וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הצעירים יחול רק על עונת 2016/17 ועשוי להשתנות בסיומו

6.9.2016 / 18:55

דירקטוריון מנהלת הליגה אישר את השינוי בחוק, לפיו קבוצות ליגת העל צריכות להחזיק שחקן מתחת לגיל 25 ושחקן נוסף מתחת לגיל 22, רק לעונה הקרובה, ובמהלכה יתקיימו דיונים על עתידו

שמואל פרנקל יושב ראש מנהלת ליגת העל בכדורסל. קובי אליהו
הסכמה זמנית. שמואל פרנקל/קובי אליהו

חוק הצעירים, ששונה הקיץ אחרי מספר שנים וקוצץ בשחקן אחד, יחול רק על עונת 2016/17, ועד לסיום העונה יוחלט על המבנה שלו לקראת השנים הבאות, כך הוחלט בישיבת דירקטוריון מנהלת ליגת העל שנערכה הערב (שלישי) בתום הגרלת המשחקים לעונה הקרובה. כזכור, בתום סערה גדולה שונה החוק לפני כחודשיים ולפיו כל קבוצה תצטרך לרשום בסגל שחקן ישראלי אחד מתחת לגיל 25 ושחקן נוסף מתחת לגיל 22, בניגוד לחוק שחל בשנים האחרונות וקבע כי על כל קבוצה להחזיק שני שחקנים מתחת לגיל 22 ושחקן אחד מתחת לגיל 25.

בתקופה האחרונה ניסו התומכים בחוק להעביר החלטה שהחוק יחול לשנתיים הקרובות, ולאחר מכן יבחנו את תוצאותיו, אך המתנגדים אליו טענו כבר בימים שלאחר המהלך השנוי במחלוקת שגרם לשינוי כי לא יתנו לו לעבור בשקט. היום בישיבה הוחלט לאשר את החוק רק לעונה הקרובה, כשעד לסיום העונה תתגבש החלטה כיצד ייראה החוק הצעירים החל מעונת 2017/18. ההערכות הן שהחוק יחזור למבנה הקודם שלו, שכן קיים רוב מבין קבוצות הליגה לחזרה.

במקביל, לא מעט חברי דירקטוריון עסקו בידיעה הבוקר בוואלה! ספורט, לפיה הפיינל פור יבוטל בסוף העונה הנוכחית ומהעונה הבאה יתקיימו סדרות לפחות בחצי הגמר. במהלך היום טענו גורמים שונים בדירקטוריון המנהלת שמה שיכול למנוע את המהלך הוא חוסר ההסכמה על מבנה משחק הגמר, ואם לא תתקבל שיטה שתוסכם על כל המתנגדים לפיינל פור, יהיה קשה לבטלו.

עוד בנושא

רמי כהן תוקף בעקבות שינוי חוק הצעירים: "למנהלת אין זכות קיום"
הפיינל פור בליגת העל בכדורסל צפוי להתבטל בסיום העונה הקרובה
הגרלת ליגת העל: הדרבי התל אביב ייערך כבר במחזור הרביעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully