וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיינל פור בליגת העל בכדורסל צפוי להתבטל בסיום העונה הקרובה

6.9.2016 / 9:26

רוב בדירקטוריון מנהלת הליגה לסיום דרכה של השיטה וחזרה לסדרות בחצי הגמר החל מעונת 2017/18: "השאלה היא מתי זה יעבור רשמית". הנושא לא יעלה לדיון בישיבה שתתקיים לאחר הגרלת המשחקים לעונה הקרובה

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

דירקטוריון מנהלת ליגת העל בכדורסל יתכנס היום (שלישי) לישיבה, בתום הגרלת סדר המשחקים לעונה הקרובה. סדר היום של הישיבה יכלול בעיקר נושאי תקציב ושינויים מינוריים בהרכב הדירקטוריון, כמו גם פגישה ראשונה עם יו"ר הטוטו החדש יוסי פילוס, אולם לוואלה! ספורט נודע כי בתקופה האחרונה התגבש רוב בין חברי הדירקטוריון לביטול שיטת הפיינל פור החל מהעונה הבאה.

בסיום העונה שעברה החלו מספר חברים בדירקטוריון לדחוף לשינוי שיטת המשחקים, כאשר לאחרונה הם הצליחו להגיע לשבעה חברים שיצביעו בעד השינוי. אך מאחר שמדובר בזמן קצר לפני תחילת העונה הקרובה, הדבר יחול רק על העונה שלאחר מכן. "אם אחד החברים לא ישנה את דעתו, השיטה תשתנה", סיפר אחד מחברי הדירקטוריון שבעד ביטול הפיינל פור, "השאלה היחידה היא מתי זה יעבור רשמית". לא ברור איזה שיטה תשוחק בגמר, אך הרצון הוא לחזור לסדרות לפחות בחצי הגמר.

שחקני מכבי ראשון לציון דריל מונרו, מארק ליונס, אבי בן שימול. מגד גוזני
הדרך לאליפות תהיה יותר מסובכת. שחקני ראשון לציון בסיום העונה שעברה/מגד גוזני

בקרב המתנגדים לביטול הפיינל פור היה קיים חשש כי יתקיים מחטף היום בישיבת הדירקטוריון, אך מאחר שהנושא לא נכנס לסדר היום, הוא לא יעלה כלל לדיון, זאת כלקח ממקרי עבר בהם הועלו נושאים שלא בסדר היום ואף עלו להצבעה, מבלי שלחלק מהחברים היה את הזמן ללמוד עליהם. בעקבות אותם מקרים חל שינוי בתקנון ונושא שלא נכנס לסדר היום מספר ימים מסוים לפני הישיבה, לא ידון בכלל.

הגרלת המשחקים, שתיערך היום בתל אביב, תהיה צנועה יותר מבעבר ותיקח בחשבון לא מעט אילוצי אולמות, שהועברו למנהלת הליגה בחודשים האחרונים. גם העונה יהיו שלושה סיבובים בליגה הסדירה ולאחר מכן רבע גמר פלייאוף ופיינל פור. המשחקים צפויים להתקיים בימים שבת עד שני, בהתאם להשתתפות חמש הנציגות הישראליות במפעלים האירופאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully