וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבות למעבר, הרכש הראשון והמבחן הגדול: דיוויד בלאט בדרושפאקה, היום שאחרי

2.6.2016 / 9:25

ההחלטה המפתיעה לחזור לאירופה. הכוכב שאמר "לא" למכבי תל אביב ועתיד להגיע. המלחמה על השחקנים המקומיים. בטורקיה לא יכולים לחכות להגעתו של "המאמן האמריקאי" ותוהים: האם דרושפאקה סוף סוף תיתן פייט לקבוצות הגדולות?

צילום מסך

בווידאו: התוכנית משחק מקדים

דיוויד בלאט מונה אתמול (רביעי) באופן רשמי למאמנה של דרושפאקה הטורקית לשנתיים הקרובות. המאמן, שפוטר במהלך העונה הנוכחית מקליבלנד, ישתכר כ-3.5 מיליון יורו לאורך תקופת החוזה שלו, כשעל פי התקשורת הטורקית, ביחד עם בונוסים הוא יכול להגיע עד 5.5 מיליון יורו. בטורקיה חגגו את החתימה של בלאט בקבוצה הקטנה של איסטנבול, שתשחק גם בעונה הבאה ביורוליג בזכות כרטיס חופשי, שאמור להילקח ממנה בסיום העונה הנוכחית. מהדורות חדשות הספורט במדינה סקרו את הקריירה של המאמן, כשבחלק מהאתרים הוא הוצג כ"מאמן אמריקאי", כשבתוך הרזומה שלו צוין שיש לו אזרחות ישראלית.

"כבר כמה שנים שדרושפאקה מנסה לעשות את קפיצת המדרגה ולתת פייט לקבוצות הגדולות של איסטנבול, ועכשיו לפחות ברמת המאמן היא השתוותה אליהם", אמר העיתונאי הטורקי, עומר סרילאן. אגב, התקשורת הטורקית חזרה לעונה של בלאט באפס פילזן, וציינה את הסיבות שהובילו אז לכישלון ולפיטורים בשלבים מאוחרים של העונה. "זה היה לפני שיא הקריירה שלו", סיכם סרילאן בהתייחסות לקריירה של בלאט.

עוד בנושא

רשמית: דיוויד בלאט מונה למאמן דרושאפקה הטורקית
שלושה מכל ארבעה מחפשים עבודה: שוק המאמנים האירופי בנקודת רתיחה

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
"פילזן? זה היה לפני שיא הקריירה". בלאט/GettyImages

האתר "פנאטיק", שמסקר בצורה נרחבת את הכדורסל הטורקי, פירסם לאחר חתימתו של בלאט שהשחקן הראשון אותו הוא אמור להחתים הוא מלקולם דילייני, כוכבה של לוקומוטיב קובאן, שהיה מועמד למכבי תל אביב אחרי התקופה שלו בבאיירן מינכן, לאחר עזיבתו של בלאט ל-NBA. על פי הפרסומים, דילייני, שהוזכר כמועמד לחתום במספר קבוצות NBA, קיבל הצעה כספית גבוהה מאוד מדרושפאקה, וההגעה של בלאט אמורה להפוך את החתימה לעניין פורמלי בלבד.

אגב, מי שבדק את האתרים הטורקיים יום לאחר פרסום הידיעה על סיכומו של המאמן בקבוצה, לא יכול היה שלא להיות מופתע מכך שבוודאי לא מצא ולו ידיעה אחת על הנושא. הסיבה היא שבטורקיה מיהרו לפרסם יום קודם לכן שגיורגיוס ברצוקאס, המאמן היווני של לוקומוטיב קובאן, סיכם את תנאיו במועדון, ולא בדיוק ידעו כיצד להגיב לנושא זה. מה שהוביל בסופו של דבר לאי הגעתו של ברצוקאס, שאכן סיכם את תנאיו הכספיים במועדון על פי מקורות באירופה, היא העובדה שהקבוצה הרוסית דורשת שחרור שמתקרב למיליון יורו, סכום שבדרושפאקה לא היו מוכנים לשלם, וכך נסללה דרכו של בלאט למועדון. העסקה עם המאמן היווני נפלה לפני כמה ימים אך פורסמה באיחור בטורקיה.

צ'אבי פסקואל מאמן ברצלונה. ברני ארדוב
גם לשם בלאט היה מועמד. מאמן ברצלונה צ'אבי פסקואל/ברני ארדוב

החתימה של בלאט בדרושפאקה מסיימת תקופה ארוכה של שמועות לגבי עתידו של המאמן שהוזכר כמועמד לכל קבוצת NBA אפשרית שפיטרה את המאמן שלה מחודש אפריל. בלאט הוזכר גם כמועמד לברצלונה אם צ'אבי פסקוואל לא ימשיך, ולוואלה! ספורט נודע בימים האחרונים שלפחות עוד שתי קבוצות בליגה האיטלקית והספרדית פנו למאמן כדי לבדוק את האפשרות לצרפו.

"דיוויד הוא מאמן כדורסל, ולא הייתה לו כוונה להיות עוזר מאמן גם אם הייתה אופציה טובה כזאת על השולחן", מספר לוואלה! ספורט אחד מחבריו. "ברגע שקבוצות ה-NBA מינו מאמנים כאלו ואחרים, שחלקם עם רזומה פחות טוב משלו באופן מובהק, הוא קיבל החלטה לחזור לאירופה. לא מעניין אותו באמת מה חושבים, אם זאת ירידה או לא, הוא מאמן, והוא רואה בזה אתגר גדול".

הפנייה הראשונית של דרושפאקה הייתה לפני כחודש וחצי, בשעה שבלאט היה בטוח שיקבל את ההצעה לחתום באחת מקבוצות הליגה הטובה בעולם, אך למרות זאת המאמן שמר על קשר עם ראשי הקבוצה הטורקית שיצרו עמו קשר כל כמה ימים. "קודם כל זה הרבה מאוד כסף", ממשיך מקורבו של המאמן להסביר למה בחר דווקא בקבוצה הטורקית. "יש לו פה הזדמנות לאמן באחת הליגות הטובות ביבשת, עם תקציב מטורף, ויד חופשית לאמן את הקבוצה כמו שהוא יודע. זאת יכולה להיות הצלחה גדולה מאוד".

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
קיבל פנייה כבר לפני חודש וחצי. בלאט/AP

אז מלקולם דילייני הוא השחקן הראשון שאמור להצטרף לבלאט בקבוצתו החדשה. אבל עם תקציב של 30 מיליון יורו על פי הדיווחים הוא יצטרך להביא הרבה מאוד שחקנים. "המבחן הגדול שלו, לדעת לאתר את השחקנים הטורקים הטובים שידעו לעשות את העבודה גם ביורוליג, כי בסופו של דבר ללא שחקנים טורקים טובים, הקבוצה לא תוכל לשבור את תקרת הזכוכית שלה", אומר עומר סרילאן. בטורקיה מצפים מבלאט למשוך שחקנים אמריקאים בעלי שם, ולמעשה כבר בשבוע שעבר החלו לשכנע שחקנים להגיע אליהם באמצעות שמו של בלאט כשהודיעו שהוא במגעים עמם.

שני השחקנים המקומיים שצפויים להמשיך בסגל החדש של בלאט הם אמיר פרלדזיץ' שהגיע בקיץ שעבר מפנרבחצ'ה/אולקר ופורקאן אלדמיר שהצטרף במהלך העונה מפילדלפיה. לגבי סמיח ארדן, הכוכב הטורקי הגדול של דאקה, כך מכונה הקבוצה בפי התקשורת הטורקית, העניינים לא ברורים שכן הוא מסיים את חוזהו ונחשב מועמד למספר רב של קבוצות.

מלקולם דילייני שחקן קובאן (ימין) מול תומאס סטורנסקי שחקן ברצלונה. Marina Kobzeva, GettyImages
אמור להגיע לטורקיה. דילייני/GettyImages, Marina Kobzeva

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully