וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד גריפין: "הטענה מהקהילה הישראלית על האנטישמיות היתה קשה לי במיוחד"

הג'נרל מנג'ר של קליבלנד התראיין בפודקאסט של אדריאן ווג'נרובסקי והתייחס לביקורות שספג על פיטוריו של בלאט: "הייתי מוכן למתקפה מקצועית, אבל לא על כזו שפקפקה באופי שלי. עבור מי שהיה במועדון באותה תקופה זה היה צעד הגיוני לגמרי"

רויטרס

קצת פחות מחודש אחרי הזכייה באליפות ההיסטורית, ג'נרל מנג'ר קליבלנד דייויד גריפין מדבר לראשונה באריכות על העונה ההפכפכה שעברה על הקאבס. ה-GM התראיין לפודקאסט של עיתונאי 'יאהו' ו-The Vertical אדריאן ווג'נרובסקי בו התייחס לכל הסוגיות, כולל פיטורי דיוויד בלאט, מהלך שבזמנו גרר ביקורות רבות מהתקשורת וממאמנים ב-NBA שחשו כי נעשה למאמן הישראלי עוול.

כשנשאל על התגובות להן ציפה כשפיטר את דיוויד בלאט שעמד על מאזן של 11:30 ענה גריפין: "מנקודת מבט של כדורסל ותקשורת, התגובות שקיבלתי היו אלו שציפיתי להן. אבל אני לא חושב שזה היה משהו שהיה קשה להבין לאנשים שהיו סביב הקבוצה שלנו ביומיום. אם היית איתנו בכל יום, זה היה הגיוני לגמרי בעינך. אבל בהסתכלות מבחוץ, כשרואים קבוצה במאזן של 11:30 שמאומנת על ידי מאמן כדורסל טוב מאוד שזכה בתארים בינלאומיים ומפוטר, מתקבל הרושם של 'מה לעזאזל הם עושים?'".

עוד בנושא:
פופוביץ' נפרד בדמעות מדאנקן: "אין לו תחליף, בלעדיו לא הייתי פה"
בפיניקס מתלהבים משיתוף הפעולה בין דראגן בנדר למרקיס כריס
ג'ייסון קיד: "מאוכזב שלא זכיתי לשחק עם דאנקן בסן אנטוניו"

דייויד בלאט דייויד גריפין קליבלנד. AP
מישהו בכל זאת מופתע? גריפין עם בלאט/AP

לגבי התגובות החריפות שהגיעו מכיוונם של מאמנים אחרים בליגה אמר גריפין: "אני חושב שהמאמנים ראו במקרה הזה כמקרה מבחן שיכול להוביל לטרנד, כי אלוהים אדירים, אם הבחור הזה יכול להיות מפוטר במצב כזה, אז כולנו בצרות. ואני לא חושב שזה היה הוגן כלפינו, ולמען האמת גם לא כלפי דיוויד. הערכתי מאוד את מה שהם אמרו, זו בהחלט זכותם להגיד את זה, אבל אם אתה לא במועדון שלנו בכל יום, לא אכפת לי מה אתה חושב.

"הייתי מוכן למתקפה רועשת, אבל המתקפה שלה לא הייתי מוכן, ועדיין לא נוח לי איתה, היא זו שהאשימה אותנו בהתנהגות לא כנה עם דיוויד ובאנטישמיות. שזה מטורף. הזעקה שהגיעה מהקהילה הישראלית היתה קשה במיוחד בשבילי, כי היא פקפקה באופי של כאדם, וזה היה משהו שלעולם לא יהיה לי נוח איתו, כי הוא לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת".

על ההאשמות שלברון דחף לפיטורי בלאט והעובדה שגריפין ספג את האש בעקבות ההחלטה: "רציתי להגיד לכולם את האמת. אמרתי ואמשיך לומר שדיוויד מאמן מצוין, הוא פשוט לא היה האיש המתאים עבורנו באותה תקופה. היינו זקוקים לקול אחר בחדר ההלבשה. אף פעם אי אפשר להסביר איך מפטרים מאמן כל כך מצליח, אבל רציתי לתת איזשהו הסבר, כי אם לא הייתי עושה את זה, אנשים היו מתחילים להאמין במה שהם רצו להאמין. הסיפורים שנכתבו על הקבוצה שלנו היו שקריים לחלוטין. טענו שלאב לא מרוצה, שקיירי לא מרוצה, שלברון הוא גם הג'נרל מנג'ר וגם המאמן בו זמנית. הדברים האלה אולי מושכים גולשים ונותנים הקלקות, אבל המציאות היא שכל מה שלברון רצה מאז ומעולם זה להיות המנהיג הכי טוב עבור הקבוצה שלנו".

על האופן שבו התקבלה ההחלטה לפטר את בלאט: "אני מאמין גדול בלשתף את השחקנים בדברים שקורים בתוך המשפחה ובמהלכים שאני מתכוון לעשות, אבל כשזה נוגע לפיטורי מאמן, הרגשתי שאני צריך לפעול לפי איך שאני רואה את הדברים. לא ביקשתי את הרשות שלהם, כי לא הייתי צריך לעשות את זה כדי להבין מה הם מרגישים. אם הייתי מפקיד את ההחלטה הזאת בידיים שלהם זה לא היה פייר כלפיהם כי זה היה מעמיד אותם בסיטואציה מאוד לא נוחה".

על ההחלטה למנות את טיירון לו בתור מחליפו: "בזמן שטיי היה עוזר המאמן הוא הדהים אותי באופן שבו הוא היה לויאלי. מעולם לא ראיתי עוזר מאמן שכל כך תומך במאמן שלו. הוא אפילו לא היה מוכן להיפגש איתי אחד על אחד או לשבת לשיחה בארבע עיניים. לא ידעתי מה החזון שלו לגבי הקבוצה, אבל הרגשתי שהוא מסוגל ללחוץ על הכפתורים הנכונים. כשהוא היה האחראי על ההגנה שלנו בתור עוזר הרגשתי שהוא מנהיג, שהשחקנים מגיבים אליו בצורה נהדרת. ידעתי שהוא יוכל 'להחזיק' את השחקנים מבחינה רגשית ומנטלית, אבל לא הייתי יכול לדמיין שהוא יהיה כל כך טוב גם מבחינה מקצועית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דייויד בלאט טיירון לו מאמני קליבלנד. AP
"מעולם לא ראיתי עוזר מאמן כל כך לויאלי". לו ובלאט/AP

על תחילת הדרך עם דיוויד בלאט: "כשמיניתי את בלאט למאמן ידעתי שאני צריך להקיף אותו בכמה שיותר אנשים עם ניסיון ב-NBA. למזלי הייתה לו היכרות מוקדמת עם לארי דרו ולשמחתי הוא גם רצה מאוד את טיירון לו כעוזר מאמן בכיר. הוא ניהל את המשא ומתן מול טיי ישירות, הם לא היו זקוקים למתווכים".

על המחשבות שעברו במוחו לגבי ההתאמה בין לברון לבלאט: "כשלברון החליט להגיע לא חשבתי יותר מדי על המאמן, הייתי מוטרד בעיקר מאיך נבנה סביבו את הסגל הנכון. האמת היא שהאמנו שיש סיכוי שלברון יחזור, אבל לא ב-2014, אלא ב-2015. תכננו את כל העונה בידיעה שהוא לא יבוא, ובהתאם להלך הרוח התנהל גם תהליך מינוי המאמן. אחרי ההודעה שלו לא ידענו מה אנחנו מתכוונים לעשות, הכל היה מעורפל".

גריפין הוסיף: "בסוף העונה שעברה היינו קבוצה שיודעת להתגבר על קשיים, והגבנו היטב לכך שאמרו לנו שאנחנו לא יכולים לנצח. היינו בגישה של 'אנחנו נראה לכם', בניגוד לקודם לכן כשהניחו שאנחנו צריכים לנצח, ולא התמודדנו טוב עם הלחץ והציפיות שנבעו מכך. אז ככל שהזמן עבר התקשנו להתמודד עם הכישלונות שלנו, ועם העובדה שלא הבנו מה זה אומר להתגבש ולשחק אחד בשביל השני, וכשטיי לו הפך למאמן הוא הביא את הלך הרוח הזה של הקרבה אחד בשביל השני, וזה היה האלמנט שהיה חסר לנו. היינו חבורה של אינדיבידואלים מוכשרים שאהבו אחד את השני, אבל לא היינו קבוצה שמוכנה להקריב אחד בשביל השני. ורק כשהפכנו לכזו קבוצה, מימשנו את מלוא הפוטנציאל שלנו. ולכן אמרתי, ואני ממשיך להאמין בכך, שהכדורסל הטוב ביותר שלנו עוד נמצא לפנינו"

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
וככה זה הסתיים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully