וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי כהן תוקף בעקבות שינוי חוק הצעירים: "למנהלת אין זכות קיום"

4.7.2016 / 15:09

הסגירה המוקדמת, ההתנגדות של הפועל ירושלים, השינוי של יו"ר המנהלת, הדיון הסוער והנטישה של יו"ר הפועל תל אביב שתוקף: "זה הקרקס של פרנקל". כך עבר החוק שיחזק את מכבי תל אביב והפועל ירושלים

רמי כהן יושב ראש הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
ישיבה סוערת במיוחד. רמי כהן/יוסי ציפקיס

בשנים האחרונות ידע דירקטוריון מנהלת ליגת העל ישיבות רועשות, אך ספק אם נערכה ישיבה סוערת כמו אתמול (ראשון), כשבסיומה שונה חוק הצעירים כך שכל קבוצה תהיה מחויבת לרשום בסגל שחקן אחד מתחת לגיל 25 ושחקן נוסף מתחת לגיל 22.

כמקובל בנושאים מרכזיים, נערכה ישיבה מוקדמת בוועדת המנהלת בה הוחלט להמליץ על המשך חוק הצעירים במתכונתו הקודמת - שני שחקנים מתחת לגיל 22 ושחקן נוסף מתחת לגיל 25. המתנגד היחיד בתוך הוועדה היה נציג מכבי תל אביב אלי דריקס. אלא שבפתיחת הישיבה הופתעו חברי הוועדה לגלות כי יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל, שנחשב מקורב לאנשי מכבי תל אביב, העלה לדיון את האפשרות שבסופו של דבר אושרה ולא את זאת שהומלצה על ידי ועדת המנהלת.

הישיבה אתמול כללה 11 חברי דירקטוריון ופרנקל. חמישה חברים תמכו בהשארת החוק במתכונתו הקודמת - יצחק פרי מראשון לציון, רמי כהן מהפועל תל אביב, גיא הראל מהפועל ירושלים, אלדד אקוניס מבני הרצליה, מיקי דורסמן מהפועל חולון וניסים אלפסי מעירוני נהריה. חמישה חברים נוספים תמכו בשינוי - מוטי אמסלם מהפועל אילת, אלי דריקס ממכבי תל אביב, כפיר סוויסה ממכבי קרית גת, שבי מיכאלי ממכבי אשדוד וארנון שירן ממכבי חיפה.

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת הליגה בכדורסל. ברני ארדוב
חוק שיחזק את הגדולות ויחליש את הבינוניות. פרנקל/ברני ארדוב

במצב העניינים, כפי שמוצג כאן, השינוי לא היה אמור לצאת לפועל, שכן קיים רוב נגד שינוי החוק. אלא שהדיון גרם לסערה גם בתוך המחנה המוביל, וגרמו ליו"ר הפועל תל אביב רמי כהן לנטוש את הישיבה בזעם - לטענתו לאחר שבין שלא תיערך ישיבה ושההצעה בה תומכת מכבי תל אביב תעבור כך או אחרת. במצב הזה נותרו חמישה חברי דירקטוריון מכל צד וההכרעה עברה לידיו של פרנקל, שתמך בשינוי החוק.

כאן לא נגמרה הדרמה. השינוי המקורי היה אמור לכלול את ביטול החובה לרשום שחקן מתחת לגיל 25, כך שכל קבוצה תחזיק בסגל שני שחקנים מתחת לגיל 22, אך לאחר שהיה ברור שהחוק המקורי ישונה, חל שינוי נוסף בחוק, כך שכל קבוצה תחזיק שחקן מתחת לגיל 25 ושחקן אחד מתחת לגיל 22.

"המשמעות של השינוי הזה הוא חיזוק הקבוצות הגדולות בליגה", אמר היום אחד ממאמני ליגת העל לוואלה! ספורט, "מטרת חוק הצעירים היא ברורה - מניעת מצב שבו מספר מצומצם של קבוצות יחזיקו את כל הישראלים הבכירים בשוק, וכעת הגדולות יכולות להוסיף ישראלי בכיר נוסף אליהן, מה שיחזק אותן ויחליש את הקבוצות הבינוניות וקטנות בליגה".

עוד באותו נושא

מהעונה הבאה: חוק הצעירים יכלול רק שני שחקנים

לכתבה המלאה
אלי דריקס מנכ"ל מכבי תל אביב (שמאל) עם עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ממתנגד יחיד, לרוב. דריקס/ברני ארדוב

רמי כהן אמר היום לוואלה! ספורט: "העובדה שרצו לעשות את הישיבה הזאת בלי חיים אוחיון ויניב מזרחי מוכיחה ומראה על כוונות לא טהורות חד משמעית. אי אפשר לנהל את המנהלת לפי איומים והפחדות שבאות מכיוון מכבי תל אביב. ביום שמכבי הודיעו שהם עוזבים, כל המערכת התחילה לעבוד מתוך פחד. פתאום מכתבים מעורכי דין, הייתה החלטה של ועדת מנהלת ואז הגיע מכתב של מכבי ופתאום הגיע רצון של פרנקל להפוך את ההחלטה".

"זאת לא הייתה ישיבה, זה היה הקרקס של פרנקל וכרטיסים אפשר לקנות במשרדי הכרטיסים הקרובים לביתך", המשיך יו"ר הפועל תל אביב, "בושה גדולה לבוא עם החלטה מהבית ללא כל קשר למה שנקבע לפני. זה שוק בצורה הכי גרועה של שוק, מנהל לא תקין בצורה הכי מכוערת שנקבעה. גם אם זה היה 11 נגד 1 ההחלטה הזאת תעבור. אמרתי שיבטלו את החוק לגמרי כי בסופו של דבר יש פה אחיזת עיניים. להראות שיש חוקי צעירים ודואגים להם ולעקר את החוק לגמרי".

כהן סיכם: "הגענו למצב יפה ופרנקל סקר את ההישגים של הכדורסל. שאלתי למה להרוס את הכול בכוח ולמה לפרק את האיזונים בכוח. כשראיתי שלא משנה מה נעשה וגם אנשים שהחוק לרעתם מציגים דעה בעד החוק, ולמרות שיש רוב והייתה המלצת ועדת מנהלת, וכשנוח לו הוא מקבל את ישיבת המנהלת וכשלא נוח לו הוא ינסה להפוך את זה, הבנתי שבהתנהלות הזאת אין זכות קיום למנהלת. חבל על כל שניה מיותרת שאני או מישהו אחר יושב שם".

רמי כהן יו"ר הפועל תל אביב כדורסל. יוסי ציפקיס
"מנהל לא תקין בצורה הכי מכוערת". רמי כהן/יוסי ציפקיס

תגובת מנהלת הליגה

ישיבת הדירקטוריון דנה בחוק הצעירים כשעה וחצי כאשר כל חבר דירקטוריון שביקש הביע את דעתו והתנהל ויכוח ענייני ומקיף שכלל מספר הצעות, כולל ביטול החוק לגמרי. יניב מזרחי, יושב ראש עירוני נס ציונה אשר ירדה ליגה זומן לישיבה ולא הגיע, כמו כן חיים אוחיון בעלים גלבוע/גליל העולה החדשה, זומן אף הוא לישיבה כמשקיף אך נמצא בחו"ל. גם בעבר התקבלו החלטות בדירקטוריון המנהלת כאשר חברים נעדרו ממנו.

ועדת המנהלת הוקמה על ידי יושב ראש המנהלת על מנת לדון לעומק בנושאים חשובים ולהגיע להסכמות בין הצדדים השונים. הועדה אכן המליצה על השארת חוק הצעירים, אך כידוע בסמכות הוועדה רק להמליץ לדירקטוריון והחלטותיה אינן מחייבות את הדירקטוריון., שהרי אם הדבר היה כך הדירקטוריון היה הופך למיותר.

המנהלת הכינה עבודה על השפעת חוק הצעירים על קידום השחקן הצעיר והעבודה הוצגה לחברי ועדת המנהלת ונשלחה לכל חברי הדירקטוריון. הדירקטוריון החליט ברוב קולות שלא להמשיך עם חוק הצעירים במתכונתו הקודמת וגם מי שדעתו לא התקבלה צריך לכבד החלטה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully