וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל בן חיים עלול להחמיץ את המשחק הבא: "רק בגלל שזה אני נוצר כזה בלאגן"

22.4.2016 / 6:20

חלוץ מכבי תל אביב עלול להחמיץ את המפגש בדוחא בשל פציעה: "עכשיו יגידו שברחתי בגלל האיומים שלהם", אך ממשיך להתגונן: "אם מיכה היה מוציא את הכדור, זה היה עובר חלק". זהבי: "כל ההצעות הרציניות שיש לי לא פורסמו בתקשורת". בוס: "אני וג'ורדי מתכננים את העונה הבאה"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

טל בן חיים, שהיה מעורב אמש (חמישי) בדרמה הגדולה שהתחוללה על הדשא בחיפה בחצי גמר גביע המדינה, עלול להחמיץ את המשחק מול בני סכנין בליגה ביום שני. לבן חיים, שספג ביקורות חריפות על כך שחידש את המשחק בזמן שמגן בני סכנין עלי עוסמאן שכב על הדשא ואחר כך עוד הספיק לכבוש שער ניצחון דרמטי שנתן לצהובים ניצחון 2:3, לקח זמן רב לצאת אל התקשורת בסיום, מאחר שקיבל טיפול בשרירי המפשעה בחדר ההלבשה. "המפשעה שלי שורקת", אמר בן חיים ביציאה מהאצטדיון. "אם לא אשחק ביום שני בסכנין ודאי תגידו שברחתי מהמשחק כי אני חושש מהאיומים של חלק מהאנשים שלהם. זה לא נעים לשמוע כאלה איומים בסיום משחק. אין מקום בכדורגל לכאלה ביטויים, בטח כשהם מגיעים מאנשים שקשורים למועדון, אבל זה עניין שלהם. אני לא עבריין ואני לא מאיים".

טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
לא מתחרט. בן חיים/ברני ארדוב

דקות ארוכות אחרי שהמשחק הסתיים וכשהסערה החלה לדעוך, המשיכו בן חיים וחבריו במכבי תל אביב לדבוק באותה גרסה המסבירה מדוע הוא מיהר לחדש את המשחק ולא החזיר לסכנין את הכדור. "הפילוסופיה שלנו במכבי תל אביב בשנים האחרונות היא לתת לשופט להחליט מה שהוא חושב. אנחנו במכבי תל אביב לא מחפשים לרצות את כולם, אלא רוצים לעשות מה שנכון עבור המועדון שלנו. אם השופט החליט שלא צריך להפסיק את המשחק, אז לא היה מקום לעצור את המשחק. אני שחקן בקבוצה ועושה מה שהמאמן והמערכת אומרים לי לעשות".

אם דור מיכה היה עושה את הפעולה במקומך ומחזיר את הכדור לשחקנים שלכם?

"זו דוגמא מצוינת. אם דור מיכה היה מוציא את הכדור הזה, הכל היה עובר והכל היה מחליק. אני לא מתמסכן ואין לי רגשי נחיתות ואני גם לא אוהב את זה, אבל בגלל שזה אני זה יצר יותר אש".

יהיה לכם עכשיו קשה מאוד בדוחא ביום שני.

"בכל מקרה היה לנו קשה כי סכנין קבוצה טובה. מה שאמרו כאן אנשים מסכנין וכל האיומים האלה על מה שיהיה ביום שני, לא במקום".

אבו יונס הצהיר שלא תיקחו אליפות כי הם ימנעו את זה מכם.

"יש בסכנין הרבה אנשים נחמדים. אנחנו לא הולכים עכשיו לשחק במקום לא ידוע. תהיה אווירת כדורגל טובה בדוחא ושוב אני אומר שבכל מקרה זה לא היה אמור להיות טיול".

יוסי אבוקסיס מאמן בני סכנין מול טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

מי שבלט לטובה הוא ברק יצחקי, שעלה בהרכב של פטר בוס וגמל עם שער השוויון שסיים את אותו מהלך שנוי במחלוקת שהחל מכדור החוץ של בן חיים. לאחר מכן יצחקי גם סחט פנדל שהוביל לשער של ערן זהבי. "אני לא על תקן של השפן של מכבי תל אביב", הבהיר יצחקי. "אני שמח שברגעים המכריעים של העונה אני חוזר לשחק ואני מקווה שתהיה לכך המשכיות".

על הסערה אמר יצחקי: "סתם עושים רעש וצלצולים על שום דבר. בכל משחק שמבקיעים ראשונים נגדנו, תמיד מבזבזים זמן ואנחנו קיבלנו החלטה שאנחנו לא מוציאים כדורים החוצה ולא מחזירים כדורים בטענה לפציעות. זו החלטה של הקבוצה ובהרבה משחקים עשינו את זה. ראיתם אחרי זה שעלי עוסמאן חזר לשחק. ניצחנו בספורטיביות והכל בסדר. הסתכלתי על התקציר בפלאפון מיד אחרי המשחק ואני אומר לכם שעלי עוסמאן בכלל לא היה פצוע. אנחנו נעשה בכל משחק אותו דבר כי כך החלטנו במכבי תל אביב. נצא לסכנין ביום שני למשחק מאוד קשה. נבוא מוכנים כדי לעשות את זה".

בסכנין רוצים להרוס לכם את האליפות.

"סכנין מתעסקת בשטויות וחבל. אנחנו היינו יותר טובים, הקבוצה הטובה יותר ניצחה. אם הם חושבים להרוס לנו את האליפות שיבושם להם. אני מבין את הכעס שלהם, אבל הם צריכים להבין שזה לא היה מכוון נגדם אלא חלק ממה שהחלטנו. אין מקום לעליהום על טל. גם אני במקומו הייתי עושה כך. קבוצות צריכות עכשיו ללמוד לא לעשות את זה מולנו. כבר כמה שנים שאנחנו עושים את זה במכבי תל אביב. רק אם אנחנו רואים שהפציעה רצינית, אנחנו מוציאים את הכדור החוצה או מחזירים את הכדור ליריב. משחק הגמר יהיה מאוד מעניין. מכבי תל אביב מול מכבי חיפה זה הקלאסיקו הישראלי. זה יותר גדול ממכבי תל אביב מול הפועל באר שבע".

טל בן חיים חוגג/ברני ארדוב

ערן זהבי המשיך לגבות את חברו גם דקות ארוכות אחרי המשחק. "יש לנו החלטה לא להוציא כדורים ולא להחזיר כדורים. הודענו את זה לקבוצות בעבר. כל מי שמשחק בקבוצה גדולה צריך לדעת להמשיך לשחק אלא אם השופט חושב שצריך להפסיק. קבוצות מבזבזות נגדנו המון זמן ולכן לא היה כאן שום דבר חריג. הייתי עושה את אותו הדבר ואני אעשה את זה בעתיד".

סכנין מחכה לכם עם אש בעיניים ביום שני.

"ואם לא היינו מנצחים הערב הם לא היו מחכים לנו כדי למנוע מאיתנו את האליפות בדוחא? אנחנו לא מצפים למתנות מסכנין".

יוסי אבוקסיס מאוד עצבני עליכם.

"שיחקתי תחת יוסי בהפועל תל אביב כשהוא היה עוזר מאמן וגם בהפועל תל אביב ביקשו שלא נוציא כדורים ושנשחק. זה לטובת הכדורגל, כי כך קבוצות לא מבזבזות זמן".

חברי הנהלה מסכנין איימו עליכם בסיום המשחק.

"יש הרבה אמוציות בכדורגל ואירועים כאלה קורים. לדעתי חברי הנהלה לא צריכים לגשת לשחקנים. יש שופטים שיטפלו בזה".

טל בן חיים משך את האש בסיפור הזה כי זה טל בן חיים?

"אם זה היה שחקן אחר, לא היו עושים מזה עניין. טל מושך אש אבל אנחנו לא מתחרטים שהוא עשה את זה. אתם מתעסקים בכדור החוץ במקום לדבר על השער הנהדר שהוא כבש. אני אוהב את זה שהוא בקבוצה שלי. הוא משחק בלהט והלוואי עלי עוד שחקנים כאלה איתי במכבי תל אביב".
זהבי התייחס אמש גם לידיעות שהתפרסמו בספרד ולפיהן לאס פלמאס רוצה אותו. "כל שבוע אני קורא על קבוצה אחרת. איתי לא דיברו משם. בינתיים כל ההצעות הרציניות שיש לי לא הופיעו בתקשורת, ותבינו מזה מה שאתם רוצים".

שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי חוגג. ברני ארדוב
הצעות רציניות. זהבי/ברני ארדוב

גם פטר בוס גיבה לחלוטין את מה שעשו שחקניו על הדשא. "הייתי שחקן במשך 20 שנה ואני יודע שלא תמיד ידעתי אם שחקן באמת נפצע תוך כדי משחק. בהולנד תמיד השארנו למאמן להחליט האם יש מקום להפסיק את המשחק או שזה באמת בזבוז זמן. לדעתי בסיטואציות האלה צריך לתת מישהו אובייקטיבי כמו השופט להחליט. הניסיון שלי כאן בארץ מלמד שכבר אחרי עשר דקות מבזבזים נגדנו זמן במשחקים. אם לעלי עוסמאן הייתה פציעה כזו רצינית, הוא לא היה יכול לשחק עד סוף העונה. אני לא אומר שהוא רימה, אבל אולי הפציעה שלו לא הייתה כזו חמורה".

יחכה לכם משחק קשה מאוד בסכנין. איך תרגיע את השחקנים?

"בהחלט יהיה משחק חם בסכנין אבל נצטרך להתכונן בהתאם כדי לנצח שם".

בלי קשר למשחק אמש, שיחרר פטר בוס הצהרה המלמדת כי נכון לעכשיו אין שום שינוי בתכניות של ג'ורדי קרויף במכבי תל אביב לעונה הבאה. "ג'ורדי ואני מתכננים את העונה", סיפר בוס. "אני לא מכיר שום תכנית שלו לעזוב בסוף העונה הזו את ישראל".

מאמן מכבי תל אביב פטר בוס. ברני ארדוב
מתכנן את העונה הבאה עם ג'ורדי. בוס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully