וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגות במכבי ראשון לציון, אבי בן שימול: "רגע השיא בקריירה"

7.6.2016 / 7:19

הכתומים חגגו חזרה למעמד הגמר אחרי 25 שנים בעקבות הניצחון על מכבי תל אביב. ליונס: "יכולתי לקלוע 40, אבל צריך לשתף את החברים". מונרו צפוי לזכות ב-MVP, פאלמר: "אי אפשר לבקש שחקן פנים טוב יותר"

one

בווידאו: מכבי ראשון לציון מדיחה את מכבי תל אביב

25 שנים אחרי שהייתה במעמד הגמר של הכדורסל הישראלי בפעם האחרונה, חזרה אמש (שני) מכבי ראשון לציון לגמר סל לאחר ניצחון גדול בחצי גמר הפיינל פור על מכבי תל אביב 69:71. השחקנים של אריק שיבק שלטו במשחק מאמצע הרבע השני, ולמרות שאיבדו את היתרון שלהם ברבע האחרון, ידעו לחזור מפיגור ארבע בדקות הסיום, עם סל ניצחון של דריל מונרו 15 שניות לסיום. הסנטר של הכתומים, שיזכה ככל הנראה בתואר ה-MVP של ליגת העל ביום חמישי, סיים משחק נהדר עם 20 נקודות ושמונה ריבאונדים כשמארק ליונס מוסיף 19 נקודות, ש-17 מתוכן הגיעו במחצית הראשונה.

השחקנים הכתומים נשארו לחגוג על הפרקט בירושלים במשך דקות ארוכות לאחר סיום המשחק, כשהם חוגגים ביחד עם 1,200 האוהדים שעשו את הדרך מעיר היין. המאמן אריק שיבק, שחזר בפעם השנייה ברציפות למעמד הגמר, לאחר שהדיח גם בעונה שעברה את מכבי תל אביב, נראה דומע בסיום. חדר ההלבשה היה שמח, אך לא בצורה יוצאת דופן, כשנראה שהשחקנים יודעים שיש להם משימה נוספת ביום חמישי, לנסות ולזכות בתואר אליפות היסטורי למועדון, כשיפגשו את הפועל ירושלים. בהנהלת הקבוצה ינסו להתחיל במבצע להעלות כמה שיותר אוהדים לבירה בחמישי, כשההערכות הן שלפחות 3,000 אוהדים ידחפו את השחקנים של שיבק.

עוד בנושא

מכבי ראשון לציון עלתה לגמר הפיינל פור אחרי 69:71 דרמטי על מכבי תל אביב
עוד כישלון צהוב מהדהד: תמונות האכזבה של מכבי תל אביב
ברצוקאס, טרינקיירי ואדלשטיין, ווימס, מילר ורייס: המהפך המתבקש של מכבי תל אביב
מונרו: "כאן כדי לזכות", שיבק: "אוהב לנצח בלי קשר למכבי תל אביב"

MVP. דריל מונרו/ברני ארדוב

"אני מרגיש נהדר, לא עצרו אותי ברבע השלישי, הרגשתי שאני חייב לשתף יותר את החברים שלי לקבוצה", סיפר מארק ליונס, שקלע רק שתי נקודות במהלך המחצית השנייה. "הייתה לי תחושה שאני לוקח יותר מדי על עצמי ולא היינו מנצחים ככה. היינו חייבים שכולם יהיו במשחק, שכולם יגעו בכדור. יום לפני המשחק אמרתי שאנחנו צריכים לבוא לשחק, ולא לבוא לדבר. שזה משחק של לנצח או ללכת הביתה. מכבי תל אביב קבוצה נהדרת, אבל הרגשנו שאנחנו יותר טובים, וסוף סוף התחברנו כדי לנצח".

הגארד של הכתומים כעס בימים שלפני המשחק על כך שלא נבחר בשתי החמישיות של מנהלת הליגה, ולא שכח את העובדה הזאת גם בסיום: "ברור שאני כועס שלא בחרו אותי, אבל השחקנים שנבחרו לפניי הם שחקנים נהדרים. ורגאס, גל מקל וקאליף. לדעתי אני ודיאנטה גארט היינו שני הרכזים הכי טובים בליגה העונה והוכחתי את זה. יכולתי לקלוע 40, אבל הייתי צריך לשתף את החברים שלי גם".

מי שהחזיק את הקבוצה בשלבים משמעותיים של הרבע האחרון היה הגארד אבי בן שימול, שסיים עם שש נקודות, כולל שני מהלכים גדולים בדקות הסיום. "גם בשביל זה הביאו אותי. כולם מחזיקים אחד את השני במהלך השנה, כל אחד מרים את הקבוצה במהלך העונה, מי שהיה כאן כדי לעקוב יודע את זה. שמח שגם אני תרמתי. מתחילת השנה האמנו, הסיבוב השני גרם לאנשים להיות סקפטיים לגבינו. ניצחנו את כולן השנה חוץ מאת מכבי תל אביב, אז הגיע גם הזמן הזה. כן, לדעתי זה רגע השיא שלי בקריירה".

מארק ליונס שחקן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
רצה לשתף. מונרו/ברני ארדוב

מלבד אריק שיבק, גם קווין פאלמר, שהגיע במהלך העונה מהפועל אילת, חגג עלייה שנייה ברציפות לגמר: "מרגיש נהדר, מצוין להיות כאן, במיוחד אחרי שעברתי בין קבוצות במהלך העונה. עשינו ניצחון ענק. היה לנו הזדמנות לנצח את המשחק הרבה לפני, אבל נתנו להם הרבה מאוד ריבאונדים בהתקפה, מה שגרם להם להגיע לשלשות פנויות ולפאול וסל. אם נצמצם את זה, יכולנו לנצח בהפרש גדול יותר. אנחנו שמחים, זה גמר ראשון להרבה מהשחקנים האלה".

פאלמר בחר להחמיא לדריל מונרו, שקלע את סל הניצחון, וצפוי לזכות בחמישי בתואר ה-MVP של הליגה: "דריל שיחק יוצא מן הכלל, הוא ומארק ליונס. דריל שם אותנו על הגב שלו בשני המשחקים האחרונים. לא יכולתי לבקש שחקן פנים טוב יותר בקבוצה שלי. יש לו את הכישורים הכי גבוהים ומגיע לו את תואר ה-MVP".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully