אלו מהדרג השני, לא עטו על המציאה, התעלמות מעט מעליבה. מעל הקריירה שלו מתנוססת כוכבית נוצצת של היעדר תואר (למיקי דורסמן יש אחד, להזכירכם) גם אליפות אירופה בנבחרת ישראל, הגם שהייתה מכובדת, הסתיימה באקורד צורם של תבוסה לאיטליה.

כל כתבות הפרויקט:

הפתעת השנה הבאה: ישראלי ראשון ב-NFL
הפתעת השנה הבאה: דל פוטרו לוקח גרנד סלאם
הפתעת השנה הבאה: בוסטון סלטיקס אלופה
הפתעת השנה הבאה: הפועל תל אביב יורדת ליגה

גל מקל שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חייב להסיר את הספקות. מקל/ברני ארדוב

מקל, לעומת זאת, היה ממש לא מזמן שחקן NBA. כמעט כל מהלך בקריירה שלו הוכח כנכון, אף שלעתים שחה נגד הזרם. הוא הלך למכללה בניגוד לעצות המומחים, עזב אותה במהירות, הפנה גב למכבי תל אביב, לקח אליפויות מפתיעות בגלבוע/ גליל ובמכבי חיפה ואפילו השתלב ב-NBA. כלומר בשולי השוליים של הליגה. רק שמרגע שהתפכח מהחלום להפוך לשחקן רוטציה בליגה הטובה בעולם, כל מה שמקל נוגע בו מחליד: חצי עונה אפורה בניז'ני נובגורוד, פתיחת עונה מהגיהנום בכוכב האדום בלגרד ובעיקר קריסת מערכות של מכבי תל אביב מרגע שהצטרף אליה באמצע העונה שעברה. את העונה הנוכחית מתחיל מקל אמנם כרכז הראשון של מכבי, אבל גם בנקודה הכי נמוכה שהיה בה מבחינה תדמיתית: רבים רואים בו רכז שמרבה לכדרר ומתקשה להפעיל את חבריו, ויחד עם יוגב אוחיון הוא משלים את אחד מצמדי הרכזים הכי חלשים ביורוליג. אם יש נקודת תורפה משמעותית למכבי תל אביב של העונה, היא נמצאת בעמדה מספר 1.

עם זאת, אדלשטיין ומקל מתחילים עונה שבה יהיו חייבים להסיר את הספקות. אחרי העונה הזאת, יהיה ברור במי מדובר. אם מכבי תיהנה מעונה בינונית, משהו בסגנון של הפסד מכובד בטופ 8, זכייה באליפות והפסד בגביע, כשמקל מנסה לא להפריע לאנדרו גאודלוק ואדלשטיין סוחף את הקבוצה לניצחונות יפים מקביל לנפילה ברגעי האמת, נדע שהתדמית החיובית הייתה מוגזמת, שלא לומר מופרכת. שהמאמן והשחקן נתונים בסד של מגבלות, בין אם מנטליים ובין אם מקצועיים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אוהדי מכבי תל אביב עם השחקן די ג'יי סילי. מגד גוזני
בתפקיד ספאנוליס? גאודלוק/מגד גוזני

אלא שאולי הגיע הזמן שנופתע לטובה מהכדורסל הישראלי, שמנפח בגאווה את החזה גם כשמשחקיו מנוהלים מול אולמות חצי ריקים ותוך תרומה מינימלית של שחקנים ילידי ישראל ומאמנים ישראלים למהלכיהם של האמריקאים על הפרקט. בהיסטוריה של היורוליג יש לא מעט קבוצות שהלכו רחוק ואפילו זכו בתואר בניגוד לציפיות. אולימפיאקוס עשתה זאת פעמיים בשנים האחרונות, ז'אלגיריס זכתה ב-1999 וקבוצות אפורות כמו פרטיזן בלגרד הגיעו לפיינל פור.

אין סיבה שמכבי לא תהיה הסוס השחור השנה: אנדרו גאודלוק יכול להיות הספאנוליס שלה, סוני ווימס ומאיק צירבס שייכים לצמרת האירופית, והם רק זקוקים לאיזה קוסטאס סלוקאס לצדם, שייתן יציבות, שקט ויתפקד בדקות האחרונות. האיש הזה יכול וצריך להיות גל מקל. הם גם צריכים מאמן שההברקות הטקטיות שלו יתעלו מעל הנטייה להילחץ. כי אם פאבלו לאסו, צ'אבי פסקואל ויורגוס ברצוקאס יכולים, אין סיבה שאדלשטיין לא יניף גביע. כלומר, בהנחה שהתדמית תואמת בכל זאת את המציאות.

מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין. אדריאן הרבשטיין
אם פסקוואל יכול, למה לא הוא?/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully