וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: דיוויד בלאט מונה למאמן דרושאפקה הטורקית

1.6.2016 / 20:00

לאחר שלא הצליח למצוא קבוצה ב-NBA, המאמן חתם לשנתיים בקבוצה הטורקית תמורת שכר עתק של 1.7 מיליון יורו לעונה ויקבל תקציב של 30 מיליון יורו. טייריס רייס עשוי להתאחד עם הישראלי

עריכת וידאו: מרום שפיצר

דיוויד בלאט חוזר לאירופה: המאמן הישראלי שפוטר מקליבלנד קאבלירס מה-NBA וניסה למצוא קבוצה אחרת בליגה הטובה בעולם, חתם היום (רביעי) לשנתיים בשורות דרושאפקה הטורקית. בלאט צפוי להרוויח כ-3.4 מיליון יורו לשנתיים פלוס בונוסים ויקבל תקציב עתק של 30 מיליון יורו. זה יהיה התקציב השני בגודלו באירופה, כאשר רק לצסק"א מוסקבה אלופת אירופה יש תקציב גבוה יותר. בלאט הופך בכך למאמן עם השכר השני הכי גבוה באירופה והשני בתולדות היורוליג, שני רק לז'ליקו אוברדוביץ' מאמנה של פנרבחצ'ה אולקר.

דרושאפקה, שסיימה את דרכה בפלייאוף הטורקי עם הפסד בחצי הגמר לאנדאולו אפס, הודחה כבר בשלב הטופ 16 של היורוליג. בקבוצה משחקים מספר שחקנים מוכרים, דוגמת מרקוס סלוטר, לוק הרנגודי, סמיח ארדן ורג'י רדינג.

בלאט, 56, הדריך לאחרונה את קליבלנד. הוא עבד כמאמן הקאבלירס, משרתו הראשונה כמאמן ראשי ב-NBA, במשך כשנה וחצי, עד שפוטר ב-22 בינואר השנה, כאשר הקבוצה במאזן של 11:30. בעונה שעברה, בלאט הוביל את הקאבס, עם לברון ג'יימס שחזר למועדון אחרי ארבע עונות במיאמי, להופעה בגמר ה-NBA, שהסתיימה בהפסד 4:2 מול גולדן סטייט ווריירס.

עוד בנושא:
בלאט מתקרב לדרושאפקה הטורקית
למרות המו"מ עם פיני גרשון: פאו האריכה את חוזהו של פדולאקיס

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
חוזר לאירופה. בלאט/GettyImages

לוואלה! ספורט נודע כי מי שעשוי לחזור ולשתף פעולה עם בלאט, אם אכן יחתום בקבוצה הטורקית, הוא טייריס רייס, שנציגי המועדון בודקים אפשרות לצרפו אחרי שסיים את חוזהו בחימקי מוסקבה. במועדון מאיסטנבול מתכוונים ללכת בגדול, ורייס, אחד הגארדים המובילים ביורוליג העונה, נחשב למועמד מוביל לחיזוק.

בלאט החל את קריירת האימון בהפועל גליל עליון ולאחר מכן עבר למכבי תל אביב. שם, כעוזרו של פיני גרשון, הוא זכה בסופרוליג ב-2001 ולאחר מכן הפך למאמן ראשי, אולם לאחר שתי עונות בינוניות בזירה האירופית, הוזז בחזרה לתפקיד העוזר לטובת גרשון והיה שותף לזכייה ביורוליג ביד אליהו.

לאחר מכן עבר בלאט לאמן בחו"ל ועבד בין היתר ברוסיה, באיטליה, ביוון ובטורקיה, כמו גם בנבחרת רוסיה, אותה הוביל לזכייה מפתיעה באליפות אירופה ולמדליית ארד באולימפיאדת לונדון. ביוני 2010 שב לאמן את מכבי תל אביב וזכה עמה במפתיע ביורוליג, מה שהוביל למעבר ל-NBA, שם הפך למאמן הראשון שמגיע מאירופה היישר למשרת מאמן ראשי בליגת הכדורסל הטובה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully