וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב זיו: "אם הייתי נשאר במכבי תל אביב היו אומרים שרקמתי דיל עם ג'ורדי"

20.9.2016 / 18:00

יואב זיו שוקל לפרוש. בגיל 35 הוא מחפש קבוצה חדשה ("אני עדיין יכול לשחק במכבי ת"א"), מביט מהצד על חדר ההלבשה של הצהובים ("אני מניח שקרלוס, זהבי ואני חסרים"), יודע ש"סוזה היה הגדול מכולם", ונזכר ברגע השיא (עם הברך) ורגע השפל (כן, בסטוק). ראיון אופטימי

תקציר גמר גביע המדינה 2015/ההתאחדות לכדורגל

בווידאו: יואב זיו כובש בגמר הגביע ב-2015

זה מתפלג בערך כך. שליש מחובבי הכדורגל בטוחים שיואב זיו פרש, שליש משוכנעים שהוא כמו יובל שפונגין מתאמן כל השבוע במכבי תל אביב ובמשחקים יושב ביציע, ושליש בטח כבר בכלל שכחו את השחקן בן ה-35 וחצי שקטף תארים למכביר והיה שותף לשושלות מרשימות בכדורגל הישראלי גם במכבי תל אביב ועוד קודם בבית"ר ירושלים.

אז יואב זיו לא פרש, אבל הוא בהחלט על סף תליית הנעליים או ירידה לליגות הנמוכות, מהלך שהוא אינו שלם איתו. "תוך שבוע, מקסימום שבועיים, אקבל החלטה על עתידי", סיפר אתמול. "זו יכולה להיות פרישה וזה יכול להיות המודל של אסי בלדוט מהקיץ האחרון כי אני עדיין אוהב מאוד את המשחק ומרגיש שאני יכול לתרום ולתת לכל קבוצה בליגת העל. ייתכן שבסוף אחליט לשחק בליגה נמוכה ולהשתלב בצוות מקצועי של קבוצה בליגת העל וייתכן שאחליט לפרוש לגמרי".

עוד בנושא

דור מיכה: "המפגש עם סכנין יהיה פיקנטי בגלל העונה שעברה"
בשורת מכבי תל אביב הגיעה לשאר הליגה? סיכום המחזור הרביעי
אוהדי מכבי תל אביב זעמו: "המועדון מצפצף על בית המשפט העליון"

יואב זיו שחקן מכבי תל אביב לשעבר. ברני ארדוב
"אני עדיין יכול לשחק במכבי תל אביב". יואב זיו/ברני ארדוב
"פאקו קרא לי לשיחה אישית קצרה ואמר לי: 'דע לך, אני לא יודע אם אשאר כאן לעונה נוספת או לא. אני אמרתי למרטין ביין להאריך לך את החוזה ורק בגלל הפן המקצועי. בלי שום קשר לתרומה שלך לחדר ההלבשה, בלי קשר לניסיון ולמנהיגות שלך. אתה צריך להמשיך לעונה נוספת"

זה ראיון עם מטרה. יואב זיו לא מסתיר. כל הקיץ המתין בתקווה לחתום בקבוצה אחרת בליגת העל ולהמשיך לשחק, אבל עכשיו אחרי שחלון ההעברות נסגר ועדיין אין מאמן שקרא לו, הוא פותח את הלב כדי לתת צ'אנס אחרון, כדי להעיר את מי שנמצא באותם שני שלישים שבטוחים כי הוא פרש או שבכלל חתום במכבי תל אביב.

גם הבוקר הוא הגיע לקרית שלום כדי לעשות אימון אישי. כך, בדבקות ובנחישות של בחור שעלה מהנוער וחולם על קריירה, מגיע זיו כל הקיץ בשעות הפוכות מהקבוצה למתקן האימונים כדי לשמור על הגוף למקרה שתגיע ההצעה שהוא מחכה לה. כששוטה ארבלדזה מעביר אימוני בוקר, הוא מגיע לבד בערב. מתאמן עם מאמן כושר שמכבי תל אביב סידרה בעבורו ומשמש לא פעם דוגמה עבור מאמני הקבוצות הצעירות שמבקשים מהילדים ומהנערים להביט על זיו שעובד בגפו בכדי לא להרים ידיים ולפרוש.

"אתה יודע מה?", אמר בשלב מסוים של הראיון אתמול. "אני עדיין יכול לשחק במכבי תל אביב. יכולתי גם בעונה הזו לתרום למכבי תל אביב בכל ההיבטים. "קח את העונה שלי עם פאקו אייסטרן. זה היה בסך לפני שנה וחצי. אני ופאקו לא התחלנו טוב מקצועית. הוא לא נתן לי בהתחלה מקום בסגל, אבל די מהר החל להביע אמון והשיא מבחינתי היה בגמר הגביע נגד הפועל באר שבע עם השער שהבקעתי בברך. כמה ימים קודם, הוא קרא לי לשיחה אישית קצרה ואמר לי: 'דע לך, אני לא יודע אם אשאר כאן לעונה נוספת או לא. אני אמרתי למרטין ביין להאריך לך את החוזה ורק בגלל הפן המקצועי. בלי שום קשר לתרומה שלך לחדר ההלבשה, בלי קשר לניסיון ולמנהיגות שלך. אתה צריך להמשיך לעונה נוספת כי אתה יכול לתרום מקצועית למכבי תל אביב'".

אייסטרן לא נשאר, אבל גם ביין וגם ג'ורדי קרויף האריכו לזיו את החוזה והכניסו אותו לעונה ששית במועדון אחרי שנחת מבלגיה כרכש של אבי נמני בקיץ 2010. אלא שבעונה שעברה הוא כבר כמעט ולא ראה דשא. גם סלבישה יוקאנוביץ' וגם פטר בוס לא גילו בו הרבה עניין והוא נמוג לאט לאט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כנראה שקבוצות נרתעו מכך שיואב זיו כבר בן 35 אחרת אני לא מבין מה השיקולים"./מערכת וואלה!, צילום מסך
"גם בתקופות הקודמות היו הרבה דברים שיצאו מחדר ההלבשה. לא הכל היה נעול בכספת. אני זוכר שדלף ההרכב של פאולו סוזה רגע לפני משחק הגביע באשדוד והוא רתח והשתולל".

בחור אינטליגנטי כמוך לא קרא את המפה בעונה שעברה? למה לא עזבת בחודש ינואר לשחק?

"כי הייתי בטוח לאורך כל הדרך שפטר ייתן לי צ'אנס ושאני לא אאכזב אותו".

עזוב, זו בטח הנוחות שלהיות במכבי תל אביב והכסף שקיבלת שגרמו לך להישאר.

"ממש לא. כסף בכלל לא היווה שיקול. הרי אם הייתי עובר בינואר לשחק בקבוצה אחרת, מכבי תל אביב הייתה משלימה לי את השכר. אני האמנתי כמו שאני מאמין גם עכשיו שאני יכול לשחק במכבי תל אביב".

אם כך, איך הגעת לחודש ספטמבר בלי קבוצה?

"פשוט לא מצאתי את המקום הנכון לאורך כל הקיץ. היו הצעות אבל הן לא התאימו לי. אני רוצה לשחק במקום שיתאים לי".

למה לא להודות על קריירה נפלאה ולפרוש?

"כי אני מרגיש טוב פיזית ומרגיש רעב נפשית".

אין מגנים שמאליים בכדורגל הישראלי. טאלב טואטחה ואופיר דוידזאדה באירופה, מרבית הקבוצות חיפשו והביאו מגנים זרים. ובכל זאת לא נמצאה הקבוצה שתרצה אותך בליגת העל.

"אתה צודק ובגלל זה התמיהה כל כך גדולה".

אז כל הסיפור זה גילך המתקדם?

"בגדול, כן. כנראה שקבוצות נרתעו מכך שיואב זיו כבר בן 35, אחרת אני לא מבין מה השיקולים".

בטח חשבת שמכבי תל אביב זה רשת הגנה ושאם עוזבים אותה, בטוח יהיו קופצים?

"הייתי בטוח שכאשר אעזוב את מכבי תל אביב, יהיה לי מקום בהרבה קבוצות אחרות. גם היום אני חושב את זה".

זה נכון שאתה חושב שאתה אחד משלושת המגנים השמאליים הטובים בארץ?

"לא נכנס להשוואות. אתה מדבר כל הזמן על מגן שמאלי, אבל גם בתור מגן ימני יש לי מקום בהרבה קבוצות בליגת העל".

אז יוקאנוביץ' ובוס פגעו בך בעונה שעברה?

"מבחינה סטטיסטית לא קיבלתי אצלם מספיק דקות. אם תלך ותבחן תראה שכאשר שיחקתי אצלם פה ושם, הייתי טוב. אבל הם לא נתנו לי מספיק".

ג'ורדי קרויף המנהל המקצועי של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"ברגע שהבנו שאנחנו לא יכולים לעצור את המהלך הזה, העדפנו להוציא ממנו את המקסימום לטובתנו". קרויף/ברני ארדוב
"מכבי מתנהגת איתי כמו מועדון גדול. הם פרשו בפניי את כל האפשרויות ואפשרו לי להתאמן בקרית שלום בשעות שלא מתאמנים שם במגרש של הקבוצה הבוגרת. לא עברתי אף פעם תקופה כזו"

מה הסיכום אליו הגעת עם מכבי תל אביב?

"מכבי מתנהגת איתי כמו מועדון גדול. הם פרשו בפניי את כל האפשרויות ואפשרו לי להתאמן בקרית שלום בשעות שלא מתאמנים שם במגרש של הקבוצה הבוגרת. לא עברתי אף פעם תקופה כזו. לא הייתי אף פעם חלק ממנודים של קבוצה ואני לא יודע מה זה להתאמן לבד. בהערת אגב כיושב ראש ארגון השחקנים, אני אפעל כדי שהנושא הזה של המנודים שמתאמנים לבד ייעלם. אבל כרגע אני בסטטוס אחר. אין לי חוזה במכבי, אין לי משכורת ואני רק יכול להודות למכבי שממשיכה לתת לי תנאים לעבוד".

לא היו הצעות כל הקיץ?

"היו, אבל לא משהו שהתאים".

מליגת העל?

"מעדיף לא להיכנס לפרטים של מי ומה".

למה לא לחכות עם ההחלטה עד ינואר כשהקבוצות ירצו. לעשות מקצי שיפורים?

"אם עכשיו לא ירצו אותי, למה שירצו בינואר כשחלון ההעברות ייפתח ויוכלו לצרף שחקנים עם חוזים? עכשיו אני חופשי, עכשיו אני עדיין בכושר, עכשיו זה הזמן. את ההחלטה אקבל ממש בקרוב".

מרגיש קצת עצב?

"לא".

בשלהי העונה שעברה נוצר רושם שאתה מצפה לקבל חוזה לעונה נוספת.

"זה לא נכון. היה לי ברור בסבירות גבוהה שאני לא אמשיך. אין לי שום טענות למכבי, להיפך".

יואב זיו שחקן מכבי תל אביב לשעבר. ברני ארדוב
יואב זיו שחקן מכבי תל אביב לשעבר/ברני ארדוב
"הקהל מפרש לפעמים לא נכון פעולות מסוימות והקהל לפעמים חסר סבלנות כלפי שחקנים מסוימים".

הקיץ עזבו בבת אחת ערן זהבי, קרלוס גרסיה ויואב זיו, אבל לשניים הראשונים נותנים משקל הרבה יותר גדול משלך בתרומה החברתית.

"האמת היא שיש כאלה שעדיין כותבים שעזבו הקיץ זהבי, גרסיה ושרן ייני אפילו ששרן כבר עזב מזמן. אני רגיל לכך שמעולם לא הייתי חביב התקשורת".

אתם חסרים בחדר ההלבשה?

"אני מניח שכן, אבל תצמח שם מנהיגות חדשה בקרוב. היה לנו חדר הלבשה מאוד חזק בשנים שעברו. חדר הלבשה בריא. ידענו לשמור על חדר הלבשה מאוד מחובר ולערן, קרלוס ולי היה משקל. יש עדיין שחקנים חזקים בקבוצה כמו גל אלברמן, אבל באמת שהיינו קבוצה של שחקנים שידעו לשמור היטב על המרקם החברתי".

האסיפה של ג'ורדי ביום ששי הייתה דולפת החוצה גם אצלכם?

"יכול להיות שכן. אני לא יכול להתחייב שלא. אני לא רואה בזה מקרה כל כך חמור. גם בתקופות הקודמות היו הרבה דברים שיצאו מחדר ההלבשה. לא הכל היה נעול בכספת. אני זוכר שדלף ההרכב של פאולו סוזה רגע לפני משחק הגביע באשדוד והוא רתח והשתולל. נכון שגם היו הרבה דברים שידענו להשאיר בחדר ההלבשה. העניין במכבי הוא שמהמעט שיוצא, עושים הרבה מאוד רעש. בעיניי זה לא סיפור כזה גדול שמאמן או מנג'ר מדבר עם השחקנים ואומר את דעתו. זה טבעי".

כשהגעת למכבי לפני שש שנים, האמנת שתהיה כל כך הרבה זמן בקבוצה? הרי שחקני רכש לא החזיקו במכבי תל אביב.

"בשנתיים הראשונות ממש לא חשבתי שאחזיק כל כך הרבה שנים. אלה היו שנתיים לא קלות עבורי בכלל. חתמתי על חוזה לשלוש שנים ואלמלא העונה השלישית בחוזה, אני בטוח שבתום שנתיים הייתי מוצא את עצמי בחוץ. אבל אז הגיע ג'ורדי ואמר שמבחינתו הוא רואה דף לבן חלק מול העיניים ומי שהוא ימצא לנכון יהיה איתו. לשמחתי ההגעה של ג'ורדי הביאה למהפך אצלי".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הקהל מפרש לפעמים לא נכון פעולות מסוימות והקהל לפעמים חסר סבלנות כלפי שחקנים מסוימים"/ברני ארדוב

באיזשהו מקום היית זה שהכשיר את הגדלת מספר הזרים לשישה. כיושב ראש ארגון השחקנים הישראלים, ציפו שתילחם על זה שלא תוגדל מכסת הזרים.

"אם זה היה תלוי רק בי, לא היו שישה זרים בכדורגל הישראלי".

אמרו שבגלל הקשרים שלך עם ג'ורדי תמכת בהגדלת מספר הזרים.

"מי הגאונים שאמרו? זה שקר. ברגע שהבנו בארגון השחקנים שאנחנו לא יכולים לעצור את המהלך הזה, העדפנו להוציא ממנו את המקסימום. דברים שיעזרו לשחקנים בעתיד".

היו ציניקנים שאמרו אז שהכשרת את הגדלת המכסה תמורת חוזה לעונה נוספת במכבי תל אביב.

"אם הייתי ממשיך במכבי, בטוח שהיו מפיצים שרקמתי דיל עם ג'ורדי לטובתי האישית על חשבון הכדורגלן הישראלי".

בר און-חברון של הכדורגל.

"הציניקנים והקשקשנים לא ייעלמו. תמיד יהיו אותן נשמות שיפיצו שקרים וסיפורים. לפעמים הם יפגעו ויגידו אמרנו לכם. אתה יודע מה הכי מצחיק או כואב? אני אישית נפגעתי מהמהלך הזה. אם לא היו עוברים לשישה זרים, הסיכוי שלי להמשיך בליגת העל הקיץ היה יותר גדול. תראה כמה קבוצות הביאו מגנים שמאליים זרים".

אתה בעניין של הארגון לעוד הרבה שנים?

"מבחינתי כן. אני רוצה לתרום. עשינו לא מעט דברים באחרונה שלא קיבלו הד תקשורתי כמו תקנון משמעת אחיד, חוזה אחיד. בקרוב ליגת הנשים בכדורגל תהפוך למקצוענית ולא יתייחסו לשחקניות כמו לעבדים. פעלנו הרבה לטובת שחקנים מנודים, לטובת שחקנים שלא קיבלו שכר".

אתה מזדהה עם דבריו של נוסא איגייבור שאמר כאן בין היתר, שאם טל בן חיים יאבד 20 כדורים לא יצעקו עליו מהיציע כפי שיצעקו כלפיו אחרי איבוד כדור אחד?

"היתה תקופה כזו עבורי במכבי אבל היא עברה וטוב שכך. השנתיים הראשונות היו לא פשוטות".

הקהל לא מבין כדורגל?

"הקהל מפרש לפעמים לא נכון פעולות מסוימות והקהל לפעמים חסר סבלנות כלפי שחקנים מסוימים. הייתי בסיטואציה שנוסא דיבר עליה ועבדתי קשה מאוד כדי לצאת ממנה. היו רגעים שלא האמנתי שאוכל לצאת מהסיטואציות האלה. דע לך שלשחקן ישראלי יותר קשה לחיות עם יחס כזה מתנכל מצד הקהל, בטח לשחקן שמשחק על הקו כמוני כי אז אתה שומע ומבין הכל. לשמחתי בתקופה של ג'ורדי זה לא חזר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully