וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "אני נרגש, הגעתי בשביל לבנות קבוצה מצליחה ומיוחדת"

המאמן הוצג רשמית בדרושאפקה: "כל חיי חיפשתי אתגרים ומקומות חיובים ובעלי חזון ליציבות והמשכיות. מצאתי פה אנשים שיש להם רצון גדול לבנות, מועדון כדורסל גדול ותרבות ספורט נהדרת"

מאמן דרושאפקה דיוויד בלאט. טוויטר, צילום מסך
החל רשמית את דרכו בטורקיה. בלאט מוצג/צילום מסך, טוויטר

הפרק של דיוויד בלאט בדרושאפקה הטורקית החל הערב (שישי) באופן רשמי. המאמן בן ה-56, שלא מצא קבוצה ב-NBA והחליט לחזור לאירופה, הוצג בקבוצתו החדשה, ודיבר על החזרה המפתיעה לאירופה ועל הציפיות לעונה הקרובה.

"אני נרגש להצטרף למועדון ולפרויקט הזה", אמר בלאט. "כל חיי חיפשתי אתגרים ומקומות חיובים ובעלי חזון ליציבות והמשכיות. מצאתי פה אנשים שיש להם רצון גדול לבנות, מועדון כדורסל גדול ותרבות ספורט נהדרת. אני רואה בזה הזדמנות לבנות קבוצה מצליחה ומיוחדת, בשביל זה הגעתי".

בלאט צפוי להרוויח כ-3.4 מיליון יורו לשנתיים פלוס בונוסים ויקבל תקציב עתק של 30 מיליון יורו. זה יהיה התקציב השני בגודלו באירופה, כאשר רק לצסק"א מוסקבה אלופת אירופה יש תקציב גבוה יותר. בלאט הופך בכך למאמן עם השכר השני הכי גבוה באירופה והשני בתולדות היורוליג, שני רק לז'ליקו אוברדוביץ' מאמנה של פנרבחצ'ה אולקר.

עוד בנושא

הרכש הנוצץ הראשון של בלאט? "מלקולם דילייני סיכם בדרושפאקה"
המקום המושלם: זווית נוספת לחתימה של דיוויד בלאט בדרושאפקה
הסיבות למעבר, הרכש הראשון והמבחן הגדול: דיוויד בלאט בדרושאפקה, היום שאחרי

דרושאפקה, שסיימה את דרכה בפלייאוף הטורקי עם הפסד בחצי הגמר לאנדאולו אפס, הודחה כבר בשלב הטופ 16 של היורוליג. בקבוצה משחקים מספר שחקנים מוכרים, דוגמת מרקוס סלוטר, לוק הרנגודי, סמיח ארדן ורג'י רדינג.

בלאט, 56, הדריך לאחרונה את קליבלנד. הוא עבד כמאמן הקאבלירס, משרתו הראשונה כמאמן ראשי ב-NBA, במשך כשנה וחצי, עד שפוטר ב-22 בינואר השנה, כאשר הקבוצה במאזן של 11:30. בעונה שעברה, בלאט הוביל את הקאבס, עם לברון ג'יימס שחזר למועדון אחרי ארבע עונות במיאמי, להופעה בגמר ה-NBA, שהסתיימה בהפסד 4:2 מול גולדן סטייט ווריירס.

על פי דיווחים בתקשורת הטורקית, בלאט הנחה את קבוצתו החדשה לחפש "רכז בעל שיעור קומה", כשמלבד טייריס ומלקולם דילייני שהוזכרו כמועמדים להצטרף, גם דריוס אדאמס שרשם עונת פריצה במדי לבוראל קוצ'ה, הועלה כאופציה. כרגע נראה שדילייני הוא המועמד מספר אחת לאיוש התפקיד, כשדיווחים גורסים כי כבר סיכם בעל פה בקבוצה.

בלאט אמור לקבל תקציב עתק של כ-30 מיליון יורו, קצת פחות מצסק"א מוסקבה וכמו ברצלונה, ריאל מדריד ופנרבחצ'ה, אך למרות זאת הוא עלול להיתקע עם סגל שנכפה עליו, בעיקר בגלל חוזי עתק עליהם חתומים שחקנים מעונות קודמות. שכרו של אמיר פרלדז'יץ', למשל, אמור להאמיר ל-1.6 מיליון יורו בעונה הבאה. גם המשכורת של ג'מון גורדון הוותיק, כ-1.3 מיליון יורו לעונה, מכבידה מאוד על התקציב. הדבר נכון גם לגבי מרכוס סלוטר, שנרכש מריאל מדריד בקיץ שעבר ומרוויח סכומים גבוהים מאוד, המוערכים בכ-1.2 מיליון יורו לעונה. השלד הטורקי של הקבוצה, המבוסס על פרלדז'יץ', פורקאן אלדמיר, סמיח ארדן, אנדר ארסלן ועואוז סבאש, אמור להישאר בקבוצה גם כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully