וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בחגיגות של קליבלנד. לברון: "בעונה שעברה לא הערכתי את זה"

הקאבס חזרו לגמר בפעם השנייה ברציפות וכוכבם, שיהיה שם בפעם השישית ברציפות, דרוך. הבעלים: "אפשר לראות את השינוי מהעונה שעברה על פניו, הוא שמח". התגובות, המספרים והסרטונים

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: נאום הניצחון של לברון ג'יימס

בפעם השנייה ברציפות, העפילה קליבלנד לגמר ה-NBA ותחכה לאלופת המערב. הקאבס גברו הלילה (בין שישי לשבת) 87:113 על טורונטו, השלימו 2:12 במזרח, וינוחו עד פתיחת סדרת הגמר ביום חמישי הבא, בתקווה להביא לעיר אליפות ראשונה מזה 52 שנה, מאז שקבוצת הפוטבול של קליבלנד עשתה זאת ב-1964.

עוד בנושא:

קליבלנד הביסה את טורונטו 87:113 ועלתה לגמר ה-NBA
ווושינגטון תתן חוזה מקסימום לביל, פילי תשלח בטרייד את אוקפור?
שפת ההפך: השינוי שהביא לגולדן סטייט ניצחון במשחק 5 בגמר המערב

seperator

המספרים

* לברון ג'יימס העפיל לגמר השביעי שלו, כמו קובי בריאנט ורוברט הורי. רק למייקל קופר (8), דרק פישר (8), מג'יק ג'ונסון (9) וקארים עבדול ג'באר (10) יש יותר הופעות בגמר ה-50 השנים האחרונות.

* לברון (וג'יימס ג'ונס) הם השחקנים הראשונים מאז ביל ראסל וחבריו לבוסטון של שנות השישים שמעפילים לשישה גמרים ברציפות.

* קינג ג'יימס רשם סדרת פלייאוף 25 ברציפות עם ניצחון חוץ אחד לפחות ושבר את שיאו של מייקל ג'ורדן, שעמד על 24.

* בפעם השמינית העונה, לברון, קיירי אירווינג וקווין לאב קלעו לפחות 20 נקודות. בפעם השמינית העונה, זה נגמר בניצחון.

* ועוד קצת לברון: ג'יימס הוא השחקן השני בלבד שיופיע לפחות בשלושה גמרים עם שתי קבוצות שונות. הראשון שעשה זאת היה דניס רודמן (שיקגו ודטרויט).

* קליבלנד היא הקבוצה הרביעית בעשר השנים האחרונות שחוזרת מיד לגמר אחרי הפסד. בשלוש הפעמים הקודמות (לייקרס ב-2009, מיאמי ב-2012, סן אנטוניו ב-2014) זה נגמר בניצחונות.

* היה זה הניצחון הראשון של קליבלנד העונה באייר קנדה סנטר, אחרי שני הפסדים בעונה הרגילה ושניים בפלייאוף.

ומה יהיה בגמר?

התגובות

"העיר הזו כמהה לאליפות", אמר טיירון לו. "יש לנו את הקבוצה הנכונה והכישרון הנכון לעשות את זה. היינו צריכים שלברון יקבע את הקצב בפתיחה, ואני חושב שהוא עשה זאת. הוא שחקן מצוין, ווינר מוכח, ותמיד ניצח לאורך הקריירה שלו. להגיע לשישה גמרים רצופים זה לא ייאמן. נצטרך את כל הקבוצה כדי לזכות, וגם לברון יודע את זה, אבל הוא מבין כמה חשוב עבורו לתת את הטון בשלב מוקדם, כדי שכולם יצטרפו".

לברון עצמו הוסיף: "אני יודע שלעיר שלנו מגיעה אליפות, לאוהדים מגיעה אליפות, אבל זה לא יגרום לנו להרגיש כאילו מובטח לנו. עדיין נצטרך ללכת ולהשיג אותה. עדיין נצטרך להוכיח את עצמנו. אני מלא תודה על כך שהגעתי לגמר. זה מאוד מרגש להיות חלק מדבר כזה. זו הפעם השישית ברציפות עבורי, ועבורי זה אומר הכל".

קינג ג'יימס נזכר בעונה שעברה ואמר: "אין ספק שיש הרגשה שונה. לא הערכתי את עצמי בעונה שעברה על ההגעה לגמר. היו לי כל כך הרבה דברים בראש, ידעתי שקווין וקיירי פצועים, ופשוט לא הערכתי את זה. היום זו תחושה אחרת. אני מרגיש שאני מכבד את הרגע, ושמח להיות חלק ממנו שוב".

הבעלים דן גילברט אמר שבהחלט יש שינוי בהשוואה לעונה שעברה, עם דיוויד בלאט, וההגעה הנוכחית לגמר: "אפשר לראות את זה על הפנים של לברון. אפשר לראות כשהוא שמח. הוא זוהר".

קיירי אירווינג אמר: "אנחנו לא מסופקים כלל. עדיין נותרה משימה שצריך להשלים, ואני יודע שהחבר'ה מוכנים".

שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, קווין לאב. Mark Blinch, GettyImages
מעכשיו זה רק ייעשה קשה יותר. לברון ולאב/GettyImages, Mark Blinch

ובצד המפסיד, טורונטו צפויה להציע למאמנה דוויין קייסי חוזה חדש, אף שחוזהו הנוכחי יסתיים רק בקיץ הבא. עדיין לא ברור האם דמאר דרוזן שהופך שחקן חופשי יישאר במועדון, בעוד ביסמק ביומבו ינצל את אופציית היציאה שלו ויהפוך לשחקן חופשי גם כן. הסנטר שפרץ בפלייאוף הנוכחי מרוויח כיום 2.9 מיליון דולר, ועל פי מארק שטיין מ-ESPN, צפוי לקבל הצעות שיתחילו ב-15 מיליון דולר לעונה.

"אנחנו עדיין לומדים", אמר קייסי, "אנחנו לא איפה שקליבלנד כרגע, אבל נגיע לשם". קייל לאורי הוסיף: "אני בטוח שבשלב מסוים אסתכל על החיובי, אבל כרגע אני מאוכזב. זה פשוט מאוד, אני מאוכזב".

שחקני טורונטו ראפטורס מאוכזבים. Vaughn Ridley, GettyImages
עדיין לא ברור כיצד טורונטו תיראה בעונה הבאה/GettyImages, Vaughn Ridley

מיטב הציוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully