וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצחק פרי: "שחטו אותי מכל כיוון. התקציב שלנו בדיחה"

10.6.2016 / 11:10

יו"ר מכבי ראשון לציון חגג את הזכייה ההיסטורית של המועדון שהקים לפני 40 שנה וירה: "נכנסנו למשבר, קיבלנו החלטה לא פופולרית, וההחלטה הצליחה. זאת אליפות בזכות ולא בחסד, אליפות אמיתית. נצטרך לראות איך שומרים על הזרים. לחץ של 40 שנה השתחרר"

האליפות של מכבי ראשון לציון ב-2016/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: חגיגות האליפות של מכבי ראשון לציון

רק לפני חודשיים עמד יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי בעין הסערה. התקשורת ביקרה אותו בצורה נחרצת על פיטוריו של שרון דרוקר, שהוביל את הקבוצה לפתיחת עונה נהדרת ורבע גמר היורופקאפ, ופרי שתק ולא הגיב. אמש (חמישי) חגג יושב הראש, שהקים את המועדון לפני 40 שנה, אליפות היסטורית, ונשמע מפויס, אך לא שכח את כל התקופה הקשה.

עוד בנושא:
שוברי קופות: האליפות של ראשון לציון מגיעה לכל חובב ספורט
מכבי ראשון לציון: סיכוי נמוך שמונרו יישאר, ליונס יקבל הצעה משופרת
שיכורים ולא מיין: צפו בחגיגות של שחקני ראשון לציון אל תוך הלילה
צפו בחגיגות של מכבי ראשון לציון, דאוסון: "מקווה שלא אהיה פה בשנה הבאה"

מאמן מכבי ראשון לציון שרון דרוקר. ברני ארדוב
"ההחלפה באותו רגע לקבוצה שהייתה במשבר עמוק מאוד הייתה נכונה". דרוקר/ברני ארדוב

"סוד ההצלחה של ראשון העונה? אפשר לצטט אותי במלוא המילים - שרון בחר שחקנים טובים מאוד", אמר פרי בראיון לאחר המשחק, "בחר את הזרים, את אבי בן שימול, בחר שחקנים טובים מאוד. שיחקנו כדורסל טוב מאוד ויפה מאוד בחלק הראשון של העונה, נכנסנו למשבר, ידענו לקחת החלטה לא פופולרית בלשון המעטה וקשה, שחטו אותי מארבעה כיווני אוויר, וההחלטה הצליחה. ביום שאחרי שקיבלתי את ההחלטה זה היה הלילה הראשון שישנתי אחרי חודשיים שלושה, ואחרי זה הדברים השתנו. היום השתחרר האוויר, ככה שלא תראו אותי רוקד וקופץ, השתחרר האוויר. אני גאה בשחקנים ובמאמנים שלי, גאה במועדון. ראש העיר, או בכלל העירייה נותן לנו גב לספורט ולכדורסל בעיר, מכינים את החגיגות. בעוד יום או יומיים נתחיל את ההכנות לעונה הבאה".

עד כמה קשה היה לקבל את ההחלטה ההיא?

"צריך להאמין בדרך ולהלחם עליה כל הזמן, אם אתה מאמין וישר עם עצמך, בסופו של דבר תצליח. בתחילת הדרך שחטו אותי על הנושא של אירופה, הוכחנו שהשתתפות תרמה לקבוצה, גם מבחינת מיצוב ואופי, היום בפיב"א מדברים על מכבי ראשון לציון בצורה מאוד פוזיטיבית, וגם בנושא של רגע של משבר קיבלנו החלטה על החלפת מאמן, בלשון המעטה לא פופולרית, אבל אנחנו האמנו שההחלפה באותו רגע נתון תעשה טוב לקבוצה, מה שבאמת קרה. מבלי לפגוע בשרון וביכולות שלו. ההחלפה באותו רגע לקבוצה שהייתה במשבר עמוק מאוד, היינו עם 14 הפסדים ב-18 משחקים, הייתה נכונה. אריק ניצח 8 מ-12 משחקים מאז שהגיע, וזה שווה אליפות".

שחקני מכבי ראשון לציון, מארק ליונס, דריל מונרו. ברני ארדוב
"נצטרך לראות איך אנחנו שומרים על הזרים". ליונס ומונרו/ברני ארדוב

פרי, ששב למועדון לפני חמש שנים אחרי תקופה של כמעט עשור בה זז מתפקיד היושב ראש לעמדת האוהד, הוא אחד שלא מסתיר את אשר ליבו. למרות זאת, אחרי ההישג המדהים, הוא נשאר רגוע עם חיוך גדול, "אני הייתי באמת במתח ובתקווה, האמנתי גם שאנחנו ניקח את האליפות. בתדרוך של אריק לפני המשחק, ישבתי על הכסא ועל הכסאות היו מספרים, והיה כסא עם המספר 1. אמרתי שאלוהים מלמעלה שלח את מספר 1, ישבתי רגוע. הייתי במתח כל המשחק, ולקחתי ללב את השריקה לעבירה של שון ב-8 הפרש, כשהמשחק כבר היה גמור, אז השופטים לקחו החלטה. לא חושב שהייתה עבירה, וגם היה עבירה קטנה, אז השופטים לא צריכים לשרוק במצב כזה כשקבוצה לוקחת אליפות, לתת לקבוצה השנייה. מהרגע הזה, שלקחנו את האליפות, אז באיזשהו מקום לחץ של 40 שנה השתחרר".

איך שומרים על הקבוצה הזאת גם בעונה הבאה?

"לכל הישראלים יש חוזה לעונה הבאה, ניצן, אבי, גולן, שון וזלמנסון, חוץ מליאנגר, ואני מאמין שגם הוא ימשיך. השאיפה שלי להיות רק בצמרת, לא להשאר, להיות רק בצמרת. התקציב שלנו העונה? בדיחה. התחלנו בסביבות 7 וחצי מיליון שקל, וגמרנו אותו ב-9 מיליון שקל, ביחד עם אירופה. אם מסתכלים על כל הקבוצות הישראליות הבכירות, והאירופיות, זה 2.2 מיליון דולר. זה בערך מה שעולה שליש שחקן בקבוצה גדולה".

אתה מאמין שפיב"א תאפשר לכם לשחק בעונה הבאה בליגת האלופות בבית מכבי?

"בשנה הראשונה, הליגה, או פיב"א, אמרה שהיא תיקח נקודות זכות כאלה או אחרות, מקווה שיתנו לנו על זה שהשתתפנו השנה, נגד כל הסיכויים, נגד כל הדחיפות לכיוון השני, שיתנו לנו עוד שנה אחת לשחק את הצ'מפיונס ליג בראשון לציון, לתת לקהל, והיה היום קהל מדהים במגרש, את אירופה בבית. נצטרך לראות איך אנחנו מנסים לשמור את הזרים, אנחנו יודעים ברגע ששחקנים נותנים שנה כזאת מאוד קשה להחזיק אותם בדרך לקבוצות האירופאיות עם הכסף הגדול".

מאמן מכבי ראשון לציון אריק שיבק. ברני ארדוב
"ירושלים פתחו כמו גדולים". ראשון לציון חוגגת בארנה/ברני ארדוב

בשבועות האחרונים חזרו ועלו כל מתנגדי הפיינל פור, והיו כאלה שניסו להרוס את החגיגה הכתומה והצמידו לאליפות את הביטוי, אליפות עם כוכבית. פרי, שהיה בין התומכים לחזרה לשיטה, מלגלג על אותה קביעה, ומסכם את המשחק ההיסטורי, "המשחק היה קשה, ירושלים פתחו כמו גדולים, קלעו בחצי הראשון 25 נקודות במתפרצת, שזה המשחק שלהם. לבוא מהמקום השישי, לנצח את חיפה בסדרה של חמישה משחקים בבית שלה, לבוא לנצח בחצי הגמר את מכבי תל אביב בחצי הגמר עם כל ההיסטוריה שלה, ולבוא לגמר נגד ירושלים, בארנה שלה, מול 8,000 אוהדים שלה, על זה מגיע באליפות ולא בחסד. זאת אליפות אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully