וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בחגיגות של ראשון לציון, שיבק צבע את שערו בשחור

10.6.2016 / 6:59

הכתומים חגגו אל תוך הלילה. המאמן עמד במילתו: "אליפות בישראל זה הכי מרגש". ליונס היה על סף דמעות, רייט הקדיש את התואר לדרוקר. מונרו לא צפוי להישאר, ליונס ישודרג? שיבק צבע את שערו בשחור

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: שחקני מכבי ראשון לציון חוגגים

1. ההיסטוריה

בשנת ה-40 להקמת המועדון חגגה אמש (חמישי) מכבי ראשון לציון זכייה היסטורית באליפות המדינה לאחר שגברה בגמר הפיינל פור 77:83 על הפועל ירושלים. הכתומים, שקיבלו דחיפה מכ-2,500 אוהדים ביציעי הארנה בירושלים, יצאו מפיגור 13 הפרש במחצית הראשונה, והשתלטו על העניינים במחצית השנייה בדרך לניצחון מדהים. דריל מונרו עם 29 נקודות, ושון דאוסון עם מחצית שנייה פנטסטית בה קלע 16 נקודות בדרך ל-21 בסך הכל, היו גיבורי הניצחון ונתנו את האות לפתיחת החגיגות על הפרקט.

השחקנים הכתומים נראו בהלם בסיום המשחק, כשהראשונים לרוץ ולחגוג עם הקהל היו שון דאוסון והקפטן ניצן חנוכי, כששאר השחקנים מצטרפים אליהם, "אין מילים, יקח זמן לעכל את זה, מטורף", אמר חנוכי, שחוגג היום את יום הולדתו ה-30, על הפרקט בירושלים, "עונה מדהימה, שחקנים שהם גברים אחד אחד, מהיום הראשון ידענו איזה איכויות יש בקבוצה הזאת, היו מלא עליות וירידות. הרגשה מטורפת. נשמח עד הבוקר, זה מטורף". כריס רייט, שהצטיין בפתיחה, הוסיף: "זאת תחושה מדהימה להיות אלוף, בשביל זה אתה חי, להחשב לאליפות, הדרך לכאן מדהימה. פגשנו קבוצה קשה מחיפה, אנשים פקפקו בנו נגד מכבי, ונגד ירושלים, אלה מועדונים שאנחנו מכבדים, אבל להשיג ניצחון כמו שהשגנו הלילה, ובצורה שעשינו את זה העונה, זה מדהים".

עוד בנושא

היסטוריה: מכבי ראשון לציון ניצחה את הפועל ירושלים 77:83 וזכתה באליפות
צפו בחגיגות של מכבי ראשון לציון, דאוסון: "מקווה שלא אהיה פה בשנה הבאה"
השון לציון: מה אתם יודעים, אלופת ישראל תשחק בליגת האלופות בעונה הבאה
דני פרנקו לא ימשיך בהפועל ירושלים, פיני גרשון עשוי להצטרף למועדון

מאמן מכבי ראשון לציון אריק שיבק. מכבי ראשון לציון,
עמד במילתו וצבע את שערו לשחור. שיבק לאחר הצביעה/מכבי ראשון לציון

אנשי האולם בירושלים לא ידעו כיצד לטפל בקבוצה מעיר היין שחגגה על הפרקט למעלה מ-40 דקות וסירבה להתפנות לאזור חדר ההלבשה, עד שכמעט ונסגר החשמל כדי לשלוח אותם הביתה, "בהחלט רגע שיא, טירוף. אני לא יודע איך להגיב", אמר אבי בן שימול בסיום, "האמנו, באמת האמנו, אני יחסית רגוע, שמח שעשינו את מה שהאמנו בו. צריך לתת המון קרדיט לשרון דרוקר, צביקה מנדלייב ושמוליק ברנר שקרע את החיים שלו, לאריק שיבק שבא וסיים את זה. כשחתמתי, אחת הסיבות הייתה השחקנים שיהיו בקבוצה, להוציא את דריל שלא ידעתי שיהיה כזה מדהים, וכריס שהיה כזה מדהים. הסגל הישראלי החזק, והזרים שבאו ונתנו מלא. הרגיש שיש פה משהו אחר, במקום ללכת לעוד קבוצה, החלטתי לבוא לפה ולעשות משהו גדול, ושמח שזה יצא לפועל".

מי שדווקא לא רשם משחק גדול, כמו בחצי הגמר שם הצטיין, היה מארק ליונס, שהיה לאורך כל העונה אחד הגארדים הטובים בליגת העל, ובסיום המשחק נראה נרגש מאוד, על סף דמעות, "אני כל כך גאה בחברים שלי לקבוצה, כולם הטילו בנו ספק. לא שיחקתי את המשחק הכי טוב שלי, אבל ידעתי למצוא את החברים שלי לקבוצה. דריל, שון, כריס, אבי ניהל את המשחק, ניצן שמר נהדר, טוני שמר נהדר. אני גאה בכל השחקנים. אני כל כך שמח, ומקווה שזאת תהיה האליפות הראשונה מבין כמה אליפויות".

שחקן מכבי ראשון לציון מארק ליונס. מגד גוזני
על סף דמעות. ליונס/מגד גוזני

2. החגיגות

מי שנקלע לחדר ההלבשה של ראשון לציון בסיום המשחק, יכול היה להבין כי עומדת בפניו קבוצה שניצחה משחק, אבל זכתה באליפות? לא ממש. השחקנים אמנם רקדו מעט, וגם שמפניה הייתה, אבל לא שמחה בלתי ניתנת לעצירה. עיקר העניין הייתה צלחת האליפות, שכולם מיהרו להצטלם איתה. "אני אחגוג בעוד כמה שבועות, כרגע אני מפנים את הכל. הכל אפשרי לקראת העונה הבאה, לא יודע מה יקרה", ניסה להסביר דריל מונרו למה הוא לא נראה נרגש מדי.

כמעט שעתיים מסיום המשחק עשו שחקני ראשון לציון את הדרך למתחם הרובע בעיר, שם חיכו להם כמעט אלף אוהדים שבאו לחגוג בספונטניות. בזה אחר זה העלה הכרוז ניב זהבי את שחקני הקבוצה ואנשי ההנהלה אל הבמה, כשהאוהדים מצידם מדליקים רימוני עשן כתומים. עיקר החגיגות היו כשעלו שון דאוסון, דריל מונרו וניצן חנוכי. למרות הציפייה, החגיגה התפזרה אחרי שעה, כשחלק מהשחקנים הולכים לביתם, חלקם נכנסו לאכול במסעדות הסמוכות וחלק קטן המשיך לרקוד.

"ידענו שאנחנו יכולים לנצח, ועשינו היסטוריה הלילה, וברור שאנחנו בשוק כי זכינו באליפות, תמיד ידענו שאנחנו יכולים לזכות בזה", הסביר כריס רייט למה הוא וחבריו לא מפגינים יותר מדי רגשות חוץ מהלם מוחלט סביב מה שקרה בירושלים, "זאת לא הפתעה בשבילנו, נחגוג בדרך שלנו". גם כשהגיע למתחם הרובע עם האוהדים, נראה דריל מונרו די רגוע כשהוא מופתע מכמות האוהדים היפה שהגיעה בשעת לילה מאוחרת: "אני אלך הביתה ואסתובב עם אשתי, אפנים את הכל ואהנה מזה. פשוט ארגע".

חגיגות האליפות יתקיימו ביום שני, 20:30 במתחם הרובע בראשון לציון בהשתתפות השחקנים, להקת אתניקס והזמר אליעד נחום. ביום שלישי תתארח הקבוצה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מאמן מכבי ראשון לציון אריק שיבק. מכבי ראשון לציון,
שיבק וצובע שערו/מכבי ראשון לציון

3. שיבק ודרוקר

רק לפני פחות מחודשיים היה נראה כי מכבי ראשון לציון עומדת על סף קריסה. הקבוצה החליטה בצעד שקיבל ביקורות רבות לפטר את שרון דרוקר ולקחת במקומו את אריק שיבק. אחרי הזכייה באליפות, כמעט כל השחקנים בחרו להזכיר את המאמן שפוטר: "אני רוצה להודות למאמן שרון דרוקר, בלעדיו לא היינו פה", אמר כריס רייט במהלך החגיגות, "אני רוצה להודות לו שהביא אותנו. כולם פקפקו בנו, ואתה רוצה את זה יותר כדי להוכיח לאנשים. זה חלק מהמשחק, יש אנשים בעדך, ויש אנשים נגדך, והכי חשוב זה להשיג את הניצחון".

מי שנכנס לנעליו של דרוקר היה אריק שיבק, מאמן שעבר העונה טלטלה גדולה. את העונה החל בהפועל אילת, אחרי שהוביל אותה מאמצע העונה שעברה עד לתואר סגנית האלופה. לאחר מכן ישב תקופה ארוכה מאוד בחוץ, וכשדרוקר פוטר היה ברור שיגיע לראשון לציון, בזכות קשריו עם הספונסר הראשי של הקבוצה. שיבק לקח את הכתומים והצליח לחבר ריצה בדיוק בזמן הנכון של העונה כדי להוביל אותם לאליפות ראשונה שלהם, ורביעית שלו בהיסטוריה אחרי שלוש אליפויות בהולנד.

"זה לא דומה למה שקורה בחו"ל, זה הבית שלך, זה אצלך בבית", ניסה מאמן הנבחרת לשעבר להסביר את האושר שעובר עליו, "כיף גדול, אושר גדול, בעוד כמה חודשים אחגוג 60 וזאת המתנה ליום הולדת". בראיון לקראת חצי גמר הפיינל פור הבטיח שיבק כי אם יוביל את ראשון לאליפות, יצבע את שיער ראשו הלבן לשחור. המאמן הבטיח כי יעמוד במילתו, ואכן עמד היום במילתו וצבע את שערו

"אחד הדברים שניסיתי לדבר עם השחקנים, "חברים אתם משחקים כדורסל, בואו נשחק כדורסל של אליפות, בואו נשחק יותר אפקטיבי ופחות אטרקטיבי", אמר שיבק כשניסה להסביר מה השינוי שהוא הכניס לקבוצה, והתייחס להלם ששרר בתוך הקבוצה אחרי הזכייה באליפות, "בשבועיים האחרונים עברנו שלושה שיאים, משחק חמישי בחיפה, ניצחון על מכבי תל אביב לפני שלושה ימים. רק לפני שמונה ימים ניצחנו את חיפה. עשינו שלושה שיאים וזה מעצים את ההישג הגדול שעשינו".

אוהדי מכבי ראשון לציון. מגד גוזני
אוהדי מכבי ראשון לציון/מגד גוזני

4. מונרו

הכוכב הגדול ביותר של ראשון לציון, דריל מונרו, שכאמור התקשה להראות רגשות בחגיגות האליפות, זכה אמש גם בתואר ה-MVP של העונה. מונרו בכלל לא היה אמור להיות בראשון לציון בקיץ, כשניהל מגעים עם הפועל תל אביב שלא הצליחו לסגור את הבאתו, ואז הכתומים עם הרבה מאוד מאמץ הצליחו לצרפו. מהרגע הראשון היה ברור כי מדובר בשחקן פנים מהאיכותיים שנחתו בישראל, והעובדה שנבחר גם לחמישיית העונה ביורופקאפ, מלמדת על האיכות שלו.

"זה מרגיש טוב, באנו כקבוצה והצלחנו לעשות את זה. זה המשחק הכי גדול שלי בקריירה, כנראה גם העונה הכי גדולה שלי", אמר מונרו בסיום, "אני שמח, עשינו משהו גדול בשביל כל האנשים האלה, שמח שהצלחנו לעשות את העבודה. 40 שנה מאז שהמועדון הוקם, אני שמח שהבאנו את האליפות בשנה הזאת. אני מתרגש מהתואר הזה, בשבילי זה תואר קבוצתי, MVP יכול להיות MVP רק אם החברים שלו לקבוצה עוזרים לו להיות כזה".

שחקן מכבי ראשון לציון, דריל מונרו. יוסי ציפקיס
שמחה מאופקת. מונרו/יוסי ציפקיס

5. העתיד

בעונה הבאה תשחק ראשון לציון בליגת האלופות של פיב"א, כשאחת הסוגיות שתעמוד על הפרק היא אירוח משחקי הבית בבית מכבי. אחת הדרישות של המפעל החדש הוא עריכת המשחקים באולמות של 3,700 צופים או יותר, כשהאולם הביתי של הכתומים לא עומד בדרישה. למרות זאת, יו"ר הכתומים יצחק פרי היה נשמע בטוח בסיום כי יקבל את האישור לארח לפחות בשנת הבכורה את המשחקים בעיר היין.

בתקופה האחרונה שרר מתח בין ראש העיר דב צור לקבוצה, לאחר שצור הודיע כי יבדוק את העברת הכספים למועדון לאחר פיטוריו של שרון דרוקר. אמש ראש העיר עודד כאחרון האוהדים מהפרקט, ובסיום היה נראה מאושר. קיצוץ? לא על הפרק. "אמרנו שנבחן את הדברים לפי התוצאות, זה היה אתגר שהצבנו בפני הקבוצה, ועכשיו זאת התוצאה הנפלאה ביותר", סיפר צור בסיום, "ראיתי את הקבוצה הזאת מתארגנת לפני 40 שנה בבית מכבי הישן, שהיא הייתה תחרות לכדוריד, אז הייתי יו"ר הקבוצה. רואים מה הפעילים, המנהלים, פרי ואנשיו, מה כל אחד תרם לבנייה של הקבוצה, איזה עבודה סיזיפית זאת עבודת הספורט. לבנה אחרי לבנה, 40 שנה של עשייה, ובסוף זאת התוצאה".

בקבוצה יעשו מאמץ כדי להשאיר כמה שיותר שחקנים מהעונה הנוכחית. ניצן חנוכי, אבי בן שימול, עידן זלמנסון וגולן גוט מחזיקים בחוזים, כשהקבוצה תציע חוזה חדש גם לטוני יאנגר. גם לשון דאוסון יש חוזה, אך הוא ייצא בשבוע הבא לארצות הברית שם יעבוד עם מאמן אישי לפני שישחק עם וושינגטון וויזארדס בליגת הקיץ. דאוסון כבר הצהיר אמש כי הוא מקווה שמשחק האליפות ההיסטורי יהיה האחרון שלו בישראל.

לגבי הזרים במועדון יציעו הצעה משופרת למארק ליונס, בתקווה שיחתום, כשהכתומים הודו כי הסיכוי להשאיר את דריל מונרו הוא נמוך ביותר, לאחר עונת שיא שכזאת. לגבי כריס רייט ייתכן שימשיך גם כן.

שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסון. ברני ארדוב
בדרך לוושינגטון. דאוסון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully