וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השון לציון: מה אתם יודעים, אלופת ישראל תשחק בליגת האלופות

9.6.2016 / 23:49

אלופה עם מאזן שלילי, ואלופה שבאה מהמקום השישי, ואלופה שבדרך אל הצלחת העיפה את שלוש הראשונות. וכששיבק, דאוסון, בן שימול וחנוכי גוזרים את הרשתות, אתה פתאום מבין: את הערב הזה צריך לנצור, כי קרה כאן משהו מיוחד. מאחורי הק?ל??עים

one

רגע. לפני שמתחילים. מכבי ראשון לציון, אלופת ישראל בכדורסל. לכתוב ולא להאמין. לקרוא ולא להאמין.

כדי לספר סיפור טוב, צריך לפעמים להתחיל מהסוף: הררי מילים נכתבו על שערוריית השריונים, ועל מלחמות העסקנים, ועל יול"ב ועל פיב"א, ואיפה תשחק מכבי תל אביב ולאן מועדות פניה של הפועל ירושלים, אבל השורה התחתונה היא כזו - אלופת ישראל בכדורסל תשחק בעונה הבאה בליגת האלופות (של פיב"א, כן?). אוטופיה זה כאן.

עוד בנושא:

מכבי ראשון לציון ניצחה את הפועל ירושלים 77:83 וזכתה באליפות
שיבק: "מדהים, מדהים, מדהים". חנוכי: "האליפות רשומה על מונרו"
דני פרנקו לא ימשיך בהפועל ירושלים, פיני גרשון עשוי להתמנות למאמן

מכבי ראשון לציון אלופת המדינה. יוסי ציפקיס
אוטופיה/יוסי ציפקיס

בהפסקת המחצית, כשירושלים עוד הייתה האלופה המכהנת, ואיש לא העז לדמיין שהיא בכלל האלופה היוצאת, עמד שון דאוסון על 3 מ-23 לשלוש בשישה וחצי משחקי פלייאוף. הוא התייצב על 4 מ-16 מהשדה במשחק וחצי בפיינל פור. הוא נזכר בוודאי במשחק המכריע של רבע גמר היורופקאפ בפרנקפורט ובהפסד הדרמטי למכבי אשדוד בגביע המדינה, וראה איך הקוף מתיישב לו על הגב. אבל לא.

בתוך שלוש דקות הוא ירה 3 מ-3 לשלוש. עד סוף הרבע השלישי הוא הוסיף 11 נקודות. ואת הערב הוא סגר על 21 נקודות, עם 5 מ-7 מחוץ לקשת. עם יריות מאזור חיוג רבת עמון. עם קליעות מחצי מרחק. ודאנקים מאזור חיוג 1. אי שם, מעבר לים.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
שחקן מכבי ראשון לציון, שון דאוסון. יוסי ציפקיס
תצוגת קליעה של NBA. דאוסון/יוסי ציפקיס

ופתאום, ראשון לציון ביתרון. טוב, אבל אולי היא חזרה מוקדם מדי. ופתאום, מתברר שדונטה סמית' לא באמת מופיע לכל המשחקים הגדולים, והישראלים של ירושלים הם אינם שוברי שוויון. טוב, אבל בעצם גם הפועל אילת עמדה השבוע בדיוק באותה סיטואציה מול ירושלים, כשעל השעון חמש דקות, וקאליף וואייט דאג להאריך לעצמו את החופשה.

וירושלים, היא הרי האלופה. ואסור לזלזל בלב של אלוף, אמר פעם רודי טומג'אנוביץ'. והיא תמצא בסוף את הדרך לנצח. או שלא. 8 מ-9 היה לאדומים מהקו ב-35 הדקות הראשונות. ובחמש האחרונות - 5 מ-13. כי עם כל הכבוד לאלופה היוצאת, זאת שנת הסינדרלה. לא רק לסטר והפועל באר שבע. דווקא בשנה שבה אליפות הכדוריד יצאה מראשון לציון, אלופת הכדורסל הגיעה אליה.

רגע. לפני שממשיכים. מכבי ראשון לציון, אלופת ישראל בכדורסל. לכתוב ולא להאמין. לקרוא ולא להאמין.

שחקן הפועל ירושלים דונטה סמית'. יוסי ציפקיס
לא ייאמן. דונטה סמית'/יוסי ציפקיס

אריק שיבק הוא האנטי גיבור הקלאסי של הכדורסל הישראלי. לפני 28 שנים הוא עמד לראשונה על הקווים בליגה, ועדיין כמעט אף אחד לא יודע להגות נכון את שמו (Shivek!). וכשהוא נתקל ביותם הלפרין ובליאור אליהו, הוא בוודאי נזכר במדליית הכסף המשותפת שלו איתם בנבחרת העתודה ב-2004. אבל היה שם עוד שותף אחד, שבאותה עונה אפילו קלע סל בגמר היורוליג. קוראים לו אבי בן שימול. וכשהוא מניף את הצלחת יחד עם ניצן חנוכי, אתה מבין שאת הערב הזה צריך לנצור, כי ראית משהו מיוחד.

ואם מדברים על מיוחדים, אין מיוחד מדריל מונרו. "אני עוקב אחרי דריל כבר שלוש שנים, ובכל קיץ היה לי פרויקט קבוע - לנסות להביא אותו", סיפר לי שרון דרוקר בראיון במהלך העונה. "בזמנו עוד ניסיתי לשכנע אותו לבוא לגלבוע/גליל, אבל תמיד היו לו הצעות טובות יותר מספרד, או מהליגה השנייה באיטליה. העונה זה סוף סוף קרה, וכנראה שבסיומה ניאלץ להיפרד". אז הם נפרדו מוקדם מהצפוי, וגם מוקדם מהרצוי מבחינתו של דרוקר. הוא פתח את המשחק עם 11 מ-11 לשתיים, היה קרוב להשלים טריפל דאבל במכות, וסיים עם 29 נקודות. בקרוב ניאלץ להתרגל לחיים בלי הסופרסטאר הזה.

לראשונה בכל הזמנים, אלופת המדינה לא סיימה בין שלוש הראשונות - ואפילו במקום השישי. לראשונה בכל הזמנים, האלופה סיימה את הליגה הסדירה במאזן שלילי. ברבע הגמר היא הדיחה את הקבוצה שבמקום השלישי, בחצי הגמר העיפה את הקבוצה שבמקום השני ובגמר טיאטאה את הקבוצה שבמקום הראשון.

רגע. לפני שנפרדים. מכבי ראשון לציון, אלופת ישראל בכדורסל. לכתוב ולא להאמין. לקרוא ולא להאמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully