וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מעיר של כדוריד: האפקט של האליפות על ראשון לציון

10.6.2016 / 10:13

אחרי שנים של כישלונות ספורטיביים, אחרי שנים של אדישות כלפי קבוצות הכדורסל והכדורגל, האליפות של מכבי ראשון לציון יכולה להביא סוף סוף לרפורמה בעיר שצמאה להצלחות. יניב טוכמן, ראשל"צי גאה, על הבשורה

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

ילדים ממושמעים יש במכבי ראשון לציון. חמש דקות אחרי הסיום מול מכבי תל אביב ביום שני האחרון, הם כבר היו ישובים כמו חיילים באוטובוס שהמתין ליד הארנה כדי להחזיר אותם הביתה. חבורה של כארבעים אוהדי מכבי תל אביב צעדה בשקט לאוטובוס שלה. הפנים שידרו כאב עצום על אובדן של עוד אליפות. הם לא הוציאו הגה כלפי הכתומים הצוהלים של ראשון לציון. ואז עברו שני אוהדים גברתניים ומקועקעים של הפועל ירושלים שלא חסו על עוגמת הנפש של הצהובים וברוע לב מקומם, החלו לקלל ולהקניט ממרחק של מטר. זה היה סימן עבורי שאת האליפות הפועל ירושלים לא תיקח. מי שלא יודע לכבד תוגת מפסיד, לא מגיע לו שלושה ימים לאחר מכן לשמוח על אליפות.

ספק אם האליפות הזו של מכבי ראשון לציון תשנה את פני הקבוצה ותהפוך את העיר הרביעית בגודלה בארץ לכזו שיש בה גאווה עירונית. כנראה שלנצח יהיו בראשון לציון יותר אוהדים למכבי תל אביב או מכבי חיפה ממה שיש להפועל ראשון לציון בכדורגל. אבל אחרי השבוע הזה, שהסתיים באליפות היסטורית לעיר היין שמזמן כבר לא נותרו בה כרמים, אי אפשר יהיה עוד לדבר בה רק על הכדוריד וכל מי שאהד בגלוי את מכבי תל אביב בכדורסל, יתחיל לפזול למה שיש לראשון להציע.

האליפות הזו אולי לא תשנה סדרי עולם, אבל היא מהווה יסוד חזק לרפורמה שאולי ותתרחש על העיר שתמיד ידעה להציע אירועי תרבות, פסטיבלים ומרכזי קניות מרשימים ופחות הישגים ספורטיביים. אחרי הכל, אילו כותרות ספורט תפסו כאן את תשומת הלב בחודשים האחרונים? אייל ברקוביץ' האשים את השחקנים שלו מהליגה הלאומית בלקיחת שוחד, אבל ברחוב רוטשילד סביב הקניון התעסקו יותר במעבר של סער פרנקל, איש הפועל בכדוריד, לאמן את מכבי ראשון לציון ובהחלטה של אמיר סולרסקי, נציב הספורט העירוני, לשחק עוד עונה של כדורגל בנחלת יהודה כשהוא עוד מעט סבא.

האליפות של ראשון לציון מגיעה לכל חובב ספורט: שי האוזמן מנתח
צפו בחגיגות של ראשון לציון, מונרו: "המשחק הגדול בקריירה"
הפועל ירושלים מתאבלת: "כולם המומים". איליי הולמן צפוי לעזוב

אוהדי מכבי ראשון לציון. מגד גוזני
הבשורה האמיתית של האליפות. אוהדי ראשון לציון/מגד גוזני

נכון שיש בראשון לציון אחלה איצטדיון אתלטיקה חדש והמתקנים בה בהחלט סבירים, אבל אוהדי הספורט בעיר יותר התעניינו במעבר של מכבי תל אביב כדורגל לשחק בנתניה ובמרחק שהם יצטרכו לנסוע מראשון בעונה הבאה.
כבר שנים שראשון לציון מגרדת פיינל פורים אבל לא מצליחה לעשות בהם נסים של חנוכה. שחקנים זרים אדירים שיחקו בקבוצה, אבל הכל נצבע לבסוף בצבע אפור. הסלב היחיד שאוהד את הקבוצה הוא שחקן התיאטרון אריה צ'רנר שפספס ביום שני את החצי כי שיחק באותה השעה בדוד וניה בתיאטרון החאן הירושלמי וגם אמש לא יכול היה לקבל פטור כי היה חייב להיות על הבמה בנשים העליזות מווינדזור (אחלה הצגה, רוצו לראות). זה שהבמאי חיים בוזגלו, אוהד הפועל ירושלים, שלח לו הודעות ברכה בפייסבוק סגר לצ'רנר את המעגל אחרי שנים שהוא רץ כמעט לכל משחק, אם זה לא מתנגש לו עם העבודה.

אתמול בארנה לא היה לעיר ראשון לציון במה להתבייש. כבר בחצי הגמר היו יותר כתומים מצהובים ביציע (כ-1,200 אוהדים). באגודה עשו נכון ורכשו כרטיסים לכל מחלקת הנוער ובית הספר לכדורסל ויש ים של ילדים שמשחקים כדורסל בעיר. אחד מהם היה על הפרקט אתמול ולא לקח אליפות. טל פלד קוראים לו. רק בן 13 וחצי והפסיד בנקודה לנער בן 16 מחיפה בתחרות הקלע הצעיר של המדינה. פלד והקבוצה שלו לקחו אליפות ארצית בילדים ויש באגודה עוד קבוצות שקטפו תארים ארציים בשנים האחרונות, אבל התחושה הייתה שזה שווה מקסימום עד הנוער ושבבוגרים אין שום סיכוי להצטרף להפועל ירושלים, מכבי חיפה והפועל חולון ששברו את ההגמוניה של מכבי תל אביב.

הרי מה היה חסר שראשון לא תנצח את אשדוד לפני חודש ובכלל לא תסיים בין שמונה הראשונות? מה היה חסר שהקבוצה החזקה הזו של תחילת העונה שהלכה גם למפעל האירופי, תקרוס פיזית ומנטלית ובכלל לא תגיע לסדרה מול מכבי חיפה לפני הפיינל פור?

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מכבי ראשון לציון חוגגת. ברני ארדוב
כמעט הודחו. שחקני ראשון לציון/ברני ארדוב

ראשון לציון עיר גדולה וספורטאים רבים צמחו בה, אבל מעטים זכו לתהילה מקומית בכדורסל ובכדורסל. לאיתן שלום המלך ולניסן קפטה הנסיך עדיין לא קמו יורשים בכדורגל ובכדורסל אפילו עומרי כספי עבר כאן לאיזו תקופה בצעירותו, אבל לרגע לא חשב להישאר לקריירת בוגרים. שון דאוסון שעשה אתמול את המפנה במחצית השנייה הוא בוגר מחלקת הנוער והוא מהווה השראה לרבים. מן הסתם אין לו עוד הרבה זמן על הפרקט בבית מכבי ואולי הוא כבר יעזוב הקיץ, אבל לעולם הוא ייזכר כמי שגדל באגודה ועשה את המסלול עד שהביא צלחת גם עם הגדולים.

הבוקר ודאי ירחיבו רבים את הצורך לחזור לסדרות כדי שלא תהיינה הפתעות. אבל אסור לטעות. מכבי ראשון לציון אלופה ראויה. מי שגומר את מכבי חיפה עם יתרון ביתיות בסדרה ומנצח את מכבי תל אביב והפועל ירושלים, ראוי לכל חתיכת מתכת בצלחת. וזה רק סמלי שאריק שיבק הוותיק זכה לעשות את התואר הראשון שלו בישראל אחרי כל כך הרבה שנים במגרשים דווקא בראשון לציון אצל יצחק פרי שתמיד היה גרסת לייט של שמעון מזרחי על כל המשתמע מכך. עכשיו גם הוא יכול להגיד 'עשיתי את זה'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully