וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סטף קרי חי על קצב, הפציעה וההגנה של אוקלהומה פגעו בזה"

26.5.2016 / 20:36

מאמן מכללת דיווידסון בוב מקילופ שהדריך את כוכב גולדן סטייט השתתף באירוע של מחלקת הנוער של הפועל ירושלים וארגון המאמנים: "לא יכולתי לחזות את מה שהוא יעשה, אבל זה לא הפתיע אותי"

יותם רונן

בווידאו: נאום הזכייה של סטפן קרי ב-MVP

הערב (חמישי) נערכה בארנה בירושלים מסיבת עיתונאים כחלק מהשתלמות מאמנים של מחלקת הנוער של הפועל ירושלים וארגון המאמנים. אורח הכבוד של האירוע היה בוב מקילופ, מאמנה של מכללת דיווידסון שהדריך בין השאר את סטפן קרי.


עוד בנושא:
דיווח: דייויד פיצדייל סיכם כמאמן ממפיס
נבחרי העונה ב-NBA: לאונרד, גרין ופול בחמישיית ההגנה
קווין לאב: "יודע שמצפים להרבה ממני". טיירון לו: "לא אכפת לי שיחטיא זריקות"
מוביל בלי כדור: שינוי הגישה של אירווינג כלפי המנהיגות של לברון


"איזה כבוד זה עבורי להיות פה בעיר המדהימה הזאת", אמר מקילופ, "במדינה הנפלאה הזאת ולראות את אחד המועדונים הגדולים בכדורסל הבינלאומי עולה לפרקט. יש לי ולאשתי חבילה שלמה של זכרונות לקחת לכל החיים מהביקור הזה".

מקילופ נשאל כמובן במהלך האירוע על החניך הכי מפורסם שהיה לו ב-27 השנים מאז החל לאמן את דיווידסון. "נשאלתי לפני שבועיים מה הרגע הכי גאה שלך כמאמנו של סטף קרי", סיפר, "והרגע הזה היה שבאותו שבוע שהוא הרים את תואר ה-MVP, הוא היה על השער של מגזין הורים, ובשביל שחקן NBA להיות MVP כשחקן וכהורה, זה מאוד נדיר בחברה שלנו. הוא אייקון".

מאמן מכללת דיווידסון בוב מקילופ. יותם רונן
"יש לי ולאשתי חבילה שלמה של זכרונות לקחת לכל החיים מהביקור הזה". מקילופ/יותם רונן

"אחד הסיפורים שאתם לא מכירים", הוסיף, "בשנת הג'וניור שלו הוא היה קלע המוביל באמריקה, ושיחקנו נגד לויולה, ששיחקה אזורית משולשת. בדקה ה-16 סטף בא לספסל וזאת הייתה ההחלטה שלו שהוא אמר שהוא יעמוד בפינה, ששניים ישמרו עליו ונהיה ארבעה על שלושה. הוא לא קלע נקודה. לסטף לא היה אכפת לשים את הקבוצה לפניו. הוא שחקן שחי על הקצב, והקליעה שלו תלויה בקצב, הפציעה שלו בקרסול ובברך פגעה לו בקצב, וגם ההגנה של אוקלהומה פגעה בקצב. כל הלחץ עם האליפות של העונה שעברה, והעובדה שהם ניצחו 73 משחקים גרמה ללחץ על גולדן סטייט".

"אם אני יכול לספר על תקופה של פגיעות מהמכללות", המשיך בדבריו על הכוכב של גולדן סטייט, "זה היה ששיחקנו נגד צפון קרוליינה, שהייתה הקבוצה מספר 1 בארצות הברית, באולם של שארלוט, היה אולם מלא, ויום לפני המשחק התאמנו וסטפן אסף את שני הסניורים הנוספים, אותי ואת דל קרי, והוא היה צריך להחליט אם הוא יעבור ניתוח או ימשיך לשחק. הוא שיחק עם כאבים עצומים, היו לו עוד שנתיים, הוא אמר שהוא לא יעשה ניתוח, הוא אמר שהוא לא יאכזב את שני הקפטנים שלו. הוא שיחק את כל השנה, נבחר לאול אמריקן, והעקב שלו החלים בצורה מדהימה. האמריקאים אומרים שסטף יגיע לשמיים, זה הגבול שלו. אני לא יכולתי לחזות את מה שהוא יעשה, אבל זה לא הפתיע אותי".

סטפן קרי עם מאמן מכללת דייוידסון, בוב מקילופ. AP
"הוא אייקון". מקילופ עם קרי/AP

על ג'ייק כהן: "ג'ייק רצה להיות מגויס על ידי קולג' גדול יותר מדיווידסון, והוא היה הולך לסטנפורד אם היו מציעים לו חוזה. אפילו פנסילבניה, המכללה הביתית שלו, לא רצו אותו יותר מדי, אנחנו רצינו אותו מאוד. למה סטנפורד לא רצו אותו? הם חשבו שהוא מוכשר, אבל לא מספיק אגרסיבי. ג'ייק המשיך להלחם את המלחמה של להפוך ליותר אגרסיבי, הוא מאוד מוכשר, והפך לחזק יותר, ובסביבה הנכונה עם אנרגיות מהמאמן, הוא יכול להשיג את האגרסיבית. לעולם הוא לא יהיה מספיק אגרסיבי כמו שאנחנו רוצים. אני חושב שהוא חתיכת שחקן, והוא יכול לשחק בקבוצה שלי בכל יום. מקווה שהוא יחזור לפה יום אחד".

רובי בלינקו, יו"ר ארגון המאמנים: "רוצה להודות לדניאל ששר ולמחלקת הנוער של הפועל ירושלים, כשבאו אליי עם ארגון ההשתלמות והשתתפות, לא היה לי ספק שנעשה את זה. נעשה פה דבר מאוד מכובד, ובתור ארגון המאמנים נרצה להמשיך ולהעצים את שיתוף הפעולה הזה, הבאנו את אחד ממאמני המכללות הטובים בארצות הברית ואנחנו עם המאמנים לקידום המאמן בכדורסל הישראלי. ארגון מאמני הכדורסל ישמח להמשיך לשתף פעולה בפרויקטים מהסוג הזה".

יובל קורן, יו"ר מחלקת הנוער של הפועל ירושלים: "אנחנו מחלקת נוער שהיא חלק בלתי נפרד מקבוצת הבוגרים, על 1,700 שחקניה, מנסה לעשות דברים חדשים, גם לנו וגם לכלל, וההשתלמות הזאת היא סימן ראשון. דניאל ששר הגיע אליי על זה לפני כמה חודשים, סביב 200 מאמנים נמצאים בפרויקט, אולי פרויקט ראשון אבל לא פרויקט אחרון שלנו כהפועל ירושלים וכמחלקת הנוער ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully