וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ראשון לציון עלתה לגמר הפיינל פור אחרי 69:71 דרמטי על מכבי תל אביב

בתום מותחן ענק, אריק שיבק, שהדיח את מכבי תל אביב בשנה שעברה, עשה זאת שוב: מונרו (20 נק') קלע את סל הניצחון ב-69:71 על הצהובים, ששוב הולכים הביתה בחצי הגמר. פניני החטיא על הבאזר

one

הישג ענק למכבי ראשון לציון: הקבוצה של אריק שיבק עלתה הערב (שני) לגמר הפיינל פור אחרי ניצחון דרמטי 69:71 על מכבי תל אביב. בדיוק כמו בעונה שעברה, אז כמאמן הפועל אילת, אריק שיבק מדיח את הצהובים בחצי גמר הפיינל פור. אחרי קמפיין אירופי כושל, מכבי תל אביב מצידה מסיימת עונה בטעם עגום ומר מאוד.

שני אבות היו לניצחון הזה של ראשון לציון. מארק ליונס שחגג על מכבי תל אביב עם 17 נקודות במחצית השנייה ודריל מונרו, הביג מן של ראשון שכיכב לאורך כל העונה והיה האיש של המשחק גם הערב עם 20 נקודות וסל ניצחון 11 שניות לסיום המותחן הזה. מכבי עוד הובילה 65:69 דקה וחצי לסיום, אבל ראשון שמרה על קור רוח, הגיבה עם ריצת 0:6 והשיגה ניצחון שקשה להגיד שלא היה מגיע לה לאור המשחק שהתפתח בארנה. טיילור רוצ'סטי עם 6 שלשות ו-20 נקודות ויוגב אוחיון (15 נקודות ו-4 אסיסטים) היו שם בשביל ז'אן טבק, אבל הצהובים סבלו מיכולת חלשה מאוד של גל מקל (9 נקודות ו-3 איבודים) ושל סילבן לנדסברג שכלל לא היה פקטור במשחק הזה.

קלעו למכבי תל אביב: טיילור רוצ'סטי 20 נקודות (1/9 לשתיים, 6/9 לשלוש), יוגב אוחיון 15 ו-4 חטיפות, גל מקל 9 (1/6 לשלוש, 3/6 לשתיים) ו-3 איבודים, טרבור אמבקווה 7 ו-14 ריבאונדים, בריאן רנדל 5 ו-7 ריבאונדים, אייק אופייבו 5, גיא פניני 3, סילבן לנדסברג 2 ו-4 איבודים, דגן יבזורי 2, איתי שגב 1 ו-6 ריבאונדים. עידן פז (00:22) שותף, אך לא קלע.

קלעו למכבי ראשון לציון: דריל מונרו 20 נקודות (8/12 מהשדה), 8 ריבאונדים ו-4 איבודים, מארק ליונס 19, 6 ריבאונדים ו-6 איבודים, כריס רייט 15, אבי בן שימול 6, שון דאוסון 5 (2/8 מהשדה), קווין פאלמר 2, טוני יאנגר 2, ניצן חנוכי 2.

עוד בנושא:

ז'אן טבק יעזוב, מכבי תל אביב חידשה את השיחות עם ברצוקאס
מונרו חגג: "כאן כדי לזכות". שיבק: "אחד הניצחונות הגדולים שלי כמאמן"
אכזבה צהובה: התמונות מההדחה של מכבי תל אביב

MVP. דריל מונרו/ברני ארדוב

מהלך המשחק

ראשון פתחה את המשחק בצורה מבולבלת מאוד ומכבי ניצלה את זה עם 0:4 מהיר, אבל ליונס קלע שלשה וסל ראשון לכתומים אחרי שלוש דקות של משחק. היתרון עבר מקבוצה לקבוצה, כשמארק ליונס ממשיך להיות האיש של ראשון ועם מהלך של סל ועבירה של רוצ'סטי קבע 9:10 לכתומים בארנה. מכבי סיימה את הרבע הזה בצורה חזקה יותר עם שתי שלשות של רוצ'סטי ואוחיון עם הבאזר שקבע 14:16 לצהובים בסוף הרבע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי ראשון לציון שון דאוסון מול שחקני מכבי תל אביב גל מקל, סילבן לנדסברג. ברני ארדוב
שון דאוסון מנסה לחדור לסל/ברני ארדוב

בן שימול עם סל מהיר קבע שוויון בפתיחת הרבע השני, אבל טיילור רוצ'סטי נכנס לזון ועם עוד שתי שלשות רצופות קבע יתרון שיא למכבי, 16:22. אבל ראשון ממש לא נתנה למכבי לברוח, או יותר נכון מארק ליונס שפשוט היה בטירוף במשחק הזה ועם שני סלים רצופים העלה את מאזנו ל-15 נקודות וקבע 21:23 בלבד למכבי תל אביב. רגע מדאיג מאוד לאריק שיבק. ליונס נחת לא טוב על הרגל ופונה מהמגרש כשהוא מדדה. כשליונס מחוץ לפרקט, דריל מונרו נכנס לעניינים ואחרי שתי החטאות עונשין קלע ג'אמפ ועוד סל של כריס רייט החזירו לראשון את היתרון וקבעו 25:27 לכתומים. מונרו חגג בצבע, אבל רוצ'סטי לקח את המשחק על עצמו ועם שלשה רביעית במשחק קבע 31:32 למכבי כשאנחנו עם 2:44 דקות לסיום המחצית. ליונס חזר אחרי הפציעה שלו ומיד קלע סל בצד השני. מכבי הצליחה לסיים את המחצית ביתרון בזכות קליעות עונשין של אוחיון וסל של אמבקווה מריבאונד התקפה שקבע: 34:36 למכבי תל אביב בהפסקה.

מארק ליונס שחקן מכבי ראשון לציון (שמאל) מול טיילור רוצ'סטי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
האיש של שיבק. מארק ליונס/ברני ארדוב

הרבע השלישי נפתח בסימן דריל מונרו שלקח אחריות וקלע שני סלים רצופים, אבל סל של אוחיון ושלשה נוספת של רוצ'סטי קבעו שוויון 41. חגיגת השלשות נמשכה עם אחת של דאוסון ועוד צ'אקה מדהימה של רוצ'סטי שקלע 6 מ-6 מהשלוש. אבל ראשון המשיכה הצליחה להכתיב את הקצב בזכות דריל מונרו שהיה בלתי ניתן לעצירה בצבע ועשה עוד מהלך של סל ועבירה. אמבקווה ומונרו קלעו מהעונשין וסל של פאלמר אחרי מסירה מאחורי הגב של דאוסון קבע 51:53 לראשון. מכבי הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון לקראת הרבע המכריע בזכות גל מקל וגיא פניני שקלע שלשה וסל ראשון במשחק שקבע 55:57 למכבי תל אביב.

אבי בן שימול שחקן מכבי ראשון לציון (שמאל) מול גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גיא פניני מול אבי בן שימול/ברני ארדוב

הרבע המכריע החל עם הרבה עצבים והחטאות מצד שתי הקבוצות, אבל ראשון יצאה ראשונה מההלם עם סלים של טוני יאנגר ומארק ליונס, ששבת מנקודות ברבע השלישי. המשחק המשיך להיות הכי צמוד שאפשר. רנדל ואוחיון קלעו סלים למכבי, אבל בן שימול החזיר עם שני סלים רצופים והחזיר את היתרו ןלראשון אחרי ששלשה חוקית של פניני נפסלה בטענה לעבירת תוקף. אוחיון היה האיש של מכבי ברבע הזה עם שלשה מטורפת שקבעה 63:64 למכבי תל אביב, שלוש דקות לסיום המותחן. בריאל רנדל קלע פעמיים מהקו אחרי עבירה בלתי ספורטיבית של חנוכי, אבל כריס רייט החזיר מיד מהצד השני וצימק ל-65:66 למכבי. גל מקל, שלא היה בעניינים כל המשחק הזה, קלע שלשה גדולה שקבעה יתרון ארבע לצהובים. אבל ראשון ממש לא נשברה.

רייט קלע שוב פעמיים מהקו, חנוכי חטף לרנדל שביצע עבירה ועם שתי נקודות מהעונשין קבע שוויון 69 כשאנחנו 1:03 לסיום המותחן. רוצ'סטי ומקל החטיאו למכבי כשבצד השני ראשון הלכה על דריל מונרו הנפלא שקלע מעל גל מקל והחזיר את היתרון לראשון: 69:71 כשנותרו עוד 11 שניות לסיום המשחק. איזו דרמה בארנה. טיילור רוצ'סטי וגיא פניני החטיאו בצד של מכבי וזה נגמר. מכבי ראשון לציון בגמר הפיינל פור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully