וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אאוט האלוהים: טל בן חיים אינו האשם בשער השנוי במחלוקת

טל בן חיים לא חייב לנו שום דבר, הוא חייב דין וחשבון רק למכבי תל אביב. הוא לא רוצה למצוא חן בעינינו, הוא רוצה לנצח. אז הוא העיף את סכנין מהגביע עם מהלך שנוי במחלוקת וגולאסו שכולו נוקאאוט, וגרם לאורן יוסיפוביץ לחזור עד מראדונה של 1986

one

ועדת ביקורת

הכי טוב: ז'אורז'יניו

פחות טוב: סגס תאמבי

ציוץ המשחק:

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פרולוג

1. ברק יצחקי הוא תקציר מהלך.
2. תאמבי, למה?! המהלך הדבילי של המשחק - הכשלה במקום הכי לא מסוכן ברחבה.
3. ז'אורז'יניו. מחסל קבוצות בליגת העל Since אוגוסט 2015.
4. במחזור הראשון של העונה: סכנין הובילה, ז'אורז'יניו היה נהדר, זהבי וטב"ח2 כבשו, נגמר 2:3 למכבי תל אביב.
5. הקהל של סכנין היה המחשמל ביותר בחצאי הגמר האלה.

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
כמו מראדונה. בערך. בן חיים/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

הייתוש שהתעופף במסדרונות סמי נצמד לסמל מכבי שעל החולצה של טל בן חיים, עבר לצוואר, ולפני שהספיק לעקוץ התעופף לחלל האוויר. כן, כנראה שגם המוסקיטו הבין שעם הדם הזה עדיף לא להתעסק.

טל בן חיים הוא לא דייגו מראדונה — הנה, את זה קבענו — אבל יש קו מחבר בין צהרי 22 ביוני 1986 במקסיקו סיטי לבין ערב 21 באפריל 2016 בחיפה סיטי. בשני המקרים גיבור הערב ביצע מהלך שנוי במחלוקת, וקינח עם גולאסו שכולו נוקאאוט. דייגו ארמנדו שחקן טוב יותר, בנבחרת טובה יותר, במשחק חשוב יותר, בטורניר גדול יותר, עם שער שני נזכר יותר.

אבל עם אירוע ראשון בזוי יותר.

מראדונה רימה. אין תיאור אחר. הוא עשה משהו שהוא יודע שאסור לו לעשות, וקיווה שפשוט לא יתפסו אותו. חוקת הכדורגל - ענף פרימיטיבי ב-2016 כמעט כמו ב-1986 - מאז ומעולם תיעדפה ערמומיות, ומראדונה היה אחד השועלים הגדולים ביותר. בעזרת ידו צמצם פער גבהים של 22 סנטימטר בינו לבין השוער האנגלי פיטר שילטון, והעלה את ארגנטינה ליתרון. את השלב הבא - חצי גמר מונדיאל - הוא הבטיח בעזרת הסלאלום היפה ביותר שתוסרט, אבל המיתולוגיה תמיד העדיפה את הגול הראשון. השקרי. הערמומי. הבוגדני. השער היה עד כדי כך משמעותי, שהוא קיבל כינוי. והכינוי לגול הרע הזה - אין טוב ממנו - "יד האלוהים".

עכשיו תכניסו את הסיפור ההוא, של לפני שלושים שנה, למכונת זמן ופרופורציות. ותחליפו את האצטקה בסמי, ואת ארמנדו בטב"ח, ואת ארגנטינה במכבי. בניגוד למראדונה, בן חיים לא כבש בעזרת היד. הוא הרים בידיו כדור שעלי עוסמאן הסיט החוצה, וזרק אותו פנימה. המגן של סכנין אפילו לא שכב פצוע בעת האאוט, אבל זה אפילו לא העניין כאן.

"לא ראיתי דבר כזה", הטונים של אבוקסיס חרכו את חדר התקשורת. "מה שמכבי עשו היום הגעיל את הכדורגל. זה היה פשוט מביש בשבילם - מועדון של 150 מיליון שקל צריך שהשחקנים שלנו יעמדו כדי לכבוש?! אני חושב שהם נגעלים מעצמם". אבוקסיס ממש לא היה היחיד שחשב ככה, וכמו שהוא אמר, "אני עוד עדין".

כל מה שתגידו נכון: מה שטב"ח2 עשה זה לא יפה, זה לא מוסרי, זה לא מכובד, זה לא ספורטיבי, זה לא מאמי.

זה גם לא מעניין.

יוסי אבוקסיס מאמן בני סכנין מול טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
טונים גבוהים. אבוקסיס/יוסי ציפקיס

טל בן חיים לא חייב משהו לאף אחד מאיתנו. לא לשחקנים היריבים, לא לכותבי הטורים, לא למקמנטים ולמטקבקים. הוא חייב דין וחשבון למועדון שמשלם לו את המשכורת, למאמן שנותן לו את החולצה. הוא לא רוצה לצאת טוב בעינינו. הוא רוצה לנצח.

מאז שג'ורדי קרויף הגיע למכבי תל אביב, התקבלו שם החלטות טובות והחלטות רעות. אבל ההחלטה הטובה מכולן היא שלא לעצור כששחקן יריב נשכב; שלא להחזיר כדור ששחקן יריב הוציא. נכון - ב-0:3 זה כנראה היה סיפור אחר, ונכון - רבים הסיכויים שמה שנוח לטב"ח2 לעשות מול עוסמאן, לא היה נוח לו לעשות מול אספיליקואטה, דנילו סילבה או מקסי פריירה. אבל טב"ח2 לא רימה אף אחד. הוא פשוט חלק ממערכת שמסרבת להקנות לשחקנים פרשנות רפואית. את האשמה במקרה הנ"ל יש לתלות בצוות השיפוט. גיא ברגר היה צריך למנוע את חידוש המשחק, והוא כנראה לא ראה את שקרה. לא הוא, ולא עוזריו, שסבלו מיום רע מאוד (במיוחד בשער הראשון, של מוגרבי, שנכבש ממצב של נבדל עמוק). והשופט הרביעי, שלום בן אברהם? אבוקסיס העיד: "הוא אומר לי, 'יוסי, אמרתי לו לעצור את המשחק'. אתה מבין? 17 שופטים עם מיקרופונים מכל הכיוונים, ובן אברהם אומר לעצור את המשחק והוא לא נעצר!".

ואז יש עוד כמה אחראים למצב: עוסמאן, שלא נשכב ולא עזר לשופט להבין שהוא פצוע; חוקת הכדורגל, שלא מאפשרת שימוש במצלמות; שחקני ההגנה של סכנין, שנרדמו ושמרו רע גם אחרי שהמשחק חודש; ושחקני מכבי - מדוניאנין, זהבי, מיכה ויצחקי - שתרגמו את האאוט של בן חיים לכדי מסירה-מסירה-הגבהה-גול. ומכל אלה, בן חיים עומד במרכז האש. למה? כי זה הוא. הוא קנה את התדמית בזכות, אבל זה לא אומר שכולם צריכים ליפול לתהום הסטיגמות רק בגלל שזה בן חיים.

שאלתי אותו מה היה קורה אם דור מיכה היה מוציא את האאוט הזה.

"לדור מיכה יש תדמית של ילד טוב", הוא ענה עם חיוך, "והוא באמת ילד טוב, כן? אז אצלו הכול היה עובר, הכול היה מחליק".

דווקא נראה שאתה נהנה מזה, אמרתי.

"לא, ממש לא נהנה מזה", השיב. "אבל בגלל שזה אני אז זה יוצר הרבה יותר באזז והרבה יותר אש".

מאמן מכבי תל אביב פטר בוס. ברני ארדוב
צדק בכל מילה. בוס/ברני ארדוב

פטר בוס, שמאז שהגיע לישראל הוא ההפך הגמור מאש, ניסה להסביר בדרכו הנעימה והדאצ'ית: "בישראל, התנסיתי כבר במקרים שאחרי עשר דקות מבזבזים נגדנו זמן. כשזה קורה, כמאמן, אני ממש כועס - אנחנו רוצים לשחק כדורגל והם לבזבז זמן. זה לא ספורטיבי. אני תומך בטל בן חיים. גם אני הייתי זורק את הכדור פנימה". כמה שאלות צפונה, ואחד הטלפונים של אחד העיתונאים צלצל במפגיע. הרינגטון היה "Don't Speak", ואכן אין ספק - כשהוא כן דיבר, פטר בוס צדק בכל מילה.

"הייתי עושה את אותו הדבר, ונעשה את אותו הדבר", ערן זהבי לא הפתיע אף אחד. "אני אוהב את זה, ששחקן כמו טל נמצא איתי בקבוצה. האמוציות מובילות אותו לשחק בלהט, והלוואי שיהיו עוד שחקנים כאלה. לפעמים זה מוציא אותו מריכוז והייתי רוצה שהאמוציות יקחו אותו רק למקומות טובים כמו היום, אבל באמת - אנחנו שמחים שהוא איתנו".

לקראת הסיום הודיעו בכריזה שבגלל תאונה מנהרות הכרמל יהיו חסומות לכיוון צפון. דקה לאחר מכן חפר בן חיים מנהרה חלופית לכיוון דרום. לכיוון הרשת של קנדיל. 2:3, "מאה אחוז חוקי - אלף אחוז חוקי", גול שכולו גמר גביע. זה היה שער נפלא שחתם משחק נפלא שחתם יומיים נפלאים. ומכל האירועים הנהדרים שראינו - 55 אלף צופים, תשעה שערים, הפתעה ומהפך - כולם זוכרים וכולם מדברים על השער של יצחקי, מבישול של מיכה, במהלך שהחל מהוצאת חוץ של בן חיים. כי זה מה שאנחנו, נרקומנים של מיתוסים שערוריות, אוהבים לראות. על זה אנחנו אוהבים לדבר, כאן ובכל העולם. מכבי תל אביב תשחק בגמר בגלל הגול המשגע בדקה ה-85, אבל כמו ב-86', הראש והפה של כולם נדבקים לשער שנוי במחלוקת. בסוף עוד יקראו לו "אאוט האלוהים".

דייגו מראדונה ארגנטינה כובש מעל שוער אנגליה פיטר שילטון עם היד ב-1986. AP
דייגו מראדונה ארגנטינה כובש מעל שוער אנגליה פיטר שילטון עם היד ב-1986/AP

שעה אחרי הסוף, ופטר בוס פגש ביציאה את ז'אורז'יניו ופמלייתו. "משחק טוב", אמרו להולנדי. "לא משחק טוב", ענה הבוס, "אבל משחק מרגש". הם דיברו כעשר דקות, ותנועות הידיים הראו שיחה על טקטיקה. ביום שני ייפגשו שוב שתי הקבוצות, וההרגשה טוענת שזה יהיה קצת פחות ידידותי.

כמה מטרים משם, הסתודדו שני חברי הנהלה של בני סכנין. "נהרוס להם את האליפות", אמר האחד לחברו. "אינשאללה".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully