וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט ניצחה 101:108 את הת'אנדר וכפתה משחק שביעי בגמר המערב

משחק לפנתאון: קליי תומפסון הדהים עם 41 נקודות, קבע שיא שלשות בפלייאוף והחזיר את האלופה מפיגור 13 בדרך לניצחון אדיר שקבע משחק מכריע באוקלנד. ווסטברוק ודוראנט אכזבו במאני טיים

שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, קליי תומפסון. GettyImages
הצגה מופלאה. תומפסון וקרי/GettyImages

הסדרה הזו תיזכר במשך שנים. גולדן סטייט גברה הלילה (בין שבת לראשון) 101:108 על אוקלהומה סיטי, רשמה ניצחון אדיר עם הגב לקיר בפיגור 3:2 בגמר המערב, וכפתה משחק שביעי ומכריע באוקלנד. האלופה כבר נראתה בדרך הבטוחה לפגרה מוקדמת, אבל שוב הוכיחה אופי אדיר, כשמעל כולם ניצב קליי תומפסון, בהצגה לפנתאון. השוטינג גארד של הווריירס הדהים עם 41 נקודות, קבע שיא שלשות לשחקן במשחק בודד בפלייאוף עם 11 צליפות מחוץ לקשת, והחזיר את גולדן סטייט שוב שוב מפיגור, כשהוא מוסיף 17 נקודות ברבע האחרון, כשכל הלחץ על האלופה.

סטף קרי פתח את המשחק בצליעה, אך סיים אותו בעוצמה, כשהוא רושם 29 נקודות, 10 ריבאונדים, 9 אסיסטים שלשות קלאץ' אדירות. גם דריימונד גרין סוף סוף הגיע לסדרה עם 14 נקודות, 12 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ואנדרה איגודלה עשה את שלו עם 8 נקודות, הגנת ברזל והמון, המון אופי.

ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט שוב היו במרחק נגיעה מהגמר, ושוב אכזבו במאני טיים. דוראנט אמנם סיים עם 29 נקודות ו-7 ריבאונדים, אך דייק באחוזים איומים מהשדה (10 מ-31), והחטיא שוב שוב כשהכסף היה מונח על השולחן. גם ראסל ווסטברוק היה נהדר ברוב שלבי המשחק וסיים אותו עם 28 נקודות, 9 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, אבל איבד כדורים קריטיים לקראת הסוף, כולל שניים שחרצו את גורל המשחק בדקה האחרונה. סרג' איבקה הוסיף 13 ו-9 ריבאונדים, אנדרה רוברסון תרם 11 ו-8 ריבאונדים, ואנס קאנטר נתן 8 נקודות מהספסל, אבל זה לא הספיק לת'אנדר.

עוד בנושא

בעלי גולדן סטייט השתחווה בפני תומפסון: "ה-NBA צריכה להודות לנו"
ברייס דז'אן ג'ונס, שחקן ניו אורלינס, נורה בבטנו אחרי פריצה לדירה ומת
"בלאט מפוטר, וואט דה פאק": השיחה ששינתה את העונה של הקאבס
קליבלנד בגמר ה-NBA, לברון: "בעונה שעברה לא הערכתי את זה"

סטפן קרי, אנדרו בוגוט, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
עדיין בחיים. קרי ובוגוט/GettyImages

בניגוד לשני המשחקים הקודמים באוקלהומה סיטי, הפתיחה הייתה שקולה. סטף קרי אמנם התקשה מאוד וסיים את הרבע הראשון ללא נקודות, אך גולדן סטייט נשארה צמודה וסיימה את הרבע עם נזק מינימלי ומינוס שלוש. הרבע השני כבר נראה כמו העתק מדויק של משחקי החוץ הקודמים של הווריירס: ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט השתלטו על המשחק, ההגנה של הת'אנדר חנקה את הקלעים של האלופה, והיתרון הגיע ל-13, כשבתווך מגיע דאנק עוצמתי של סטיבן אדאמס על הראש של דריימונד גרין החלש. אלא שאז קליי תומפסון התעורר, ועם שלוש שלשות רצופות, יחד עם סלים ראשונים של קרי במשחק, שוב קירב את האורחת והוריד אותם להפסקה בפיגור חמש.

תומפסון יצא מחדר ההלבשה מהמקום בו נעצר ברבע השני, ועם שתי שלשות רצופות, העלה את גולדן סטייט ליתרון ראשון במשחק מיד בפתיחת הרבע השלישי. בילי דונובן הגיב והכניס את אנס קאנטר, שגרם לווריירס צרות בריבאונד הגנה, ועזר לת'אנדר לשנות מומנטום. גולדן סטייט איבדה כמה כדורים קריטיים, וקאנטר עם ארבע נקודות רצופות קבע יתרון שמונה לביתיים לפני הכניסה לרבע האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
סרג' איבקה, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
בהתחלה זה נראה טוב. איבקה ואדאמס/AP

אבל גם זה לא שבר את קליי תומפסון האדיר. השוטינג גארד צלף עוד שתי שלשות עם יד על הפנים, השווה את שיא השלשות למשחק פלייאוף עם תשע (רק ריי אלן, וינס קרטר ורקס צ'פמן עשו זאת לפניו) וצימק למינוס ארבע בלבד 10 דקות לסיום, כשהוא צולף בכל פעם שהווריירס זקוקים לקצת אוויר לנשימה.

סטיבן אדאמס וראסל ווסטברוק קלעו סלים חשובים והגדילו את היתרון לשבע, אבל שלשה משוגעת של תומפסון צימקה שוב לארבע, וקבעה שיא NBA חדש לשלשות לשחקן בפלייאוף. הכל התנקז לדקות האחרונות, ושם הניסיון של הווריירס נתן את אותותיו. סטף קרי התעורר בדיוק ברגע הנכון ועם שתי שלשות מדהימות קבע 99:99 שתי דקות וחצי לסיום. רוברסון קלע שתיים, אך איגודלה הנהדר קלע בצד השני והוסיף חטיפה גדולה, שנמשכה במתפרצת ובשלשה ה-11 של קליי תומפסון במשחק, שסוף סוף העניקה לאלופה יתרון. דוראנט החטיא שלשה, קרי החטיא, אבל ווסטברוק איבד בצד השני, וחדירה מופלאה של סטף 14 שניות לסיום נתנה את האות לחגיגות של הווריירס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully