וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאראס, ברצוקאס, טרינקיירי ואדלשטיין, ווימס, מילר ורייס: המהפך המתבקש של מכבי תל אביב

7.6.2016 / 6:31

אחרי ההדחה הכואבת בחצי גמר הפיינל פור, במכבי תל אביב כבר מסתכלים קדימה. טבק יוחלף, גם שאראס מועמד. גורם: "אי אפשר היה לראות יותר את הקבוצה". שחקן: "אי אפשר להגיד שהשמועות לא השפיעו. לא כולם היו מחויבים". מכבי תל אביב - היום שאחרי

one

בווידאו: ההפסד של מכבי תל אביב למכבי ראשון לציון

1. מתברר כי גם העונה הקטסטרופלית שעברה על מכבי תל אביב, לא הכינה אותה לתרחיש הבלהות של אמש (שני): הדחה בחצי הגמר הפיינל פור. הלם שרר אמש אצל הצהובים בחדר ההלבשה ובסביבתו. ראשי המועדון מיהרו לעזוב את המתחם, חוץ מהיו"ר שמעון מזרחי.

מדובר בשנה שנייה ברציפות שמכבי תל אביב מודחת בפיינל פור, שוב על ידי אריק שיבק, הפעם בידי מכבי ראשון לציון. גורם במועדון הודה לאחר ההפסד הכואב: "אי אפשר היה לראות יותר את הקבוצה העונה. בעונה הבאה ניראה הרבה יותר טוב. עם זאת, בהחלט לא ציפינו לכך", הודה.

במשך כשעה נשארו השחקנים נצורים בחדר ההלבשה, חלקם סירבו להתראיין. "ברור שרוב השחקנים לא יישארו. אני שומע את השמועות כמו כולם. כולם שמעו את זה בחדר ההלבשה ואי אפשר להגיד שזה לא השפיע. לא כל השחקנים כאן היו מחויבים לקבוצה", הודה אחד מהם.

כרגיל בלילות של השפלה, הנסיעה באוטובוס שחיכה בחניון הייתה שקטה. הכול יודעים שמכבי תל אביב מודל 2015/16 היא פרק עגום בהיסטוריה של המועדון, וקבוצה העומדת לעבור פירוק ובנייה מחדש.

עוד בנושא

מכבי ראשון לציון עלתה לגמר הפיינל פור אחרי 69:71 דרמטי על מכבי תל אביב
עוד כישלון צהוב מהדהד: תמונות האכזבה של מכבי תל אביב
ברצוקאס, טרינקיירי ואדלשטיין, ווימס, מילר ורייס: המהפך המתבקש של מכבי תל אביב
היום שבו יורם סוסנוביץ' יצא מספרי ההיסטוריה של מכבי תל אביב

גל מקל מתוסכל/ברני ארדוב

ההבעה של המאמן ז'אן טבק בסיום אמרה אסון. אשתו חיכתה לו מחוץ לחדר ההלבשה וניסתה לנחמו. גם הוא יודע שההפסד חרץ סופית את גורלו. הקבוצה מצדה החלה בשיחות עם כמה מועמדים עוד לפני ההדחה המשפילה. "טבק יזומן לשיחת פרידה בה יוסבר לו כי הוא לא עמד במטרות העונה, ולכן החליטו להיפרד ממנו", הסביר גורם במועדון. "אנחנו מודעים לכך שהוא הגיע בשנה בעייתית ולא מטילים את כל האשמה עליו, אבל חייב להיעשות כאן שינוי". טבק אמור לקבל פיצוי של כ- 100 אלף דולרים, כפי שנכתב בחוזהו. "טבק כבר אמר למקורביו לפני כחודש שהוא מרגיש שהוא לא יישאר בקבוצה. הוא ידע טוב מאוד שרק אליפות יכולה לתת לו סיכוי להמשיך. הוא באמת רצה להצליח, אבל זה לא קל עם סגל השחקנים שכבר היה חתום פה", סיפר גורם המעורה בפרטים.

בגזרת המועמדים, ראשי המועדון יקיימו ישיבת הנהלה וכבר שוחחו בטלפון על השינויים שיש לעשות. מספר מאמנים זרים נבדקים: יורגוס ברצוקאס נחשב למועמד מוביל, כשמינויו של דיוויד בלאט בדרושפאקה החזיר את הקבוצה לשיחות עם מאמן לוקומוטיב קובאן, אשר מעוניינת שימשיך ומנסה להערים קשיים דרך סעיף השיחרור שלו. גורמים בסביבת המועדון אף טוענים כי היו קרובים לסיכום עימו לפני מספר שבועות, אולם הצלחתו עם קובאן גרמה לו להתרחק, ועתה חודשו המגעים. ברצוקאס אף היה המועמד המוביל להגיע למכבי תל אביב כבר בנובמבר האחרון, לפני שגיא גודס הוחלף בטבק.

גם עם אנדראה טרינקיירי האיטלקי שוחחו בפיינל פור בברלין, והוא נמצא גבוה ברשימת המועמדים. סעיף השחרור של מאמן באמברג אינו גבוה. יש לציין כי מועמדותו של ארז אדלשטיין לא נשללת אף היא. שמות נוספים שהוזכרו הם של שרונאס יאסיקביצ'יוס, רימאס קורטינאיטיס הליטאי שפוטר העונה מחימקי מוסקבה ויונאס קזלאוסקאס.

טייריס רייס חימקי מוסקבה. GettyImages
בדרך לקאמבק? רייס/GettyImages

2. גם סגל השחקנים יעבור שינוי מסיבי ביותר. סוני ווימס, קווינסי מילר ומאיק צירבס יצטרפו, כשבקבוצה שמרו על קשר רציף עם טייריס רייס ואף פנו אליו מספר פעמים. פנייה נוספת נעשתה לרכז חימקי מוסקבה גם בימים האחרונים. גורמים במכבי תל אביב מתכוונים לפנות לדווין סמית' ולבקש ממנו לחתום בקרוב על ניירת להחזר ביטוח פרטי, מה שיאפשר ויזרז את תהליך שחרורו על אף החוזה שעליו הוא חתום לשנתיים נוספות בשווי של כ-2.4 מיליון דולר. יש לציין כי לא כל הגורמים בהנהלה מרוצים מצעד זה. בריאן רנדל ואייק אופייבו מסיימים חוזה ויעזבו. עם טיילור רוצ'סטי וריצ'רד הנדריקס, להם חוזה לעונה נוספת, יגיעו להסדר כספי על שחרורם תמורת פיצוי. גם דרגאן בנדר צפוי לעזוב, שכן הוא אמור להיבחר בחמישייה הראשונה בדראפט ה-NBA. הצהובים עשויים להשאיר את טרבור אמבקווה, אם יסכים לקיצוץ בשכרו.

3. בחזרה למשחק. מזרחי היה האחרון בהנהלה לעזוב: "זו עונה שנייה שאנחנו לא בגמר וכך אין סיכוי להתמודד על האליפות, אך בשיטה הזו, של משחק אחד, זה מה שקורה. כמה פעמים ניצחנו את ראשון העונה? שלוש פעמים. זכינו בגביע , זה לא עניין של מה בכך. שיחקנו היטב גם בדרבי. אני חושב שהשחקנים נתנו את כל מה שיכולים וזה מה שהיה. זה היה על חודו של סל וחבל. היינו בהפרש של ארבע נקודות. פניני קלע שלשה אך פסלו אותה ואז נגמר הסיפור. מתחילים לחשוב על העונה הבאה".

אבי בן שימול שחקן מכבי ראשון לציון (שמאל) מול גיא פניני שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מאוכזב. פניני/ברני ארדוב

4. ברבע האחרון, כאשר היה ברור שמכבי ראשון לציון דוגרת בעוז על עליונותה, החלו אוהדי הפועל ירושלים להתמקם ביציע ולעודד את ראשון לציון. בסיום המשחק הם המשיכו לשמוח לא?ידה של מכבי תל אביב, הפעם באופן ישיר - והקניטו חלק מהשחקנים הצהובים שירדו מהפרקט למנהרה.

גיא פניני סיכם: "אני לא יכול להגיד שהיינו פחות טובים. זה הגיע למצב של סל פה, סל שם. עשינו לקראת הסוף כמה טעויות שנבעו מחוסר ריכוז וחבל. זו שנה שנייה ברציפות שאנחנו לא בגמר. רצינו להיות בגמר, זה כל מה שאני יכול הלגיד על כך. היינו רעבים, אולי יותר מדי ואולי זה היה לרעתנו. כשאתה מגיע עם מוטיבציית יתר ואז אתה לא רגוע, כדורים לא נכנסים. קשה לי לסכם אחרי הפסד כזה את כל העונה".

על השלשה שקלע אך נפסלה אמר פניני: "מי שראה בטלוויזיה יכול להגיב. אני לא זוכר שריקה כזאת כל העונה, יכול להיות שזה פאול אבל אז לאורך כל העונה צריך לשרוק את זה. זו פעם ראשונה ששרקו את זה. אבל כל מה שהיה כל העונה לא מעניין". בריאן רנדל הוסיף: "האווירה לא קלה בכלל. כולם יכולים לראות על הפנים של כולם את האכזבה מכך שסיימנו כך את העונה. אי אפשר להסתיר את זה. אריק שיבק הוא מאמן טוב ואין לי איך להסביר את זה שהוא הדיח אותנו שנה שנייה ברציפות. הוא יודע מה הוא עושה, יש לו קבוצה מוכשרת והיא הגיעה טוב למשחקים. השינויים שיהיו? אני לא יודע מה יהיה ואני לא חלק מקבלת ההחלטות. זה קשה שזו שנייה שנייה שזה כך, אני יכול רק להתנצל בפני האוהדים והארגון על כך שלא עשינו מספיק וכך גם אני אישית בשנתיים האחרונות. מילים לא יפוצו על כך, אבל זה כואב לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully